Så ser Borderlands 2 ut på en kraftfull pc

Robot
Så ser Borderlands 2 ut på en kraftfull pc

Om mindre än en månad släpper Gearbox lös Borderlands 2. Den senaste trailern visar hur spelet ser ut med en fet pc och inställningarna uppskruvade till max.

#gearbox, #nvidia, #borderlands-2


Medlem
Så ser Borderlands 2 ut på en kraftfull pc

Ett av få spel där physx faktiskt förstör mer än att göra nytta

Fö hur vet vi att detta är med allt uppskruvat till 100%?
Ser ut att vara en pysx demonstration.

Medlem

PhysX......


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jaha, då blir det att köpa nytt grafikkort då....

Medlem

Synd att PhysX som alltid förvandlar tyg och vatten till lera och gummi
har hittils inte sätt en enda bra tygbit i PhysX (Batman:AA räknas inte manteln drivs inte av PhysX)

Medlem

Haha, tyckte att det såg bättre ut utan PhysX, ser ju bara löjligt ut med det på...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Tobblish:

Fö hur vet vi att detta är med allt uppskruvat till 100%?
Ser ut att vara en pysx demonstration.

Nvidia säger att så är fallet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hmm, är 110% säker på att jag sett denna trailer förut. Iaf delar av den.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Inaktiv

ser ut som ett spel från 2012 med physX

FML
Medlem

Känns som de kvittar om de är PhysX när allt ändå är tecknat. Inte att jag klanka ner på tecknade biten, den har sin charm. Men om dem ändå inte tänkt att göra grafiken verklig, så varför bry sig om hur ett par stenar och blodstänk landar?

Medlem

Känns som en onödig grafik inställning med tanke på att spelet i sig är så pass tecknat.

Det är som om TF2 hade det här.. ingen nytta alls.. skulle bara se skumt ut.

Medlem

Ser ut som CoD på crack

Inaktiv

Köpte ett EVGA GTX 670 2GB i förrgår så jag får Borderlands 2 på köpet. Score!


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Känns som en onödig grafik inställning med tanke på att spelet i sig är så pass tecknat.

Det är som om TF2 hade det här.. ingen nytta alls.. skulle bara se skumt ut.

Jag tänkte samma sak, men det var ju faktiskt tjusigare måste jag säga. I vilket fall så är det hög tid att skaffa en dator som fixar new age spelen. Komplett.se har rea ikväll mellan 20-21 på komplett pc. Ska se om det kan finnas något bra där.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Lite tråkigt att de fokuserar på bling-bling effekter istället för förstörbara miljöer som är styrkan med physx


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Såg lite överdrivet ut i vissa fall, men fler effekter/detaljer är alltid välkomna i spel

Medlem
Skrivet av Fenix:

Lite tråkigt att de fokuserar på bling-bling effekter istället för förstörbara miljöer som är styrkan med physx

Styrkan med PhysX är partiklar och inte rigid body destruction. Rigid bodies är något som många fysikmotorer klarar av då det inte är så krävande, men avancerad partikelsimulering i realtid är PhysX i stort sätt ensamma om idag.

För att tala lite om spelet så var det lite väl overkill effekter. Visst det ser jävligt snyggt ut, men jag tror man kan komma att störa sig på det ganska mycket. Men man får väl se, jag sitter själv med ett GTX680 och kommer helt klart att testa det, men jag är inte så säker på att jag kommer gilla det på samma sätt som i Batman och Mafia 2.

Medlem
Skrivet av zolidznake:

Känns som de kvittar om de är PhysX när allt ändå är tecknat. Inte att jag klanka ner på tecknade biten, den har sin charm. Men om dem ändå inte tänkt att göra grafiken verklig, så varför bry sig om hur ett par stenar och blodstänk landar?

Utvecklarna bryr sig nog inte hur saker landar/beter sig i physX bara det att man får ögongodiset, utan physx finns inte partiklar kvar på marken, inget vatten & ingen cloth fysik.
Istället för att göra koden från scratch för att göra alla dom där sakerna så implementerar dom bara physX och får på så sätt mer ögongodis utan att förlora mycket arbetstid.

Medlem

Vadå så ser det ut på en kraftfull PC?
Allt detta är är marketing, INGENTING får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ATI kort. Om utvecklarna hade lagt in alla dessa effekter i grundspelet skulle det inte vara någon skillnad all på prestanda. Detta är endast lite extra fickpengar till utvecklarna från nvidia i hopp om att unga gejmers låter sig luras och köper ett nvidia-kort.

EDIT: Haha, så blir man nedröstad. Svara gärna på varför du röstar ner, jag talar ju inte osanning om du nu tror det

Medlem

Det var ju lite trevligare med nvidia biten men känns som det kvittar när det gäller borderlands 2.

Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Vadå så ser det ut på en kraftfull PC?
Allt detta är är marketing, INGENTING får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ATI kort

Vad går du på? Ingenting får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ati kort? Ehh jo? Ganska många saker

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Tobblish:

Fö hur vet vi att detta är med allt uppskruvat till 100%?
Ser ut att vara en pysx demonstration.

Nvidia säger att så är fallet.

Nvidia vill bara ha fler kunder. PhysX är numera ett skämt, spel kan se lika bra ut utan physx med lite extra arbetskraft från utvecklarna.

CFW
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Vadå så ser det ut på en kraftfull PC?
Allt detta är är marketing, INGENTING får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ATI kort. Om utvecklarna hade lagt in alla dessa effekter i grundspelet skulle det inte vara någon skillnad all på prestanda. Detta är endast lite extra fickpengar till utvecklarna från nvidia i hopp om att unga gejmers låter sig luras och köper ett nvidia-kort.

EDIT: Haha, så blir man nedröstad. Svara gärna på varför du röstar ner, jag talar ju inte osanning om du nu tror det

Drivrutinerna spelar ju ändå roll för eventuell skillnad i prestanda och i det sammanhanget så är den vedertagna sanningen att Nvidia är stabilare och ger bättre prestanda.

Inaktiv
Skrivet av SToFo:

Köpte ett EVGA GTX 670 2GB i förrgår så jag får Borderlands 2 på köpet. Score!

Oj, vad de har gått ner i pris. Jag betalade 500kr mer i Juni. Och jag fick inget på köpet.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Kommer detta kräva att man dedikerar en GPU år PhysX så att man kan spela med acceptabel FPS?

Löjlig gimmick så att Nvidia ska kunna tjäna lite extra kosing om du frågar mig.

CFW
Medlem
Skrivet av hänt:

Kommer detta kräva att man dedikerar en GPU år PhysX så att man kan spela med acceptabel FPS?

Löjlig gimmick så att Nvidia ska kunna tjäna lite extra kosing om du frågar mig.

Eh, kör quad-sli så e det inga problem. Bara låt en av dina gtx690 cores ta hand om physx:en så flyter det på bra (åtminstone i min erfarenhet).

Medlem

Jomenvisst så blir det väl snyggt och så men när det kommer till FPS är ju helt klart frameraten viktigare att den är stabil och att allt "lull lull" är borta så man enkelt kan se vad fienden håller på med. Stängar alltid av allt vad skuggor och massa clutter att göra för att få en så bra överblick över krigsfältet istället för massa jävla particlar som flyger runt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Rigid body physics, med andra ord vätskor och andra "fluida" (eller semi-fluida, som de valt att animera ex. tyg), i all ära - men särskilt vackert blir det inte i slutändan - om än mer detaljerat.

Tyg gör redan andra fysikmotorer bättre, om än utan fulla fysiksimulerade tears (som för övrigt långtifrån är endast fysiksimulerade - titta igenom tearmönstren och exempelvis att fästpunkterna alltid är intakta), (vissa iterationer och integrationer av Havok är ett exempel på bra tygsimuleringar), och vad gäller den extra "vätskan" (snarare ett hav med ytterst små gummikulor - den beter sig ganska långtifrån en ren vätska) kan man gott klara sig utan den, om den ser ut som den gör.

Skrivet av Fekmor:
Skrivet av Jooh4n:

Vadå så ser det ut på en kraftfull PC?
Allt detta är är marketing, INGENTING får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ATI kort

Vad går du på? Ingenting får ett nvidia kort att prestera bättre än ett ati kort? Ehh jo? Ganska många saker

Lika många saker som får ett AMD(no more ATi)-kort att prestera bättre än ett nVidia-kort. Argument null and void.
De olika moderna arkitekturerna (GCN kontra Fermi och Kepler) är optimerade för olika typer av operationer, och har således fördelar över varandra i olika miljöer. Stop the fanboisim, båda två.

Precis som så många andra tycker så vill också jag ha ett Borderlands 2 som är avskalat i stil med övriga speldesignen - det ska vara ett lite "simplare" spel rent visuellt, där man kan fokusera på det viktiga. Att det har valt att slänga in sådant här blir galet out of place.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Varför så mycket negativitet? Jag tyckte effekterna såg läckra ut iallafall och det går ju stänga av om man inte tycker det.

Medlem
Skrivet av CFW:
Skrivet av hänt:

Kommer detta kräva att man dedikerar en GPU år PhysX så att man kan spela med acceptabel FPS?

Löjlig gimmick så att Nvidia ska kunna tjäna lite extra kosing om du frågar mig.

Eh, kör quad-sli så e det inga problem. Bara låt en av dina gtx690 cores ta hand om physx:en så flyter det på bra (åtminstone i min erfarenhet).

Ja för folk är ju gjorda av pengar.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

12
Skriv svar