3,4 miljoner sålda The Last of Us – rekordsiffror för Sony

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av IceMan:

Är inte det spelet bara en rippoff av the walking dead?

Jag trodde också det. Eller det hållet.
Vad är det egentligen som är SÅ speciellt med spelet?

Spelet är en survival horror story mode. Hälften är en riktigt bra story och andra halvan är action med stealth assassinations, sniper events kill or be killed och boss events.

Jag skulle vilja säga att andra halvan i spelet är beror på hur du vill spela spelet. Är du en bra skytt som sätter HS hela tiden kan du köra full action, men om du är som dom flesta måste du kombinera stealth med action för du har för lite vapen för att överleva annars. Använda rätt vapen vid rätt tillfälle eller dö.

Fantastiskt spel i min mening med en otroligt bra story. Spelet hade gärna fått vara lite längre mot slutet för där rushade man lite väl snabbt genom spelet och hoppade lite för långt i storyn. Mer solo missions med Ellie hade varit kanon och var helt klart den delen av spelet jag gillade bäst.
Samt lite längre story med Sam så man skulle få lära känna dom lite bättre för bättre dramatiskt slut.

Hur som haver tycker jag det här utan tvekan är årets bästa spel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Finns det inte för PC så är det inget bra spel...
(försöker intala mig det, för jag har ingen konsol)

Medlem

Jag lånade en PS3:a av en polare och köpte spelet, Som tack för lånet får han spelet när jag lämnar tillbaka konsolen. Helt klart värt det! jag skulle tom våga hävda att det nästan är värt att köpa konsolen bara för detta spel (beg eller ny). Jag är 33 år och har spelat spel hela livet och The Last of Us hamnar fanemej i min Top-5 lista!

Medlem

Jag hade intalat mig själv att inte köpa så många spel i år eftersom jag har tonvis med spel jag aldrig ens startat.

Alla som skriver om hur bra detta är gör att det börjar bli lite svårt att hålla sig.

Medlem

Spelet är sjukt bra. Det enda survival horror spel jag spelat som fått mig att bli lika engagerad i spel/karaktär/story är Resident Evil 1-2.

Skitbra röstskådisar, storyn är bra, animationerna är bra... det är helt enkelt ett bra spel!

Det tycker alla då, utom Aftonbladet som gav det 2/5 och sa åt sina läsare att inte lyssna på de andra recensenterna som älskade spelet, för de HADE FEL!!! *asgarv*


signatur

I drank what?

12
Skriv svar