Call of Duty: Black Ops II
"Black Ops 2 ser dramatiskt mycket bättre ut på Wii U", har Nintendo sagt. Nu säger FZ sitt och konstaterar att Nintendo har fel.
#call-of-duty-black-ops-ii, #nintendo, #call-of-duty-black-ops-2-2
Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Nu snackar du väl i nattmössan, min bäste herre? Syftar du specifikt på Black Ops 2? För generellt sett har ju PS3 stött 60 fps i alla tider - även i Call of Duty-spelen
"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"
Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.
"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"
Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.
Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem
"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"
Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.
Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem
Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"
Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.
Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem
Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls
Nu underskattar du mig. Jag är besatt av bildfrekvens, kan störa mig på minsta bortfall. Heck, jag jobbar även med klippning och videoredigering. Så om Wii U-versionen svajade från 60 fps skulle jag notera det och störa mig på det. Den funkar utmärkt.
Citerar "- Det rullar i 60 bildrutor per sekund, uppskalat från 880x720 pixlar. Precis som på PS3 och 360."
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Var kommer information som denna ifrån? Har trollen någon kollektiv burk där man kan hitta fakta som låter trolig och sedan klistra in den på forum?
Det här med att använda mikrofon istället för headset låter som en bökig lösning. Då får man ju sitta med GamePaden ganska nära munnen för att man ska höras. Att ha GamePaden liggandes på bordet bredvid och sedan prata ut i luften och hoppas att det ska höras i GamePadens mikrofon låter...svårt. Svårt att få till rent tekniskt. För spelets ljud lär ju kanske överrösta det man har att säga. Med ett headset kan man prata lite lagom högt och ändå höras väl.
Har man ett trådlöst headset så spelar det ju ingen roll var det kopplas in. Så att den mer traditionella gamepaden saknar uttag för hörlurar/headset gör inte så värst mycket trots allt.
Då är det nästan mer irriterande att Nintendo inte kan slänga med ett headset i premiumpaketet, som Microsoft faktiskt gör med sina konsoler.
Sen är det väl knappast Nintendos fel att ActiVision har valt att inte utnyttja mikrofonen för kommunikation. Men det hade nog som sagt blivit rätt osmidigt.
Vad gäller recensionen så var den rätt teknisk och tråkig att läsa, men samtidigt nödvändig. Det är bra att den skrivs. Även om det blir lite väl mycket åt konsumentinformationshållet, och kanske inte var den recension som var roligast att skriva heller, så är det väldigt skönt att det finns en sida som tar sig an att faktiskt ge en tydlig bild av hur ett så stort spel (som Blops 2 faktiskt är) fungerar på Wii U.
Kan man ha Wii u pro kontroll en som "primary" första hands val? Eller den man får med? Behöver svaret så fort som helst mvh Christopher
Ja, självklart!
Givetvis kan man använda den (Pro alltså) som förstahandsval, men i vissa spel är det ju helt nödvändigt att spela med GamePaden (den med skärmen alltså) för att kunna spela ordentligt.
Däremot svider det ju ytterligare hål i plånboken när man får lägga 500 kr extra (ungefär) på en Pro utöver de 3000 (minst) som man redan har spenderat på konsolen (om man inte har en liknande från Wii, den som släpptes samtidigt som Monster Hunter 3 t.ex.). Det slipper man till andra konsoler (där får man å andra sidan betala extra för en Kinect eller en Move...säger kanske nåt om företagens inställning, när de två andra bundlar med en traditionel pad medan Nintendo gör tvärtom).
Och GamePaden (den med skärm...) ska tydligen kosta över 1000 kr när den börjar säljas löst! Vilket den ska göra så fort det släpps spel som stödjer två GamePads samtidigt. Det är alltså så att en GamePad kostar mer än 30% av priset för ett helt konsolpaket! Men Kinect är å andra sidan inte gratis den heller, om man köper den löst. De tjänar ordentligt på tillbehör.
"Black Ops 2 flyter precis lika bra på Wii U som på konkurrerande hårdvara i form av PlayStation 3 och Xbox 360"
Enligt Digital Foundry så har Wii U-versionen sämre framerate än på Xbox 360 och PS3. Xbox 360-versionen är dessutom snyggast.
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-...
Där, Victor Leijonhufvud, har du faktiskt fel!
Ps3 har 30fps cap. (Går alltså inte att överstiga) Dock går det med ett amerikanskt account att ladda ner mjukvara som kan låsa upp konsollen till snabbare framerate, men det blir ack för instabilt.
Sluta trolla, BLOPS 2 har 60 fps även på PS3, precis som många andra spel.
Du har rätt i sak, men man varken ser eller märker någon skillnad. Möjligtvis tappar Wii U en och annan bildruta i den mer intensiva kampanjen ibland. Slog till och med på de olika versionerna parallellt och växlade mellan dem
Det är verkligen inte alla som ser det där heller!
Jag ser klart och tydligt skillnad på olika framerates medan flertalet av mina kompisar inte kan se någon skillnad alls
Nu underskattar du mig. Jag är besatt av bildfrekvens, kan störa mig på minsta bortfall. Heck, jag jobbar även med klippning och videoredigering. Så om Wii U-versionen svajade från 60 fps skulle jag notera det och störa mig på det. Den funkar utmärkt.
Han underskattar dig nog inte, det var nog inte riktat mot dig alls. Snarare ett kallt påpekande om att vissa inte riktigt ser skillnaden. (Jag är nog en av dem! )
Jag tror jag skippar det här och ser framemot nästa Xbox och PS4:a.