Cliff Bleszinski pratar Oculus Rift-portning av Skyrim

Robot
Cliff Bleszinski pratar Oculus Rift-portning av Skyrim

En av spelvärldens superstjärnor "Cliffy B" har i en stor intervju pratat om branschens framtid.

#nyhetstips, #epic-games, #gears-of-war, #the-elder-scrolls-iv-skyrim


Medlem
Cliff Bleszinski pratar Oculus Rift-portning av Skyrim

Shit vad jag längter tills jag får testa en OculusRift! Önskar jag hade haft råd att donera mer än jag gjorde på Kickstarter så jag fått ett ex själv.

Medlem

Oculus Rift ser faktiskt väldigt häftigt ut ändå, men jag vet inte om det är så bra när man faktiskt skall spela "bra".

Jag gissar att jag hade fått många tummar ner på detta, men jag tycker typ att saker som dessa är dåliga för det kopplar bort folk ännu mer från verkligheten...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Oculus Rift ser faktiskt väldigt häftigt ut ändå, men jag vet inte om det är så bra när man faktiskt skall spela "bra".

Jag gissar att jag hade fått många tummar ner på detta, men jag tycker typ att saker som dessa är dåliga för det kopplar bort folk ännu mer från verkligheten...

Det är vell det som är grejen med dom att få mer inlevelse i det? det är vell både bra och dåligt beror på många olika saker skelv så tycker jag det en rolig sak som jag skelv skulle vilja ha främst till skräck spel.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Ozo
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Oculus Rift ser faktiskt väldigt häftigt ut ändå, men jag vet inte om det är så bra när man faktiskt skall spela "bra".

Jag gissar att jag hade fått många tummar ner på detta, men jag tycker typ att saker som dessa är dåliga för det kopplar bort folk ännu mer från verkligheten...

Det är ju en inlärningskurva, men tror att man kan vara precis lika bra som med en skärm, kanske bättre.. Speciellt i bilspel, flygspel osv, där får man ett klart övertag

Att kopplas bort från verkligheten är ju meningen med spel ^^

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Oculus Rift ser faktiskt väldigt häftigt ut ändå, men jag vet inte om det är så bra när man faktiskt skall spela "bra".

Jag gissar att jag hade fått många tummar ner på detta, men jag tycker typ att saker som dessa är dåliga för det kopplar bort folk ännu mer från verkligheten...

Det har du rätt i, man kommer nog aldrig att kunna prestera lika bra med VR-glasögon som med tangentbord och mus. Men erkänn att folk kommer att börja röra på sig mer om alla LAN-partyn börjar se ut så här!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Där var man en hjälte när man tipsade! O.R <3!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Högre upplösning + OLED så blir det ett köp.

Medlem
Medlem

Skulle vara kul o testa...

Skribent
Skrivet av Ankh:

Där var man en hjälte när man tipsade! O.R &lt;3!

Alla som tipsar är riktiga hjältar som hjälper oss i vårt arbete. Jäkligt mycket kärlek till er alla.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det är samma 3D som på en 3D skärm men du har den på huvudet och det följer med och du ser inte kanterna fast i mycket sämre upplösning. Med tanke på hur de flesta ratar 3D och påstår att det är en gimmick är jag lite förvånad hur folk kissar ned sig av förväntningar. Missförstå mig rätt, jag älskar 3D och jag spelar nästan bara 3D för det går knappt gå tillbaka till 2D när man inser hur mycket bättre det är. Jag kommer inte köpa den första dev kitten an en enkel anledning, den representerar inte slutprodukten, den ger dig en susning och jag vill spara den första upplevelsen till den riktiga produkten.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Det är samma 3D som på en 3D skärm men du har den på huvudet och det följer med och du ser inte kanterna fast i mycket sämre upplösning. Med tanke på hur de flesta ratar 3D och påstår att det är en gimmick är jag lite förvånad hur folk kissar ned sig av förväntningar. Missförstå mig rätt, jag älskar 3D och jag spelar nästan bara 3D för det går knappt gå tillbaka till 2D när man inser hur mycket bättre det är. Jag kommer inte köpa den första dev kitten an en enkel anledning, den representerar inte slutprodukten, den ger dig en susning och jag vill spara den första upplevelsen till den riktiga produkten.

Vad jag har hört så är det betydligt bättre 3D med Rift än på en 3D skärm, ingen ghosting överhuvudtaget och mycket bättre 3D djup, men tycker inte heller det är värt att köpa denna versionen då nästa kommer att vara så mycket bättre antagligen.

Inaktiv
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Hipshot:

Oculus Rift ser faktiskt väldigt häftigt ut ändå, men jag vet inte om det är så bra när man faktiskt skall spela "bra".

Jag gissar att jag hade fått många tummar ner på detta, men jag tycker typ att saker som dessa är dåliga för det kopplar bort folk ännu mer från verkligheten...

Det har du rätt i, man kommer nog aldrig att kunna prestera lika bra med VR-glasögon som med tangentbord och mus. Men erkänn att folk kommer att börja röra på sig mer om alla LAN-partyn börjar se ut så här!

https://www.youtube.com/embed/qpHWJMytx5I

Personligen tycker jag bara det ser efterblivet ut. Tror nog det kommer hypeas upp som Wii och all annat skärp men i verkligheten kommer det vara minst lika värdelöst.

Jag tror inte alls på 'oculus rift'.

Cliffy B, gå tillbaka och gör ett nytt UT istället <3

Medlem

Måste jag vara den första att säga det? Uppenbarligen...

Ge mig ett P, Ge mig ett O, Ge mig ett R, Ge mig ett till R...

Medlem
Skrivet av virror:
Skrivet av Morlizer:

Det är samma 3D som på en 3D skärm men du har den på huvudet och det följer med och du ser inte kanterna fast i mycket sämre upplösning. Med tanke på hur de flesta ratar 3D och påstår att det är en gimmick är jag lite förvånad hur folk kissar ned sig av förväntningar. Missförstå mig rätt, jag älskar 3D och jag spelar nästan bara 3D för det går knappt gå tillbaka till 2D när man inser hur mycket bättre det är. Jag kommer inte köpa den första dev kitten an en enkel anledning, den representerar inte slutprodukten, den ger dig en susning och jag vill spara den första upplevelsen till den riktiga produkten.

Vad jag har hört så är det betydligt bättre 3D med Rift än på en 3D skärm, ingen ghosting överhuvudtaget och mycket bättre 3D djup, men tycker inte heller det är värt att köpa denna versionen då nästa kommer att vara så mycket bättre antagligen.

Ingen ghostning stämmer bra men djup vet jag inte, det spelar roll vilket spel det är. Just nu spelar jag Neverwinter och skulle jag ha mer djup hade jag blivit tokig. Önskar fler hade fått prova riktigt 3D på en bra skärm, det går inte ens jämföra med det som folk ser på bio.

1
Skriv svar