Medlem
Skrivet av DAoG:

Jag tycker D3 är extremt lätt. Man behöver inte alls använda potions, när jag lirade D2 fick man spamma 1,2,3 hela tiden.

Kan man välja svårighetsgrad i betan?

Medlem
Skrivet av Niihdaz:

Nu vill jag inte låta trist och mesig: men jag skulle faktiskt föredra att kunna köra ett nytt Diablospel sm inte är FÖR svårt, utan att behöva irritera mig på att jag inte kan besegra en boss, som tydligen inte ska vara så svår att besegra. Det hände mig i Diablo 2. Körde som Assassin, den klassen jag VILLE kunna köra som. Kom till akt två. Inga som helst problem...fram till den där skalbaggedjävulen, vad det var nu han hette. Dog och respawnade. Dog och respawnade. Och vips! Jag har ingen chans att kunna skaffa tillbaka mina grejer, för en sketen "skalbagge" hugger ner mig när jag försöker komma in i kammaren. Där fick jag nog av Diablo 2. Jag menar, ska man behöva vara tvungen att köra en annan klass, som Barberaren tex, bara för att kunna besegra en boss på bara akt 2?? Där forlorade jag intresset helt för spelet. Kan ju ha varit att jag inte var så bra på det, eller så var det för hardcore. Rätta mig om jag har fel.

Inte mycket fel att rätta där, egentligen. Duriel (som jag antar att det handlar om, slutbossen för akt 2) var faktiskt en av de jäkligare bossarna att klå solo när man möter han i första svårighetsgraden normal. Om man nu inte vet hur man ska ta hand om han eller om man är twinkad till tänderna.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av DAoG:

Jag tycker D3 är extremt lätt. Man behöver inte alls använda potions, när jag lirade D2 fick man spamma 1,2,3 hela tiden.

Kan man välja svårighetsgrad i betan?

Som om det skulle gå, du har varken gear eller LVL för att det ska kunna funka.

I Diablo och liknande spel väljer du aldrig svårighetsgrad.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Kan man välja svårighetsgrad i betan?

Nej.

Skrivet av DAoG:

Jag tycker D3 är extremt lätt. Man behöver inte alls använda potions, när jag lirade D2 fick man spamma 1,2,3 hela tiden.

Kan ha något att göra med att i D3 betan är vi låsta till att endast spela en ynka liten gnutta av Akt 1 i NORMAL. Notera att det finns tre (3) svårighetsgrader till efter.

Har klarat betan till max på 4/5 chars nu. Gameplayet är otroligt bra och känns verkligen som "Diablo" tycker jag. Än så länge är det svårt att säga hur mycket man kan skräddarsy spelet, man är ju trots allt som max lvl 13 i betan och har 4-10 skills tillgängliga. Tycker det nuvarande runsystemet var ett litet snedsteg faktiskt. Trots att jag inte hann spela med det förra runsystemet (fick betan 2 dar innan patch 13 kom, och då hade jag en bugg som hindra mig från att logga in) så tycker jag att letandet av bra prylar (runor i detta fall) är mer lockande än att de bara låses upp när man levlar. Skulle hellre se att man låser upp dem på något sätt.

Medlem
Skrivet av Fyazquo:

ush ! för spel som håller folk i handen, den kommentaren i sig blir en rejäl sågning av spelet.

Han skrev "Lite som att någon håller spelaren i handen och inget får lämnas åt slumpen. Spelare ska inte fly för att de inte förstår spelet.".
Jag ser att du tolkar det som att Blizzard i princip spelar spelet åt dig bara du hostar upp 400 :- för det.
Jag tolkar det mer som att spelet kommer vara lätt att sätta sig in i, och jag misstänker att det snabbt kommer bli gradvis svårare.

Vet inte om du körde D2, men ifall du tyckte det var så där härligt komplicerat i början så kan jag säga att du inte behöver oroa dig, D3 är precis lika "svårt".

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ser ut att bli bra men förbannat jävla förenklat. Men Blizzard litar jag på Förutom att dem låst ut mig från mitt konto för att jag tappa bort Authenticator-nyckeln, och då måste jag ha nå jävla "ID-Kort" som bevisar att jag är riktiga ägaren... men... jag har inte ett enda ID-bevis. Så det är kört för min del. 4 spel borta värda 650Kr. Jag som heller knappt har nå pengar.

Oroa dig inte, fråga dina föräldrar, dom kan berätta vad ett ID-kort är.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ender:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ser ut att bli bra men förbannat jävla förenklat. Men Blizzard litar jag på Förutom att dem låst ut mig från mitt konto för att jag tappa bort Authenticator-nyckeln, och då måste jag ha nå jävla "ID-Kort" som bevisar att jag är riktiga ägaren... men... jag har inte ett enda ID-bevis. Så det är kört för min del. 4 spel borta värda 650Kr. Jag som heller knappt har nå pengar.

Oroa dig inte, fråga dina föräldrar, dom kan berätta vad ett ID-kort är.

Nu undrade han ju inte vad ett ID-Kort var för något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av kuzul:
Skrivet av Mesmerize:

Kan man välja svårighetsgrad i betan?

Nej.

Okej, då verkar det bara dumt att säga att D3 är för lätt.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Jag tycker D3 är extremt lätt. Man behöver inte alls använda potions, när jag lirade D2 fick man spamma 1,2,3 hela tiden.

Klart att det är lätt, det är början av Normal. Startade nyss en HC-karaktär på Diablo 2 för skoj skull, och behövde inte frekvent använda potions förr ens jag var i Cathedral. Och då har man kommit mycket längre än vad som representerar Diablo 3 betan.

Nightmare är ju då man verkligen behöver använda potions på allvar. Men som sagt, det finns inte med i betan. Så vi får se hur det blir

Medlem

Det är väl inte svårighetsgraden han syftar på utan att allt "förenklas" dvs du har ytterst få möjligheter att förändra något och allt som t.ex skapandet av en unik build/karaktär existerar inte.

Medlem

"Diablo 3 är förenklat" lider rubriken, Blizzard sa att dem tänker jobba på en konsol version av diablo 3 som kommer se helt olika från pc versionen och då är FZ igång och spekulerar att pc versionen är enklare bara för scroll of identify är borta så måste det betyda att allt är dummat ned?

Nästan lite "Aftonbladet" varning och när de sätter igång med sina spekulationer.

Medlem

Blir nog gött om diablo 3 dyker upp på konsoll, men då hoppas jag att det inte blir att xbox spelar bara över live, ps3 över psn(sen) och pc över battlenet. och det vore väl isf det första spel som blandar plattformar?


signatur

Djävulen försöker sätta en kil mellan människor, glöm inte det gamers.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Fyfan, nu ser man ännu mer att det här kommer bli djupare än Diablo 2, usch va trött man är på det spelet. Alla blir boostade och kör samma spec. Det här kan leda till lite variation när man kan "re-specca" innan en bossfight

djupare? förklara dig gärna... Health orbs, pots oanvändbara, behöver knappt hantera inventory osv.. urk. Eller inte ens behöva ta sig till staden för att identifiera om man glömt köpa scrolls osv. Småsaker som gjorde D1 & D2 grymmt som de plockar bort.

Att du ens kan respecca tar ju bort mkt enligt mig och gör spelet mer casual.

Medlem

Det var en riktigt vinklad text för att vara en förhandstitt, det måste jag säga Men alla skriver utifrån sitt perspektiv förstås.

Personligen tycker jag att allt som gör inventoryt mindre absurt än i tidigare diablo-spel är av godo, då det alltid är störande då man måste sitta och jonglera alltför mycket för att få med sig det man vill. Town/identify-scrolls har alltid varit ett irritationsmoment för mig. Jag har stort förtroende för dem när det gäller biten att skapa attraktiv loot, så där tvivlar jag på att något går snett.

Det som man är mest orolig över är runsystemet, vilket ju är var man gör sin karaktär unik. Det finns fortfarande en oerhörd mängd kombinationer, men man får ändå känslan av oro nu då de verkar hoppa runt som tokar med olika upplägg. Däremot kan man ju hålla med om att om man inte har ett system för att 'crafta' runor från en råvara (så som de hade i början) så skulle antalet drops vara helt sjukt platskrävande. Så länge de får till känslan av att kunna experimentera ihop en 'egen' build så är jag personligen nöjd.

Medlem

Scroll/Book of Identify/Town Portal borta? Herregud vad är detta -_-

ont: Lirat igenom betan 1 gång nu, lvl 10 barbarian, tycker det är skön gameplay men känns mer som Torchlight än Diablo. Hack-n-slashn är skön, men saknar "horror" känslan.

Medlem

Det låter som att spelet har blivit bättre och att FZ vill skapa en storm i ett vattenglas.

Medlem

Jag älskar hur skribenten försökt vigla till uppror med att kalla detta en "konsol-anpassning". Det är nästan patetiskt. Förändringarna är bra, sluta gnälla för helvete.

Medlem

jag HATAR de där jävla liv-bollarna. Varför inte bara göra hälsan regga mer utanför strider om det nu ska vara så viktigt att göra det enklare? Ser förjävligt ut och är helt ologiskt....

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Ender:
Skrivet av LoyalCrystalean:

Ser ut att bli bra men förbannat jävla förenklat. Men Blizzard litar jag på Förutom att dem låst ut mig från mitt konto för att jag tappa bort Authenticator-nyckeln, och då måste jag ha nå jävla "ID-Kort" som bevisar att jag är riktiga ägaren... men... jag har inte ett enda ID-bevis. Så det är kört för min del. 4 spel borta värda 650Kr. Jag som heller knappt har nå pengar.

Oroa dig inte, fråga dina föräldrar, dom kan berätta vad ett ID-kort är.

Nu undrade han ju inte vad ett ID-Kort var för något.

Tycker han verkar vara rätt förvirrad över vad det är, och hur man skaffar ett. Ifall han anser att han förlorat 650:- på spel han inte längre kommer åt eftersom han saknar "ett enda ID-bevis" så tycker jag det vore en bra ide att gå och be en vuxen om hjälp.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Jag älskar hur skribenten försökt vigla till uppror med att kalla detta en "konsol-anpassning". Det är nästan patetiskt. Förändringarna är bra, sluta gnälla för helvete.

Det är din uppfattning. Precis som förhandstittaren delade med sig av sin uppfattning. Det är inte "faktum" som du och flera andra försöker måla upp det att vara. Tagga ner fanboyismen och ta det för vad det är - en förhandstitt ur hans perspektiv.

OMG drama queen

Medlem
Skrivet av Mesmerize:
Skrivet av DAoG:

Jag tycker D3 är extremt lätt. Man behöver inte alls använda potions, när jag lirade D2 fick man spamma 1,2,3 hela tiden.

Kan man välja svårighetsgrad i betan?

Det står hardcore men den kan man inte trycka på.

Inaktiv

Jag tycker att spelet verkar bra än så länge. Att de tar bort valmöjligheter är inte nödvändigtvis något minus.

Se bara på Diablo 1 som var oändligt mycket bättre än Diablo 2, som visserligen också var ett bra spel.

Spelet mår bara bra av att mindre fokus läggs på knappar, och mer på stämningen

Medlem

Ni som menar att Diablo 3 verkar bli för lätt... vad var egentligen svårt med Diablo 2? O.o

Medlem
Skrivet av Ender:

Just ordet "förenklar" har en rätt negativ klang, vilket många gärna översätter till casualisering. Själv tyckar jag att det används lite för frikostigt. Det finns säkert en del saker som kanske blivit lättare, men ta tex scroll of identification, bara för att den försvinner så har knappast spelet blivit "enklare". Ett mer passande ord är isåfall "smidigare", eller var det någon som tyckte det var komplicerat att köpa en stack med scrolls innan dom ämnade staden?
Har också svårt att se hur liknande förändringar skulle vara någon slags "konsollifiering". Vad gäller gameplay så klarar väl dagens konsoller av allt som D3 kan göra på en PC?

Nåja, jag är som sagt inte orolig, bara otålig. Är övertygad om att de förändringar som sker är för att spelet ska vara i bästa möjliga skick när det släpps, vilket vi borde vara tacksamma över med tanke på hur få utveklare som har den lyxen, vilket i sin tur ofta syns på resultaten.

Håller med typ med allt du sa fan, dock inte det där med att konsollerna klarar av allt som PC kan klara av med Diablo 3 Men precis som du sa, folk som tycker en sådan där sak som scrolls skulle finnas kvar och att det gör spelet "casual" eller lätt. är juh bara dumt. Dom gör spelet smidigare och vad jag tycker nödvändigt för slippa sånt där.

Medlem

"lätt att sätta sig in i – men svårt att bemästra"
Vad exakt var inte lätt att sätta sig in i 1an eller 2an? Har jag missat nåt eller har folk blivit dummare med tiden?

Medlem

Har en känsla att det här kommer vara ett sånt där spel man klickar igenom på autopilot och tänker på lite det ena och det andra. Det där om respecandet hatar jag av nån anledning, tycker inte det borde gå och göra överhuvudtaget kanske 1 gång max.

Finns gamble kvar? Var ett av anledningarna D2 var så jävla bra, sjukt glad man blev när man råkade få en unique item av han.

Medlem

Låter ju mer och mer som att dom antar att alla som spelar deras spel är utvecklingsstörda.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

...och då måste jag ha nå jävla "ID-Kort" som bevisar att jag är riktiga ägaren... men... jag har inte ett enda ID-bevis. Så det är kört för min del. 4 spel borta värda 650Kr. Jag som heller knappt har nå pengar.

Respekt

Medlem

det är väl mer blizzard stil nu förtiden...mer casual, se bara på wow..och sen MoP, så jäva simplifierat så en 5åring kan lira skiten


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skriv svar