Här är svenska priset för Playstation 4

Skrivet av Ivamos:

ett skämt ...forza5..titan fall..dead rising 3.halo 5.. tex så missar jag mer än gärna dom skitspelen

Så känner jag angående XboxOne exklusiva titlar.

Medlem

Fanboys.. Fanboys everywhere..

Ivamos den enda kvinna du har sett naken är din mor när du klev in i badrummet medan hon duschade.
Sedan lär dig bygga upp meningar människa. Mina ögon blöder så fort jag försöker läsa en av dina kommentarer..

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Har ingen aning om vem fan som kommit på priset, men matematik är inte deras starkaste sida, skall inte priserna vara jämförliga?

$399 = 2507kr
e399 = 3550kr
£399 = 3958kr

Det är ingen rimlig prissättning, det är diskriminering på hög nivå!

Som vanligt

Nej jag väntar, jag har inte bråttom, köper när priserna sjunkit rejält! och all hype lagt sig

När man listar priser i usa lägger man aldrig till momsen som man gör i europa.
Därför blir det ganska precis US dollar + moms = Euro.
Alltså $399 = €399

Så svenska priset ligger mellan 3600-3800kr.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Fan, jag läste fel men fick ändå ett gott skratt:

Trodde det stod;
"Hitta bästa pris på Microsoft Xbox One (Stationära datorer)"

Medlem

Väldigt bra pris för en nylansering. Jag kommer nog dock vänta tills den ligger runt 2-3000 kr.

Medlem

att Komplett skriver att de går ut med priset "officiellt" behöver inte betyda att det är generalagenten Nordisk Films rekommenderade pris som blivit officiellt. Utan bara att det är Kompletts pris som blivit officiellt.

Ser man på Prisjakt så ligger PS4-priset fortfarande på 4490 kr i nästan alla butiker vilket antagligen är baserat på listpriserna från Nordisk Film. Jag tror att Komplett och deras systersite Inwarehouse antingen importerat från EU och gått förbi Nordisk Film eller går med förlust på varje såld PS4a.

I övriga EU så är priset till slutkund ca 3500 kr. Stora kedjor såsom Komplett/inwarehouse kan importera från ett annat EU-land och sälja med vinst trots att de antagligen sätter ett slutkundspris som ligger under NFs grossistpris.

Medlem
Skrivet av Deep Throat:

Har ingen aning om vem fan som kommit på priset, men matematik är inte deras starkaste sida, skall inte priserna vara jämförliga?

$399 = 2507kr
e399 = 3550kr
£399 = 3958kr

Det är ingen rimlig prissättning, det är diskriminering på hög nivå!

Som vanligt

Nej jag väntar, jag har inte bråttom, köper när priserna sjunkit rejält! och all hype lagt sig

Diskriminering? Priset ska räknas som tio kronor per dollar pga. att USA inte räknar in moms i sina beräkningar. Så det är alltså 399$ + 25% i moms.

Skägg.
10 Chambers

Tråd rensad och personer avstängda.


signatur
DBa
Medlem

När PS3 Super Slim kom i höstas har jag för mig den kostade ca 3000 kronor i Sverige och 300 euro i euroländerna. Då kan man anta att PS4 enligt samma matematik borde kosta ca 4000 kr, och inte 4500 kr. Komplett pris ligger i så fall nära det rekommenderade.

Den vanliga regeln 1 euro/dollar = 10 kr gällde i så fall då. MS verkar ha gått ifrån den nu.

Skriv svar