Svindlande fantasy-landskap i Dragon's Dogma
Capcoms jättesatsning på open world-äventyr får det att vattnas i munnen.
#capcom, #dragons-dogma, #ico, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #devil-may-cry-4, #resident-evil-5, #lost-planet-2
Det ser verkligen lovande ut. Om storyn blir välgjord och intressant, så att man känner att man vill fortsätta spela för att få veta hur storyn utvecklas, då har de lyckats! För vad jag kan se, så är det grafiska och action ingen brist på.
Man ser direkt att spelet är japanskt, trots att dev teamet gjort sitt absolut bästa för att få spelet att se västerländskt ut (vilket är bra).
Att det ser västerländskt ut = att det har vettig art direction. Till skillnad från, imo, gemene japansk plastig absurd MDMA-design.
Hoppas på en PC-portning så man kan undersöka om det är grymt eller inte. Petar konsoller på dirren.
Fina landskap, sådär animationer, lekfull om något typisk karaktär design och jag vetefan vad jag ska säga om hur karaktärerna framstod i dessa mellansekvenser, såg bara riktigt stelt ut.
Jag är inte den som tycker grafik är allt, men hackiga animationer får vad som helst att se dåligt ut. Klart värt att hålla ett öga på en framtida recension dock.
Tycker det såg ut att vara ungefär tusen gånger intressantare än Skyrim.
"konsolifierade strider"
Precis som det bör vara när man hackar på saker med svärd med andra ord Att inte göra den här typen av spel med handkontrollsanpassade strider är ännu mer efterblivet än att göra FPS till konsoll.
Tycker inte animationerna såg tråkiga ut, och den uppenbara hackigheten är nästan ett kvalitetstecken. Ingen överdriven blending som sätter grafik före gameplay, kontrollernas responsivitet ligger i fokus! Wind Waker behövde inte mjuka animationer för att ha att av spelhistoriens mest njutningsbara fajtingsystem.
Må se västerländskt ut i sin design men så fort det blir strid så blir det genast uppenbart att det är japaner som gör det. Har inga större förhoppningar på det, men man får väl hålla lite koll och se hur det utvecklas.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Draken: Give me this one life, and i shall leave everyone else alone. The choice is yours.
Jag: Nop! Du fiende, jag hjälte, Du dör!
så var det med dem svåra moraliska valen.
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
slartibartfast:
Mount & Blade: Warband är fortfarande ett av de bästa exemplen på icke konsolifierad, icke hackig / attaching melee strid hittills, utan vare sig vacker grafik eller eller "offrande av gameplay". Förmodligen DET bästa fightingsystemet, singleplayer Och multiplayer, so far... Eller vadå, är det subjektivt?
Skämt o sido, jämfört med typ Skyrim (som har samma målgrupp), så ser det väldigt "konsoligt" ut, eller väldigt arkad kanske *shrug*. Jag, och säkerligen många som mig, blir nog mest "avtända" av den sortens gameplay när det gäller ett "open world RPG".
Det som gör skyrim tusen gånger intressantare än detta spel är spelarnas mods och det community som följer med elder scrolls.
Tycker detta spel ser ut som Monster hunter. Storyn verkar otroligt kliché vilket är normen för japanska rpg tillsammans med androgyna "pretty boy" som deltar i filmen, blä.