Medlem
Skrivet av Pholiage:

Som jag befarade, ett expansion till BF3. Nej tack, denna gången passar jag på BF.

Då har du inte sett videon ditt jävla stolpskott

Medlem

Eurogamer.se kommer ge det här 10/10


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Ser mer eller mindre ut som BF3, vilket är tråkigt men knappast oväntat.

Hade dock väldigt kul när jag väl spelade bf3 men har nästan inte spelat sen premium släpptes så är ganska taggad ändå.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Morlizer:

I slutändan kommer alla köpa och spela det ändå.

Jag kommer med stor säkerhet inte köpa det så där fallerar ditt alla.

Med stor säkerhet låter det inte som att du har bestämt dig 100% så där faller ditt resonemang.

Okej jag kommer inte köpa det alls eftersom EA med stor säkerhet inte kommer ändra sig tillräckligt mycket för att jag ska kunna göra det oavsett hur bra spelet blir.

Borde ha skrivit att jag med stor säkerhet inte ens kommer fundera över att köpa det då jag tvivlar på att Dice lärt sig sin läxa (som hade varit avgörande ifall jag hade köpt det eller inte om jag inte bojkottade EA).

Medlem

Skitbra jobbat grabbar, sjuk grafik! Men spelen måste gå tillbaka mer till sina rötter, tex Rainbow Six: Rogue Spear, Ghost Recon 1, detta är legendariska spel som man kan lira om och om igen, inget uppdrag var det andra likt. MW 2 Var helt rätt ute med sina Spec Ops om jag kommer ihåg rätt även om det inte var optimalt.

Vi är alla trötta på det linjära och scriptade spelandet(Ja, det gäller dig med.)

Tyvärr är inget svart och vitt, Dice har för höga krav på sig för att våga lita på oss spelare att roa oss på egenhand, tveksamt om vi får se öppet krigsspel där vi bestämmer helt själva hur fan vi ska oskadliggöra våra motståndare.

Jag hoppas Mr. Battlefield läser detta och tänker a la Stinson: Challenge accepted!

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Det är lite komiskt hur mycket dom vill visa SP med BF3 och BF4 när BC2 inte hade en enda SP trailer utan där visade man MP element.

Av det man fick se i filmen så är alla effekter med blåfilter kvar.
Bilden dom släpper ser ju skit najs ut men vill man verkligen spela ett sådant spel i MP? nopp

http://bilder4.egmont.se/cache/fa/fa79/fa798a54a4fcc2d3790fc6...

Känns mer och mer som DICE tappat kontrollen, fuck the community som vill ha ett competitive BF, vi vet bäst alla andra kan hålla käften, att grafiken är absolut top notch är prio ett.

BF competetive haha snälla ;D ska du spela esport spel klart bf finns men det är ett skämt i skillcap.

däremot har du andra spel för det.

Som sagt trist sp kanske är värd att uppleva men inte för 200-300 spänn nevah.

hade jag kunnat köpa endast sp för en 150-200 spänn hade jag gjort det inget köp för mig helt enkelt.

Medlem

Ingen direkt Ta mina pengar-faktor här inte, speciellt inte när det kostar 700kr på Origin. Nä, BF-serien kan nog ses som död nu. Den har kört ut för samma stup som COD. Multiplayer kommer förmodligen att vara exakt som den i BF3 där man än en gång inte lyssnar på fansen bara för att kunna kränga på DLC för flera hundra kronor. Något som många förmodligen kommer ta emot lika mycket som flickorna tar emot på TV1000 efter midnatt.

Inaktiv

Skapa ett Battlefield 1942 med Frostbite 2 spelmotorn eller GTFO FÖREVIGT

Medlem

Ser helt underbart ut, kan inte vänta med att få ge mina pengar till Dice/Ea. 600-700 spänn som kommer ge mig hundratals timmar med försttröelse.. whats not to like.

Battlefield har aldrig funkat bra i e-sports sammanhang, och kommer aldrig att göra det. 1942/Bf2 gjorde det hjälpligt men i fel format , och inte heller detta kommer göra det. Deal with it.

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Kn ngn förklara varför de är så kåta på att göra singelplayer hela tiden? De har ju bevisat gång på gång att det bara blir skit... MP vill vi ha med Commander, Battle recorder och full destruction!

Förmodligen för att sälja fler konsoll-exemplar av spelet. Tror nog många kör singleplayer på konsoll eftersom kontrollerna är så dåliga att det inte går att köra mp.

Du är ju pinsam.

Medlem
Skrivet av painOplenty:

Ser helt underbart ut, kan inte vänta med att få ge mina pengar till Dice/Ea. 600-700 spänn som kommer ge mig hundratals timmar med försttröelse.. whats not to like.

Battlefield har aldrig funkat bra i e-sports sammanhang, och kommer aldrig att göra det. 1942/Bf2 gjorde det hjälpligt men i fel format , och inte heller detta kommer göra det. Deal with it.

Jag har fått ut lika mycket tid i spel som Ravenshield och Swat 4 och det utan att ens spela mot andra spelare.

Tänk nu om de hade applicerat dessa spelen i ett BF där man kör solo och förbättrat sitt spel i MP, där har du ett BF spel som hade klått alla andra BF spel som gjorts.

Vad tror ni BF 4 kommer erbjuda som är nytt och som inte handlar om en förbättrad motor? Tala gärna om detta för det är detta som nog kommer avgöra om folk köper det eller inte även i MP.

Medlem

*Meh*


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Vilka gnällspikar vi jämt har här på FZ, ni är dom är 1337 spelarna som vill ha ett spel exakt på pricken som ni vill att det ska vara, eller ännu värre, så ska det vara exakt som nåt spel ni spelade 10år sedan, annars är det värt skit!? Kom lev i nutiden istället, BF3 var/är ett bra spel, men ni gnäller på allt och inget, nästan för gnällandets skull.

Jag trodde att det var öppet att diskutera saker. Kanske är folk arga för att man ljög vid utvecklingen av BF3, kanske är folk arga för uteblivna satsningar på Esport, kanske är folk arga för buggar som fortfarande inte är lösta och med största sannolikhet inte kommer att lösas.

"BF3 utvecklas med PC i fokus" var ju ett mantra som användes. Sedan väntar min till efter release och berättar att halvvägs in i utvecklingen fokuserade vi på konsoll och har bara ljugit resten av tiden.

Buggar:
Kniven fungerar fortfarande inte, du hamnar i Twilight Zone med kniven framme, kan inte röra dig snabbt eller byta vapen medans fienden skrattar och dödar dig. Titta på Medal of Honor, där fungerar alltid Tomahawken.

Vaulting over object, när du är i animationen och hoppar över objekt är du odödlig. Det går inte att träffa personen.

Spawn protection, när en person spawnar in på en lagkamrat är man odödlig, fine. Men personen blir samtidigt en openetrerbar mur, vilket innebär att du inte kan träffa andra personener som står bakom den spawnprotectade spelaren. Vanligt fenomen är att du närmar dig fiender bakifrån, börjar skjuta på folk i ryggen och så spawnar en lagkamrat in på den du skjuter, han hamnar bakom personen (mellan dig och ditt mål) båda vänder sig om och du blir dödad.

Halvmesyren med client/serverside hit detection. Bli skjuten när du redan har placerat dig i skydd, sprungit runt ett hörn, direktträffar på helikoptrar som inte ger effekt, projektiler och granater som försvinner för att "du redan egentligen är död och har därför inte skjutit".

Detta är i min mening dom absolut största problemen i BF3.

Om ovanstående är korrigerat i BF4 bir jag väldigt glad, sedan ser jag gärna dynamiskt väder och tid på dygnet. Den där förbannade klockan 3 solen är jävligt tröttsam. Hoppas även på renodlade nattbanor

Jag gillar BF3 och har spelat jävligt mycket, men det finns mycket frustrationsmoment som hindrar en från att njuta full ut.

/Rant off


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

tim nordin borde jobba mer och läsa mindre.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ser ut som mer av samma sort. Lite trist.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Det känns gjort.

Medlem

Är det 1 April redan? För de kan fan inte vara seriösa!

DICE skämtar och jävlas med oss! Det måste vara så! Snälla det är så!

De har gjort den här 17 minuters videon på skoj inför 1 April!

Kommer inte köpa detta spelet!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

När ska de fixa dessa störiga ljuseffekterna? Hatar när man blir bländad i BF3

Medlem

Vad hände med bots istället för som nu ett väldigt skriptat SP läge. Ja Dice säger att de kommer använda en förbättrad AI men hur mycket förtroende har de kvar efter allting som de sade att BF 3 skulle bli men aldrig blev?

Väldigt tråkigt att se denna en gång så duktiga utvecklare idag göra mediokra spel.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Vilka gnällspikar vi jämt har här på FZ, ni är dom är 1337 spelarna som vill ha ett spel exakt på pricken som ni vill att det ska vara, eller ännu värre, så ska det vara exakt som nåt spel ni spelade 10år sedan, annars är det värt skit!? Kom lev i nutiden istället, BF3 var/är ett bra spel, men ni gnäller på allt och inget, nästan för gnällandets skull. Inte undra på att Sverige ligger högt upp på självmordslistorna i världen, så mycket gnällspikar vi har här så är det inte konsigt dom "offar sig", för det måste ju vara exakt som ni vill annars är det skit som sagt? Lägg av nu. BF4 imponerar kraftigt på mig, och allt Dice gör har varit bra, dom har inget dåligt spel bakom sig. Och med lite patriotism så skulle ni stödja dom lite mer än ni gör, fan gnäll mindre och försök se livet lite mer positivt än om ett spel inte är precis som BF1943 som ni älskade 20 år sedan? VAh, lägg av, vi lever nu 2013, vi har kommit längre än så. Häng med tiderna... Fan man blir nästan själv deppig när man läser era kommenterar, ni låter som små gnälliga bortskämda skitungar som är födda med diamant sked i mun. Släpp lite på era förväntningar så kommer ni se att ni kommer uppskatta saker lite mer än ni verkar göra. För som det är nu, så tror jag inte ens om dice gjorde det PERFEKTA spelet som ni ALLA tjatar om, så skulle ni ändå sitta och gnälla om något som inte är som ni vill? Fan lägg av nu... tragiskt...

Ps. Jag håller med om att det är väldigt likt 3:an, men jag älskade 3:An, och om det är ett välpolerad 3.5, so what så länge det är kul och så. Men gå ni spela BF2 eller vad det nu är för gammalt skräp ni lirar, men sluta kom gnäll här jämt, det förstör för dom som verkligen ser fram emot BF spelen. Och spelet är inte färdigt ens, och ni börjar snacka skit, och det värsta är att vi alla vet här att varenda en av er som snackar skit om BF3 och BF4, kommer köpa BF4 och lira det. Det kanske inte är spelen det är fel på, utan ni börjar bli för gamla i själen för att spela spel, för ni är så pedantiska om allt skit som stör er, så kan ni ens ha roligt???

Skrivet av rewoX:

Det verkar vara en putsad version av BF3, men jag ser faktiskt lite fram emot detta!

Jag undrar hur folk reagerade då dom hade släppt Bad Company 1.. och sedan gorde dom Bad Company 2? var det också.. "fuck you DICE/EA.. this is Bad Company 1.5" ?

Ja exakt så var det. Men så är det alltid.

Du är ju pinsam HaZe. Lika pinsam som ditt p12 nickname. Att kräva att folk ska älska något bara för att det är en svensk produkt är ju ett skämt till uppmaning.

Att producera ett spel som är slående lik sin föregångare istället för att köra en 2142 eller 1942 variant är ett enormt misstag och det vittnar ju klagomålen om. Jag känner det själv som om jag lirade BF3 igår typ, är inte alls sugen på BF4.

Hade det varit 2142 eller 1942 dock då hade det varit en helt annan femma och det kommer du får se när dom väl släpper 1942 och vi kan jämföra dom siffrorna mot BF4'as försäljningssiffror.

Medlem

Så jävla överdrivet allting var, ge mig Arma3 istället!

Medlem
Skrivet av Raklödder:
Skrivet av Tobblish:

Det är lite komiskt hur mycket dom vill visa SP med BF3 och BF4 när BC2 inte hade en enda SP trailer utan där visade man MP element.

Av det man fick se i filmen så är alla effekter med blåfilter kvar.
Bilden dom släpper ser ju skit najs ut men vill man verkligen spela ett sådant spel i MP? nopp

http://bilder4.egmont.se/cache/fa/fa79/fa798a54a4fcc2d3790fc6...

Känns mer och mer som DICE tappat kontrollen, fuck the community som vill ha ett competitive BF, vi vet bäst alla andra kan hålla käften, att grafiken är absolut top notch är prio ett.

Om man fortsatt tvingas att installera Origin, kopplas mot DRM-servers via en webbläsare och om modifikationsstödet uteblir för tredje gången gillt, då blir det heller inget köp.

Varför skulle dom inte änvända Origin? Och vad är det för fel på Origin igentligen? Ingenting?! och Battlelog är bra för att man kan ha statsen, dogtags och serverbrowsern där? Bara folk som är för lata eller är det för komplicerat?

Medlem

Samma gnäll som innan BF3 släpptes. Ta spelet för vad det är istället för att whina.

Om du inte är nöjd, köp det inte. Väx upp föfan.

Medlem

Jag vill ha en Battlefield 1942 kopia, så att man kan köra:
Ubåt
Stridsfartyg
Bombplan, stora som små
Tanks av olika slag
Jeeps
Båtar
jaa allt som fanns i ett andra världskrig helt enkelt

Fast det spelet ska ha Frostbite 3 motorn.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ingen direkt Ta mina pengar-faktor här inte, speciellt inte när det kostar 700kr på Origin. Nä, BF-serien kan nog ses som död nu. Den har kört ut för samma stup som COD. Multiplayer kommer förmodligen att vara exakt som den i BF3 där man än en gång inte lyssnar på fansen bara för att kunna kränga på DLC för flera hundra kronor. Något som många förmodligen kommer ta emot lika mycket som flickorna tar emot på TV1000 efter midnatt.

Men de flesta spelen är dyrare på orgin, t.ex. 599 för Simcity samtidigt som du kunde köpa det på spelbutiken.se för 430 spänn. Du ska nog se att du kan få tag på detta mycket billigare någon annanstans när det börjar närma sig. Dessutom är det Deluxeversionen som kostar 700 pix på Origin.

Tycker det är allmänt mycket gnäll här på FZ.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:
Skrivet av Bojkott:

Ingen direkt Ta mina pengar-faktor här inte, speciellt inte när det kostar 700kr på Origin. Nä, BF-serien kan nog ses som död nu. Den har kört ut för samma stup som COD. Multiplayer kommer förmodligen att vara exakt som den i BF3 där man än en gång inte lyssnar på fansen bara för att kunna kränga på DLC för flera hundra kronor. Något som många förmodligen kommer ta emot lika mycket som flickorna tar emot på TV1000 efter midnatt.

Men de flesta spelen är dyrare på orgin, t.ex. 599 för Simcity samtidigt som du kunde köpa det på spelbutiken.se för 430 spänn. Du ska nog se att du kan få tag på detta mycket billigare någon annanstans när det börjar närma sig. Dessutom är det Deluxeversionen som kostar 700 pix på Origin.

Tycker det är allmänt mycket gnäll här på FZ.

Tycker det är väldigt många som inte verkar förstå order konsument ansvar och vad det innebär. Fortsätt för all del att köpa spel som inte bjuder på så mycket nytt och som lika gärna kunde ha varit en expansion. Fortsätt med det och ni lär se hur ni betalar mer för mindre.

Egentligen borde jag inte ens bry mig, jag kan redan nu se hur EA´s väg mot konkurs påbörjats och hur andra stora utgivare verkar vilja gå åt samma håll. Jag borde vara glad men samtidigt är det väldigt tråkigt att se utvecklare som Dice, Bioware med flera följa EA mot denna brant.

Medlem

Hoppas BF4 får Oculus Rift support. Blir att köpa ny dator när BF4 kommer litar inte på att nextgen PS/XBOX kommer i närheten av vad en ny dator kommer ligga i jämförelse.

Medlem

Samma era... nooo.

Medlem

Att folk klagar KÖP INTE spelet, ingen tvingar er.. Jag gillar idéen att släppa ett spel vartannat år än var 4e år, spelen följer utvecklingen av hårdvara mer intensivt PLUS så har vi samma resultat i slutändan men mer uppdelat än allt på en gång. Blir mer spel åt folket bara.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

nej tack.

Battlefield SP funkar helt enkelt inte, man kunde koncentrera SP på bad company spelen inte göra nån sugig story till kring nån sk american hero, det är löjligt.
Det är så uttjatat så jag vet inte vad.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar