"Xbox 360 har mer än två år kvar"

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det behöver du inte heller på PC, men då får du nöja dig med konsoll-nivå på inställningarna.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem
Skrivet av kow:

Visst, utvecklingen för hårdvara går inte framåt p.g.a detta men en väldigt positiv sak med att de håller kvar hårdvaran som aldrig pratas om är att spelföretagen jobbar väldigt mycket istället på att komma på smarta lösningar för att optimera grafiken vilket gagnar oss alla. Hårdvaran må ha varit densamma i 7 år men spelen som kommer ut ser bara bättre och bättre ut hela tiden.

Och det är nu man kommer se hur skillnaderna mellan exklusiva titlar och multi. Sony har, till skillnad från Microsoft, visat att deras egna spel är minst lika viktiga som de spel som andra utgivare står för till deras konsol. Microsoft kör på i tron att de kan överleva genom att köpa tidsexklusiva avtal för DLC. Personligen tror jag att Sonys satsning kommer leda till att inte bara fler kommer köpa deras nästa konsol utan även att antalet PS3 ägare kommer öka rejält.

"Fast å andra sidan skedde inte övergången mellan den första krysslådan och uppföljaren enligt den här modellen"
Det berodde ju på att Microsoft inte var ensam ägare till den medan de äger allt kring Xbox 360.
Tror absolut att de kommer gå i Sonys fotspår och ha två aktiva konsoler samtidigt.

OT:
Själv bryr jag mig inte då jag har mer spel än jag kommer hinna spela ändå men det är ju tråkigt för alla som väntat på detta skifte oavsett om man vill ha en ny konsol eller är en pc spelare och vill slippa dåliga portningar.

Medlem

Klart 360 håller i 2 år till om inget nytt kommer. Folk som spelar på konsol är generellt inte jätteintresserade av PC.

Ny hårdvara hade varit kul givetvis, men det kommer ju fortfarande intressanta spel så jag klagar inte.


signatur

// Bacon <3

Inaktiv

Ett par orsaker till uttalandet:

1) Försöka hålla uppe nuvarande konsols försäljning, trots att den redan börjat dala kraftigt.
2) Dimridå för konkurrenter, även fast alla vet att ingen går på sånt.
3) Microsofts presentation på E3 var hemskt dålig, så de fortsätter helt enkelt med uttalanden av samma kvalite.

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Förlåt. Du får ursäkta oss PC-spelare. Vi är till skillnad från er konsol-användare redo att uppgradera vår hårdvara för en häftigare visuell upplevelse. Vi gillar inte att utvecklingen i branschen står stilla eftersom att folk köper konsoler och inte PC. Återigen, ber så hemskt mycket om ursäkt. Låt oss hoppas att branschen står still i två år till.

Mvh skamsen PC-spelare.

Tala för dig själv du. Jag får inte krupp om jag inte har absolut bästa grafiken precis hela tiden. Jag tycker om att spela på både PC och konsoll. Så länge spelet är kul struntar jag i hur det ser ut. 1337 k|dd|3z som du är de enda som bryr sig om att köra allt på högsta upplösningen och ha quad-SLI i sin burk.


signatur

I drank what?

Inaktiv

Hade varit fint, om detta nu hade skapat nya innovativa spel, men som vi såg på E3 så har väldigt få något intresse av detta alls, tom Nintendo slappar ju. Får sätta hoppet till DRM Ubisoft, som faktiskt verkar ha en del i gångarna.

Inaktiv
Skrivet av Kartraith:
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det behöver du inte heller på PC, men då får du nöja dig med konsoll-nivå på inställningarna.

varför minustummar för den kommentaren, det han/hon säger stämmer ju?

Medlem

Men orka. Pensionera stenåldersmaskinen nu.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Mirage:

1337 k|dd|3z som du är de enda som bryr sig om att köra allt på högsta upplösningen och ha quad-SLI i sin burk.

Surt sa räven om rönnbären, bitch.

Vill dom att folk ska börja spela PC istället eller verkar så?

Trodde det var mer pengar i konsolmarknaden än hos PC

Det är såna här uttalanden så får en tappa lite förtroende för dom eftersom dom skiter ju i oss hardcore-spelare

Medlem

Det kommer garanterat ny från Microsoft och Sony nästa år.

Detta uttalandet tolkas nog bäst som att XBox 360 förväntas säljas två år till - vilket inte är samma som att inte nya kommit för att ersätta för längesedan.

Eftersom jag dumpat PS3an så kollade jag lite för att kanske spela lite Dirt 2 o 3 tills det kommer en konsoll jag gillar.

Val man står inför på PC:

Tittade på 1000 kr-kort först och det kräver 400W kraftaggregat.

Har ingen PC som har det.
Så både grafikkort+kraft är minimum.

PCn är redan idag som att ha en dammsugare igång brevid sig. Vad blir ljudnivån med dessa tegelstenar till grafikkort. Läste på något forum en snubbe som inom 15 minuter hade över 100 grader på GPUn.

Tillägg vattenkylning då kanske.

Har XP på ena datorn vilket är begränsat till DX9. Så det är inte så stor idé med bättre grafikkort egentligen. GeForce 210 som sitter i nu klarar DX10.2 och undrar om det ens går igång något spel med detta.

Då är det quadcoren kvar då och den skall ha nytt kraft+grafikkort. Men det kör jag studiogrejerna på så då kanske man sabbar audiogrejer med att installera allt för gaming. Plus att diskarna har inte utrymme så jag måste uppgradera dom också för att få in lite spel.

Hur står PC-folket ut med detta pusslande?
Beats me....:)

Medlem

Nintendo tycks i alla fall ha fatta att det är bråttom att få ut något nytt. Mobila enheter som smartphones och surfplattor tar allt större plats på marknaden, och väntar Sony och Microsoft för länge så kommer det bara bli svårare för dom att kränga på en ny konsol.

Att Xbox 360 ska ha 2 år kvar utan en tronföljare har jag väldigt svårt att tro på. Det var ju inte så länge sen som Nvidia gick ut med att Tegra kommer vara kraftfullare än Xbox 360 om 2 år, och lika kraftfull redan nästa år, och hur fan tänkte Microsoft med detta uttalande i fall det nu stämmer?

Både Microsoft och Sony måste få ut en ny konsol senast nästa år, sen om dom väljer att fortsätta stödja nuvarande konsoler i några år till är absolut inget dåligt, men ny och modern hårdvara måste ut i handeln.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Val man står inför på PC:

Tittade på 1000 kr-kort först och det kräver 400W kraftaggregat.

Har ingen PC som har det.
Så både grafikkort+kraft är minimum.

PCn är redan idag som att ha en dammsugare igång brevid sig. Vad blir ljudnivån med dessa tegelstenar till grafikkort. Läste på något forum en snubbe som inom 15 minuter hade över 100 grader på GPUn.

Tillägg vattenkylning då kanske.

Grafikkort för 1000kr är inte sjukt mycket att hänga i granen direkt men stega upp en tusenlapp till (det har du råd med även om du går på socialbidrag - jag vet) och så är du i en totalt acceptabel prestandaklass.

Bland de absolut billigaste färdigdatorerna återfinns nätaggregat på 400w idag. Ibland närmare 500w. Jag har själv ett 800w, dock av hög kvalitet, som utan problem driver ett överklockat 580 GTX, en i7 på 3.9Ghz, 6GB DDR3-minne i 2000mhz, etc.

Har aldrig varit nära att saturera strömförsörjningen, och då är dessutom de nyare generationerna av både grafikkort och processorer markant energisnålare än de tidigare (undantaget AMD).

Jag vet inte vad du gör för fel, men du inser att du knappast är maktlös inför situationen ifall din dator låter som en dammsugare? Byt chassi för en knapp tusenlapp? Klocka ned och ta loss fläktar? Köp nya lågljudsfläktar för en hunka styck och ersätt dina vanilla 120mm?

Vattenkylning krävs vare sig för låga temperaturer eller hög prestanda. Kör själv en helt affordable Noctua DH-14 med tillhörande lågljudsfläktar, monterad på en i7 925 (billigaste modellen) överklockad från 2.4ghz till 3.9ghz. Och då idlar den 48C i rumstemperatur. Japp, det ÄR så pass enkelt.

För det första så är dagens ofattbart imponerande grafikkort "tegelstenar" för att de begåvats med väldigt effektiva tredjepartskylare. Vilket i sin tur inte gör att det låter mer, utan mindre - dessutom med lägre temperatur. Vill du ha mycket värme och högljudda fläktar, köp då den plastiga refensmodellen du kanske tänkt var bättre i sammanhanget?

För det andra så finns det massvis med tredjepartskort som inte är tegelstenar. De har begåvats med väldigt kompetenta tredjepartskylare, utan att ta upp flera kortplatser. Lägre ljudnivå, lägre temperatur - små kort. Och välj snäppet större för ännu lägre temperatur och ljudnivå. Vad klagar du över, egentligen?

Vattenkylning är det inte en jävel som använder - och det behövs inte. Och de som faktiskt gör det är i allmänhet rätt seriösa användare.

Så oroa dig inte. PC är rejält mycket bäst.

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Varför i _hela_ friden tror folk att man inte har kul och får en bra upplevelse på PC, SAMTIDIGT som man får ta del av bättre grafik? Suck. -.-

Kanske för att de få PC-spel som är bättre rent grafiskt oftast inte mäter sig med konsolspelen vad gäller spelglädje?

Medlem

För bövulen!
Här sitter man snart och lirar BF3 på mobilen. Medan en dedikerad spelmaskin hostar blod under samma titel. Ok, överdrifter...men man blir lite trött när man hör detta.
Tur man sitter på en fräsch PC och att indie spel börjar ta fart igen så det händer lite på spelfronten.

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Och?
Måste utvecklingen stanna för det...?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Molotov:

För mig spelar detta ingen roll.
Som småbarnsfar så har man i te tid att spela det allra senaste osv.
Finns många spel kvar till 360 som man måste köra innan man tackar för denna konsolgeneration.

Som pc-spelare bör man egentligen inte bry sig.
Även fast nya konsoler kommer med nyhårdvara kommer portarna vara skit pc-spelare ska koncentrera sig på pc spel och inte konsolportar.

Och hur gör man då de flesta stora spel bara släpps som konsol port?


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det kommer garanterat ny från Microsoft och Sony nästa år.

Detta uttalandet tolkas nog bäst som att XBox 360 förväntas säljas två år till - vilket inte är samma som att inte nya kommit för att ersätta för längesedan.

Eftersom jag dumpat PS3an så kollade jag lite för att kanske spela lite Dirt 2 o 3 tills det kommer en konsoll jag gillar.

Val man står inför på PC:

Tittade på 1000 kr-kort först och det kräver 400W kraftaggregat.

Har ingen PC som har det.
Så både grafikkort+kraft är minimum.

PCn är redan idag som att ha en dammsugare igång brevid sig. Vad blir ljudnivån med dessa tegelstenar till grafikkort. Läste på något forum en snubbe som inom 15 minuter hade över 100 grader på GPUn.

Tillägg vattenkylning då kanske.

Har XP på ena datorn vilket är begränsat till DX9. Så det är inte så stor idé med bättre grafikkort egentligen. GeForce 210 som sitter i nu klarar DX10.2 och undrar om det ens går igång något spel med detta.

Då är det quadcoren kvar då och den skall ha nytt kraft+grafikkort. Men det kör jag studiogrejerna på så då kanske man sabbar audiogrejer med att installera allt för gaming. Plus att diskarna har inte utrymme så jag måste uppgradera dom också för att få in lite spel.

Hur står PC-folket ut med detta pusslande?
Beats me....:)

Visar ju bara att stannar man i utvecklingen så är det inget att åt även om man vill. Klart man måste ha hårdvara i tiden eller sitta snällt på sin konsol.
Köpa en dator o verka tro att den klarar allt nytt ? 14 år gammalt operativ? . Som PC spelare är det en del av det goda att hänga med hårdvarumässigt i tiden. Men visst kan en dator funka i 10 år men då måste man vara realist och inse att den burken inte hänger med. Så konsol verkar vara bra för dig. Var o en blir lycklig med sitt.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

"Detta kan också tolkas som att den nya Xbox-konsolen kommer existera samtidigt som sin föregångare och att Microsoft satsar på båda. Fast å andra sidan skedde inte övergången mellan den första krysslådan och uppföljaren enligt den här modellen."

Xbox gjorde riktigt dåligt ifrån sig och gick med förlust varenda kvartal har jag hört, så att Xbox-stödet lades ner så tidigt behöver inte alls betyda att samma sak händer med Xbox 360. Dessutom var Xbox så nischad mot hardcorespelare medan Xbox 360 har hittat en bredare publik, som kanske nöjer sig med en tekniskt omodern konsol (lite som med PS2 och Wii de senaste åren).

Medlem

Svag hårdvara.

x-box360 upplösning:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Så måste de säga för att inte folk ska sluta köpa Xbox 360 och vänta på nästa.

Medlem
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det är är lite av anledningen till att jag inte spelar PC-spel. Pengarna har jag iofs råd med men det är dyrt och framförallt är det är så ENORMT irriterande att köpa en splitterny PC och sen märka efter bara 1 år att man får börja sänka och sänka alla grafikinställningar. Sen så ska man bli sur över det i två år tills man köper en ny svindyr PC och så är hjulet igång.

Skrivet av Kartraith:
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det behöver du inte heller på PC, men då får du nöja dig med konsoll-nivå på inställningarna.

Du får lägga ut iaf 4 gånger mer än vad en konsol kostar för att få samma grafik.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Det kommer garanterat ny från Microsoft och Sony nästa år.

Detta uttalandet tolkas nog bäst som att XBox 360 förväntas säljas två år till - vilket inte är samma som att inte nya kommit för att ersätta för längesedan.

Eftersom jag dumpat PS3an så kollade jag lite för att kanske spela lite Dirt 2 o 3 tills det kommer en konsoll jag gillar.

Val man står inför på PC:

Tittade på 1000 kr-kort först och det kräver 400W kraftaggregat.

Har ingen PC som har det.
Så både grafikkort+kraft är minimum.

PCn är redan idag som att ha en dammsugare igång brevid sig. Vad blir ljudnivån med dessa tegelstenar till grafikkort. Läste på något forum en snubbe som inom 15 minuter hade över 100 grader på GPUn.

Tillägg vattenkylning då kanske.

Har XP på ena datorn vilket är begränsat till DX9. Så det är inte så stor idé med bättre grafikkort egentligen. GeForce 210 som sitter i nu klarar DX10.2 och undrar om det ens går igång något spel med detta.

Då är det quadcoren kvar då och den skall ha nytt kraft+grafikkort. Men det kör jag studiogrejerna på så då kanske man sabbar audiogrejer med att installera allt för gaming. Plus att diskarna har inte utrymme så jag måste uppgradera dom också för att få in lite spel.

Hur står PC-folket ut med detta pusslande?
Beats me....:)

Finns ingen modern konsol som är lika tyst som min PC. T o m Wii låter mycket mer än min mycket kraftfullare dator. Konsoler är ganska så högljudda eftersom så mycket elektronik ska få plats på så liten utrymme.

Geforce 210 är inte ett spelkort.

Medlem
Skrivet av White:

...
Du får lägga ut iaf 4 gånger mer än vad en konsol kostar för att få samma grafik.

Fyra gånger mer även om man ställer ned FOV, upplösning och bilduppdatering till samma som konsol?

X-box360 upplösning:
MW2 1024x600
MW3 1024x600
Battlefield 3 1280x704
BlackOps 1040x608

PS3:
MW2 1024x600
Battlefield 3 = 1280x704
BlackOps 960x944


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Tråkig nyhet, jag är trött på de tekniska begränsningarna i denna generations konsoler och hade verkligen hoppats på en presentation av nya konsoler på årets E3. Nu när det kanske verkar som att det inte ens blir en presentation nästa år är oerhört trist.
Nintendo skiter jag i fullständigt vad de sysslar med. De är ointressanta i sammanhanget. De hade gärna fått sluta producera stationära konsoler för min del efter nintendo 64:an och enbart hållt sig till den portabla marknaden.

Medlem

sån jävla facepalm på ett besked som detta. som sagt så har 360 haltat riktigt länge nu..

Inaktiv
Skrivet av White:
Skrivet av SpoonfishLee:

Tror inte alla har råd att lägga 5-10k vartannat eller var tredje år för att kunna spela alla nya spel.

Det är är lite av anledningen till att jag inte spelar PC-spel. Pengarna har jag iofs råd med men det är dyrt och framförallt är det är så ENORMT irriterande att köpa en splitterny PC och sen märka efter bara 1 år att man får börja sänka och sänka alla grafikinställningar. Sen så ska man bli sur över det i två år tills man köper en ny svindyr PC och så är hjulet igång.

Men kära rara människa, uppgradera varje år?
Jag är verkligen ingen expert på hårdvara, men att säga att bara efter ett ÅR måste du sänka grafikinställningar är väldigt knepigt att säga då spel varier kraftigt när det gäller PC kärlek.

Jag kan spela Skyrim precis lika bra Oblivion för 5 år sen.
Jag kan lira CS:GO, Dota2 ect utan problem med en 5 år gammal burk som lätt klarar av 2-3 år till.

Medlem
Skrivet av Ztreek:

På sätt och vis kan man tycka det är positivt,då slipper man ju spendera pengar på att uppgradera sin hårdvara till datorn.. å andra sidan är det ett rent helvete att vi skall behöva förpestas av dåliga kastrerade portningar och dålig grafik fler år fram.
50 FoV här kommer vi!
25fps här kommer vi!

Jag tycker att man kan börja känna en liten förändring i det nu. PC marknaden växer. Max Payne 3, BF3, listan växer hela tiden på titlar som kommer till alla plattformar och som är bäst på PC.
Sen att Xboxen skulle ha 2 år kvar.. Ja inte hemma hos mig iaf. I nuläget finns det bara ett spel jag fortfarande lirar på Xboxen, och det är PGR4, allt annat kör jag på datorn.
Nu vänder vinden, dags för oss PC spelare att visa att inte är dom där snåla piraterna som Ubisoft försöker få det till, utan vi köper dom spelen vi tycker om och det finns en marknad här!

Medlem
Skrivet av aesdana:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av TexN:

Oh fuck... stackars oss pc-spelare. )=

2år till med shitty-graphics. Tur att fler och fler vänder sig mot pc nu.

Något fel med sämre grafik? Ser hellre att man har kul och får en bra upplevelse.

Förlåt. Du får ursäkta oss PC-spelare. Vi är till skillnad från er konsol-användare redo att uppgradera vår hårdvara för en häftigare visuell upplevelse. Vi gillar inte att utvecklingen i branschen står stilla eftersom att folk köper konsoler och inte PC. Återigen, ber så hemskt mycket om ursäkt. Låt oss hoppas att branschen står still i två år till.

Mvh skamsen PC-spelare.

Var står det att konsol-användare inte är redo att lägga pengar på att "uppgradera visuella effekter" vissa som jag... har inte råd med en bra pc och jag är personligen inte särskilt teknisk. Vi skall la också kunna spela spel utan att fördömas bara för att vi köper billigare och enklare plattformar?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Grafikkort för 1000kr är inte sjukt mycket att hänga i granen direkt men stega upp en tusenlapp till (det har du råd med även om du går på socialbidrag - jag vet) och så är du i en totalt acceptabel prestandaklass.

Bland de absolut billigaste färdigdatorerna återfinns nätaggregat på 400w idag. Ibland närmare 500w. Jag har själv ett 800w, dock av hög kvalitet, som utan problem driver ett överklockat 580 GTX, en i7 på 3.9Ghz, 6GB DDR3-minne i 2000mhz, etc.

Har aldrig varit nära att saturera strömförsörjningen, och då är dessutom de nyare generationerna av både grafikkort och processorer markant energisnålare än de tidigare (undantaget AMD).

Jag vet inte vad du gör för fel, men du inser att du knappast är maktlös inför situationen ifall din dator låter som en dammsugare? Byt chassi för en knapp tusenlapp? Klocka ned och ta loss fläktar? Köp nya lågljudsfläktar för en hunka styck och ersätt dina vanilla 120mm?

Vattenkylning krävs vare sig för låga temperaturer eller hög prestanda. Kör själv en helt affordable Noctua DH-14 med tillhörande lågljudsfläktar, monterad på en i7 925 (billigaste modellen) överklockad från 2.4ghz till 3.9ghz. Och då idlar den 48C i rumstemperatur. Japp, det ÄR så pass enkelt.

För det första så är dagens ofattbart imponerande grafikkort "tegelstenar" för att de begåvats med väldigt effektiva tredjepartskylare. Vilket i sin tur inte gör att det låter mer, utan mindre - dessutom med lägre temperatur. Vill du ha mycket värme och högljudda fläktar, köp då den plastiga refensmodellen du kanske tänkt var bättre i sammanhanget?

För det andra så finns det massvis med tredjepartskort som inte är tegelstenar. De har begåvats med väldigt kompetenta tredjepartskylare, utan att ta upp flera kortplatser. Lägre ljudnivå, lägre temperatur - små kort. Och välj snäppet större för ännu lägre temperatur och ljudnivå. Vad klagar du över, egentligen?

Vattenkylning är det inte en jävel som använder - och det behövs inte. Och de som faktiskt gör det är i allmänhet rätt seriösa användare.

Så oroa dig inte. PC är rejält mycket bäst.

Tack, jag tror dig att PC kan ge bättre spelupplevelse. Men kostnaden måste motsvara vad det smakar.

Ser mig inte som helkass på dator då jag programmerat massa decennium tillbaks, men fann ändå att jag aldrig köpt någon dator för spel och därav aldrig tittat på kraft o grafik som skulle finnas. För programmering har jag alltid tyckte det varit bättre att sitta på lite svagare maskin - då man mer påtagligt märker om rutiner är ineffektiva.

Det är några spel jag saknat att inte kunnat spela på PS3 så jag beställde en xbox för att ha något ifall sommaren blir regnig. Bara massa fotboll och os och skit hela sommaren.

123
Skriv svar