Battlefield 3 Premium släpps 4 juni

Medlem
Skrivet av JayC:

€49,99 = $49,99 ?

Jag gissar att det är samma sak som när det gäller Steam. $49.99 ~= €40 men så läggs 25% moms på: €40*1.25 = €50.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Fanns inte EN ENDA grej, som jag känner ett behov av att jag "måste ha" i den listan. Vägrar köpa Close Quarters, och -om- jag köper en enda av deras expansioner, så köper jag det då, och för den enskilda kostnaden.

En sak jag däremot stör mig på är när det står följande:

"Exclusive Double XP Weekends"

Så nu blir det alltså -bara- Premium spelare som får åtkomst till "Dubbel XP" ? Sen undrar jag vad meningen är med en "Stats reset feature" ? Vem vill medvetet nollställa sina stats som man fått jobba för i flera timmar/dagar/veckor/månader ?

Skrivet av r3lev4nt:

Sen verkar det ju som om alla expansionerna som listas också ingår. Om det inte är värt det ifall man ändå tänkt köpa de, vettefan vad som är..

Alla hatade att "Battlefield Bad Company 2"'s DLCs var mer eller mindre samma banor, fast i nya spelstilar. Men ändå GAVS dessa DLCs bort gratis. En annan kan ju tycka att "20 banor" låter som bra content för EN expansions-paket, men expansioner brukar inte kosta "full-pris". 29.99 USD låter mer som kostnaden för en expansion.

Dessutom ska kartor ALDRIG säljas, för det delar upp spel-communityn (mellan dom som har banorna, och dom som inte har). Går man in på en server som har x bana, och du inte KÖPT den, då blir du kickad från servern.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Kan hålla med om att några av kommentarerna är rent häpnansväckande. Alltså, det faktum att man kan "förköpa" alla (5 med B2K) 4 DLCs i ett enda smidigt paket, plus lite lull-lull, är alltså ett tecken på världens undergång?

Newsflash, compadres: Om du inte är sugen på DLC-packsen, eller vill köpa bara några av dom, så står det dig fritt att inte köpa Premium. It's that easy. Du förlorar personligen ingenting på det.

Själv hade jag ändå tänkt köpa all DLC, eftersom jag tycker BF3 är ett superbt roligt spel att röja lite i på kvällarna efter jobbet, så för mig är det ett ganska rimligt köp.

Medlem

Snart lägger jag ner gamingen, det här börjar bli löjligt.
Man kanske borde köpa en cross istället.

Medlem

Var det bara jag som reagerade extra starkt när man läste att resetta stats var en feature endast för Premium?

Det andra alternativet är väl att dra hem något cheat och bli stat-resettad, eller hur vill EA ha det?

Jag tänker visserligen inte köpa premium-elite p.g.a. andra anledningar men den biten var ju bara extra löjlig.

Inaktiv
Skrivet av Ankan:

Varför kan sånt här inte bara vara gratis?

På den gamla goda tiden va det så..
Då kunde man dessutom sätta upp en egen server där man tex kunde stänga av specifika vapen som var officellt buggade. Du kunde dessutom använda console till att recorda ditt gameplay utan fps-drops och använda moddar fritt efter behag och var du riktigt vass så kunde man till och med göra egna banor som alla kunde spela på.

http://www.youtube.com/watch?v=2KODZtjOIPg


signatur

äldre än dig!

Inaktiv

Tur att vi ungdomar bajsar kreditkort.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

KoP
Medlem

Hoppsan vad många "drama queens" det fanns här inne då.

"Nu blir det inga mer spel ifrån Dice!"
"Fuck you Dice!"

etc.. etc.. etc..

Frankie says: RELAX!

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Hoppsan vad många "drama queens" det fanns här inne då.

"Nu blir det inga mer spel ifrån Dice!"
"Fuck you Dice!"

etc.. etc.. etc..

Frankie says: RELAX!

Han säger även "Don't do it!" så inget Premium för mig ;p

http://www.youtube.com/watch?v=lyl5DlrsU90


signatur

äldre än dig!

Medlem

Suck. Tråkig utveckling.

"Battlefield 3 Premuim is an innovative new offering ...". Innovativt sätt att få folk att köpa spelet igen, verkligen.

Medlem

sluta blame Dice inte dom som styr marketing eller hur spleet sk gå, Ea som gör det i dagen lägge.

Men vi can tacka Dice att det är så i dag >,<

Medlem

Premium låter så fruktanvärt mycket som att detta är ett F2P game och för att få tillgång till alla tjänster i spelet eller runt spelet, köp det här!
Sen vaknar man och inser att det är till ett B2P game, och gråter lite istället.
Som någon sa, det splittrar communityn.

Medlem

3 skäl till att jag inte kommer att köpa premium: Det första är att jag inte köper något osett, det andra är att jag inte på något sätt vill lura Dice till att tro att jag ger dem cash för att jag gillar små kartor med Metro-lik action. För det tredje så är det en protest mot riktningen som spelet tagit sedan bf2 och bf2142, bl.a. ingen Voip fastän det tydligen inte finns varken ekonomiska eller tekniska skäl till att det inte finns. Det är dags att faktiskt börja lyssna på communityt och trycka ut uppdateringar som folket faktiskt vill ha. Det finns ett upprop på det officiella bf3-forumet från av användaren Phyrefli, som gör riktigt bra video digests om hur bf3 skulle kunna vara. Kolla in det på http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1479509-phyr... och skriv upp dig om du håller med. Vi är kunderna och vi borde få bestämma iaf lite om hur vi vill ha det.

Medlem

Det står 49.99 $
Inte euro

Medlem

... meh! Inte helt oväntat att EA ska in och rodda, men om man ändå tänkt köpa alla expansioner så är det ju ett givet köp. Gillar inte"server queue priority", resten spelar ingen större roll. Dubbel XP weekend, vad ska man med det till?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Bra fraga. Kopte spelet sa hoppades att man faktiskt skulle aga det till fullo. Icke dock, ager enbart halva

Det du köpte var spelet i grunden, det de säljer är expansioner samt en aning kosmetiskt extramaterial som inte påverkar balans och detta gör de dessutom för mindre än expansionerna skulle kostat var för sig.
Dessa expansioner är inget du betalat för och då utvecklingen av dessa går långt utanför ramen på spelets utveckling måste DICE ha betalt för arbetstiden och EA vill självklart ha något själva då de annars skulle tjäna mer på att tvinga utvecklingen av BF4 att påbörjas.

Medlem

Inte undra på att kor är populära att ha ihjäl i MineCraft...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Bra! Desto mer valmöjligheter vi gamers får desto bättre. Gillar man det inte behöver man inte köpa helt enkelt. Bästa systemet!

Medlem
Inaktiv

ok

Hur är det med fuskandet då?

Medlem

Synd bara att man knappt spelar spelet längre, även de flesta jag spelade med har slutat. Varför vet jag inte men det var liksom inte så kul som man hade väntat sig.

Medlem
Skrivet av Skjuludde:

Bra fraga. Kopte spelet sa hoppades att man faktiskt skulle aga det till fullo. Icke dock, ager enbart halva

Precis

Medlem

Visst, man får med alla expansioner och det är det ända som berättigar det hela. De skapar behov man inte har för att man ska slänga ut lika mycket pengar som spelet kostade nytt enu en gång. Jag gillar inte alls detta med elit eller premium men jag kommer nog dega för tjänsten iaf då jag ändå har kul i BF3.

F.ö har jag blivit nykär i SKSen. Galet surt att man inte kan ha SKSen med assult-load outen.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Där fick CODhaters en smäll på käften

Not rly ^^ Gillar inte BF3 heller


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av White:

Bra! Desto mer valmöjligheter vi gamers får desto bättre. Gillar man det inte behöver man inte köpa helt enkelt. Bästa systemet!

Yes, för det är ju så bra att splittra ett community och tunna ut den enu mera med dessa "valmöjligheter".


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Trött jag blir på sånt här skit.. Får sluta lira online spel.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:
Skrivet av White:

Bra! Desto mer valmöjligheter vi gamers får desto bättre. Gillar man det inte behöver man inte köpa helt enkelt. Bästa systemet!

Yes, för det är ju så bra att splittra ett community och tunna ut den enu mera med dessa "valmöjligheter".

Men är detta något som plötsligt dök upp ur tomma luften med CoD/BF3? Redan till BF2 kom det expansioner med kartor, både en större (Special Forces) och ett antal mindre "booster packs".

Medlem

Köprioriteringen känns ju lite tveksam eftersom det är något som faktiskt påverkar andra spelare. Inget större problem iofs. I övrigt är det ett helt ok pris för 5 expansioner + lull lull tycker jag.

Skrivet av KoP:

Hoppsan vad många "drama queens" det fanns här inne då.

"Nu blir det inga mer spel ifrån Dice!"
"Fuck you Dice!"

etc.. etc.. etc..

Håller med. Caps, slutet på gamingvärlden osv. Ser bara barnsligt ut med sådana överdrivna fjortiskommentarer.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av r3lev4nt:

Så du säger fuck you till DICE för att du OM DU VILL kan låsa upp sakerna utan att spela fram till unlocks?

För de som inte spelar så jättemycket kan det nog vara kul att ha prylarna utan att behöva lägga ner tiden de inte har. Har flera kompisar som inte spelar så ofta, och som då istället sitter utan mängder med grejer, bara för att de inte spelar tillräckligt. De spelar med andra ord bara för att ha kul då och då, och tyckte då att det var kul att få tillgång till grejerna ändå, så kan man vara med och leka i större utsträckning.

Ingen är tvingad till att köpa något. Marknaden är så oförskämt otacksam numera..

Det är väl så att många känner sig lite skamsna nu för att ha kastat dynga på CoD, sedan visar det sig att BF3 börjar apa efter deras modell. Spel ska vara för spelarna. Vill de ha det på det här sättet är det av godo, om inte, så har DICE gjort en felberäkning.

Hur jag fattat det så får man alla DLCs med om man köper Premium, såväl så kostar det inte i månaden, utan en engångs kostnad.

Med andra ord är det ett Paket pris, där du får alla DLCs + extra prylar.

Ungefär som att köpa CE edition av ett spel, alt som Blizz gjorde och gav Diablo 3 till alla som köpte 12 månaders WOW game card.


signatur

Rwa?

Medlem

Men om man ser det såhär då. Ett vanligt sp-spel, låt säga mass effect. Den typen av spel lägger jag ner 10-20 timmar kanske och köper det vid release för en 400-450 kr(pc). Ett spel som cod går ungefär på det samma(pc) men där lägger jag sällan mindre en 100 timmar(mw2, strax över 200 t.ex.). Då är ursprungspriset inte så högt endå om man fördelar det på antal spelade timmar. Då tycker jag att det kan vara värt med dlc och fortsätta ha kul och spela ett tag till.

Skriv svar