Paolo Roberto uttalar sig om feminism.

Medlem
Paolo Roberto uttalar sig om feminism.

Skön kille den där Paolo.
För att kortfatta, poängen med det Paolo säger är att alla själva ska få bestämma hur dom ska ha det hemma. Utan att radikala feminister m.m ska berätta för de hur man MÅSTE ha det. Och det håller jag enhetligt med Paolo om. Aldrig gillat Paolo något värst tidigare men här gav han lite insikt, även om han i mångas ögon var väldigt kontroversiell.

Paolo Roberto for president?

#blogg

Paolo Roberto uttalar sig om feminism.

Hört det där flera gånger tidigare men det tål att höras igen... Otroligt bra sagt! Alltid haft svårt för Paulo Robertos småtramsiga macho-stil i olika tv-program, men när han snackar privat verkar han vara en riktigt smart och skarp kille.

Medlem

Första gången jag hörde det faktiskt. Bara älskar när han sätter den gamla kommunist-programledaren på plats! Så underbart :). Hon vet inte vart hon ska ta vägen och har i princip inga argument. Hon vill bara byta ämne. Stackare.

Men visst jag håller med dig, efter detta har jag fått en helt annan syn på Paolo. En man med stor insikt och större intellekt än jag kunde ana.

Mina egna fördomar gör att det är svårt för min hjärna att få ihop att det är en gammal boxare – av allt och alla – som levererar sådan lysande vältalighet och argumentation. Good shit.

Medlem

Kloka ord från Paolo.

Medlem

Militanta anti-feminister unite!
(Skämt åsido ).

Medlem

Ifall Paulo ser ut som på bilden så bör han söka meditativ hjälp, för någon som utför en boxningssport bör akta sig för näsan sin. Kick-boxing är ju något bättre isådanafall.

Medlem

Jag åsyftar såklart boxningssporten där man använder hjälm.

Medlem

Paolo har sysslat både med boxning med och utan skydd. Det senare är dock inte tillåtet i Sverige, men i andra länder.
Det är dock helt irrelevant.
Och jag kunde inte bry mig mindre om man väljer att boxas eller ej, det är väl upp till individen, han är mycket väl medveten om riskerna.

Medlem

Feminism har blivit ett förtryckar-ok som ingen annan än de som är mitt inne i feminismen gillar.
Varken mammor eller tjejer gillar feminismen enlig Schyman ej heller vi killar och män som får höra att vi är grunden till allt det onda. Vad som händer då är att vi män/killar inte kan relatera till det och känner en avighet mot detta och de kvinnor/tjejer som väljer familjen och de barn som de har inte ska behöva känna skuld för att de önskar detta.
Vidare diskussion kan tas med mig genom att skicka ett meddelande privat.

Medlem

Haha, shit vad sköna kommentarer av Paolo. Jag håller med honom 100%. Det är stor skillnad på jämställdhet och feminism. Man bör dessutom låta familjer styra själva hur de ska sköta sina barn istället för att på hög nivå tvinga igenom nån form av 50/50-fördelning när man egentligen inte vet hur det ekonomiska läget ligger mellan respektive förälder och löne-/jobbsits.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Haha, shit vad sköna kommentarer av Paolo. Jag håller med honom 100%. Det är stor skillnad på jämställdhet och feminism. Man bör dessutom låta familjer styra själva hur de ska sköta sina barn istället för att på hög nivå tvinga igenom nån form av 50/50-fördelning när man egentligen inte vet hur det ekonomiska läget ligger mellan respektive förälder och löne-/jobbsits.

Precis! Vad är egentligen problemet om kvinnan VILL vara hemma och ta hand om barnen? Det är ju något som ska vara en överenskommelse mellan mannen och kvinnan. Där ska inte staten vara och gräva gropar.
Det gäller oavsett om mannen eller kvinnan vill "vara hemma".

Medlem

Haha aldrig gillat han så mycket som i det här programmet. Många gånger håller jag inte med honom men den här gången var han riktigt vettig

Klockren Roberto, han borde blanda sig lite oftare i könsrelaterade diskussioner.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Absolut. Han skulle få min röst helt klart.

1
Skriv svar