Nya FZ är här!

Medlem

Det kommer från djupet av mitt hjärta när jag säger att den här nya designen verkligen... SUGER.


signatur

Chooch it

Medlem

Det kommer från djupet av mitt hjärta när jag säger att den här nya designen verkligen... SUGER.


signatur

Chooch it

Medlem

Första intrycket är att jag inte gillar det... men så är det ju alltid med förändring. Erfarenhet säger att man kanske vänjer sig så det är för tidigt att säga något annat.

Vissa saker är lite fel dock. Till exempel att man alltid har en vertikal scrollbar i FF och att när man trycker bort FZ's nya menybar (eller vad man ska kalla den) så kommer den tillbaka när man byter sida. Det kanske inte är så mycket en bugg men det hade varit bra om man kunde få den till att defaulta till gömd.

Medlem

Man vänjer sig säkert, den design som gillade har dom inte haft sen 2004 eller nått
Låter crew jobba på att tweaka lite här o där så får vi se hur det är om en vecka eller så


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag tycker allt är alldeles för stort, känns anpassat för synskadade. Jag slår vad om att om man krympte alltihopa så vore det inte så hemskt mot ögonen.

Medlem

Ser riktigt bra ut måste jag säga. Kommer nog ta ett litet tag att bli van med allt

Medlem

Bara jag som stör mig på att dem tog bort "Dagens Wtf" från "huvudsidan"?

Fyfan vad dåligt. Jag har nog läst nyheter på fz i minst tio år och detta är ju som ett skämt. Det är sjukt slött att bläddra mellan sidor, designen är plottrig och känns inte alls genomarbetad och ja, det är inte alls bra. Varför ska man byta ut något som fungerar, det är det jag undrar....?

Fyfan vad dåligt. Jag har nog läst nyheter på fz i minst tio år och detta är ju som ett skämt. Det är sjukt slött att bläddra mellan sidor, designen är plottrig och känns inte alls genomarbetad och ja, det är inte alls bra. Varför ska man byta ut något som fungerar, det är det jag undrar....?

Medlem

Det verkar som att jag måste avaktivera adblock+ för att kunna använda alla "nya saker", eller har jag helt fel? Ska testa mer imorgon men förhoppningsvis går det att lösa utan att ha en massa reklam som stör...

Medlem

Överlag sammanfattning av nedan funkter:

Helt klart ett steg åt rätt håll, men mycket designmissar (klassiska misstag), för "stor" design, samt en hel del som går till gamla sidan fortfarande.

Sidan har potential! Jag gillar det jag ser, men är inte nöjd med det som finns just nu..

Testsystem: PC 1920x1200 (FF med adblock, IE8 ,Chrome), samt Samsung Galaxy S.

* Menyns underlänkar funkar inte (de nedre) i samsung galaxy S

* Sökfunktionen gav: Fatal error: Allowed memory size of 104857600 bytes exhausted (tried to allocate 71 bytes) in /usr/local/lib/zend/Zend/Search/Lucene/Index/SegmentInfo.php on line 1354

* Den röda grejen som sveper över sidan där uppe ser verkligen kal och ensam ut.

* Nyttja utrymmet bättre där den röda saken går bakom fz-loggan. Just nu så är det mycket outnyttjat utrymme där.

* Gigantiskt hög och stort "tomrum" i FF (med adblock) under menyn och ovanför nyheterna på startsidan. Minska gärna höjden kraftigt.

* Varför ända in i glödaheta har ni gjort en meny som använder sig av Javascript? Kör på A-element istället med hover.

* Gör så att man får en indikation när man för musen över menyerna att det är en meny där. Jag reagerar när det inte ser ut att vara länkar.

* Varför har ni valt att sätta en hover på span-elementen istället för använda A-elementet istället? Nu är ju inte undermenyerna helt klickbara.. utan man måste hitta åt texten specifikt.

* Undermenyerna buggar ordentligt i IE och buggade i FF då den även stannade kvar och vägrade försvinna förrän jag laddade om sidan.

* Överlag i era högra småspottar där ni har information som "bloggar", "Forum", "Speltoppen" så gör designen att alla ikonerna och design "blir rörigt". Dra upp lite linjer eller block så man får en skönare och mer lättläst upplägg. Den svaga linje som ni har nu är på tok för ljussvag.

* Designen på "avsluten" på era små lappar som pryder sidan vet jag inte om jag gillar. Tona gärna ned kanterna och stärk upp mitten. Nu försvinner mitten och kanterna ser bara för felplacerade ut..

* Lägg gärna in title-attribut på era länkar så man kan få en indikation mer på vad det är man för musen över.

* Det rosa lejonet där nere, samt de små "gulliga" svarta figurerna. Är det en medveten toning till ett "mjukare" och barnvänligare FZ.se? Vet inte om det där rosa djuret där nere gjorde sig så bra. Kändes som en barn&djur-community vid första anblicken.

* Sidan växlar mellan gamla och nya titt som tätt.

* Ska sökrutan verkligen finnas på 3 ställen på t.ex http://www.fz.se/filmer/portal.php ?

* Vill gärna kunna klicka direkt på tummen upp och kommentarsikonen på en nyhet.

* Vet inte om jag gillar alla bakgrunder och färger när man byter platform. Kändes på något sätt väldigt billigt.

Ska krypa till kojs nu, men ser fram emot ett förbättrat FZ i morgon bitti när jag vaknar

Medlem

Jag var positiv till en början, typ i 1 minuter. Men efter en dags användning kan jag inte säga annat att sidan inte alls är bra.

Funktionaliteten är HELT ut ur fönstret. Jag fattar hur ni har organiserat framsidan. En hemsida ska man förstå utan svårigheter. Sen laddar saker i evigheter. Kul. Sen får man inte kommentera filmer längre verkar det som. Mer skoj.

Sen klottras huvudsidan ner. Löjligt mycket reklam. Stora bilder. Jag måste scrolla för att komma till nyheterna? Va fan. Det är nyheterna jag är här för! Jag vill se alla nyheter på en härlig liten lista. Inte utspridda i någon konstig ordning.

Fixa till sidan nu.

Medlem

Lite väl rörigt/plottrigt, många bilder och lite innehåll. Men man vänjer sig väl med tiden, dock så känns det för rörigt just nu

Medlem
Skrivet av Lord Payne III:

Fyfan vad dåligt. Jag har nog läst nyheter på fz i minst tio år och detta är ju som ett skämt. Det är sjukt slött att bläddra mellan sidor, designen är plottrig och känns inte alls genomarbetad och ja, det är inte alls bra. Varför ska man byta ut något som fungerar, det är det jag undrar....?

Jag känner mig också tämligen vilsen efter förändringen (som man alltid gör). Vissa delar verkar dock ha potential så vi får väl se. Jag var dessutom fortfarande SJUKT nöjd med det tidigare utseendet, inte alls trött på det än trots många år.

Du ska däremot inte basera nått avseende responstid från siten på hur det ser ut idag. Som skrivits ett antal gånger redan så rullar fortfarande maskinerna på högtryck för att översätta allt tidigare innehåll till det nya formatet. Kom tillbaka om ett par dar och känn hur det känns istället.

Skrivet av Ankan:

Det verkar som att jag måste avaktivera adblock+ för att kunna använda alla "nya saker", eller har jag helt fel? Ska testa mer imorgon men förhoppningsvis går det att lösa utan att ha en massa reklam som stör...

Att du använder nån verre av Adblock eller NoScript är knappast nått som FZ uppmuntrar, det måste du förstå. Intäkterna kommer ju därifrån trots allt.

Jag läser fz.se från ett antal maskiner och tyvärr pallar inte min laptop all sjukt dåligt kodad flash som cirkulerar på nätet numera så där måste jag blocka "en del" för att ens kunna scrolla vissa sidor. Jag har också märkt att huvudbannern numera verkar länkad till adtech.de, men det är nått vi får leva med.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kommer ihåg när ni bytte design senast som om det vore igår. Fan vad det klagades då också.

Förändring är jobbigt men nödvändigt. Folk vänjer sig snart och ser fördelarna.

Medlem

Seegt är bara förnamnet, det ser ju inte ut som FZ längre, hemsk design måste jag säga som andra, plottrig och väldigt rörig att läsa nu.

Medlem

Några synpunkter:

* Det slösas på tok för mycket med utrymmet, det känns mycket ineffektivt med tanke på att det är enorma tomrum överallt samtidigt som ingenting får plats, man måste scrolla för att göra något alls.

* Sidan laddar segare och stora bilder högt upp på sidan laddas in sent och får allt att hoppa omkring när man redan börjat läsa/klicka.

* Liten grå text på grå bakgrund som något slags genomgående tema för rubriker, knappar, osv? Om man har liten text får man åtminstone ha bra kontrast.

* Inga länkar till kommentarerna, bara en siffra?

Medlem

Kunde ju inte släppa detta..
http://i35.tinypic.com/25ic409.jpg
Flyttat om och ändrat lite saker.. samt ritat ut lite röda "block" där jag gjort ändringar.

Observera dock att allt är gjort i photoshop och tvärt ihopslängt för att illustrera mitt förra inlägg

3GS
Medlem

Anpassa gärna sidan efter de som kör med ad block, nu är det bara en enda stor tom ruta högst upp.

Medlem

Förstår inte varför ni var tvungen att förändra en fungerande design, istället för att bygga på den? Känns mest som att ändra bara för sakens skull..

Sedan att ni inte ens gör färdigt hela designen innan ni släpper det? Väldigt oproffsigt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

dmn
Medlem

Suck. Ser för jävligt ut, största delen av sidan består av tomma ytor snarare än innehåll. Till råga på allt är sidan tung och seg. Den gamla designen var mycket mycket bättre. Vore väl bättre att ta ett steg framåt istället för två bakåt...

"Speltoppen" tar priset som fulaste grejen nånsin.

Medlem

Nu har jag testat hemsidan en aning och det var... Hemskt.

Toolbaren längst ner är värdelös och irriterande.

Fixa så att adblock+ inte blockerar bilderna/nyheterna/whatever ovanför "HETA NYHETER". Eller ännu bättre: ta bort det helt. Stort och irriterande.

För guds skull, MÅSTE reklamen på sidorna länka vidare? Jag är så van att kunna klicka där för att lägga fokus på FF. Om det inte vore för det så skulle jag kunna tänka mig att avaktivera adblock+ på fz.

Jag saknar verkligen menyn på vänster sida. För att vara helt ärlig så vill jag inte ens försöka navigera fz.se längre, det är nästan ett helt projekt.

"Relaterade nyheter" när jag läser en nyhet gör mig ledsen. Tumme upp, facebook och twitter? Nej. Bara... nej. Färgerna är helt bonkers också. Rött på vitt är inte snyggt i mina ögon.

Ge mig gamla FZ tillbaka... Snälla rara med ett körsbär på toppen?

Inaktiv

känns som man hamnat i nån mardröm efter att ha njutit av eran förra design.

Det är som att konstant ha inzoomat med ctrl+mouswheel några varv när man ska scrolla upp och ner efter nyheter. Vill inte jaga nyheterna vilket är skälet till att jag är på den här sidan. Var extremt snyggt gjort på förra när allt låg där jäkligt snyggt sammanfattat direkt man äntrade sidan.

hrr...

Inaktiv

FZ har ju aldrig varit så mycket att ha men det här ser verkligen inte bra ut


signatur

AIK AIK REAL MADRID REAL MADRID. FAN vad bra vecka du har blivit avst

Inaktiv

Vilken jävla skitdesign, aldrig sätt någon hemsida bli så mycket sämre än detta.

Medlem

Vad har dom gjort. T.o.m Miniclip.com ser bättre ut. Ändra tillbaks, NU!

Inaktiv

Snacka om rörig.

Medlem

fy vad besviken jag blir. trodde faktiskt det skulle bli något bra av det här. men istället vart det plåttrigt, slött och dålig överblick.

tar bort mitt konto nu. hejdå.

Skägg.
10 Chambers

Återigen, segheten och de långa laddningstiderba kommer att avhjälpas under dagen. Att man inte hittar lika bra på en ny sajt som en man navigerat dagligen är inte så konstigt men med tiden kommer nog många av er att se att allt vårt material nu är mer lättillgängligt.

Direktläknkar till kommentarer och tummar ska självklart fixas, likaså en /nyheter-sida, använd den gamla så länge.

Fortsätt att lufta era åsikter och kom med konstruktiv kritik. Vi lyssnar.


signatur
Medlem

Scrolla scrolla scrolla
Nej jag gillar det inte det är fult rörigt segt och totalt ofunktionabelt
Det enda jag gillar är nyhetsfiltreringen så jag kan filtrera bort konsol skräpet

Skriv svar