Nvidia - Teknikdemo visar upp förödelse i realtid
Under GDC släppte Nvidia en teknikdemo som visar hur man förvandlar antika byggnader till stoft.
Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?
Questions..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
Detta är en relativt liten scen som körs på ett GTX 680 i 30ish FPS utan texturer, utan partiklar så som rök osv. Så detta kommer inte finnas i spel på ett tag. Töntigt med folk som gnäller på Battlefield. Deras förstörelse är fantastiskt bra med tanke på skalan av spelet och banorna. Även att det finns i MP är riktigt bra jobbat. Nämn något spel som kommer i närheten.
Detta är en relativt liten scen som körs på ett GTX 680 i 30ish FPS utan texturer, utan partiklar så som rök osv. Så detta kommer inte finnas i spel på ett tag. Töntigt med folk som gnäller på Battlefield. Deras förstörelse är fantastiskt bra med tanke på skalan av spelet och banorna. Även att det finns i MP är riktigt bra jobbat. Nämn något spel som kommer i närheten.
Fast om du kollar igen ser du att det simuleras rök, står ju även i början "dust simulation". Kolla även in Red Faction Guerillas förstörelse, den krossar Battlefields: https://www.youtube.com/watch?v=jnnjR4FKwKI
Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?
Questions..
Precis vad jag satt och tänkte hela tiden!
Riktigt grymt, såhär skall riktigt fysik se ut!
Det tragiska är att Red Faction Guerrilla har haft liknande förstörelse sedan 2009 i ett riktigt spel. Vad har hänt sedan dess?
HÖR NI DET SPELUTVECKLARE, SEDAN 2009!!!?!
Egentligen redan i Red Faction (2001) var Volition redan långt före.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Jag blir impad när man ser det in-game med konstant 60+ fps
Fett, men en grej med Tech demos är att man aldrig kommer få se det i spel ändå
Som konceptbilar. De visar en sjukt snygg koncept bil på TV och så säger de "But this isn't for sale. It's going to be locked up in (tillverkarens namn) garage."
Man vill bara slita håret av huvudet och skrika. "FATTAR NI INTE HUR MYCKET PENGAR NI SKULLE KUNNA TJÄNA PÅ DEN BILEN!!!
Det är så här massförstörelse ska se ut. Hör ni det DICE?
Helt klart - men det hade inte fungerat så bra i ett spel som BF3/BF4 eftersom det hade utan tvekan krävt mycket bandbredd/gpu.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Det där var så jävla snyggt...fast jag blev ju impad när en bana kunde ha två våningar i spel.
Det var tider det! I Duke 3D fick man fejda med hissar som egentligen var teleportartaler till andra delar av kartan, med samma utsikt.
Det där var så jävla snyggt...fast jag blev ju impad när en bana kunde ha två våningar i spel.
Det var tider det! I Duke 3D fick man fejda med hissar som egentligen var teleportartaler till andra delar av kartan, med samma utsikt.
Kommer ihåg hur mycket man satt med "Build.exe" och gjorde egna kartor. Då man ramlade ned i ett hål fick man göra en teleport som slängde in ett i ett helt annat rum för att "Simulera" att man ramlade ner till rummet under. Tider som sagt. <3
Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?
Questions..
Enligt Matthias Müller-Fischer:
"We have fracture due to impact but it is not tuned well so it almost never happens. As I said earlier, we are also working on fracture based on stress analysis. Once we have new results I will upload another video and will shooting stuff bottom up...."
http://youtu.be/ATU6IGCMpUA
Så det blir belastningar och annat smått och gott.
Fint och så, men han spränger allt uppifrån och ner. Jag undrar om han spränger 2 pelare på en sida av ett torn som har 4. kommer motorn fatta att belastningen blir större på den sidan och på så sätt ge vika?
Questions..
det gjordes ju minst två gånger, tornen stod kvar, hängandes i luften. fast det här var uppenbarligen på den tiden innan gudarna vredgades, Atlas håller saker uppe fortfarande.
fanns ingen som helst sekundär verkan heller. stora stenbumlingar träffar omgivning och orsakar, absolut ingenting.
Det saknades även material och byggnadskonstruktion.. mao allt var en homogen stenmodell.
(T.ex var kopparkupolerna bara målad sten rakt igenom osv).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.