Guild Wars 2 Serverval

Medlem
Guild Wars 2 Serverval

Hej

GW2 närmar sig snart, jag tänkte att man kunde rösta på den server som man tänkte joina. På så sätt kan man joina (eller undvika!) de servers med andra FZ-medlemmar på.

(Jag tog bara med EUs engelska servers.)

// edit

Lade till "Inget / Vet ej".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Trots att Far Shiverpeaks är den inofficiella Svenska( +skandinaviska & nederländska) servern så kommer jag att undvika den. Det är väldigt många guilds som planerar att gå dit. Det lär bli överfullt (samma med Gandara/Desolation) och jag har ingen lust att spela på en overflowserver där samtliga Europeiska språk talas i general chat samtidigt.

Jag ska till Gunnar's hold. Ett par svenska guilds, ett större antal engelskspråkiga och ett namn som potentiellt kan locka några extra spelare från vårt lilla hörn av Europa (Gunnar *giggle*).

Medlem

Bra att veta Gabe.

Om det är ngn som sitter på mer info, skriv gärna här. Jag vet att det finns info i den andra stora tråden, men bra att ha allt server-relaterat i samma tråd så det blir lite lättare att hitta.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

http://www.gw2guilds.org/guilds?sort=server&order=asc&__hstc=...

på denna länk kan du se olika guilder som valt server osv, samt hu stora dessa guilder är och vilken nationalitet dom har

Medlem

http://www.mmo-champion.com/threads/1121912-LF-Guildwars-2-Be... typ samma som Alair länka fast bättre sammanfattat (imo) :33

(PS. skrolla ner lite så hittar du EU Worlds)

skulle säga att du borde undvika alla servers utom Whiteside Ridge, Desolation, Jade Sea, Petrified Forest, Far Shiverpeaks, Istan eller Gandara om du vill undvika att träffa folk som pratar ett främmande språk (om du bara kan svenska och engelska som jag :33)

tycker det skulle vara lite tråkigt och ta Far Shiverpeaks, så jävla mainstream för Svenskar.
själv har jag ingen aning om vilken jag ska ta :S jag väljer samma som polarna :3

Medlem

Lutar mot Gandara.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Friskyttarnas hem blir Gandara.

Rekommenderar http://www.gw2guilds.org/servers/eu som ger en utmärkt blick över samtliga EU servers och antalet gillen samt allianser för varje server.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Bra länkar det där

Snart en dag kvar då, undrar hur smidigt det kommer gå, eller om man för spela på söndag istället.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

btw hur e det med Gandara och Desolation? finns det någon risk att de blir typ "överfulla" och man måst köa för att komma in ? :/

Medlem

korkad fråga av mig T.T ingen kan ju veta just nu :<

Medlem
Skrivet av Ro&#039;NiN:

btw hur e det med Gandara och Desolation? finns det någon risk att de blir typ "överfulla" och man måst köa för att komma in ? :/

Skrivet av Ro&#039;NiN:

korkad fråga av mig T.T ingen kan ju veta just nu :&lt;

Köa lär du inte få tack vare "overflow servers", där du får spela på en sorts backup värld tills det finns plats på din server. Men så vitt jag vet så finns det inget sådant system för WorldvsWorld, så att spela på en överfull server kan begränsa dina möjligheter att få vara med där.

Har du kollat på länkarna här i tråden? Gw2guilds.orgs serverlista visar vilka världar som flertalet gillen planerar att gå till. Nu vi vet ju inte vad servrarna har för kapacitet, men om det är någon som är överfull så är det just Desolation och Gandara.

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Ro&#039;NiN:

btw hur e det med Gandara och Desolation? finns det någon risk att de blir typ "överfulla" och man måst köa för att komma in ? :/

Skrivet av Ro&#039;NiN:

korkad fråga av mig T.T ingen kan ju veta just nu :&lt;

Köa lär du inte få tack vare "overflow servers", där du får spela på en sorts backup värld tills det finns plats på din server. Men så vitt jag vet så finns det inget sådant system för WorldvsWorld, så att spela på en överfull server kan begränsa dina möjligheter att få vara med där.

Har du kollat på länkarna här i tråden? Gw2guilds.orgs serverlista visar vilka världar som flertalet gillen planerar att gå till. Nu vi vet ju inte vad servrarna har för kapacitet, men om det är någon som är överfull så är det just Desolation och Gandara.

bryr mig inte extremt mycket om world vs world, tror det blir ganska mycket som i Aion (testa inte wvwvw i betan och har ingen erfarenhet, gissar bara hejvilt)

ja, klart att jag har kollat alla länkar :33 Jag vill joina en stor server, helst med så lite svenskar som möjligt och en UK (un)Official

som tur va så ska det gå att byta server gratis i början

Medlem

Har hört att många guilder från Warhammer Online kommer spela på Desolation

Medlem

Gandara här.

Medlem

Det blev Desolation för mig :3

1
Skriv svar