Mafia II-demo släppt

Medlem
Skrivet av DigGaN:
Skrivet av feliciano:

Någon annan som saknar något, direkt efter att ha testat demot? Jag inser så klart att detta bara är ett demo så man ska nog inte dra några stora växlar.

Förutom att det är oerhört vackert och välgjort så saknar jag förmågan att sitta ner, croucha samt att kunna slänga sig åt sidan som i förra Mafia.

Crouch är troligtvis påväg då det finns i kontrollmenyn.

Något som saknas är ragdoll-fysik när man blir påkörd, vattenfysik samt bättre optimering som andra också sagt.

Då det är ett demo har de väl inte lagt så mycket krut på det, mest stabiliserat och helhetligt intryck. Någon som hört om vattenfysik samt ragdoll kommer att vara med i spelet? Känns som ett måste!

Medlem

Knappast lika bra som första spelet. Anpassat för dagens idiotiska standarder kan jag tänka mig. Nåja, ska väl provköras...

Medlem

Kör med grundinställningarna med ATI RADEON HD5870. Flyter riktigt bra, 59,7 fps i snitt! Ett givet köp för min del!

Medlem
Skrivet av Remus:

Enda konstiga var att när jag stängde ner spelet så blev allting mycket mörkare, skrivbordet och annat. Ja, hela skärmen blev mörkare.

Hade exakt samma problem, någon som vet hur man löser detta? Rätt bra irriterande.

Medlem
Skrivet av Slaxor:

Knappast lika bra som första spelet. Anpassat för dagens idiotiska standarder kan jag tänka mig. Nåja, ska väl provköras...

Svårslaget, såklart. Men jag tror att det kan bli riktigt bra detta spel, rätt utvecklare ligger bakom det i alla fall. De får hellre skjuta upp releasen än att ge ut det "bara för att".

Sen är ett demo bara en liten sneak-peak av vad som komma skall.

Medlem
Skrivet av United:

jag tog o tittade i playboytidningen som låg i köket i början men nu finns den inte kvar?

Du har plockat upp den.

Har någon hittat alla fem playmates? Jag hittar bara 4 stycken.

Medlem
Skrivet av zlatandogge:
Skrivet av Remus:

Enda konstiga var att när jag stängde ner spelet så blev allting mycket mörkare, skrivbordet och annat. Ja, hela skärmen blev mörkare.

Hade exakt samma problem, någon som vet hur man löser detta? Rätt bra irriterande.

Ett tips är att ni underrättar utvecklarna, så kan de komma överfund med problemet. Summa summarum: Alla glada.

Medlem

Finns det inget sätt att stoppa klockan så man kan leka runt lite?


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

61,7 fps average med allt på högsta utom PhysX. 1680x1050 med 5870
Kommer köpa det dag ett.

Medlem
Skrivet av Rooty:

61,7 fps average med allt på högsta utom PhysX. 1680x1050 med 5870
Kommer köpa det dag ett.

Vad gör PhysX???? Har samma grafikort som du och testade att sätta det på high, blev ganska dålig bilduppdatering då men såg ingen skillnad.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Rooty:

61,7 fps average med allt på högsta utom PhysX. 1680x1050 med 5870
Kommer köpa det dag ett.

Vad gör PhysX???? Har samma grafikort som du och testade att sätta det på high, blev ganska dålig bilduppdatering då men såg ingen skillnad.

Lite bättre fysik. Skjuter du tex. sönder en glasruta så sprutar det glasbitar överallt + att de ligger kvar på marken. Men det är en teknik som endast finns på Nvidia kort. Och om man med ett ATI kort sätter på det sköts alla dessa effekter av processorn. Vilket gör att din processor får arbeta arselet av sig och spelet hackar.

Exempel på hur det ser ut:
http://www.youtube.com/watch?v=0v1NgyzQ9tM

Medlem

PhysX känns meh, visst älskar jag detaljer men...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Ja, det var kul i 10 minuter, tänker dock inte köpa det...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zlatandogge:
Skrivet av Remus:

Enda konstiga var att när jag stängde ner spelet så blev allting mycket mörkare, skrivbordet och annat. Ja, hela skärmen blev mörkare.

Hade exakt samma problem, någon som vet hur man löser detta? Rätt bra irriterande.

Jag fixade det igenom att ändra till 16bit colours i windows sen tillbaka till 32bit igen.

Medlem
Skrivet av Rooty:
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Rooty:

61,7 fps average med allt på högsta utom PhysX. 1680x1050 med 5870
Kommer köpa det dag ett.

Vad gör PhysX???? Har samma grafikort som du och testade att sätta det på high, blev ganska dålig bilduppdatering då men såg ingen skillnad.

Lite bättre fysik. Skjuter du tex. sönder en glasruta så sprutar det glasbitar överallt + att de ligger kvar på marken. Men det är en teknik som endast finns på Nvidia kort. Och om man med ett ATI kort sätter på det sköts alla dessa effekter av processorn. Vilket gör att din processor får arbeta arselet av sig och spelet hackar.

Exempel på hur det ser ut:
http://www.youtube.com/watch?v=0v1NgyzQ9tM

Ajdå, synd att man inte hade ett NVIDIA kort då... aja ska testa medium åtminstonde!

Medlem

bland de bästa demo

Medlem
Skrivet av Geetcher:
Skrivet av Ghostknight:

Trevligt värre. Tråkigt nog släpps spelet väldigt nära inpå Worms reloaded, så det blir lite konflikt angående vad som ska spelas.

Äh, lättare val går väl inte att göra.

Hade problem med lite taskig FPS i 360-demot, någon annan som märkt av detta?

jodå tycker de är väldigt taskig fps på 360- demot

Medlem

Ska ta testa efter gymmet

Medlem

Jag stör mig ofantligt på att man springer hela tiden, när man börjar i huset borde man kunna gå med hjälp av spaken, istället kutar han som en galning och fastnar i saker och ting. Vore nice om de kunde fixa det.

Medlem
Skrivet av feliciano:

Jag stör mig ofantligt på att man springer hela tiden, när man börjar i huset borde man kunna gå med hjälp av spaken, istället kutar han som en galning och fastnar i saker och ting. Vore nice om de kunde fixa det.

Du går i vanligt tempo om du inte lägger så stort tryck på spaken.

Medlem

Vart i playstation store hittar ni demot?
Känns som jag letat mig förgäves

Medlem

hoppas fan att gubben inte springer som i demot i slutgiltiga, jävla flash gordon på honom...vänder å springer så jävla fort så man springer förbi alla fönster och dörrar man vill öppna ibland...skjutandet var en klar besvikelse (här gör sig flash-gordon-syndromet sig påmint igen...)gillade det annars, e ju ett demo trots allt, hoppas hoppas de inte blir såhär när de släpps bara

ps. handlar det om att man ska hålla inne spaken hårdare eller inte för å springa så fungerar det på ett bra mycket smidigare sätt i gta iv, där du dessutom har en separat sprint- knapp för riktigt fort, här blire bara pannkaka för de e för stor skillnad om man rör spaken lite lite för mkt

Medlem

Tankat - Spelat - Väntar på min order. Kan säga direkt att jag längtar till releasen. Körde igenom Benchmarkingen fick bra FPS på average 55-60 fps. Satte på PhysX och lät mitt andra kort (8600 GTS) få göra beräkningarna. Dock sjönk fps:n till 15-20 average skumt nog.

Medlem

Äntligen! Har längtat i vad som känns som månader på demot (och ännu längre på releasen så klart)


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Har någon hittat alla fem playmates? Jag hittar bara 4 stycken.

1. hemma
2. vapenaffären
3. matstället på hörnet.
4. klädesaffär
5. i bryggeriet längst upp (uppdraget)

Skrivet av Nicke9494:

Finns det inget sätt att stoppa klockan så man kan leka runt lite?

Låt bli att göra uppdraget och du kommer spawna om i huset då timern är slut.

Du kan också dö i freeroam så spawnar du i huset igen, med resettad timer.
Vet dock inte om "pimpade" eller sparade bilar är kvar då.

Ang kontrollen, på Xbox funkar det iaf att croucha, man sitter dock inte ner, man bara hukar sig, och det finns en separat sprintknapp, LB/L1 på konsollerna.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ser ju förjävligt ut =/ Spelar på högsta inställningar + AA @ 1920x1200, vid vissa tillfällen (utomhus) har jag 120+ FPS men vid andra tillfällen sjunker FPS till 13 och genom ett program ser jag att spelet samtidigt KNAPPT använder mitt grafikkort.
Jävligt dåligt optimerat är det i alla fall, blev besviken.

Medlem

Starta ett annat spel så går det tillbaka till normal brightness.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Ser ju förjävligt ut =/ Spelar på högsta inställningar + AA @ 1920x1200, vid vissa tillfällen (utomhus) har jag 120+ FPS men vid andra tillfällen sjunker FPS till 13 och genom ett program ser jag att spelet samtidigt KNAPPT använder mitt grafikkort.
Jävligt dåligt optimerat är det i alla fall, blev besviken.

Har du ATI stäng av PhysX i options. Det som är längst ner i menyn.

Skrivet av Zrix:

Starta ett annat spel så går det tillbaka till normal brightness.

Eller så kör man CTRL+ALT+DEL och sedan Cancel (Det står något annat på svenska OS).

Medlem
Skrivet av aspunk:

4.1 MB/s om man väljer norge som nedladdningsserver just nu.

Inte om man sitter på 8mb bredband

Medlem

jag fick ner spelet i 10,2Mb/s.

Skriv svar