Lord of the Rings Online fyller 5

Robot
Lord of the Rings Online fyller 5
Medlem
Lord of the Rings Online fyller 5

hade säkert varit kul om jag nu hade kunnat logga in ens, kommer inte ens förbi startmenyn innan jag blir utslängd eller så kommer den inte upp alls


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Medlem

Det kan man säkert fixa på något sätt, cute_ninja. Googla

Medlem

Sugen på att spela igen, men lyckas inte föra över mitt gamla codemasters-konto eftersom jag har en nolla i mitt användarnamn, skriver jag in det i överföringsrutan blir det bara ett vanligt o och då hittar den inte mitt konto.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

HJÄLP! JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GAMMAL!

Medlem
Skrivet av Allexz:

HJÄLP! JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GAMMAL!

Sök medicinsk hjälp omgående innan mörkret omfamnar dig!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Grattis får man väl säga!
Själv aldrig testat på det, och lär inte hända heller, men kul att det lever fortfarande.
Kan det vara pga. den stora fanbase som finns för LOTR-verk, eller är det helt enkelt bara ett bra MMO?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Sagan om Ringen är Världens bästa film och "franchise"/universum. Hands down!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tyckte det var roligt när jag spelade det tidigare. Har väl 2 expansioner till den. Men en sak jag tyckte var mycket besynnerligt var när jag kom upp runt level 60...när det helt plötsligt blev en jävla massa quest som gick ut på att plocka blommor och bär. Kändes lite som ett antiklimax eftersom det är den typen av quest man förväntar sig runt level 1-5


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Grattis får man väl säga!
Själv aldrig testat på det, och lär inte hända heller, men kul att det lever fortfarande.
Kan det vara pga. den stora fanbase som finns för LOTR-verk, eller är det helt enkelt bara ett bra MMO?

Dels tackvare en hängiven fan-skara som aktivt har spelat sedan release, dels tack vare ett generellt väldigt moget community och dels för att det är ett bra spel!

Medlem

Heh, Lothlorien, som troligen Ankh syftar på, var å ena sidan ett kul och annorlunda avbrott från allt "döda X av Y". Å andra sidan, så blev det lite väl mycket blomplockande och det blev till slut väldigt enformigt. Nästan mer enformigt än att döda 150 + 300 av en monstertyp för en deed.

Fast jag har varit med sedan BETA och tycker det fortfarande är kul, även om det av olika anledningar har blivit mycket mindre spelande nu.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Remus:

Sagan om Ringen är Världens bästa film och "franchise"/universum. Hands down!

LOTR är en av de bättre lättlästa fantasy-serier. De gjorde ett bra jobb med filmerna, men knappast i närheten av att kunna koras till "världens bästa film". Däremot håller jag med om att de lyckas göra ett bra jobb med att hålla uppe varumärket. Allt ifrån D&D-inspirerade rollspel på 80- och 90-talet till familjebrädspel som LOTR RISK och senare en del bra spel även till spelmaskiner.

Skrivet av 73mpl4R:

Dels tackvare en hängiven fan-skara som aktivt har spelat sedan release, dels tack vare ett generellt väldigt moget community och dels för att det är ett bra spel!

Ett "moget community" är något som är väldigt underskattat från utvecklare och de som håller i driften, tror jag! LOTR-spelarna är antagligen mer lagda åt "rollspelssidan" och säkert har de en högre medelålder än andra spel med stort community, men det krävs jobb för att hålla uppe nivån! Att städa på forum och "in game" tar tid, men jag tror flertalet titlar hade vunnit på att gå ut stenhårt mot "troll", "flaming" och annat skit som sprider sig som löpeldar överallt nu för tiden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Ett "moget community" är något som är väldigt underskattat från utvecklare och de som håller i driften, tror jag! LOTR-spelarna är antagligen mer lagda åt "rollspelssidan" och säkert har de en högre medelålder än andra spel med stort community, men det krävs jobb för att hålla uppe nivån! Att städa på forum och "in game" tar tid, men jag tror flertalet titlar hade vunnit på att gå ut stenhårt mot "troll", "flaming" och annat skit som sprider sig som löpeldar överallt nu för tiden.

Jag håller med, och ja, medelåldern är mycket högre i LotRO än i övriga spel, om man ska tro statistiken. Jag är ganska aktiv på det officiella forumet, och det är väldigt sällan jag ser något som ens antyder till trollning eller liknande forumaktivitet, vilket ger en skön stämning! Utvecklarna lyssnar väldigt mycket på spelarna, för bra dialoger med oss för att göra förändringar som vi har nytta av och vill se i spelet. Sen är själv spelet väldigt socialt upplagt med hundratals aktiviteter utanför questande och ett system som belönar utforskning. Allt är inte ros såklart, grafiken och animation är förlegade och det finns mycket att önska, men sedan migreringen med Turbine och USA, samt det finansiella skiftet till F2P så har de varit mycket duktiga med innehållsuppdateringar.

Vore kul att se fler MMO ta efter de bra aspekterna från LotRO helt klart. Guild Wars 2 verkar bli ett sånt spel, vilket vi snart får se.

Medlem
Skrivet av Allexz:

HJÄLP! JAG HÅLLER PÅ ATT BLI GAMMAL!

Det tänker jag varje gång jag läser min medlemstid, "medlem i 3764 dagar." LOTRO var riktigt roligt vad jag minns, spelade bara några dagar dock av någon anledning..

Grattis, men jag tror inte du kommer leva så länge tyvärr, men vem vet, kanske blir det mer liv i besten så snart nya filmen / filmerna släpps?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Grattis, men jag tror inte du kommer leva så länge tyvärr, men vem vet, kanske blir det mer liv i besten så snart nya filmen / filmerna släpps?

Det har faktiskt gått uppför för spelet sen det blev p2p.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar