Första kvarten från Bioshock Infinite
Se demonstrationen alla snackar om som bara visades bakom stängda dörrar på E3.
Liten Geekgasem fick man nog, Demot visar att scripts funkar när designen tillåter sömlös rörelse mellan olika spelelement.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Det ser otroligt snyggt ut och jag älskar att den man spelar faktiskt har en röst. Gör otroligt mycket för inlevelsen när det faktiskt är dialoger med, snarare än monologer från de andra karaktärerna.
Min största oro är att denna video plus de tidigare som har visats har försökt få det att se ut som fritt gameplay, även fast det ma ser sannolikt är hårt scriptat och han som spelar följer ett manus. Det verkar bara så osannolikt att man ska kunna färdas fritt på bergochdalbanorna sådär till exempel. Hur skulle man kunna veta var man är och var man ska när de går kors och tvärs? Jag hoppas på att det är så fritt och sån cinematisk gameplay, men jag tvivlar starkt på det. Time will tell!
@Wartex, det där var de första 15 minutrarna och de brukar oftast vara ganska hårt scriptade bara för att spelaren ska få en introduktion till storyn och vad spelet går ut på.
Ser riktigt nice ut tbh, gillar karaktärerna och gameplayet set stabilt ut.
Dock så borde de sluta ha Godmode igång och istället köra på Easy
@3 - De håller fortfarande på att experimentera lite fram och tillbaka med hur man kontrollmässigt ska kunna orientera sig mellan olika skylines. Det senaste jag hörde var att man ville göra det mesta automatiskt - dvs. att det inte finns något i själva hoppmomentet som kan gå fel, när man väl hoppat åt rätt håll. Utmaningen skulle istället ligga i att taktiskt planera vart och varför man hoppar. Spontant lät det som en god tankegång.
Inte imponerad, hade högre förväntningar faktiskt. Två weapon limit suger verkligen i ett spel som detta, extrema mängder skjutande likt call of duty passar heller inte in. Sen ser det ut att vara väldigt linjärt vilket också sabbar det mesta. Även om Bioshock 1 inte var System shock material så var det iaf ett bra spel men det här ser ut att mest bli som vilket FPS som helst.
Jag tror vi har en ny husgud nu... Se gärna HD-versionen här, bättre upplösning:
"Revenge of the Jedi"? Visst hette den så innan Lucas tyckte att Jedis inte skulle ägna sig åt hämnd och sedermera bytte titel, men man undrar om det är en miss eller ett medvetet val av Levine och kompani.
Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.