Mitt Google Chrome låter mig inte logga in till facebook...

Medlem
Mitt Google Chrome låter mig inte logga in till facebook...

Som titeln säger så har jag problem med att logga in till facebook genom Google Chrome. Om jag använder firefox däremot så fungerar det som det ska. Jag har provat att inaktivera alla tillägg till Chrome som jag har installerade men problemet kvarstår. (Kan också nämna att det fungerar med Chrome från samma nätverk på en annan dator). Finns det någon som har någon idé ifall jag kan lösa detta problem själv eller om jag helt enkelt tyvärr måste använda firefox från och med nu?.. Hjälp uppskattas!

Medlem

Kolla Customize (skiftnyckeln) -> Options -> Under the hood -> Content Settings
Jämför inställningarna där mot inställningarna på datorn där det fungerar.

Medlem

Jag skulle även råda dig att kontrollera vilken version av Chrome du har, samt att alla plugins fungerar som de ska.

Det kan även vara värt att nämna vilken anti-virus du använder, och hur pass ofta du rensar cachar osv.

Humor att du skriver "tyvärr måste använda firefox" (Right there with you, kör chrome, men ändå, skojigt sagt) Har du problem med några andra hemsidor, samt, har du installerat några nya plugins i ditt chrome nyligen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag har senaste verisionen av Chrome på båda datorerna samt jag kör Microsoft Security Essentials + ZoneAlarm Firewall på datorn det inte fungerar på. Det var kanske 1-2 veckor sen jag rensade cachen.

Medlem
Skrivet av Exodus:

Kolla Customize (skiftnyckeln) -> Options -> Under the hood -> Content Settings
Jämför inställningarna där mot inställningarna på datorn där det fungerar.

jag har nu gjort denna koll och inställningarna är likadana på båda datorerna...

Medlem

Har du provat att helt enkelt installera om Chrome helt?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Payerl:

Jag har senaste verisionen av Chrome på båda datorerna samt jag kör Microsoft Security Essentials + ZoneAlarm Firewall på datorn det inte fungerar på. Det var kanske 1-2 veckor sen jag rensade cachen.

testa avinstallera zonealarm.


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag kör Zonealarm, och han gör även det på båda sina datorer, även den som det funkar på. Inga problem där.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar