FZ:s jultävling – vinn speldator för 15 000!

Medlem

Hoppas man svarade rätt nu då Tävlingar uppskattas alltid!

Medlem

Yes! Jag lyckades hitta på ett julrim den här gången! Det visar bara hur mycket jag verkligen tycker att Guild Wars 2 är årets bästa spel


signatur

Game long and prosper

Medlem

Underbart att ni har så mycket tävlingar och tack för detta året!
God jul i förskott allihopa

Medlem

Kul tävling som vanligt, men svårt som sjutton att skriva rim som duger! Men hålla tummarna kan man ju alltid Lycka till allihopa, och God Jul!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Hannu:

Gah, julrim. Tur att man har en tung burk så man slipper deltaga.

Håller med! Hatar alla dessa julrim tävlingar. Samma visa varje år...

Nästa som "hatar" att vi har en tävling med ett pris värt 15 000 får spendera jullovet utan möjlighet att kommentera.

Haha, underbart svar.

Medlem
Skrivet av Johan3043:
Skrivet av Hannu:

Gah, julrim. Tur att man har en tung burk så man slipper deltaga.

Håller med! Hatar alla dessa julrim tävlingar. Samma visa varje år...

Julrim kan alla skriva, jag tycker utslagsfrågor av detta slag är bra mycket bättre än vad de har haft tidigare med "perfekta appen" osv.

Mer av sådana här finurliga roliga saker till era större tävlingar.. nu ska man bara sätta sig ner och knåpa ihop ett bra rim

Medlem

Jädrans vad fin julklapp det vore. Min AMD Phenom II 940 BE är dock förvånansvärt fräsch fortfarande, men vad fint det skulle vara med en uppgradering ändå...

God Jul och lycka till!

Medlem

Fick världens ångest när jag skulle försöka tvinga fram nåt rim.
Jag har tydligt ingen kreativitet i det området.

Lycka till alla deltagande, riktigt fin tävling - tack för chansen FZ!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Argh, aldrig varit bra på rim men försökte i alla fall... kan bara hoppas på det bästa nu och att jag hade alla rätt!

Trevligt tävling dessutom, fattar inte hur man kan gnälla dock.. bara att försöka. Vem vet, man kan ju ha tur.

Hoppas man vinner, vore en sjukt trevlig julklapp ^^ så man kan ge datorn man har nu till brorsan :D.

Vym
Medlem

Grym tävling!

Medlem

Gah, gav det mitt största!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Tog halva dagen men fick fram ett rim till slut! God jul allesammans!

Medlem

Kul tävling, jag gav det mitt allra bästa

Medlem

Är dålig på julrim. Men jag skall göra mitt bästa! Härlig tävling FZ med ett härligt pris. Tackar!

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD&#039;s senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.
OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Men va fan, en gratis dator med dessa specs är helt galet, grattis till den som vinner och otroligt roligt att FZ ordnar denna tävlingen!!

Ok, jag gick in på Sweclockers och hittade direkt den här fina artikeln:
http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...
Tydligen så har Nvidia bättre resultat över lag trots att FC3 är framtaget i samråd med ATI och alltså anpassat för deras drivrutiner.
Dessutom är 30% en rätt stor siffra, och händelsevis exakt skillnaden mellan ATIs snabbaste och Nvidias långsammaste grafikkort i testet.
Ja, det här är bara ett test i ett specifikt spel men att säga att Nvidia är 30% långsammare över lag verkar vara direkt felaktigt.

Edit: Händelsevis så var också Nvidias toppresterande kort (som för övrigt är samma som i den underbara burken jag hoppas vinna) 10% snabbare i medelvärde än ATIs bästa kort.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Varför får jag -6?
idiotiskt rating system. Och ja AMD korten presterar ca 30 % bättre pga av att Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien och nästa serie de släpper kommer ut 2014. = AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig!

Haha, det är ju AMD som suger på drivisar!

Skrivet av Scrouge:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Varför får jag -6?
idiotiskt rating system. Och ja AMD korten presterar ca 30 % bättre pga av att Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien och nästa serie de släpper kommer ut 2014. = AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig!

Fanboy detected!

Nej jag är inte fanboy till AMD. Jag stör mig bara på att folk klankar ner på AMD's grafikkort bara för att deras processorer inte är lika bra som intels. De är de verkligen inte men deras Grafik del är ju nu bättre än Nvidias.

jag tycker om hårdvara och läser mycket om det så jag råkar veta att AMD's är bättre.
Och jag kan inte minnas att AMD gjort något dåligt i jämförelse med Nvidia. Aldrig att Ndivia korten ska va så jäkla mycket bättre som ni är tror. Det är något ni fått för er bara.
Men senaste tester och mätningar visar något helt annat!

Fanboy är jag inte, jag hör till det stallet som presterar bäst just nu för båda företagen gör väldigt bra kort i bra kvalité så det enda man kan gå efter är vilket som presterar bäst just nu i just denna serien. Inget av dem har haft någon dominans över flera serier de senaste åren!

Men visst, vill ni så köp ett dyrare kort som presterar sämre när ni köper dator. Inget mig emot.
jag föredrar dock att få mest för mina pengar

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD&#039;s senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.
OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Men va fan, en gratis dator med dessa specs är helt galet, grattis till den som vinner och otroligt roligt att FZ ordnar denna tävlingen!!

Well på alla tester jag sett sweclockers och alla andra göra så klår GTX 680:n 7970 Ghz Edition varje gång även i Far Cry 3 som ska vara ett "AMD-spel". http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...

Bara i metro 2033 slår AMD Nvidia på fingrarna men det har med att göra hur spelet är kodat inte själva kortet.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Är inte mycket för julrim, men tror nog jag fick till ett riktigt bra den här gången.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD&#039;s senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.
OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Men va fan, en gratis dator med dessa specs är helt galet, grattis till den som vinner och otroligt roligt att FZ ordnar denna tävlingen!!

Ok, jag gick in på Sweclockers och hittade direkt den här fina artikeln:
http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...
Tydligen så har Nvidia bättre resultat över lag trots att FC3 är framtaget i samråd med ATI och alltså anpassat för deras drivrutiner.
Dessutom är 30% en rätt stor siffra, och händelsevis exakt skillnaden mellan ATIs snabbaste och Nvidias långsammaste grafikkort i testet.
Ja, det här är bara ett test i ett specifikt spel men att säga att Nvidia är 30% långsammare över lag verkar vara direkt felaktigt.

Edit: Händelsevis så var också Nvidias toppresterande kort (som för övrigt är samma som i den underbara burken jag hoppas vinna) 10% snabbare i medelvärde än ATIs bästa kort.

Ja till farcry ja, Nvidia släppte drivrutin till just det spelet innan det kom vill ja minnas. Men till övriga har det blivit bekräftar i forumet i 2 olika trådar att AMD presterar ca 25-30 % bättre. Bara att leta tänker inte leta upp dem och länka åt er.

OBS! Testerna på sweclockers gjordes innan drivrutinen kom så de stämmer inte vilket ni ser och ni letar upp den forum post där detta bekräftas med länk till källa. Men just till farcry har Nvdia bättre fördel. Vissa kort är bättre till vissa saker men överlag ska AMD presentera såpas mycket bättre enligt den posten.

Medlem
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Varför får jag -6?
idiotiskt rating system. Och ja AMD korten presterar ca 30 % bättre pga av att Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien och nästa serie de släpper kommer ut 2014. = AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig!

Du får minus för att du inte har en jäkla aning om vad du pratar om

Bra tävling FZ!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Kan ni inte bara skippa dessa tävlingar FZ? Ge den till mig istället. Jag kommer att ge datorn ett gott hem!

Medlem
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Varför får jag -6?
idiotiskt rating system. Och ja AMD korten presterar ca 30 % bättre pga av att Nidias drivrutiner suger och de kommer inte släppa några nya till denna serien och nästa serie de släpper kommer ut 2014. = AMD is the GPU way to go.
Gå in på Sweclockers och lär er något om ni inte tror mig!

Jag gillar dig nu!

Medlem
Skrivet av Javas:

Yes! Jag lyckades hitta på ett julrim den här gången! Det visar bara hur mycket jag verkligen tycker att Guild Wars 2 är årets bästa spel

Jag är rädd för att Guildwars2 INTE var årets spel 2011.. :/

Medlem
Skrivet av Swink:
Skrivet av vidde:
Skrivet av Swink:
Skrivet av Amilo:
Skrivet av Swink:

Fan det är ett Nvidia kort
Där rök 30 % spelprestanda.

Men ja ska ha detta! go jul på er

Haha, ja i förhållande till pris så kan du få ett bättre Ati-kort för samma summa pengar. Men inte att Nvidia-korten är 30% sämre, vad har du rökt?

Rökt?!
Ja du kan ju gå in på Sweclockers forum eller artiklar och ta reda på det själv.
Kort sagt, Nvidias drivrutiner suger, AMD&amp;#039;s senaste är väldigt optimerade och bra = 30 % mer prestanda.
OCH Nvidia kommer inte släppa nya, de kommer heller inte släppa någon ny serie för ens 2014..

Så ja, det är jävligt synd att det är ett 680 med tanke på att ett 7970 kostar som ett, 670 men är bättre än ett 680

Men va fan, en gratis dator med dessa specs är helt galet, grattis till den som vinner och otroligt roligt att FZ ordnar denna tävlingen!!

Ok, jag gick in på Sweclockers och hittade direkt den här fina artikeln:
http://www.sweclockers.com/artikel/16210-grafikprestanda-i-fa...
Tydligen så har Nvidia bättre resultat över lag trots att FC3 är framtaget i samråd med ATI och alltså anpassat för deras drivrutiner.
Dessutom är 30% en rätt stor siffra, och händelsevis exakt skillnaden mellan ATIs snabbaste och Nvidias långsammaste grafikkort i testet.
Ja, det här är bara ett test i ett specifikt spel men att säga att Nvidia är 30% långsammare över lag verkar vara direkt felaktigt.

Edit: Händelsevis så var också Nvidias toppresterande kort (som för övrigt är samma som i den underbara burken jag hoppas vinna) 10% snabbare i medelvärde än ATIs bästa kort.

Ja till farcry ja, Nvidia släppte drivrutin till just det spelet innan det kom vill ja minnas. Men till övriga har det blivit bekräftar i forumet i 2 olika trådar att AMD presterar ca 25-30 % bättre. Bara att leta tänker inte leta upp dem och länka åt er.

OBS! Testerna på sweclockers gjordes innan drivrutinen kom så de stämmer inte vilket ni ser och ni letar upp den forum post där detta bekräftas med länk till källa. Men just till farcry har Nvdia bättre fördel. Vissa kort är bättre till vissa saker men överlag ska AMD presentera såpas mycket bättre enligt den posten.

Du kan definitivt ha rätt i sak men det är egentligen irrelevant när du inte har någon som helst fakta att backa upp dina argument med. Om du bara drar en random procentsats så kommer du få minus och folk kommer hacka på dig.

Medlem

chansa bara för mycket för mig att researcha pga min enorma rastlös-het.

Nöjd med dikten var jag iaf, tröstpris ?

Medlem

Detta kommer bli muy intressanto...

Medlem

Tror jag fick till det nu. Underbar tävling, fick sitta länge och tänka ut ett fyndigt rim.


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Curse my bad brain!

Medlem

Oh, riktigt nice tävling. Lycka till allesammens


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag tycker kontrasten 1:a pris o 2:a pris va rolig!
Vinn en dator för 15 papp eller en musmatta

Skriv svar