Vad är Fragzone?

Medlem

Är det en memensam skoterresa till kanada!?

De flesta här verkar så hardcore så dom var med på FragZone tiden
Själv upptäckte jag inte FZ förrens 2007 nånnstans, och nä det är inte för att jag är för ung för att ha spelat Quake


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ni borde använda ett intro i den här stilen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av Banjo:

Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?

Fast nu är gamereactor en tidning också, kanske inte är samma som med fz som bara är på internet(fz och pc-gamer är närbesläktade men inte samma sak(antar jag))

Medlem

Oavsett vad detta är blev jag glad av att bara se namnet igen. Hoppas på avdelning för lite mer onlinebaserade världen av PC-spel

Medlem

Hypen är stor!

Medlem

Glad att FragZone fortfarande är kvar, och lite stolt.

Quake 1 släpptes 1996 och jag fortfarande har ett hjärta varmt nog för att kunna dra igång det och njuta av varenda sekund.

(e: Velat se såna där förändringar sedan min återkomst efter att ha sett andra siter utvecklas, hoppas det går vägen bigtime!)


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av walter_iego:

Jag var inne på FragZone ett par gånger i dess ungdom, men tyvärr så registerade jag inte mig då. Alltid kul med återblickar.

Det blir något mer än bara återblickar, det blir fräscht!

Looking forward to it, måtte helgen gå snabbt nu

Nu lugnar vi oss, helgen får ta sin tid.

Medlem

Var det inte för att folk kallade det för FagZone some ni kortade ner till FZ?

Hur som helst.. goda minnen från FragZone, 64bits och Sweclockers


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Ska bli spännande att se vad som händer när FZ åter blir Fragzone. Har varit med sen 2007, vilket lämnar mig utan minnen från den första tiden. Men det ska nog bli nostalgiskt ändå, på något sätt.

Skrivet av eddie the eagle:
Skrivet av Banjo:

Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?

Fast nu är gamereactor en tidning också, kanske inte är samma som med fz som bara är på internet(fz och pc-gamer är närbesläktade men inte samma sak(antar jag))

De har dock fler besökare på sidan, än vad de har läsare av tidningen.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

GameReactor kör dessutom internationellt. Tror att det påverkar en liten pyttebit.


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Så en Svensk variant av GT.TV / Bonus Round?

Eller kanske en svensk variant av Invisible Walls=).

Medlem
Skrivet av MrLonghair:

Glad att FragZone fortfarande är kvar, och lite stolt.

Quake 1 släpptes 1996 och jag fortfarande har ett hjärta varmt nog för att kunna dra igång det och njuta av varenda sekund.

(e: Velat se såna där förändringar sedan min återkomst efter att ha sett andra siter utvecklas, hoppas det går vägen bigtime!)

Minns att jag gick en menlös utbildning runt den tiden.. It-tekniker med eu-inriktning när Quake1 släpptes...bidde så att vi några till satt mest o lirade Q1 på skolans nätverk, betygen blev sådär...men jag är glad att jag fick uppleva 3D revolutionen och internets barndom..


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av MrLonghair:

GameReactor kör dessutom internationellt. Tror att det påverkar en liten pyttebit.

Tror ändå att de räknar antalet besökare avskilt för varje land.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Inspirerade utav Sweclockers, månne?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

ELF
Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

De flesta här verkar så hardcore så dom var med på FragZone tiden
Själv upptäckte jag inte FZ förrens 2007 nånnstans, och nä det är inte för att jag är för ung för att ha spelat Quake

Själv så upptäckte man det någon gång runt 2009-2010 och sedan dess så har sidan besökts dagligen med några få undantag.
Sidan har väl gått helt obemärkt förbi då jag inte har haft några kompisar som varit datornördar där ifrån jag kommer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Yeeees, ni är inte snabba men ibland går det långsamt.
Fragzone forever. Tycker jag då som oldtimer som var DÄR dagen F när ni stapplade era första steg. Tiden när ett coolt .dem räckte för att hamna på första sidan.

Mitt bästa "hype" minne är när ni la upp demot till Q2, det tog 2 timmar och 50 min o ladda hem 11 MEGAbyte med download manager som laddade i flera trådar i hiskeliga 2,5kb/sec. Satan va länge sen....

IRC va the Shitnits och ett ICQ nummer var fyrsiffrigt, o Quake... man laggade rundor med 300 i ping o tyckte att bättre än så här blir det aldrig.... det blev det knappt heller... jo QW men sen

Tiotalet timmar om dygnet med telefonräkningar på 2500-3000 i månaden trots att man satt o väntade tills kl 18:00 då det "bara" kostade 10 öre per min. Kompisar sålde crackade spel på CD-skiva för 150 spänn med 3-5 spel på och att ladda ner en bild på Pamela Anderson tog 1.5 minut.

Fan va gott att Fragzone är helt igen, Feta kramar från en som haft FRAGZONE som startsida i 17 år.

Medlem
Skrivet av Banjo:

Jag trodde Gamereactor var störst. Men ni skriver att ni är Sveriges största mötesplats. Hur ligger det till egentligen?

Kollar du kiaindex.net ligger FZ för närvarande först, men det pendlar lite upp och ner beroende på vecka. Ibland när jag har tråkigt kollar jag varje vecka, och senaste året har vi generellt legat en bit över även om vi inte "vinner" varje vecka.

Så, well, just nu är FZ störst åtminstone om än med några hundra unika klick.

Hur som haver är båda sajterna glada. Jag är dock gladare än alla serverparker i världen, för jag åt precis en apelsin. Den var orange, saftig och trevlig.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av KoP:

FZ goes Webb-TV?!

Fragzone: The drama.

Starring: Peter Stormare, Carl Johansson-Sundelius, Tompa, Stellan Skarsgård and Keira Knightley.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av walter_iego:

Jag var inne på FragZone ett par gånger i dess ungdom, men tyvärr så registerade jag inte mig då. Alltid kul med återblickar.

Det blir något mer än bara återblickar, det blir fräscht!

Looking forward to it, måtte helgen gå snabbt nu

Nu lugnar vi oss, helgen får ta sin tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Boomer:

Inspirerade utav Sweclockers, månne?

Hade gärna sett att de gjorde något liknande Fredagspanelen fast om spel=).

Medlem

this makes my day Fragzone<3. lika glad vart jag nu när jag hittat mina skivor för Diablo 2+LOD. fast vart lika ledsen som alltid att se att Diablo 2 är helt dött...inte en enda inne på Chaten på Swe-1

Medlem

Det där såg ut som en hyllning "homage" till Rambo filmerna, scenen där Rambo tar på sig sina vapen, och drar på sig pannbandet (hårt så musklerna flexar), granater i fickorna och 2 ammuniton bälten på varsin axel?!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

oj oj oj !!

fasen va härligt!

QRT
Medlem

FUCK YEAH!!!!

Medlem

Det ska bli intressant att se vad programmet innebär

Medlem

Jag har då aldrig tänkt på FZ som ett namnbyte från fragzone utan bara en förkortning så jag har kallat de fragzone hela tiden. Brukar också fortfarande skriva fragzone.se. Har följt sidan sen start då jag lirade väldigt mycket Q1 när det kom.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av acrylamid:

Jag skriver fortfarande fragzone.se
Det sitter i sen man lirade Quake 1 på ett 56K modem och Feliakonto.

Och blev överlycklig när de körde gratishelger, om man ringde upp en annan areakod!

Julafton var ju gratis att ringa förr i tiden också. Minns att man började skissa upp planer långt innan vilka filer man skulle ladda hem från lokala BBS.

Inaktiv

Jag har länge gillat fragzone och jag besöker sidan flera gånger om dagen. Kvalitén är hög och nyheterna uppdateras ofta!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Kommer Clan Watch tillbaka?! Kommer ihåg hur sur jag vart när Fragzone började med q2 saker. Litet q1 pretto på den tiden var man.


signatur

IDKFA

Skriv svar