Battlefield 4: På djupet med Commander Mode

Medlem

Exakt vad i commander mode kräver mus och tangentbord tycker tablet låter som en ypperlig ide. Tänker ligga och hjälpa polarna i soffan.

Medlem

Folk gnäller mer än jag! Då är det illa!

Varför är alla så emot att man ska kunna använda tablets/telefoner? Det är ett komplement till spelet, inte själva spelet. Själva spelet utspelas fortfarande på TV:n/Monitorn.

Dessutom är det inte alla som har en tablet(även om många har det) så är det inte obligatoriskt.

OT:

Det verkar hur bra som helst att Commander-rollen numera är väldigt seriös. Påminner mig om Natural Selection 2 där Commander-rollen också är väldigt heltidskrävande.

BF-serien blir mer seriös och laginriktad tack vare det här, vilket från min sida ses som extremt positivt. CoD-ifieringen tar ett steg(egentligen flera steg) bakåt.

Medlem
Skrivet av neshiren:

Äntligen kan jag äga n00bs på min platta medans jag dricker min eftermiddagsespresso.

Inte lite sugen på det nu när du säger det!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Blir intressant att se det in action sen när det släpps man får ju räkna med att motståndaren också är commander så det kan bli tufft åt båda hållen.

Sen om dom kör multiplatform på commander spelar väl ingen roll? Och det där med att DICE ska va glada för att PC-spelarna lyft fram dom är ju bara löjligt.

Jag är gammal PC-lirare och jag blir så himla ledsen över den här aggro-kulturen. Det gick bra (relativt) för Digital Illusions redan innan dom flesta här (tror jag ) var födda. Vi måste ju va ett gäng som lirat Pinball Fantasies på Amiga?!

Förr va man tacksam när det kom nya spel. Nu gnäller man och ställer krav på spel innan dom ens släppts och innan folk ens testat för att dom anser sig ha rätt att göra så för att dom lyft fram dom och DICE bör ställa sig på knä och kyssa allas fötter?

Tråkigt. Mycket tråkigt.

DICE har väl lyft upp sig själva genom att göra några spel som vi konsumenter råkade tycker om? Frågade dom oss PC spelare först vad vi ville ha innan dom började? NEJ. Dom gjorde ett spel som dom kände passade bäst på PC just då.

Medlem
Skrivet av tman:
Skrivet av 413X:

Så nu får man sitta med surfplattan vid sidan av medans man spelar.

Haha, är inte det som att fuska? Man spelar som soldat och så fort man har något hinder framför sig så tar man fram tableten för att bomba

Då behöver du nog två accounts.

Medlem

Jo denna tråd är ett ypperligt exempel på varför jag hatar the gaming community

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Att få extra poäng för att ta ner ett "high value target" är ju helt okej, men att kunna se honom i 45 sekunder? Menar de på radarn eller som något slags WH? Är det det sistnämnda så är det ju sjukt tråkigt...

Du menar det som redan finns? 3D-spotting

Inaktiv

KOPPLA IHOP BATTLEFIELD 4 MED DIN IPAD OCH KOPPLA DIN IPAD TILL FACEBOOK SÅ KOMMER DINA KOMPISAR FÅ LIVEFEAD PÅ FACEBOOK NÄR DU ÄR COMMANDER I SPELET.

Tyvärr!

Medlem

Man blir ju trött på alla gnällspilar, är ju skitbra att man kan lira på sin platta, om man vill. Sitter gärna på tuben till jobbet och kommenderar slagfältet. Hoppas bara man kan släppa enkla förnödenheter via fallskärm som man kunde i bf2!

Medlem

Tjena grabs och tjejer!
Jag har lirat serien sedan BF 1942 och jag har många timmars erfarenhet av liret.

Jag kan inte riktigt förstå all negativitet här i forumet kring "commander". Ni har ju inte ens provat spelet än? Självklart vill de utveckla spelet ännu mer och det lär ju finslipas med tiden. Det har ju inte ens släppts.

Jag kan mycket väl tänka mig att ge mig in i en fight som commander när jag sitter i soffan med iPaden och inte orkar logga in på den stationära speldatorn i sovrummet. Det låter som en kul idé att kunna vara delaktig på ett annat viktigt sätt trots att man inte har dragit på kängorna och stridsselen.

Nä. Droppa negativiteten lite grann i alla fall och testa! Förhoppningsvis har de tagit lärdom från BF2, där tanken var god men inte slutprodukten.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av 413X:

Så nu får man sitta med surfplattan vid sidan av medans man spelar.

Spelar du på PC så är du commander på PC, ingen tablet behövs då.

Medlem
Skrivet av anon_78917:
Skrivet av nils45:

Detta är exakt vad Battlefield 3 ehm Battlefield 4 behöver, det bästa vore om man kunde twittra samtidigt som kommander och skriva facebook inlägg, och lägga upp bilder på instagram.

Ja alltså om det gick vem fan bryr sig? Såna funktioner stör inte på något sätt gameplay.

Shit vad FZ-community går ner sig i mina ögon i den här tråden. Vad spelar det för roll om man kör commander från en platta eller dator, om nåt så är det en nice sak att kunna spela när man är iväg och jobbar och bor på hotell osv och inte kan ta med sig gamingdatorn och angry birds helt enkelt blivit tröttsamt.

Cry me a river

phi
Medlem

Helt underbart ju. Nu kommer jag att kunna ligga i sängen med paddan på magen och klia mig på pungen samtidigt som jag bombar folk i BF4.

Gillar du inte det? Då är du avundsjuk!

Medlem

jag vet inte men jag känner att Apple kommer att störa spelutvecklingen något enormt.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Er filmspelare är så sjukt dålig, på riktigt. Skiten funkar ju aldrig som den ska. >:

För mig fungerar spelaren alltid bra. Problemet ligger hos dig.

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Tjena grabs och tjejer!
Jag har lirat serien sedan BF 1942 och jag har många timmars erfarenhet av liret.

Jag kan inte riktigt förstå all negativitet här i forumet kring "commander". Ni har ju inte ens provat spelet än? Självklart vill de utveckla spelet ännu mer och det lär ju finslipas med tiden. Det har ju inte ens släppts.

Jag kan mycket väl tänka mig att ge mig in i en fight som commander när jag sitter i soffan med iPaden och inte orkar logga in på den stationära speldatorn i sovrummet. Det låter som en kul idé att kunna vara delaktig på ett annat viktigt sätt trots att man inte har dragit på kängorna och stridsselen.

Nä. Droppa negativiteten lite grann i alla fall och testa! Förhoppningsvis har de tagit lärdom från BF2, där tanken var god men inte slutprodukten.

Vi såg hur det gick med BF3. Helt förstört redan vid släpp. Har polare än idag som inte kan joina servrar och blir kickade.

Sedan pumpar man upp med DLC och annat dylikt. Nu är det runda två med BF4. Kommer inte bli något bättre.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Deathwisher:

Tjena grabs och tjejer!
Jag har lirat serien sedan BF 1942 och jag har många timmars erfarenhet av liret.

Jag kan inte riktigt förstå all negativitet här i forumet kring "commander". Ni har ju inte ens provat spelet än? Självklart vill de utveckla spelet ännu mer och det lär ju finslipas med tiden. Det har ju inte ens släppts.

Jag kan mycket väl tänka mig att ge mig in i en fight som commander när jag sitter i soffan med iPaden och inte orkar logga in på den stationära speldatorn i sovrummet. Det låter som en kul idé att kunna vara delaktig på ett annat viktigt sätt trots att man inte har dragit på kängorna och stridsselen.

Nä. Droppa negativiteten lite grann i alla fall och testa! Förhoppningsvis har de tagit lärdom från BF2, där tanken var god men inte slutprodukten.

Vi såg hur det gick med BF3. Helt förstört redan vid släpp. Har polare än idag som inte kan joina servrar och blir kickade.

Sedan pumpar man upp med DLC och annat dylikt. Nu är det runda två med BF4. Kommer inte bli något bättre.

Du är säker på att det inte är fel på din polares lina, det är ju typ 5 miljoner andra som kan joina servrar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av grenadecx:

Varför låter det som att alla klagar alla på att Commander Mode kommer till tablets?

Nu har jag inte så stor koll, men det är väl knappast exklusivt till tablets? Det vill säga, vill du lira det på datorn så kan du, eller? För om det är så så förstår jag inte varför folk nämner det som något negativt.

Men som sagt, jag har ju inte så stor koll på det.

Jag håller med dig. Och bara för att klargöra så kommer man också kunna spela som en commander på current gen, next gen och PC.

Medlem

Såå först klagade alla i bf3 att det inte fanns commander, bf4 kommer de inför det igen. Folk måste bara klaga ändå!


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av burkmopp:

Er filmspelare är så sjukt dålig, på riktigt. Skiten funkar ju aldrig som den ska. >:

För mig fungerar spelaren alltid bra. Problemet ligger hos dig.

Har frågat kompisar, dom har problem med. Uppkopplingen är bra, så om det vore något så vore det väl chrome som är problemet, men det har jag svårt att tro. Blir bara jävligt tröttsam i längden, att varje gång behöva googla fram filmerna som tillhör nyheten. Det är framför allt i högupplösta läget spelaren får total fnatt.

Jaja... bara en liten outburst av frustration.

Medlem

Trevligt att se att de lånar friskt från Homefront, nå det spelet hade många grynna idéer som fler spel gärna får låna.
Markering av grymma spelare (och campare) är en bra sak, samma att den markerade kan få en liten bonus som handikapp.
Nu saknas bara att man ger fordon som belöning för bra spelande (ej killstreaks) eller får tjäna ihop till dem så de går till de som förtjänar dem, inte de som valpar

Det ser jag framemot.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Trevligt att se att de lånar så friskt från Homefront, kanske BF4/5 kan bli spelet Homefront borde ha varit

Att markera de som är bra/campar mycket är smart, bra spelare klarar sig iaf medan campers får vad de förtjänar.
Det som saknas är väl ett BP system där de som är bra, får kills/satsar på objectivw får fordon, inte de som valpar dosen.
Nå, lite måste de ju spara till BF5, det kommer snart nog antar jag. Skulle dock vara kul om forsonscampandet åtgärdas, det är löjligt och tillför inget, tvärt om...

Medlem

Detta blir grymt, bf foävva!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

När kommer BF4 world war 3 the Syria intervention?

Medlem

Gillart


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Zpartan:

När kommer BF4 world war 3 the Syria intervention?

När Dice har skaffat sig lite ryggrad och slutar vara EA:s (läs USA:s) knähund.

Konflikten i Syrien är alldeles för aktuell och politiskt laddad för att Dice skulle våga sig på den.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av tman:
Skrivet av 413X:

Så nu får man sitta med surfplattan vid sidan av medans man spelar.

Haha, är inte det som att fuska? Man spelar som soldat och så fort man har något hinder framför sig så tar man fram tableten för att bomba

Som i verkligheten heu heu heu

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Trevligt att se att de lånar så friskt från Homefront, kanske BF4/5 kan bli spelet Homefront borde ha varit

Att markera de som är bra/campar mycket är smart, bra spelare klarar sig iaf medan campers får vad de förtjänar.
Det som saknas är väl ett BP system där de som är bra, får kills/satsar på objectivw får fordon, inte de som valpar dosen.
Nå, lite måste de ju spara till BF5, det kommer snart nog antar jag. Skulle dock vara kul om forsonscampandet åtgärdas, det är löjligt och tillför inget, tvärt om...

Ryktas ju om en treårscykel för bf något jag anser vara en ganska lagom cykel.

Medlem

Handla spelet via origin: 599kr
Premium: 499kr

Vill man ha Digital deluxe edition kostar det 699kr

Det finns verkligen inget spel som på ett bräde är värt över tusen spänn i inköp. Över tid blir det förstås det men inte initialt. verkligen inget spel alls.

Sinnesstörd prissättning. Nu finns tacksamt nog alternativ där 370-390 spänn (med /utan china rising) är vanligaste priserna. Men man hamnar ändå runt 1000 spänn för ett spel. Sinnes!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

123
Skriv svar