Dead or Alive 5: Collector's Edition ger... baddräkter

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Är det äckligt att se lättklädda tjejer?
Själv bryr jag mig inte särskilt.

Skribent
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Ursäkta men har du sett en enda reklamfilm/reklamskylt i Sverige senaste 10-15 åren? Jag utmanar dig att åka genom stan (oavsett vilken stad du bor i) och sedan på kvällen se en film på en reklamfinasierad kanal, lyckas du undvika att se photoshoppade lättklädda tjejer med stora bröst och/eller fast rumpa är du unik.

Medlem

Äsch det här är ju så barockt, varför ska de hålla på såhär med sådan diskriminerande fördelning på det lättklädda.

Ge genast en badkollektion till de manliga figurerna också, tycker jag!

Får väl lägga till i en mindre raljerande ton (även om jag tycker vad jag skrev är ett större problem än sex säljer i sig) att man nog måste dra till med ett totalförbud mot japanska/japaninspirerade titlar för att undvika detta, det verkar ju vara en del av kulturen där borta.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Tror han menar att det är onödigt med så mycket sexism för att spelet ska sälja till kåta små p12or

Medlem

Patetiskt hur konsumenter fungerar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Att din kommentar är så där pass nerröstad, säger en hel del om medlemmarna på communityn

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Håller med. Spelen skulle vara mycket mer inlevelsefulla om alla killarna skulle ha haft ölmage och tjejerna hade haft hängtissar som 12 barns mammor.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

h!p
Medlem

"Fanservice" ser bara ut att bli mer och mer överdrivet i japanska kreationer, det är nog något man får räkna med och ta med glimten i ögat om man vill spela dem. Kolla bara på några av de anime serier som släppts senaste åren. Ta t.ex Highschool Of The Dead (H.O.T.D):

Sen är det ju inte bara japaner, se till exempel på Saints Row 3, som fick en Sex Appeal slider:

Medlem
Skrivet av mackemong:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Tror han menar att det är onödigt med så mycket sexism för att spelet ska sälja till kåta små p12or

Sexism är det inte då killarna är minst lika stereotypa med sina tvättbrädor och enorma muskler.

Skillnaden är att tjejerna klagar på att tjejerna i spelet ser ut som porrstjärnor medans vi killar inte klagar när killarna i spelet inte ser ut som Bert Karlsson.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av mackemong:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Tror han menar att det är onödigt med så mycket sexism för att spelet ska sälja till kåta små p12or

Sexism är det inte då killarna är minst lika stereotypa med sina tvättbrädor och enorma muskler.

Skillnaden är att tjejerna klagar på att tjejerna i spelet ser ut som porrstjärnor medans vi killar inte klagar när killarna i spelet inte ser ut som Bert Karlsson.

Du har fel. Enorma muskler etc är en typisk Male Power Fantasy. Att vara mager och tilltalande för män är något som bara män vill att kvinnor ska vara

Medlem

En sak man alltid bör ha i bakhuvudet när man diskuterar sånt här är att uppfattning om vad som är diskriminerande och sexistiskt kan skilja sig mellan olika kulturer, och ingen har riktigt rätt att avgöra vad definitionen av "sexism" är.

I japan är det helt okej att folk tar upskirt bilder på pop-idoler, på deras koncerter, något som nog inte hade gått hem här. Det anses helt normalt, och inte alls diskriminerande eller kränkande eller något i den stilen.

Så även om jag kan förstå alla som säger att DoA's lättklädda damer är sexism, så bli inte förvånad om personerna som gör spelet, samt deras publik i japan, bara gapar förvånat om ni säger det till dom.

Och kom inte heller och säg att detta bara är för att alla barnsliga killar gillar lättklädda brudar, citerar en av mina kvinnliga bekantskaper: "Åker ju mest på däng, men det finns i alla fall något snyggt o se på hela tiden."

Medlem

Äsch vafan, förstår inte problemet.

Om ni stör er så mycket på tjejer med stora bröst, spela inte spelet då. Tycker det är underhållande att utvecklarna faktiskt har lite humor och lägger ner tid på en "bröstfysikmotor".
Av samma anledning jag inte stör mig på att manliga karaktärer har 6pack och steroidmuskler har jag inget emot att tjejerna är lättklädda och storbystade.

VARFÖR ta det så seriöst.

Medlem

tobiasslimy = troll

Medlem
Skrivet av mackemong:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Tror han menar att det är onödigt med så mycket sexism för att spelet ska sälja till kåta små p12or

Vart får du p12:or in i bilden? Den kommentaren får mig på att fundera på hur gammal du är... är du över 15?
Jag är själv 23 och jag uppskattar tuttar och snygga brudar i mina spel, men för det så ser jag varken ner på tjejer och deras utseende i "verkliga livet"

Medlem
Medlem

Hörni, var inte så jävla KVM nu.

Det är fint att ni hela tiden refererar till humor förresten. Glimten i ögat osv. Humor hjälper till att hålla saker vid liv. Judenäsor började som ett skämt. Negerhistorier lever kvar. Kvinnor som egendom till män gillas också. Fortsätt le. Inget är ju någonsin på allvar.

Medlem

Nu blev det ännu mer lockande. Synd att spelet i sig inte är så jättebra i jämförelse med andra fighters.

Medlem

Det har nu gått 16 år sedan det första Dead or Alive kom, fullt av studsande tuttar och lättklädda bimbos. Hur kan folk vara förvånade över att Dead or Alive 5 innehåller precis samma sak?

Medlem
Medlem
Skrivet av Wichita:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Är det äckligt att se lättklädda tjejer?
Själv bryr jag mig inte särskilt.

Hallå? det kanske är tecknade figurer ._.

Medlem
Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av mackemong:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Tror han menar att det är onödigt med så mycket sexism för att spelet ska sälja till kåta små p12or

Vart får du p12:or in i bilden? Den kommentaren får mig på att fundera på hur gammal du är... är du över 15?
Jag är själv 23 och jag uppskattar tuttar och snygga brudar i mina spel, men för det så ser jag varken ner på tjejer och deras utseende i "verkliga livet"

kanske lite fel av mig att utrycka miog så men eftersom dom inte gör samma sak för männen så ser jag det som sexistiskt. Även fast majoriteten av gamers är killar så finns det väl tjejer också?
Tycker bara att detta spel skapar fel bild av kvinnor...........

Medlem

Spel handlar om att upfylla fantasier, oj vad chockerande att det är tjejer i baddräkter. Kan tänka mig att de här nyheterna om DoA's baddräkter är en av de nyheterna som får mest klick på FZ också, välkommen till verkligheten. Ja det är mer spel där tjejer är objektifierade men det är inte direkt brist på manliga muskliga monster heller, ska jag också börja böla för att det ger fel bild av män? Meh, ge folk sina fantasier.

Medlem

Jäklar vilken moralpanik det blev

Folk bryr sig alldeles för mycket.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Ehh du jag spelar fan hellre mognare spel än mangaporr ^^
Battlefield 3, Cod, Diablo, Fifa, Uncharted.. haha ja det säger väl mycket om vad jag spelar
Jag är ingen äcklig typ som sitter och runkar till tecknat porr.

Medlem
Skrivet av tobiasslimy:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Ehh du jag spelar fan hellre mognare spel än mangaporr ^^
Battlefield 3, Cod, Diablo, Fifa, Uncharted.. haha ja det säger väl mycket om vad jag spelar
Jag är ingen äcklig typ som sitter och runkar till tecknat porr.

Ja att spela spel som går ut på att döda är ju väldigt så mycket bättre än att se på tecknad porr och oj vilka "mogna" titlar du tog upp. Du ser ju säkert på otecknad porr, där de utnyttjar tjejer och killar. Det om något är äckligt att runka till.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av tobiasslimy:

Så jävla äckliga japaner är.. ska alltid vara lättklädda tjejer med stora byst. Enligt mig så är det bara omoget. Och sen förstår jag inte mig på hur fan folk kan "tända" på TECKNADE FIGURER... galet.

Det kallas fantasi, något som du kanske saknar
Vad spelar du för spel?

Ehh du jag spelar fan hellre mognare spel än mangaporr ^^
Battlefield 3, Cod, Diablo, Fifa, Uncharted.. haha ja det säger väl mycket om vad jag spelar
Jag är ingen äcklig typ som sitter och runkar till tecknat porr.

Ja att spela spel som går ut på att döda är ju väldigt så mycket bättre än att se på tecknad porr och oj vilka "mogna" titlar du tog upp. Du ser ju säkert på otecknad porr, där de utnyttjar tjejer och killar. Det om något är äckligt att runka till.

HAHAHA jag är inte 15 år längre, fyller faktiskt 20 år på fredag
Jag har redan den rätte i mitt liv och nej jag kollar inte på sånt.
Det har passerat mitt liv xD
Jag har bättre saker för mig!

12
Skriv svar