Se den långa Splinter Cell: Blacklist-uppvisningen

Robot
Se den långa Splinter Cell: Blacklist-uppvisningen

Närmare 11 minuter actionpackat stealth-gameplay (?) har dykt upp från Gamescom. Se mer av det du fick se under E3, och mer saker du inte fick se under E3.

#ubisoft, #tom-clancys-splinter-cell-blacklist


Inaktiv
Se den långa Splinter Cell: Blacklist-uppvisningen

Ok. Så Sam har nu bytt röst, tappat 20år, adopterat taktik från modern krigföring och renässansens lönnmördare.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Visst, jag vill spela det... MEN det verkar för enkelt...

Hitman för noobs/casual gamers?

Medlem

Haha . . Nej, jag tror inte det, nya röstskådisen är . . Ja, vill ha gamla!


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Efter Chaos Theory så har det verkligen gått utför med Splinter Cell.

Det här ser ju ut som en standardshooter med enstaka stealth inslag.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Jag gillade Conviction, det var en bra utveckling från en lite upprepande spelserie. Det här ser ut att kunna bli lika bra.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ser ut som "insert generic action game here"...

Det finns ingenting kvar av det som gjorde SC unikt och stack ut!

Medlem

....Och där stendog den här serien.

Nu är väl bara Rainbow Six som är kvar för Ubifail att förstöra?

Medlem

Tyvärr, men det här är inte Splinter Cell längre.

Hela spelserien handlade från början om att inte bli sedd, att utföra sitt jobb i mörkret och lämna så lite spår efter sig som möjligt.

Och att ta serien till mellanöstern visar bara på brist i fantasi hos utvecklarna. Varför kan man inte försöka sig på något nytt, 8 av 10 spel idag verkar handla om Irak/Iran/Valfritt land i mellanöstern. Bli lite kreativa och gör en helt egen story! Hitta på något bara!

Hoppades verkligen att de skulle göra sin egen grej och ta sig tillbaka till sina rötter men det verkar som att det kommer stanna i dröm-stadiet.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Saknar den gamla Splinter Cell känslan :/

måste erkänna att "killing in motion" är snyggt och smidigt men spelet har helt fel namn...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Ser kul ut, men som Spelaren123 sa, detta är för noobs!

Medlem

Detta blir nog ett bra spel, men att kalla det splinter cell snuddar på brott. Dom kunde lika väl gjort en spin-off och lämnat Sam där han var efter CT så hade dom sluppit alla besvikna SC fans..

Medlem

Snyggt och allt, men hans röst....

Medlem

Det där med "moviemode", eller "actionmode", eller vad de kallar det, är ju för enkelt. Tre klick sedan ska man bara luta sig tillbaka och käka popcorn i ett par sekunder medan Sam tar kål på fulingarna. Vem vill titta på en interaktiv film, man vill ju spela, göra alla beslut, inte följa en mall.

Grafiken ser i varje fall grym ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fan va trist en bra serie är borta blää.

Inaktiv

Saknar gamla splinter cell när man smög runt i mörkret, skön sönder lampor osv osv. Det var verkligen svårt!

Nu har det blivit Cod aktigt..

Pansarknekt
Skrivet av Skelögd:

....Och där stendog den här serien.

Nu är väl bara Rainbow Six som är kvar för Ubifail att förstöra?

Rainbow Six serien förstördes för ett bra tag sen...


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Om det ser ut så här hela tiden så förstår jag inte varför han släpar runt på sin "mörker-glasögon"... eller är det med dessa som han ser genom väggarna?... hmm... skit...

Medlem

OK lite credd för att de försöker göra lite nytt. Men Sam blir väl lite förmycket super soldat och ser en tendens att vara lite förmycket linjärt spelande. Så det känns som SC spelen har gjort sitt för mig och detta lockar inte.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Ingen Michael Ironside inget Splinter Cell!

EDIT: Dem har förstört SC helt! Saknar gamla goda tiden av SC att man fick smyga sig runt o vissa banor fick man inte ens få ett enda alarm miss the good old days!

Medlem

Jag förstår inte varför de insisterade på att det fortfarande skulle vara Sam Fisher. Varför inte bara göra detta till en ny protagonist?

Sam Fisher skulle kännas som en legend då, och det skulle dessutom bättre motivera alla nya leksaker och rörelsemanér.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Hur gammal är Sam Fisher egentligen vid det här laget?
I första spelet var han närmare 50 om jag minns rätt.


signatur

Allah är stor men jag har större

Inaktiv
Skrivet av spelaren123:

Visst, jag vill spela det... MEN det verkar för enkelt...

Höga varningsljud och "warning"- texter när en fiende är nära så man slipper smyga, lyssna och tänka själv. Visst, man har high-tech gadgets, men om fienden fortfarande är på stenåldern så blir det ingen utmaning.

När vakthunden skäller högljutt under en tid så kommer ingen, trots att det var folk precis i närheten och en annan vakthund sprang förbi precis innan.

Känns som ett spel där man kan stänga av tv:n och ljudet, sen trycka slumpartade knappar på gamepaden och ändå vinna och få fina achivements.

Medlem

Bra spel, fel namn. Kunde de inte bara gjort så att de anlitade en ny, ung snubbe att leda Echelon 4 och kallar honom "Sam" för att hedra vår forna hjälte (liksom alla kejsare kom att kallas Ceasar efter Gaius Julius i antika rom)?

Testpilot

Instämmer i kören , var tog smygandet vägen?
Började spela Splinter Cell enbart av den anledningen , men om de inte visar lite smygande och att man kan ta missions bara genom att smyga så är det inte Splinter Cell mera!

Medlem

Gillar inte att de ser ut som de är "tryck en knapp för att vara badass" gameplay, jag känner mig inte som en "badass" i ett spel om jag knappt spelar själv. FFS, Ubisoft är lite varierande i kvalitet, på ena sidan så släpper de Far Cry 3 och AC3, sen har vi SC Blacklist.


signatur

Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.

Medlem

Gears of Splinterwar?

Såg jag verkligen rätt? Skallar han sin måltavla med multimilliondollar-brillorna?

Oh Sam. :\

Medlem

Kan omöjligt bli värre än Conviction


signatur

Game long and prosper

12
Skriv svar