Rykte: EA visar upp Battlefield Premium under E3

Medlem
Medlem

Det värsta med BF3 är att man inte kan modda. NI HAR SÅLT ER SJÄL TILL EA DICE.

Medlem

Jag vill ha en machete och döda folk med


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

EA ni kan ta er äckliga sketna konsollport och köra den så långt upp i erat rövhål att ni spricker och förblöder.

Inte nog med att spelet fortfarande är halvfärdigt men nu vill ni ha mer pengar för det också?

Försvinn från jordens yta.

Medlem

Blääääääääääääää!

Medlem

Om det gav tillräckligt mycket mervärde till produkten så skulle jag lätt kunna tänka mig att betala för det.

I <3 marknadsekonomi


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Fattar inte. De flesta free-to-play brukar ha samma affärside, och när det inte förändrar game-balance överhuvudtaget så varför bry sig? Du har alltid valet att inte köpa!

Jag förstår att spelet + expansioner kostar jämfört med F2P. Men om detta är ett sätt för DICE/Ea att dra in mer pengar som de kan satsa på minska fusket i bf 3 eller till och med anställa några fler så att Bf4(eller något annat Ea spel) blir ett lite bättre spel. Då tycker i alla fall jag att det är okej sätt för dem att ge oss den möjligheten att "sponsra" DICE/Ea.

Som sagt, ingen tvingar dig att prenumerera/köpa tjänsten.

Medlem

Man köper ju det man vill köpa. Därför stör det mig inte att de släpper det.

Sen ska man ju heller inte få för sig att det är Dice "patchnings-team" som sitter och knåpar ihop det här. Således påverkas inte frekvensen av patch-arbete och liknande.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Och nu börjar gnället....
Vad gör det er om någon vill betala för att ha en annan kniv eller dogtag eller ser lite annorlunda ut? Så länge de inte får en fördel genom att köpa det så förstår jag ärligt talat inte varför folk bryr sig. Vill man se annorlunda ut så betala för det och vill man inte det så kommer spelet vara exakt lika bra som det alltid har varit. Ända skillnaden är att vissa kommer ha annan camo.

Medlem

Precis som NsMs säger. Så har det ju varit länge, att man kan köpa till saker för att få vara lite mer unik eller annorlunda. Det är också alltid så att folk köper, för att många tycker det är kul. Jag tycker t.ex att det är skitkul att pynta min Portal 2-robotar tills de ser störtlöjliga ut. Jag och mina coop-polare har haft många goda skratt åt det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv
Skrivet av NsMs:

Och nu börjar gnället....
Vad gör det er om någon vill betala för att ha en annan kniv eller dogtag eller ser lite annorlunda ut? Så länge de inte får en fördel genom att köpa det så förstår jag ärligt talat inte varför folk bryr sig. Vill man se annorlunda ut så betala för det och vill man inte det så kommer spelet vara exakt lika bra som det alltid har varit. Ända skillnaden är att vissa kommer ha annan camo.

Problemet är att dom förstår spelen för oss andra. Vi betalar redan tillräckligt för expansioner, DLC och annat skit. Nu pumpas vi med Free weekends, en massa skit tjänster.. nejfan! BF3 är förstört..

tråkigt men sant... back with old BF!

Medlem

Hur förstör de spelet för er andra? Blir det så illa om någon har ett annat camo än vad du har? Du måste inte köpa någonting, så att säga att det förstör spelet för dig för att du kan det, är ju faktiskt inte speciellt logiskt.

BF3 är inte förstört pga detta, utan det adderar ju bara till variationen, vilket normalt sett är något bra. Varför finns det typ miljardvis med skins osv till CS t.ex? För att folk tröttnar på originalen och vill ha något eget.

Det du kan, men inte måste betala för, är inget som förstör för dig. Jag KAN betala för alla plus-paket till bilen, men det gör inte min ordinarie bil sämre för att de kommer på en pryl till man kan ha i den. Däremot blir bilen bättre om jag köper det, ifall att jag tycker jag får ut något ur det. Samma sätt i spel;

BF3 blir inte sämre om jag inte köper det, du har fortfarande samma som innan. Däremot om du tycker att det blir roligare och bättre för din del om du köper det, så gör du det. Allt är upp till var och en.

Alla klagomål mot sådana tjänster, som t.ex hattarna i TF2, baseras nog ofta i att folk inte ser nyttan, och då automatiskt ser det som något negativt. Jag tycker småprylar kan vara värt att köpa om de tillför något till hur jag spelar. Ett exempel är camon i BF3, sålänge jag ser en applikation i camot är det värt det för mig. Det är ju inte så att man bär olika camon för att se skillnad på vän och fiende, utan snarare för att smälta in. För nog funkar det om man gör det rätt.

I min mening får alla göra som de vill huruvida de vill köpa småprylar eller inte, men man behöver inte spy galla över allt som har med det att göra om man inte vill det själv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vilket skämt.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Hur förstör de spelet för er andra? Blir det så illa om någon har ett annat camo än vad du har? Du måste inte köpa någonting, så att säga att det förstör spelet för dig för att du kan det, är ju faktiskt inte speciellt logiskt.

BF3 är inte förstört pga detta, utan det adderar ju bara till variationen, vilket normalt sett är något bra. Varför finns det typ miljardvis med skins osv till CS t.ex? För att folk tröttnar på originalen och vill ha något eget.

Det du kan, men inte måste betala för, är inget som förstör för dig. Jag KAN betala för alla plus-paket till bilen, men det gör inte min ordinarie bil sämre för att de kommer på en pryl till man kan ha i den. Däremot blir bilen bättre om jag köper det, ifall att jag tycker jag får ut något ur det. Samma sätt i spel;

BF3 blir inte sämre om jag inte köper det, du har fortfarande samma som innan. Däremot om du tycker att det blir roligare och bättre för din del om du köper det, så gör du det. Allt är upp till var och en.

Alla klagomål mot sådana tjänster, som t.ex hattarna i TF2, baseras nog ofta i att folk inte ser nyttan, och då automatiskt ser det som något negativt. Jag tycker småprylar kan vara värt att köpa om de tillför något till hur jag spelar. Ett exempel är camon i BF3, sålänge jag ser en applikation i camot är det värt det för mig. Det är ju inte så att man bär olika camon för att se skillnad på vän och fiende, utan snarare för att smälta in. För nog funkar det om man gör det rätt.

I min mening får alla göra som de vill huruvida de vill köpa småprylar eller inte, men man behöver inte spy galla över allt som har med det att göra om man inte vill det själv.

Äntligen någon som fattar. Fattar inte varför folk tappar temperamentet över lite småsaker man kan få betala för att få tillgång till. Det ger som sagt bara lite variation om man nu vill ha det för en slant.

Fattar inte hur folk hetsar upp sig för detta, det är ju för tusan frivilligt och det ger överhuvudtaget inte en enda fördel på slagfältet.

Medlem

DLC är okej för man kan själv välja om man vill köpa eller inte. Jag betalar redan online för Xbox live + Internetuppkoppling varför skulle jag betala för detta *skratt* ?

Inaktiv

Det som förstör är väl det satans fuskandet, har dom löst det än? Har inte lirat på flera månader, bland annat pga alla fusk.

Medlem

EA, spelvärlds-kapitalism incarnated

Medlem
Skrivet av znokker:
Skrivet av r3lev4nt:

Hur förstör de spelet för er andra? Blir det så illa om någon har ett annat camo än vad du har? Du måste inte köpa någonting, så att säga att det förstör spelet för dig för att du kan det, är ju faktiskt inte speciellt logiskt.

BF3 är inte förstört pga detta, utan det adderar ju bara till variationen, vilket normalt sett är något bra. Varför finns det typ miljardvis med skins osv till CS t.ex? För att folk tröttnar på originalen och vill ha något eget.

Det du kan, men inte måste betala för, är inget som förstör för dig. Jag KAN betala för alla plus-paket till bilen, men det gör inte min ordinarie bil sämre för att de kommer på en pryl till man kan ha i den. Däremot blir bilen bättre om jag köper det, ifall att jag tycker jag får ut något ur det. Samma sätt i spel;

BF3 blir inte sämre om jag inte köper det, du har fortfarande samma som innan. Däremot om du tycker att det blir roligare och bättre för din del om du köper det, så gör du det. Allt är upp till var och en.

Alla klagomål mot sådana tjänster, som t.ex hattarna i TF2, baseras nog ofta i att folk inte ser nyttan, och då automatiskt ser det som något negativt. Jag tycker småprylar kan vara värt att köpa om de tillför något till hur jag spelar. Ett exempel är camon i BF3, sålänge jag ser en applikation i camot är det värt det för mig. Det är ju inte så att man bär olika camon för att se skillnad på vän och fiende, utan snarare för att smälta in. För nog funkar det om man gör det rätt.

I min mening får alla göra som de vill huruvida de vill köpa småprylar eller inte, men man behöver inte spy galla över allt som har med det att göra om man inte vill det själv.

Äntligen någon som fattar. Fattar inte varför folk tappar temperamentet över lite småsaker man kan få betala för att få tillgång till. Det ger som sagt bara lite variation om man nu vill ha det för en slant.

Fattar inte hur folk hetsar upp sig för detta, det är ju för tusan frivilligt och det ger överhuvudtaget inte en enda fördel på slagfältet.

Folk hetsar upp sig eftersom DICE borde lägga att möjlig tänkbar tid på att åtgärda spelets alla problem innan de ens funderar på att göra nytt material. Folk känner sig rånade när de köper en halvfärdig produkt. Varje patch introducerar nya problem, vissa t o m game-breaking, som det sen tar mer än en månad för DICE att åtgärda. Folk hetsar upp sig eftersom det är så uppenbart att det bara handlar om att mjölka pengar ur namnet Battlefield istället för att leverera en bra produkt till sina kunder som redan betalat fullpris för en betaversion.

Medlem

Det är enkelt att fixa problemet med cheaters. Är bara att lägga in spectator mode för admins på servrarna.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av Morkrah:

Folk hetsar upp sig eftersom DICE borde lägga att möjlig tänkbar tid på att åtgärda spelets alla problem innan de ens funderar på att göra nytt material. Folk känner sig rånade när de köper en halvfärdig produkt. Varje patch introducerar nya problem, vissa t o m game-breaking, som det sen tar mer än en månad för DICE att åtgärda. Folk hetsar upp sig eftersom det är så uppenbart att det bara handlar om att mjölka pengar ut namnet Battlefield istället för att leverera en bra produkt till sina kunder som redan betalat fullpris för en betaversion.

Däremot funkar det inte riktigt så. Det är inte så att Dice sitter och gör dessa grejer och då helt ignorerar övriga problem. Jag har heller aldrig haft en dålig upplevelse av BF3, förutom "Connection to EA Online lost". I övrigt har det fungerat felfritt. Den enda buggen jag kan minnas över huvudtaget var giraffhalsen (Vilken var mycket underhållande ) under betan.

Folk har fått en uppfattning att spel blir lättare att patcha desto bättre motorer osv som vi får. Riktigt så enkelt är det dock inte. Och ja, då kan man vänta med release, men då klagar folk livet ur sig på det istället. Självklart varierar ju erfarenheterna, och jag kan mycket väl ha haft enorma mängder tur, men faktumet är att det nog inte är en så överväldigande mängd spelare som har game-breaking problem.

Bara det faktum att så många spelar det aktivt tycker jag säger sitt. Jag köpte t.ex Nexuiz då det verkar vara ett spel som är perfekt för mig, men tycker det är för buggigt för mig, så därav väntar jag ett tag med att spela.

DICE gör såklart allt de kan för att fixa de fel som finns i BF3. Tror ni verkligen att de skulle sitta och rulla tummarna och skita i det? Det finns ju faktiskt något som heter yrkesstolthet också. Som folk har sagt här själva, om en patch introducerar nya buggar, hur många sådana situationer tror ni då uppstår bakom scenenerna, som också måste rätas ut innan man kan släppa en patch.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

What, why!?

Kanske kan tänka mig att spendera på detta om det blir billigare än att köpa alla DLCs separat. Lite, knivar och sånt spelar inte mig någon roll annars. Är det månadskostnad skippar jag det direkt...

Medlem

När det handlar om EA så lär det nog inte vara långt borta tills det tillkommer vapen i tjänsten eller perks för att öka din damage med 10% för dina vapen. Jag skulle i alla fall inte bli förvånad det minsta!

Detta känns bara som en kopia av Call of Duty Elite. EA kan ju inte låta Activision vara de enda som mjölkar sönder sina spel.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Morkrah:

Folk hetsar upp sig eftersom DICE borde lägga att möjlig tänkbar tid på att åtgärda spelets alla problem innan de ens funderar på att göra nytt material. Folk känner sig rånade när de köper en halvfärdig produkt. Varje patch introducerar nya problem, vissa t o m game-breaking, som det sen tar mer än en månad för DICE att åtgärda. Folk hetsar upp sig eftersom det är så uppenbart att det bara handlar om att mjölka pengar ut namnet Battlefield istället för att leverera en bra produkt till sina kunder som redan betalat fullpris för en betaversion.

Däremot funkar det inte riktigt så. Det är inte så att Dice sitter och gör dessa grejer och då helt ignorerar övriga problem. Jag har heller aldrig haft en dålig upplevelse av BF3, förutom "Connection to EA Online lost". I övrigt har det fungerat felfritt. Den enda buggen jag kan minnas över huvudtaget var giraffhalsen (Vilken var mycket underhållande ) under betan.

Folk har fått en uppfattning att spel blir lättare att patcha desto bättre motorer osv som vi får. Riktigt så enkelt är det dock inte. Och ja, då kan man vänta med release, men då klagar folk livet ur sig på det istället. Självklart varierar ju erfarenheterna, och jag kan mycket väl ha haft enorma mängder tur, men faktumet är att det nog inte är en så överväldigande mängd spelare som har game-breaking problem.

Bara det faktum att så många spelar det aktivt tycker jag säger sitt. Jag köpte t.ex Nexuiz då det verkar vara ett spel som är perfekt för mig, men tycker det är för buggigt för mig, så därav väntar jag ett tag med att spela.

DICE gör såklart allt de kan för att fixa de fel som finns i BF3. Tror ni verkligen att de skulle sitta och rulla tummarna och skita i det? Det finns ju faktiskt något som heter yrkesstolthet också. Som folk har sagt här själva, om en patch introducerar nya buggar, hur många sådana situationer tror ni då uppstår bakom scenenerna, som också måste rätas ut innan man kan släppa en patch.

Bara för att många köper apple saker behöver det inte betyda att saken är bra.


signatur

Visa lite respekt swordfish. Tråd rensad.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av Morkrah:

Folk hetsar upp sig eftersom DICE borde lägga att möjlig tänkbar tid på att åtgärda spelets alla problem innan de ens funderar på att göra nytt material. Folk känner sig rånade när de köper en halvfärdig produkt. Varje patch introducerar nya problem, vissa t o m game-breaking, som det sen tar mer än en månad för DICE att åtgärda. Folk hetsar upp sig eftersom det är så uppenbart att det bara handlar om att mjölka pengar ut namnet Battlefield istället för att leverera en bra produkt till sina kunder som redan betalat fullpris för en betaversion.

Däremot funkar det inte riktigt så. Det är inte så att Dice sitter och gör dessa grejer och då helt ignorerar övriga problem. Jag har heller aldrig haft en dålig upplevelse av BF3, förutom "Connection to EA Online lost". I övrigt har det fungerat felfritt. Den enda buggen jag kan minnas över huvudtaget var giraffhalsen (Vilken var mycket underhållande ) under betan.

Folk har fått en uppfattning att spel blir lättare att patcha desto bättre motorer osv som vi får. Riktigt så enkelt är det dock inte. Och ja, då kan man vänta med release, men då klagar folk livet ur sig på det istället. Självklart varierar ju erfarenheterna, och jag kan mycket väl ha haft enorma mängder tur, men faktumet är att det nog inte är en så överväldigande mängd spelare som har game-breaking problem.

Bara det faktum att så många spelar det aktivt tycker jag säger sitt. Jag köpte t.ex Nexuiz då det verkar vara ett spel som är perfekt för mig, men tycker det är för buggigt för mig, så därav väntar jag ett tag med att spela.

DICE gör såklart allt de kan för att fixa de fel som finns i BF3. Tror ni verkligen att de skulle sitta och rulla tummarna och skita i det? Det finns ju faktiskt något som heter yrkesstolthet också. Som folk har sagt här själva, om en patch introducerar nya buggar, hur många sådana situationer tror ni då uppstår bakom scenenerna, som också måste rätas ut innan man kan släppa en patch.

Det du säger saknar helt förankring i verkligheten. Jag tar senaste patchen som ett exempel, vad hände där egentligen? Suppression infördes, fast man tog i så mycket att det blev patetiskt. Sniper-vapen blev extremt mycket sämre på långa avstånd då det ser ut som man skjuter ett tankshell och det är omöjligt att se var kulan hamnar. Detta är bara några av sakerna, visst de är inte game-breaking. Något som dock förstör spelet till stor del var att missiler inte kunda träffa flygplan, de bara exploderade bakom utan att göra någon skada. Detta var absolut game breaking men det tog DICE i princip fyra veckor att åtgärda det. Ett vettigt företag hade gjort det på ett par dagar. Nästa katastrofala bugg är M26 Dart som dödar allt på i princip ett skot, också bekräftad bugg, men är än idag inte åtgärdad och är också en sak som hade kunnat fixas på ett par dagar. För att inte tala om alla fusk. Visste du att fusken som finns till spelet idag är exakt samma som fanns under betan? Och när Dice väl tar en fuskare blir han inte bannad, man rensar bara hans stats. Nätkoden är fortfarande under alla kritik och eliminerar spelet som en potentiell e-sportskandidat.

Även om spelet fortfarande har mycket spelare har det tappat dramatiskt sen release. Kolla bara http://www.gamestat.co.uk/.

Många av problemen hade lätt kunnat åtgärdas. För det första får det absolut inte under några omständigheter ta så lång tid för ett företag som är måna om sina kunder att patcha totalt brutna saker i spelet. För det andra hade man kunnat åtgärda mycket genom testa patcharna på stängda servrar innan de gick live. För det tredje borde man sluta med citat som "Vi kommer aldrig ta betalt för extra kartor" då det uppenbarligen är en ren och skär lögn.

Medlem

en underbar grej, nu saknas det bara några saker till innan spelet är perfekt.

1: en osynlighetsdräkt.
2: ett dämpat snipergevär med instakill.
3: usas med 50 skott i magasinet.
4: m320 med infiniteammo och automatläge.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

en underbar grej, nu saknas det bara några saker till innan spelet är perfekt.

1: en osynlighetsdräkt.
2: ett dämpat snipergevär med instakill.
3: usas med 50 skott i magasinet.
4: m320 med infiniteammo och automatläge.

Glöm inte en automat-bazooka (tex. i Quake) - hade passat perfekt att använda i kommande infanteri-expansionen.

I trailern för close combat expansionen ser man klart och tydligt att det avfyras raketskott I EN CLOSE COMBAT MILJÖ. DICE VILL ATT MAN SKA ANVÄNDA RPG PÅ 10 METERS AVSTÅND - DET ÄR SÅ MAN LOCKAR KIDSEN

Medlem

Värt att anpassa utseendet på en karaktär man ändå aldrig ser själv...

Medlem

Borde vara automatisk kick-ban på alla som klagar! Antar att ni inte spelar battlefield eftersom det tydligen är så jävla dåligt, varför då ens skriva här! Skärp er!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Tycker synd om DICE...

Medlem
Skrivet av robbis:

Borde vara automatisk kick-ban på alla som klagar! Antar att ni inte spelar battlefield eftersom det tydligen är så jävla dåligt, varför då ens skriva här! Skärp er!

du lever som du lär ser jag=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Skriv svar