Händer det saker kring Uncharted?
Graham McTavish som gjort rösten till bland annat Charlie Cutter i Uncharted 3 har twittrat.
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.
men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
Håller också med dig, köpte 1an och 2an pga hypen men känner inte direkt för att testa 3an
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.
men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.
Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.
Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.
Kan inte annat än att hålla med oscarstegland.
Även om själva mekaniken i spelen inte är något extraordinärt så är berättandet, karaktärer, röstskådespelare och hela den cinematiska känslan bland det bästa som gjorts i spelvärlden i mina ögon.
Men allt faller väl på personliga smaker.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.
men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.
Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.
Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.
fast nu var det ju lite det jag menade, pusslen är inga hinder för att UC inte är ett pusselspel och verkligt svåra sådana hade hindrat det där hoppa och njuta du pratar om. jag tror knappast nån som gillar Indy hade velat ha nån realistisk genomgång av gamla testamentet för att hitta förbundsarken heller, tex.
Förstår inte varför folk gillar Uncharted så mycket. Köpte 1:an och 2:an men blev inte speciellt imponerad. Alldeles för mycket tråkigt skjutande och überlätta semipussel för min smak. Skulle ha varit riktigt coolt om det var större fokus på just pussel och utforskande... istället för B-action.
Men det är bara min åsikt...
det är tänkt som en modernare Indiana Jones, så alla pussel svårare än "tryck på sten som ser avvikande ut" eller "elda upp rep med motvik" vore ju ganska kontraproduktiva.
men i åsikt håller jag med lite, skjutandet blev bara ett arbete till slut och pusslen bara meningslösa hinder på en bana som stoppade framfarten ungefär lika bra som ett hinder på en hinderbana. ..err, ja.
Fast det gäller ju all spelmekanik egentligen. Oavsett vad man spelar så har man oftast ett mål och spelets uppgift är att lägga ut hinder så att man inte kommer dit hur lätt som helst.
Skillnaden är ju att med ett bra spel är berättande och karaktärer så pass viktiga att de håller uppe illusionen att det är mer på spel än hinder på vägen till ett mål. Det är just detta jag tycker om med Uncharted. De är så härligt välberättade, inga laddningstider, så cinematiskt att man inte behöver tänka så mycket som ett spel, utan det gäller bara att hoppa på och njuta.
fast nu var det ju lite det jag menade, pusslen är inga hinder för att UC inte är ett pusselspel och verkligt svåra sådana hade hindrat det där hoppa och njuta du pratar om. jag tror knappast nån som gillar Indy hade velat ha nån realistisk genomgång av gamla testamentet för att hitta förbundsarken heller, tex.
Nej det har du helt rätt i och för det mesta är pusselmomenten ruskigt lätta. Jag hoppas på en förbättring till nästa gång så att det blir lite i stil med Assassin's Creed som ändå har extremt mycket historia och ändå anammar modern spelmekanik.