Sonys aktie steg åtta procent efter Xbox One-avtäckandet
Det är inte bara direktörerna hos Microsoft som kommer korka upp champagnen i afton.
#nyhetstips, #microsoft, #sony
Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.
Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.
Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)
Jag fick en stark känsla att Xbox One marknadsförs Amerikaner och endast Amerikaner. 15 exklusiva titlar påstår dom, undrar var det är för om det är mer FPS och sport och en massa kinect titlar så klarar jag mig utmärkt utan.
PS4:an tror jag långt mer på som det är, och jag är uppenbarligen inte ensam om det. Men efter att ha varit både konsol och PC ägare tycker jag det är jävligt svårt att försvara dom löjligt höga spel priserna för multiplatform titlar som man kan köpa långt billigare på PC.
Får väl se hur deras E3 går.
Det är nog för att Xbox One är så ful. Kunde lika gärna ha varit en VHS-spelare.
Ja, för allt handlar ju om utseendet på konsolen! Tack starboy83 för den konstruktiva kritiken.
Nu är jag dock ingen fan av Xbox överhuvudtaget, men jag spyr åtminstone inte ut onödiga kommentarer (utöver detta svaret)
Hördu Bengt, nu får du sluta med hyckleriet.
PC gamer 'til I die.
Onödig kommentar sa du?
Jag tycker den ser helt okej ut. Det är inte meningen att den ska vara ett konstverk. Däremot sög presentationen hårt, MS förtjänar detta aktieras.
Näe, i slutändan är det ju spelen/content som avgör hur det kommer att gå. Vi får se hur det blir! Själv hoppas jag på bättre spel till PC som en bieffekt av generationsskiftet.
Om inte alla redan vet det:
Aktieägare kommer ALLTID reagera negativt så länge MS, Sony och Nintendo inte börjar utveckla spel till smarta telefoner och surfplattor, efter aktieägarna vänder näsan dit pengarna finns JUST NU. De vill alltid hoppa på trendtåget.
Det hade inte spelat någon roll vad MS visat - om de inte sade att de ska börja göra spel till smarta telefoner och surfplattor som kostar en dollar styck är kursen dömd att falla (och konkurrenternas kurs dömd att stiga).
Sedan är det självklart att MS fokuserar på USA - det är deras hemmamarknad och tillika den största marknaden i världen. Nintendo är större i Japan och Sony är större i Europa.
Kan hålla med. Helst har man väl bara en svart klump som syns så lite som möjligt. Vill väl inte direkt försöka imponera på folk med hur tuff min konsoll ser ut ändå. Eller förlita mig på den för att skapa ett estetiskt intressant vardagsrum.
subterranean homesick alien