Det perfekta sommarspelet

Redaktör
Ponny
Det perfekta sommarspelet

Förvisso var det november senast jag spelade det, men på ett närmast mirakulöst sätt lyckades Zelda: Phantom Hourglass förvandla höststormarna till strålande sol och oändligt blå skyar. Något som gjorde spelet ännu bättre var att den tidlösa estetiken från Wind Waker för första gången accepterades fullt ut. Så i takt med att Twilight Princess ser mer och mer "sååå 2006" ut åldras Wind Waker, Phantom Hourglass och Spirit Tracks som fint gammalt vin – eller som i det här fallet: iskall jordgubbssaft.

Ikväll tror jag minsann jag ska ge mig på ett andra varv. Känns som ett perfekt avbrott när cynismen i L.A. Noire blir för... cynisk.

Vilket är ert bästa sommarspel?

[ia=28042; large]
Link är sommaren personifierad.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Det perfekta sommarspelet

De senaste två sommarna har jag spenderat med Fallout 3. Så det är lite sommar för mig


signatur

Apokalyps-dagböckerna; En grafisk novell om Sverige, efter "undergången".
http://apokalypsdagbok.wordpress.com

Medlem

Sommarspel? Fifa, LotRO och Killing Floor tror jag.

Killing Floor på kvällen är najs

Men bästa sommarspelet är nog Dragon Quest VIII: Journey of the cursed king. Drar igenom det varje sommar


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Sommarspel? Det man plockar upp på Steams sommarrea.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Deus Ex, såklart. Sommarspel, höstspel, vinterspel, vårspel - varje år sedan 2000!

Redaktör
Ponny

Mmm... Dragon Quest VIII känns väldigt somrigt. Och Deus Ex? Ett bra spel är ett bra sommarspel. Punkt.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar