Se den långa Splinter Cell: Blacklist-uppvisningen
Närmare 11 minuter actionpackat stealth-gameplay (?) har dykt upp från Gamescom. Se mer av det du fick se under E3, och mer saker du inte fick se under E3.
#ubisoft, #tom-clancys-splinter-cell-blacklist
Tyvärr, men det här är inte Splinter Cell längre.
Hela spelserien handlade från början om att inte bli sedd, att utföra sitt jobb i mörkret och lämna så lite spår efter sig som möjligt.
Och att ta serien till mellanöstern visar bara på brist i fantasi hos utvecklarna. Varför kan man inte försöka sig på något nytt, 8 av 10 spel idag verkar handla om Irak/Iran/Valfritt land i mellanöstern. Bli lite kreativa och gör en helt egen story! Hitta på något bara!
Hoppades verkligen att de skulle göra sin egen grej och ta sig tillbaka till sina rötter men det verkar som att det kommer stanna i dröm-stadiet.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
vad hände med smygandet ?
Det där med "moviemode", eller "actionmode", eller vad de kallar det, är ju för enkelt. Tre klick sedan ska man bara luta sig tillbaka och käka popcorn i ett par sekunder medan Sam tar kål på fulingarna. Vem vill titta på en interaktiv film, man vill ju spela, göra alla beslut, inte följa en mall.
Grafiken ser i varje fall grym ut.
OK lite credd för att de försöker göra lite nytt. Men Sam blir väl lite förmycket super soldat och ser en tendens att vara lite förmycket linjärt spelande. Så det känns som SC spelen har gjort sitt för mig och detta lockar inte.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Jag förstår inte varför de insisterade på att det fortfarande skulle vara Sam Fisher. Varför inte bara göra detta till en ny protagonist?
Sam Fisher skulle kännas som en legend då, och det skulle dessutom bättre motivera alla nya leksaker och rörelsemanér.
Cptn BaseballBatBoy!
Visst, jag vill spela det... MEN det verkar för enkelt...
Höga varningsljud och "warning"- texter när en fiende är nära så man slipper smyga, lyssna och tänka själv. Visst, man har high-tech gadgets, men om fienden fortfarande är på stenåldern så blir det ingen utmaning.
När vakthunden skäller högljutt under en tid så kommer ingen, trots att det var folk precis i närheten och en annan vakthund sprang förbi precis innan.
Känns som ett spel där man kan stänga av tv:n och ljudet, sen trycka slumpartade knappar på gamepaden och ändå vinna och få fina achivements.
Gillar inte att de ser ut som de är "tryck en knapp för att vara badass" gameplay, jag känner mig inte som en "badass" i ett spel om jag knappt spelar själv. FFS, Ubisoft är lite varierande i kvalitet, på ena sidan så släpper de Far Cry 3 och AC3, sen har vi SC Blacklist.
Du vet att du vill gå med i Church of the Flying Spaghetti Monster o bli en Pastafarian du med.