Command & Conquer – såhär blir en enhet till
...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\
Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)
...Command and Conquer; Ytterligare ett gammalt fint IP som skall släpas i smusten av EA och därefter mjölkas sönder, gång på gång på gång....
Om detta blir bra eller ens tillför någonting till RTS genren så kommer jag att bli mycket förvånad.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Det ser lite fånigt ut när tre lastbilar lastade med explosives åker efter varandra, den första sprängs utan att de andra tar skada. Den andra blir sprängd av fienden, den tredje är Ok och åker vidare. Det känns som att en kedjereaktion skulle starta när första exploderar, men så är det visst inte.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\
Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)
Haha, så sant! Den jävla smällen i World of Conflict skojar man INTE bort! Hade detta C&C haft smällarna som i World of Conflict, så hade jag köpt spelet endast för att köra runt med bomb tr....ehm, "nuke trucks".
Ok, videon i sig var kul att se, och jag gillade modellen på trucken, men som flera andra (typ alla) redan sagt så var slutresultatet av explosionen nästan skrattretande. Var tvungen att spola tillbaka flera gånger och försöka lista ut ifall den verkligen sprängts eller om det bara var bilen som gick sönder.
Ledsen, men en liten grön Opel som åker ut för en 2 meter hög klippa i en Svensk b-filmsproduktion (med 12 000 i budget) exploderar mer än det där.
Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.
Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.
Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.
Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.
...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\
Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)
http://youtu.be/eiM-RzPHyGs?t=2m9s
Där har du M388 Davy Crockett, en rätt så mesig atombomb.
Omg vilket whine det var här inne då
Haha, håller helt med dig.
OnT: Jag menar visst, den kanske inte va lika power xxxx som World in Conflict. Men det har ju med stilen av spelet att göra.
Sen personer som säger att det suger och är skit, har ni spelat det? Det är ju inte ens samma utvecklare som Tiberian Twilight4, "men det är ju samma utgivare" jaa, men det menas inte med att spelet suger för det.
Bara säger testa det först innan ni kritiserar det, ni kanske inte tycker om hur det ser ut grafiskt. Men testa det ändå, ni kan ju bli överraskade. Tycker det är dålig attityd här i kommentarerna...
Tyvärr har 2 av de viktigaste delarna i C&C försvunnit så detta är bara ett skal av de gamla spelen
Singleplayer och mellansekvenser alá B-film...
Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh
Tyvärr har 2 av de viktigaste delarna i C&C försvunnit så detta är bara ett skal av de gamla spelen
Singleplayer och mellansekvenser alá B-film...
Hade hundratals många fler och roligare timmar i multiplayer än singleplayer. Och mellansekvenserna är jag glad att slippa.
Överlag fattar jag inte varför alla gnäller för en så liten sak som en enhets namn... men det är ju som vanligt bland kommentarerna här.
Och visst, EA + F2P låter inte som världens mest lyckade formula, men jag är så utsvulten på RTS nu för tiden att jag hoppas och ser fram emot det mesta man slänger framför mig. Och att sitta och klaga på att explosionen inte är stor nog är bara korkat... vilka delar av C&C har NÅGONSIN varit "verklighetstrogna"? Dessutom är det ju en remake av den gamla bomb-lastbilen, och det hade blivit sjukt obalanserat om explosionen hade varit större och kraftigare. Ta en titt på gamla Generals så ska du se att explosionen där var väldigt mycket mindre ändå.
Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.
Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.
Alla nuke bomber är inte "Hiroshima stora" det finns små nuke.
Men är ärligt tveksam till att detta blir bra. Ser hellre det gamla konceptet med skirmish spelandet som är roligast.
...var det där "Nuke-trucks"? Såg förjävligt ut och jag tycker sällan något ser SÅ pass illa ut att jag kan klaga på det. :\
Varför är hela utvecklingsteamet så fascinerade och uppspelta över denna "häftiga" explosionen? World in Conflicts tactical-nuke explosioner fick mig att höja ett ögonbryn, eller båda, flertal gånger. (Menar inte att de ska ha en lika stor explosion, men syftar snarare på kvalitén.)
http://youtu.be/eiM-RzPHyGs?t=2m9s
Där har du M388 Davy Crockett, en rätt så mesig atombomb.
Då säger jag detsamma om den som jag sa om den i spelet, inte så värst imponerande.
Varför ens kalla det för nuke när det är en så fånigt liten smäll? Det krävs typ 3 nuketrucks för att slå ut en grupp på 5 enheter på en hundra kvadrats yta, jomenvisst. Pinsamt värre men typiskt för spelutveckling idag som mest verkar utveckla för de mest korkade kidsen och skita i alla andra.
Tack och lov finns det ett par undantag som t.ex CoH2 som fortfarande håller en viss klass.
C&C är inte C&C så länge det inte står en Westwoodstämpel på det!
C&C är inte C&C så länge det finns en EA-logga på det.
Jag hatar EA rätt ordentligt men jag håller faktiskt inte med dig, det hade blivit skit av serien oavsett vilka som äger studion så länge det inte är westwoodfolket som gör skiten.