Digitala fullversionen av Diablo 3 begränsas ett tag

Avstängd

Smart sv dem att låta lösningen till problemet gå ut över kunderna. Jag förstår onte hur det har gått så långt att företag beter sig såhär utan att verka bry sig det minsta. Ok, det är en kanske är en massa bedrägerier etc, men allt det beror på brister i hur Blizzard/Activision valt att bygga upp sina system. Om det ska lösa dem, låt det inte gå ut över kunderna. Inte konstigt att folk laddar ner spel om de behandlas såhär när de betaler. Och är det oundvikligt med en annan lösning, ge era kunder lite mer än ett självgott forum inlägg, det är löjligt hur långt det har gått… jag har förresten inte haft problem med mitt D3.

Medlem

jisses! är det krig i tomteskogen nu? köpte digitalt väldigt tidigt och har inte märkt av det men jag lider med dem som har problemet, låter inte alls kul att vänta för att kunna utnyttja hela spelet närt man betalat fullt pris.

Mer än "fullt" med tanke på att digitalt är dyrare, oftast

Medlem
Skrivet av eld:
Skrivet av spectrekz:

Jag har redan tröttnat på spelet. Det ENDA man kan göra är att gå o grinda gear. Finns inte ens pvp inlagt än, så man kan inte göra NÅGONTING annat. Men ja, skulle väl gissa på att snart kommer det reklam på deras hemsida och ingame "PREPURCHASE THE PVP DLC! 20€!". Men ja, det blir väl till att återvända till att spela andra pvpbaserade spel istället.

Blizzard har gjort en hel del, men just det här vet jag inte om dom har gjort sig förtjänta av, dom har över lång tid släppt mycket gratis-updates med nytt content, och även pvp är fullt ut lovat som något som alla ska få gratis.

Skämtar du eller? Gratis? Dom gjorde inte direkt många uppdateringar i D2, WC eller SC förutom eventuella bug fixes. Resten fick man i expansionerna och i WoW så betalade man alla uppdateringar med månadskostnader. SC2 är det 2 expansioner pågång. Diablo 3 kommer det komma ut en till expansion(garanterat) och i WoW är dom nu uppe i 4 expansioner. Snacka om att mjölka ur fansen till sista droppen.

EDIT: Det jag menar är att, istället för att släppa fulla versionen direkt och bygga på en expansion på det så har dom delat upp spelen(SC2 & D3 framför allt) till beta versioner som bara kan förbättras. Andra spel är desamma, fast de har DLC istället.

Bara det att Diablo 2 fortfarande kostar pengar, och inte lite heller 125kr för Diablo 2 och D2: LoD, är ju ett bevis i sig. Framför allt med tanke på att 98% av alla som köper D2 nuförtiden gör det för att ha fler accounts att bot'a med, för det är precis vad D2 handlar om nuförtiden, tro mig. Sedan eftersom Blizzard inte bannar folk på D2 (eftersom dom skiter fullständigt i Diablo scenen igentligen) så tjänar dom pengar på att folk använder köper nya accounts för bots. "Oh, visst så är det absolut inte. Blizzard är ju änglar, dom skulle aldrig göra det."

Det enda spelföretaget för tillfället som är vidrigare än Blizzard när det gäller pengar är EA med The Sims och alla sportspel.

Om det är något spelföretag som gjort sig förtjänt av sitt rykte så är det Valve, och inget annat. Hade det varit EA eller Blizzard som släppte Orange Box så hade det utan tvekat kostat 2000kr och varit månadskostnad för att använda steam.

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av flyawaynille:

Tycker det är helt ok med drm som var i början. Det förhindrade piratkopiering kraftigt och gjorde att man inte kunde fuska till sig saker. Visst det kan bli problem i början som det var med error 37 men det är inte så jävla farligt. Men när de medvetet begränsar spelare på det här sättet så är det bara riktigt dåligt gjort.

Det finns mig veterligen ingen DRM som förhindrat att spelen inte gått att kopiera, göra det svårare absolut men inte mer även om det ur en ekonomisk synvinkel för utgivaren/utvecklaren har väldigt stor betydelse. Så alltså finns det inte längre något godtagbart skäl till att ha kvar DRM efter ett visst antal dagar eller veckor. Det enda som händer är att man jävlas med fel personer och det är dessa personer man absolut inte under några som helst omständigheter vill bli av med.

Mig veterligen har inte diablo 3 crackats än. Spelet spelas ju online på blizzards servrar så det skiljer ju sig mot ubisofts drm som bara vill ha connection hela tiden.

Ja ungefär som att wow spelas på blizzard servar eller L2 spelas på NCsofts servrar och de skulle ju aldrig gå att lägga upp en privatserver... oh wait...

Plus att deras skydd har inte skyddat mot fuskare, massor med items har dupats precis som i D2. Singleplayer ska inte kräva uppkoppling simple as that! Vill man däremot spela multiplayer då ska din karaktär vara låst till battle net men inte singleplayer.

Medlem
Skrivet av xenitaj:

Om det är något spelföretag som gjort sig förtjänt av sitt rykte så är det Valve, och inget annat. Hade det varit EA eller Blizzard som släppte Orange Box så hade det utan tvekat kostat 2000kr och varit månadskostnad för att använda steam.

Valve verkar förstå hur man får nöjda kunder och visst är Orange Box mycket värde för pengarna men det är faktiskt EA som står som utgivare för den boxen, tro det eller ej. Hur mycket Valve har haft att säga till om här har jag ingen aning om men mig veterligen så bestämmer utgivaren själv vilket pris den vill ta för ett spel. Funkar på samma sätt på Steam, Valve sätter inte priserna och anledningen till att det är dyrare på Steam (om man nu bortser från deras reor) beror på att utgivaren även har sina spel i vanliga butiker och hade de satt ett pris under en butiks så hade dessa nog börjat hota med bojkott.

Inaktiv

Hade ju varit intressant att få veta vilken typ av bedrägeri de skyddar sig från...

123
Skriv svar