Stora dikussion-tråden ang. Diablo III

Medlem

nej D3 kommer tidigare

Medlem

Som ett icke Diablo-fan (spelade varken 1an och 2an) har jag ingen vidare diablo-känsla i mig, så jag kan inte förstå de som klagar på att D3 inte är likt diablo.

Men i mina ögon ser detta ut som årtiondets spel! Gillar denna typ av grafik, och de gameplay-trailers jag sett får mig att rysa!

Förhoppningsvis släpper de D3 i sommar och SC i jul, och inte tvärtom. Jag längtar satan!

Medlem

naj så tror jag inte det blir. SCII blev officiellt långt innan D3 så det kommer släppas först. Vi kan enbart spekullera när blizzard kommer släppa sina spel. Det är det som är skillnaden mellan Blizzard och tex EA. De släpper enbart kvalité och det får ta sin tid.

Eller för att citera Gandalf: "Diablo III is never late, it arives precisely when it means to"

Under tiden kan vi bara drömma, dregla, sukta och vänta.

Medlem

Visa någon mer char Blizzard!!!!!!!!


signatur

Rawr

Medlem

håller helt med snubben som skrev på denna sidan under bilden:

http://gucomics.com/comic/?cdate=20080702
Diablo 3: World of Diablocraft

Inaktiv
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Timotheus:

Amazon = Ranger, Markmanship

Markmanship är ju inget namn på en klass.
Vad sägs om Markmanshipman?

är det inte marksman?

Medlem

PALADIN FTW!!!!


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem
Medlem
Medlem

själv hoppas jag på en "crusader" eller liknande. Typ en ängel/ paladin/ priest typ..

Nya screensen på inventoryt och skillsen ser grymma ut. Men jag saknar mantel!

Medlem

Fasen vad jag längtar alltså! Har hört rykte om att det ska annonseras något "stort" 1 maj, men det kan som vanligt bara ha varit falska rykten. Annars är ju 090909 ett datum som diskuteras som ett potentiellt datum för D3 releasen!

Hoppas också att en paladin-liknande typ kommer komma, rouges kvittar mig vilket =P i D1 var ju mage lätt roligast att köra med, i D2 tycker jag sorc eller barb.

Vet inte riktigt vem det var, kanske var Blackbeard som påstod att D1 inte såg tecknat ut. Seriöst? Har du spelat det eller ens sett bilder på det? Tecknat men med en j"vla känsla i det är vad det är! D3 blir nog bra, Blizzard brukar inte släppa spel som blir "dåliga" utan vet nog vad dem gör. Det blir inget Hack n' slash WoW detta inte!

Medlem

klart det ser tecknat ut när det är 2d

men det är ju ändå sprites av dåtidens 3d

Medlem

menar det! Känsla så in i dock! =D

Medlem

Ja och musiken hjälper till, det är ju inte den där orkester liknande musiken som 2an har utan mer av en midi version av sånglös black metal, ungefär som Burzum's vissa låtar blandat med instrument från en tidigare ålder.

Medlem

Musiken var mycket bättre i D1 ja! =P hoppas att D3 kommer ha en stämningsfull musik i bakgrunden till passande miljö!

Åååååh vad jag längtar!! =D

Medlem

av musiken jag hört i gameplay snutten man sett och en "japaniserad" cinematic så verkar de satsa på en sämre musik, hatar redan den där falsett-sången man hör, låter falskt eller nått.

Medlem

Mjoo kan hålla med dig lite där, dock tycker jag ändå att det låter okej. Men ändå inte samma känsla som i D1. T.o.m. D2:s musik (ibland undrade jag om det ens var musik) var ju kass i jämförelse!

Medlem

Undra om man kommer mf runna lika mkt i D3 som i d2
Hoppas de belönar en lite mer än d2 då man fick döda bossar tusentals ggr för att få något bra.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Crawller:

Undra om man kommer mf runna lika mkt i D3 som i d2
Hoppas de belönar en lite mer än d2 då man fick döda bossar tusentals ggr för att få något bra.

Det är ju det som ger spelet livslängd. Jag hoppas på liknande drop rate som i 2:an. Den som väntar på nåt bra drop väntar aldrig för länge.

När fan ska jag få min Zod?:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Crawller:

Undra om man kommer mf runna lika mkt i D3 som i d2
Hoppas de belönar en lite mer än d2 då man fick döda bossar tusentals ggr för att få något bra.

Det är ju det som ger spelet livslängd. Jag hoppas på liknande drop rate som i 2:an. Den som väntar på nåt bra drop väntar aldrig för länge.

När fan ska jag få min Zod?:)

Hahah truu dat! det är det som gör det ännu roligare när man väl får något bra, Zod eller vad som helst

Medlem

Vad händer med Diablo 3 egentligen? Det har inte postats en nyhet på deras hemsida sedan 26/2 och det har bara varit en post under 2009. Här har man suttit på helspänn hela våren för man trodde att man skulle få kittla en demon i armhålan samt få en schysst skärmbränna i sommar.

Medlem

Ni pratar om ljudet i diablo innan, IMO är det inte musiken i spelet som sätter känslen utan ljudet av alla skills, av alla monster och när dom dör, hostiles etc..

Blir nog en del härliga sounds när man slaktar mobbs även i d3:)...

*edith* Löjligt låg droprate på High Runes, hade det inte vart för stora dupers och shopps så hade det nog inte vart så många enigmas, coh, cta´s etc där ute på b.net....Under alla mina år har jag hittat en väx som bäst i form av runa...

Mvh Nordre

Medlem

Ge oss högre droprates (men inte allt för mkt)


signatur

Rawr

Medlem

Läste ett rykte att Diablo 3 släpps 09-09-09. Vem vet?

(Vänd på siffrorna)

Medlem

kan mycket väl vara sant, skulle ju vara bra marknadsföring om de släppte det då

Medlem

Jag har aldrig innan väntat på ett spel eller köpt något på release-dagen men med Diablo 3 har allt ändrats. Jag ska ha det på en gång det släpps. Väntan är nästintill olidlig:)

Jag hoppas på ovan nämnda datum för det är inte alltför avlägset.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

kom att tänka på en sak, i D3 så är det ju en meteor som faller ner i "Sanctuary" och om man kommer från rymden så ser ju 09-09-09 ut som 06-06-06

Medlem
Skrivet av Blackbeard:

kom att tänka på en sak, i D3 så är det ju en meteor som faller ner i "Sanctuary" och om man kommer från rymden så ser ju 09-09-09 ut som 06-06-06

hehe jaa, kanske lite långsökt eller? men vore ju hursom grymt om det kom i september!

Medlem

jag tror inte alls på 09 09 09, typiskt blizz att det skall gå massa rykten och sånnt, 1.13 med ny ladder kommer i Juni, och då ska folk hinna köra 1.13 och nya laddern, sedan borde det ju finnas tid över till spela beta och sånnt så det kan bli väldigt tight, när jag boka mitt d3 prata han i butiken nått på december eller börjarn på nästa år, men man vet ju inte hur mycket koll han hade, dock är D3 perfekta jul klappen och passar nog många bra för kommande jullov etc:)...

Medlem

jaa, det är kanske det...men nu ska vi inte förstöra det roliga här va? september är ändå TÄNKBART! december är visserligen smartare om man vill få ut så mycket som möjligt av försäljningen

Skriv svar