Origin uppdaterat – nu med bättre prestanda

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jobbigt att EA slutat släppa via Steam, hade varit bättre med en plattform för köp av spel.

Nja, nog är det väl bättre med konkurrens som gör att priserna blir lägre och båda plattformerna erbjuder allt mer i sina försök att överträffa varandra?
Att ha två genvägar på skrivbordet att klicka på alt 2 program samtidigt igång ser jag knappast som en belastning iaf ^^

Medlem

Haft detta utseendet länge då jag testade betan! Kan inte va mer än mycket nöjd med gränsnittet!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Går det att ha Origin Store på något annat språk än svenska nu?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Bara jag som inte längre kan ha spel i lista utan måste ha ikonerna ( ge mig listan tillbaka )

Medlem

Inne att hata EA? lol, det är inget nytt. Det finns anledningar sen långt tillbaka.

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Inne att hata EA för tillfället? EA har varit skitar sen 90-talet...

Medlem

Origin är klart fräschare än steam (klienten)

Medlem

@xverminator; Mer grafiskt utseende =/= fräscht.

Så då sa vi se om man kan ta bort BF3 beta nu då... (Och nej, jag är inte intresserad av att gå in i en xml-fil och gömma den. Jag vill att EA ska inse att man inte vill ha betor och spel som inte går att spela längre i sin lista)


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Går det att ha Origin Store på något annat språk än svenska nu?

Google translate-Svenska, ja det finns.

Medlem

Har köpt spel på origin som inte dyker upp i Mina Spel, och således inte går att installera om.
Kontaktar man kundtjänst så får man bara ett "standard"-mail tillbaka som inte löser problemet. Sen svara dom inte mer.
Massor av vänner har samma problem.

Håller mig nog till Steam.

Medlem
Skrivet av Stag:

@xverminator; Mer grafiskt utseende =/= fräscht.

Så då sa vi se om man kan ta bort BF3 beta nu då... (Och nej, jag är inte intresserad av att gå in i en xml-fil och gömma den. Jag vill att EA ska inse att man inte vill ha betor och spel som inte går att spela längre i sin lista)

Att ta bort BF3 betan har man kunna göra sedan ett halvår tillbaka, jag hade också problem med det förr, men nu är det bara ta bort den, min är borta utan några hack. Väljd dölj i listan om inte annat.

Bortsett från det så ser ju steam inte så bra ut vs origin. Steam ser så tråkigt och rörigt ut vs origin.

Medlem
Citat:

Ja för alla har ju 200+ spel på sitt steam konto.....

Klart man har ... Är uppe i 220 atm

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Ja för alla har ju 200+ spel på sitt steam konto.....

Klart man har ... Är uppe i 220 atm

Medlem

Seriös fråga: Lyckats ändra Origin till engelska nu men affären är fortfarande på svenska. Hur i helvete ändrar man? Det ser ju groteskt ut.

Medlem

En stor anledning till hatet mot Origin är för att det är ett obligatoriskt extraprogram om du vill spela nya EA-spel.
För att det kommer aldrig att släppas spel från andra stora utläggare på Origin. Du kommer aldrig att få se spelserier som CoD, Elder Scrolls eller CoH på Origin, för att ingen utläggare vill betala en konkurrent.

Jag kan redan se hur Activision håller på medd att arbeta på sitt eget program, kanske THQ också.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Inaktiv
Skrivet av Trappski:
Skrivet av Barkbiten:

Ja för alla har ju 200+ spel på sitt steam konto.....

200+ Kanske är i övre laget. Men redan vid 50-talet spel blir det snabbt mera oöverskådligt och det är garanterat relativt vanligt.

Fortfarande dåligt att man låser sig till att ha en bloatad lista för att visa sina spel. Alternativet innan var visserligen ganska klumpigt men kunde ha blivit bra om man faktiskt justerat listan lite. Istället får man det sämsta tänkbara alternativet.

Desura har nog fö. den bästa listan av alla. Den är kompakt men fortfarande tydlig.
Steams liknande alternativ har alldeles för feta rader för att vara smidigt.

Du kan ju justera listan själv i Steam, du behöver inte ha allt i en rad. Personligen tycker jag det är smidigast men så har jag kanske bara 10spel installerade åt gången också.

Origin är ok men jag hoppas att dom fixat till "butiken" i version 9 den är ju för bedrövlig.

Inaktiv
Skrivet av Rasmus96:

Seriöst, Origin ser tiogånger bättre ut än steam

Har du ögonen i röven din?

Medlem

Tycker det inte är något fel på origin i sig. det enda problemet jag finner är att spelen delas upp på flera klienter. Vilket skulle vara skjönt ifall man slapp ha två som man har nu.

Inaktiv

Efter att dom updaterade origin kunde jag spela bf3 igen. Kunde inte göra det före då stod det bara disconnected from EA (1)
Blev jävligt less, sen igår kunde jag spela efter updaten.
Aj tur då att jag inte spelar bf3 mer än när jag är uttråkad och inte orkar spela annat.

Origin, sämsta skit som existerat.

Medlem

origin har inte krånglat hälften så mycket som steam för mig. däremot får jag en finskspråkig origin butik för att jag bor i Finland, fastä jag har valt svenska som språk.

Medlem

Kan ni på FZ fråga EA när origin går ur beta-stadiet? Det känns lite oseriöst att deras stora tjänst som ska konkurrera med steam fortfarande går under benämningen "Origin-beta".

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Mer utbud i Steam, Origin säljer ju enbart deras egna spel för dumma priser.
Du kommer inte se spel för 50 kr eller mindre.

Någon snubbe från EA vill ju att man ska sälja spel för 500-600 kr och inte ha Rea som steam har. Tja... det är nog fler anledningar varför steam är bättre och varför personer hatar Origin.

Medlem

Enbart använt det för BF3 men det var ett bra tag sedan jag startade Origin och då tyckte jag det var kasst, värdelös prestanda rent ut sakt.

Även fast jag hatar EA, så tror jag många tycker det är besvärligt att fiffla med mer program enbart för att spela sina spel. Men kul att det blivit bättre ^_^

Kan lungt säga jag är en fanboy av Steam (om man måste placeras i ett fack) Gabe Newell FTW!.

Medlem

Jag gillar origin. Snyggt, stilrent och en lättöverskådlig butik.

Men det fungerar uselt att lägga in gamla spel. Jag har lagt till 2142, bf2 och bfbc2 och samtliga gånger har jag fått ringa supporten eftersom origin vägrar acceptera nycklarna.

Vidare är jag lite tjurig över att jag inte kan ha mina gamla battlefieldspel i origin som 1942 och Vietnam.

Modstöd hade ju varit fint också men det kan man väl titta sig själv i röven efter.

Inaktiv
Skrivet av xverminator:
Skrivet av Stag:

@xverminator; Mer grafiskt utseende =/= fräscht.

Så då sa vi se om man kan ta bort BF3 beta nu då... (Och nej, jag är inte intresserad av att gå in i en xml-fil och gömma den. Jag vill att EA ska inse att man inte vill ha betor och spel som inte går att spela längre i sin lista)

Att ta bort BF3 betan har man kunna göra sedan ett halvår tillbaka, jag hade också problem med det förr, men nu är det bara ta bort den, min är borta utan några hack. Väljd dölj i listan om inte annat.

Bortsett från det så ser ju steam inte så bra ut vs origin. Steam ser så tråkigt och rörigt ut vs origin.

Vadå rörigt? Jag hittar saker jävligt enkelt i steam, vill du kramas med Origin så gör det. Men sluta kasta hat mot steam genom att luga om saker i det. Jag är illa tvungen att köra med origin bara för att få spela få stunder bf3, hade man inte behövt skit origin hade jag aldrig installerat det.

Inaktiv
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Mer utbud i Steam, Origin säljer ju enbart deras egna spel för dumma priser.
Du kommer inte se spel för 50 kr eller mindre.

Någon snubbe från EA vill ju att man ska sälja spel för 500-600 kr och inte ha Rea som steam har. Tja... det är nog fler anledningar varför steam är bättre och varför personer hatar Origin.

Fast det stämmer ju inte, en vecka efter det uttalandet hade dom en egen rea så...

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Intuiz:
Skrivet av Nenetis:

Vet inte varför alla hatar origin, har funkat mycket bättre för mig än vad steam har gjort iaf. Sen fattar jag inte varför steam har så många fanboys, samma princip som origin. Inte direkt så att du kan spela valve spel utan steam klienten.. Men man lär ju få massa dislikes eftersom det är inne att hata EA för tillfället.

Mer utbud i Steam, Origin säljer ju enbart deras egna spel för dumma priser.
Du kommer inte se spel för 50 kr eller mindre.

Någon snubbe från EA vill ju att man ska sälja spel för 500-600 kr och inte ha Rea som steam har. Tja... det är nog fler anledningar varför steam är bättre och varför personer hatar Origin.

Fast det stämmer ju inte, en vecka efter det uttalandet hade dom en egen rea så...

Jo det stämmer, men dem ändrade sig för dem fattade att dem var dumma i huvudet med den logiken.

Men det var nog inte en billig rea. Vart med om en Rea iaf, där dem hade bra priser på några spel... resten va inte värt. Dragon Age 1an och 2an för 90 kr? tror jag... kommer inte ihåg.

Iallafall, Steam > Origin.

Medlem
Skrivet av xverminator:
Skrivet av Stag:

@xverminator; Mer grafiskt utseende =/= fräscht.

Så då sa vi se om man kan ta bort BF3 beta nu då... (Och nej, jag är inte intresserad av att gå in i en xml-fil och gömma den. Jag vill att EA ska inse att man inte vill ha betor och spel som inte går att spela längre i sin lista)

Att ta bort BF3 betan har man kunna göra sedan ett halvår tillbaka, jag hade också problem med det förr, men nu är det bara ta bort den, min är borta utan några hack. Väljd dölj i listan om inte annat.

Bortsett från det så ser ju steam inte så bra ut vs origin. Steam ser så tråkigt och rörigt ut vs origin.

Om Steam ser rörigt ut får du nog skylla dig själv, för det går ju faktiskt att byta till "fodral-lista" som du har i Origin. Du blir nog mer nöjd då!

Och att dölja är inte samma sak som att ta bort. Det är dölja man gör genom xml-hacket, men jag vill kunna ta bort det permanent. Att EA ska ta bort den, då den inte lär användas igen. Installerar jag om Origin så ploppar den ju upp igen.

Ingen stor sak, men något man tycker borde vara självklart.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Kul nu kan jag inte ens logga in på origin längre...


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

123
Skriv svar