Scanna ditt ansikte i Kinect Sports Rivals
"We want to make it playful fun, because character creation is boring"
Fö fan vad roligt det måste vara att vrida på huvudet fram och tillbaka i 3 min
Rwa?
Ascoolt ju!
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag hoppas på betydligt mer såna här saker nu när Kinecten är mycket mer tekniskt avancerad och även har ett mycket större användarantal.
Hoppas även på att headtracking blir en sak som används i många spel eftersom det är en sak som kan ge mycket immersion om det görs på rätt sätt!
Ska bli spännande att se vad utvecklarna kan hitta på
Jag hoppas på betydligt mer såna här saker nu när Kinecten är mycket mer tekniskt avancerad och även har ett mycket större användarantal.
Hoppas även på att headtracking blir en sak som används i många spel eftersom det är en sak som kan ge mycket immersion om det görs på rätt sätt!
Ska bli spännande att se vad utvecklarna kan hitta på
Jag håller med. Och detta är delvis en av MS visioner, att bundla en kinect med varje Xbox så att spelutvecklare i större skala kan implentera funktioner för den i sina spel då det anses värt mödan i å med att alla har en kinect. Dock finns det ju individer som inte förstår detta och ställer sig frågande varför dom ska behöva betala extra för en kinect.
Kan ju bli en kul detalj i fps och bilspel. Man kan känna igen de lan möter och ansiktet rör sig som ens eget. T ex om man kör om någon så kan de se hur man garvar eller ser hur ögonen spärras upp på någon när de vänder sig om och får en AK47 mot pannan. Kan ju bli väldigt levande spel.
Näspetare blir dock bannade.
-With great moustache comes great responsibility!
Jag hoppas på betydligt mer såna här saker nu när Kinecten är mycket mer tekniskt avancerad och även har ett mycket större användarantal.
Hoppas även på att headtracking blir en sak som används i många spel eftersom det är en sak som kan ge mycket immersion om det görs på rätt sätt!
Ska bli spännande att se vad utvecklarna kan hitta på
Jag håller med. Och detta är delvis en av MS visioner, att bundla en kinect med varje Xbox så att spelutvecklare i större skala kan implentera funktioner för den i sina spel då det anses värt mödan i å med att alla har en kinect. Dock finns det ju individer som inte förstår detta och ställer sig frågande varför dom ska behöva betala extra för en kinect.
kommer ju hålla jättebra när 85 % av titlarna är multiplatform.
jag förstår tanken, men likväl är jag inte intresserad för fem öre.
Jag hoppas på betydligt mer såna här saker nu när Kinecten är mycket mer tekniskt avancerad och även har ett mycket större användarantal.
Hoppas även på att headtracking blir en sak som används i många spel eftersom det är en sak som kan ge mycket immersion om det görs på rätt sätt!
Ska bli spännande att se vad utvecklarna kan hitta på
Jag håller med. Och detta är delvis en av MS visioner, att bundla en kinect med varje Xbox så att spelutvecklare i större skala kan implentera funktioner för den i sina spel då det anses värt mödan i å med att alla har en kinect. Dock finns det ju individer som inte förstår detta och ställer sig frågande varför dom ska behöva betala extra för en kinect.
kommer ju hålla jättebra när 85 % av titlarna är multiplatform.
jag förstår tanken, men likväl är jag inte intresserad för fem öre.
Finns ju inget som hindrar utvecklarna ifrån att stoppa in en funktion i t.ex karaktärsskapare i ett spel där man istället för att pilla med massa sliders för att justera näs-storlek m.m även får möjligheten att låta kinecten läsa av spelarens ansikte och stoppa in i spelet. Tänk om den möjligheten bl.a funnits i Mass effects? Läckert.