Medlem
CSS fps låst?

Hejsan hejsan, min fps på cs ligger på 60 hela tiden , inget stort problem men undrar bara varför , på min gamla dator hade jag minst 100 , och då undrar jag hur jag ska lösa detta för jag bör väl minst ha 300... tycker man

Medlem

v-sync på `?
Har du skrivit in maxfps i konsollen så den står på 100 ? Kommer ej ihåg commandot för det dock , Har för mig att det är mer än maxfps


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Vad har du för typ av skärm?
Har du en gammal vit 90-tals skärm brukar man få sjukt hög fps på css men annars är din skärm låst till 60fps på css.

Medlem

Inte sant alls att man är låst på 60fps på andra skärmar än "gamla 90-tals skärmar"...
Jag kör bara nya skärmar, och har mellan 150 och 299 fps, 300 verkar vara Source-motorns gräns.

Har du provat att visa fps på olika sätt? Hur gör du nu t.ex? net_graph 1 eller?

Edit1: Innan någon börjar tjaffsa, här har ni beviset på det.

http://cloud.steampowered.com/ugc/594709500174874331/663AA865...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Gå in i Nvidias/AMDs kontrollpanel hitta 3D inställningar och se till att Vsync är !tvingat av!
+lägg till "-fps_max 999" i genvägen(eller launch options innuti steam) till cs så ska du kunna nå vilka 3 siffriga summor i fps som helst

Medlem

Ja det låter som om du har v-sync på.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

vart exakt går jag in för att ändra v sync? hittar det inte... fps_max fungerade ej

Medlem

V-sync stänger du antingen av som fatalbert541 säger här ovan, eller genom att öppna options, gå till video, och stänga av V-sync.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

V-sync stänger du antingen av som fatalbert541 säger här ovan, eller genom att öppna options, gå till video, och stänga av V-sync.

Hittar det inte i catalyst control center eller på CSS så vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt

Inaktiv
Skrivet av fatalbert541:

Gå in i Nvidias/AMDs kontrollpanel hitta 3D inställningar och se till att Vsync är !tvingat av!
+lägg till "-fps_max 999" i genvägen(eller launch options innuti steam) till cs så ska du kunna nå vilka 3 siffriga summor i fps som helst

Det är aldrig bra, oavsett spel, att lägga max fps på 0 eller 999 så att den hoppar fram och tillbaka oavsett om det är 3-siffrigt eller inte. Då är det bättre att cappa den på en jämn fps som datorn alltid kan hålla oavsett vad.

Inaktiv
Skrivet av jippo1:

Vad har du för typ av skärm?
Har du en gammal vit 90-tals skärm brukar man få sjukt hög fps på css men annars är din skärm låst till 60fps på css.

Stackars sate om du sitter och spelar alla dina spel med 60 fps och vsync på om du tror att det är skärmen som begränsar din fps

Medlem
Skrivet av mordsint:

text.

Jo det är jag medveten om, använder själv 100 i maxfps, gav honom bara 999 som exempel

1
Skriv svar