Söndagsdiskussion: Vilka spelmiljöer föredrar du?
ett rts-spel som utspelar sig i antikens rom som använder en uppdaterad verision av spelmotorn till shogun 2 och heter rome 2:total war .. thats it. Samt att det ska utspela sig i en tidsperiod när det va ordning i leden, och helt befriat från all fantasyskit
Att höra romerska officerare som skriker order osv .. *jizzed in my pants*
Lummiga skogar och undervattensmiljöer.
Deep Black Reloaded kommer ju i December till PC och PS3. Det ser helt ok ut.
Warhammer 40k är mitt favo realm=)
Mitt med
Kanske något nytt tropiskt pirat-lir? Sist var det väl Pirates of the Burning Sea eller nått sånt där, men det var rätt risigt om jag inte minns helt fel...
Risen 2 är ju på gång snart. Jag tror det blir riktigt bra. Kolla på det.
Östeuropa under stort sett hela 1900-talet.
Något slags övervaknings-samhälle likt Orwells "1984" alternativt något i stil med Blade-runner.
Jaaaa, bra idé båda.
Djupt dialogdrivet actionspel á la Mass Effect men i feodala Japan med massor av intriger.
Också något jag väldigt gärna skulle se. Typ Crouching Tiger, Hidden Dragon miljö.
Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.
Postapokalyptiska miljöer. Om det är efter ett atombombskrig eller zombieapokalyps spelar inte så stor roll. Det finns så många olika vägar att gå hur en sån värld kan bli. Det enda viktiga är att spelet måste ha en sandbox-aspekt där man själv får utforska istället för att få allt färdigserverat genom en linjär story.
Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.