Utnyttja buggar i Battlefield 3 och bli bannad

Medlem
Skrivet av PingviN:

Är det här på riktigt? Rapporterar ni om hur man fuskar i spelet genom att exploatera buggar?`

FZ, ibland undrar man hur ni tänker.

FZ Crew?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Visst ska fuskare straffas, men det här är inte fusk. Det är väl inte ens en bugg, spelmekaniken tillåter ju att man gör såhär. Gör så att man inte kan reparera boten då, är det verkligen någon engineer med handen på hjärtat som kan säga att de har reparerat den lilla roboten... utan att känna till "buggen"? Men det egentliga problemet är att alla FPS har blivit ett MMORPG som någon sa, in och farma kills för att få XP och smycka din Barbie-soldat med nya kläder och accessoarer för hans vapen. I Counter-Strike behövdes inget sånt här trams för att göra spelet långlivat, som någon här påstådde att level bidrog till.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Folk som direkt fuskar; third party softwares etc. Skall självklart bli bannade.
Men dem som utnyttjar exploits? Varför ser inte ea till att fixa så att det inte går bara..

Det arbetar väl troligen på det men de hinner inte bli klara innan någon har exploitat sig till max level, och vad är poängen med leaderboards om alla som ligger först har använt sig av fusk eller exploits. Det är såklart de vill ha leaderboards utan fusk och exploits.
Sen skulle de ju kunna arbeta lite snabbare tycker man, de har ju trots allt sagt att EA och Dice arbetar dygnet runt för att fixa alla buggar *Host*Bullshit*Host*

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av PingviN:

Är det här på riktigt? Rapporterar ni om hur man fuskar i spelet genom att exploatera buggar?`
FZ, ibland undrar man hur ni tänker.

FZ Crew?

Om jag kommer ihåg rätt är han någon form av forum-guru på PC Gamer-forumet.

Vad gäller nyheten så tycker jag inte det är värt att notera. Boostare/hackare blir bannade hade räckt gott. Däremot är det i BF3 inget som jag bryr mig så mycket om. Har aldrig spelat med eller emot någon som har boostat sig fram. När man letar upp dem verkar de spela på någon bortglömt HC server i 4 timmar för att bli max level och sen händer inget mer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Haha! bra DICE! på dom! På snorungarna! Kämpa!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

nix


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"Vi tar fusk på allvar med våga inte be oss laga spelet!"

Medlem

Ahaa! Jag visste att det gick på tok för fort för somliga att ranka!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Vem fan bryr sig om vilken level någon annan har eller hur de har fått den? Vill folk statspadda låt dem göra det. Går något att göra i spelet utan att använda fusk ska det inte förbjudas bara för att det ger en fördel/genväg, det ska PATCHAS! Om det är något de borde jobba på så är det att hårdbanna fuskarna, har fått ett antal matcher förstörda av folk som springer om kring med aimbots och sätter headshots medans de studsar runt med en PKP. De försöker ju inte ens dölja att de fuskar, ta hand om det problemet istället.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Bara de inte begränsar repareringen helt som i BC2, där man helt plötsligt efter ett tag inte fick poäng för att reparera trots att polaren blir sönderskjuten av fiendetanks. *Byebye friendoo* haha

FZ utgår från att man har något i skallen, det är kanske dumt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av raefzm88:

Folk som direkt fuskar; third party softwares etc. Skall självklart bli bannade.
Men dem som utnyttjar exploits? Varför ser inte ea till att fixa så att det inte går bara..

Det är väl klart att de försöker fixa buggarna, men det betyder ju inte att det skall vara fritt fram och exploita dem innan de patchats.
Det är ju som att säga grattis till er som hann "fuska" er fram med detta innan vi fick bukt på det och "To bad, you got fucked" till de som inte utnyttjade det.

Man måste ju visa att det inte är ok att utnyttja systemet genom att straffa de som gör det. Att banna är väl kanske lite väl extremt när det gäller mindre buggar och så men en stat reset låter inte orimligt enligt mig.

Medlem

För de som är lata och inte orkar låsa upp saker finns det ju orankade servrar med alla unlocks aktiverade. Håll er till de servrarna istället och låt de som kämpar och tycker det är roligt spela för sig själv istället.

Medlem

Såg två stycken som gjorde detta i helgen och man satt i en Abrams tank så man kunde verkligen inte motstå att skjuta tyckte att de var tillräckligt straff och körde vidare:)

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av PingviN:

Är det här på riktigt? Rapporterar ni om hur man fuskar i spelet genom att exploatera buggar?`

FZ, ibland undrar man hur ni tänker.

FZ Crew?

Samarbetet eller vad man ska kalla det mellan FZ och PCGs forum gör att PCGs moderatorer tillhör moderatorgruppen på FZ.

Jag har inget med FZ att göra och moderar inte här heller.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Patcha patcha! Äger inte BF3 men som jag ser det utnyttjas spelmekaniken, inget direkt fusk eller hack. Däremot ett dåligt designat spel (på den punkten)... om de inte tänkte på det innan?

Är bunny-jump i QW också ett exploit som ska bestraffas med avstängning? Kanske rocket-jump också?

Så länge man utnyttjar spelmekaniken som Dice har givit sina spelare tycker jag de gör fel i att stänga av dem. Nollställ statsen och patcha spelet är mer rimligt.


signatur

Devil Reef - Isometric Roguelike / Dungeon Crawler. Release 2024

Medlem

Håller helt med dig O-san, folk spelar bara spelet, kanske inte som det var tänkt men det kan inte kallas för fusk när det går att göra i spelet utan fusk. Ut med en patch istället...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Det skulle vara en heder om DICE/EA skulle fixa den där krach buggen (den stänger ner servern)

Medlem

"Vi har en nolltolerans-policy mot fusk"

Bra, fortsätt banna ALLA som fuskar/glitchar/buggar

Att få max rank under en minut ser jag som fusk.

Och? Om FZ visar hur lätt det är få aimbot skulle ni fixa det?
Som sagt bara idioter som skulle prova på detta. Be my guest, do it! Så blir ni bannade ni med.
Så slipper vi er i BF3

Medlem

Langos 2011-11-15 13:00:52 #46

Håller helt med dig O-san, folk spelar bara spelet, kanske inte som det var tänkt men det kan inte kallas för fusk när det går att göra i spelet utan fusk. Ut med en patch istället...

Håller helt med varför kan dom inte släppa buggar som sjutton så att dom blir klara med det än att börja med Back to karkand expansionen

Medlem

Håller med O-san.

Medlem

Alltså har jag missat något? Varför spelar det någon roll om någon tönt utnyttjar en bugg för att levla? Visst det är väl ganska surt att ha två miffon i sitt lag som inte gör något men utöver det spelar det väl ingen roll eller?! Om du nu inte är en sådan där patetisk liten poänghora själv då som bryr dig mer om vem som har högst levels och/eller mest poäng i slutet av rundan. Hmm... varför fick jag en känsla av att jag tyvärr förolämpade dem flesta som lirar BF3... :/.

Hur som helst en lösning är ju att dem bara tar bort eller rejält minska ner hela levelup och unlock systemet. Är ju ändå bara en billig gimmick för att försöka förlänga speltiden. Hatar dessutom när utvecklare lägger tid på sådan bullshit istället för att koncentrera sig på att göra ett vettigt spel som folk vill fortsätta spela utan att ha någon artificell spelförlängare. Ett spel ska man spela för det är roligt inte för att levla och låsa upp saker som borde vara i spelet från början.

Att dessutom bli bannat för att uttnytja bugg är ju bara idiotiskt, tänk om man inte vet om att man utnyttjar en bugg och/eller gör det av misstag. Näe usch Dice trista attityd tillsammans med EA som eh tja bete sig som vanligt har lämnat en riktigt bitter avsmak för BF3 :/. Allt detta hur spelet har hypas och allt bullshit om att PC var huvudplatformen, halvtaskiga kompremissen för banorna mellan konsol och PC, idiotiska design val, buggar som man nu dessutom kan bli bannat för, gimmick levelup och unlock crap, fastna i allt jävla skit, fuskare, överhypad bajs singleplayer kampanj, origin fanskapet och fanboys, dessa jävla fanboys som jag svär beter sig mer och mer som alla Codtards och acceptera mer och mer bullshit från utvecklarna blä! Åt helvette med alltihop.

Medlem
Skrivet av über_alles:

Visst ska fuskare straffas, men det här är inte fusk. Det är väl inte ens en bugg, spelmekaniken tillåter ju att man gör såhär.

Min tanke också. Att banna spelare som utnyttjar spelmekaniken, om än inte så som var tänkt, verkar fel.

Så man får ej hitta buggar nu också? För när man letar efter buggar så utnuttjar man ju dem ibland för att man till exempel går på marken och plötsligt hamnar man ner i marken?

Medlem

Så... om ja spelar och sätter ut en sådan här och sedan börjar en lagkamrat skjuta på den och jag vill och kan inte göra något annat än att börja reparera den. Ska jag bli bannad då?

Det är ju DICE själva som är så dumma att utveckla det på detta viset. Men visst, det är inte så kul när folk strävar efter att leta efter sådana här saker som "boostar" dem. Detta kan man knappast säga är en bugg. Om det är en bugg så är alltså det detsamma ifall en fiende skjuter på ett fordon och du kan reparera den. Lösningen? Banna allihopa!

Medlem

2005 samma sak med Battlefield 2 när en video kom ut på youtube där dom visade folk som utnyttjade medic klassen, dödade och revivade hela tiden :). Vad spelar det för roll, små barn som ödslar tid med sådant istället för spela spelet, fast det är ju klart, ju mer personer som fuskar och som får poäng snabbare desto fler spelare blir det med unlocks vilket igentligen bara ska vara till dom som rjänar det på ett riktigt sätt. Patcha!

Medlem

Ser absolut inget problem alls att man visar sådan här information. Är man korkad och tar beslutet att "fuska" till sig fördelar så ska det straffas, så enkelt är det.

Inaktiv

Jag själv tycker att glitch o buggs är jävligt roliga men inte som den hära robot skitens. Gillar mera out of map. Men asso vadå banna? Ta bort jävla bugget på nästa update -.-

Medlem

Temp-ban eller permanent-ban?

Inaktiv

Tycker detta är kanon! Bort med alla fuskare. +1 DICE

123
Skriv svar