Dice blickar framåt mot Battlefield 5

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Halvurk:

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

ja för ww2 är ju inte alls uttjatat xD

Det är det så fan inte jämfört med modernt krig.
Vad är det med alla idioter som säger att WW2 är uttjatat?

å jag vet inte, alla satans ww2 spel mellan 2000-2008 kanske ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Själv längtar jag till BF6......

Medlem

Snacka om att man tappar sugen att börja spela BF4 när Bice redan tjatar om nästkommande BF.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

DICE uttalanden gällande BF4 (innan BF3s release) fick mig att lämna Battlefield-serien helt.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Halvurk:

Jag orkar verkligen inte med ännu ett spel i modern tid. Kan de inte hoppa tillbaks till Andra Världskriget eller något liknande med femman?

ja för ww2 är ju inte alls uttjatat xD

Det är det så fan inte jämfört med modernt krig.
Vad är det med alla idioter som säger att WW2 är uttjatat?

å jag vet inte, alla satans ww2 spel mellan 2000-2008 kanske ?

Dess grafik är ju urusel, det är perfekt tid nu att gå tillbaks i tiden. med alla nya möjligheter det finns.
Fyfan för modernt krig. Spottar på skiten.
Isåfall möjligen om det blir framtidskrig såsom 2142. Men modernt, nej.

Medlem

Titeln som får alla att rysa

Medlem

""Fler funktioner och mer förstörbarhet"

mer förstörbarhet....

han menar som deras spel från 2009 var? Bad Ciompany 2?

Inaktiv

Personligen vill jag ha ett nytt BF:Vietnam. Härlig musik och djungelkrig.

Medlem

Inget konstigt alls. När man utvecklar en produkt får man mängder med inspiration till nästa.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Det var då ett jävla gnäll, som vanligt..

Tror nog att tex Rockstar har börjat fila på nästa del i GTA serien..

Jag röstar på "2143", jag vill hoppa upp på en Titan igen.
Och vem gillar inte Mechs?

Medlem

Modern spelutveckling

Medlem
Skrivet av Grimley:

Personligen vill jag ha ett nytt BF:Vietnam. Härlig musik och djungelkrig.

Håller med fullständigt! Älskade Vietnam kartorna

Medlem

Tror att det blir ett "Battlefield 5: The Zombies".

Nä, men ett 2143 blir det nog...

Medlem

Så länge de faktiskt utvecklar och ger ut spel av bra kvalité (som såklart är en smakfråga lika mycket som en teknisk sådan) så har jag inget problem med att de blickar framåt. Ärligt talat ser jag hellre att utvecklarna har en idé över framtiden, istället för att lämna en serie i hiatus bara sådär...:*host* HH3 *host*

Medlem

Fan va härligt, har inte ens hunnit avgöra om jag ska köpa premium eller inte för bf4 och nu vill dom släppa ett bf5 som antagligen kommer vilja att man köper premium för det spelet också, för att få 4-5 expansions som är klara vid releasen.

Vill ha ett 1942 med en innovativ frostbite motor på min önskelista till jultomten nästa gång tack.

Medlem
Skrivet av kzar:

Jag hoppas verkligen ett nytt Mirror's Edge kommer, det är det enda från DICE jag verkligen vill se själv.

Dom håller ju på med det så det är mer frågan om när det släpps

Medlem
Skrivet av BroBeans:

Fan va härligt, har inte ens hunnit avgöra om jag ska köpa premium eller inte för bf4 och nu vill dom släppa ett bf5 som antagligen kommer vilja att man köper premium för det spelet också, för att få 4-5 expansions som är klara vid releasen.

Vill ha ett 1942 med en innovativ frostbite motor på min önskelista till jultomten nästa gång tack.

Jag förstår "var du kommer ifrån", men en sak ska du ha klart för dig: Expansionerna är långt ifrån klara när spelet släpps. Visst kan man disskutera etiken i att bygga upp en affärsidé som de gjort men oavsett så är det ren fantasi att all det content de släpper i efterhand skulle vara färdigt vid releasedate. Långt ifrån.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Kanske ta det lungt och göra färdigt ett spel innan ni börjar på nästa?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Skippar nog bf4, spelade mig less på 3an, och titanfall skiter jag i. Kanske blir ett köp på battlefront, vi det ju inget än.

Medlem

Usch ja som många skrivit här. Lite för tidigt va? Smakar lite illa i munnen att dom kränger ut nåt som lovordas med det ena och det andra, sen bara "men nästa kommer strax, och lol det kommer få bf4 att se ut som kiss troll.jpg. Glöm inte att förboka med premium för 50k, tybb".

Man kan väl lägga ihop 1 och 1 själv att dom självklart fortsätter uteckla en framgångsrik serie men bara dra fram hela paketet och slappa kunderna i ansiktet, dunno, inte pluspoäng iaf.

Medlem
Skrivet av REALIN:

Jag hoppas att Battlefield 5 blir antingen WW2 igen en värdig uppföljare av Battlefield 1942. Alternativt en värdig uppföljare till 2142.

Asså folk måste förstå att BF5, BF6 och BF7 alltid kommer vara i form av modern krigsföring. Skulle de göra ett WW2 skulle det med stor sannorlikhet heta någon kring det också, liksom BF1942 och BF1943.

Medlem

Länktar så till BF5!!!

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Kanske ta det lungt och göra färdigt ett spel innan ni börjar på nästa?

Så funkar det inte. Spelföretag har uppföljaren på gång och blickar ytterliggare ett spel framåt innan ens nuvarande lanseras.

Man måste planera.

Medlem
Skrivet av conthox:

Själv funderar jag på att hoppa 4an. Lite pga att jag inte har så mycket tid, men mest pga deras försäljningsstrategi. Jag vill inte köpa Premium för att få alla sakerna "billigare" så att det "bara" kostar lika mycket som grundspelet gjorde vid release. Lustigt att en del säger att konsospelen är dyra som kostar 700 kr, men att lägga 1 200 kr på BF3 var tydligen helt Ok.

Konsol spel är dyra.
ett spel för 6-700kr.

Bf3 kostade inte 1200kr.
Bf3 plus alla expansioner kostade 1000kr.

Det är skillnad på grund spel och expansioner.

Ingen tvingar en att köpa alla expansioner. Och jag ser häldre att de släpper expansioner till spel, en att bara göra ett nytt.


signatur

Rwa?

Medlem

Är fortfarande chockad att Battlefield 4 är så likt Battlefield 3. Lite större variation kunde man ha skapat. Även Call of Duty har större variation.

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av conthox:

Själv funderar jag på att hoppa 4an. Lite pga att jag inte har så mycket tid, men mest pga deras försäljningsstrategi. Jag vill inte köpa Premium för att få alla sakerna "billigare" så att det "bara" kostar lika mycket som grundspelet gjorde vid release. Lustigt att en del säger att konsospelen är dyra som kostar 700 kr, men att lägga 1 200 kr på BF3 var tydligen helt Ok.

Konsol spel är dyra.
ett spel för 6-700kr.

Bf3 kostade inte 1200kr.
Bf3 plus alla expansioner kostade 1000kr.

Det är skillnad på grund spel och expansioner.

Ingen tvingar en att köpa alla expansioner. Och jag ser häldre att de släpper expansioner till spel, en att bara göra ett nytt.

Det är där som folk tvistar: vad är en "expansion"? Är ett paket med fem kartor och ett par nya vapen en "expansion" eller är det mer ett DLC? För dom som gillar BF3 mycket och spelar det mycket så är det säkert värt det, men själv tycker jag det var för mycket pengar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av REALIN:

Jag hoppas att Battlefield 5 blir antingen WW2 igen en värdig uppföljare av Battlefield 1942. Alternativt en värdig uppföljare till 2142.

Ja en värdig uppföljare till 2142 kan ju inte ta mer än 5 min att skapa. 2142 var helt värdelöst och sämsta spelet utan tvekan i BFserien.

Medlem

Trodde det stod:
"Patrick Bach vet redan nu vad nästa del i Battlefield-serien ska HETA."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

"Fler funktioner och mer förstörbarhet" - Varför kunde de inte implementera detta i Battlefield 4? Alltså, DICE och i princip alla stora spelföretags strategi är att komma med ett spel som innehåller så lite funktioner/"nya saker"/vapen etc. som möjligt för att precis kunna komma upp till den nivån där de tillfredställer köparna.

Vi lever i 2013, snart 2014. Klart som fan det finns teknik till allt detta och snart lanseras "next-gen"... Detta är bara en anledning för stora spelföretag att kunna sälja skit varje år.

tack för mig, "inte-köpa-b4-dude".

Medlem
Skrivet av KatOne:

EA och deras kvantitativa business strategy (pumpa ut uppföljare till bekostnad av innovation och utvecklingstid)...

Vet dom inte att det belönar sig långt mycket mer att ha livstid på sitt spel? Ingen blir sur om expansioner till ett bra spel kommer flera år efter releasen, tvärtom.

Knappast dock, spel idag är otroligt dyra att utveckla, och med konsumenter/kunder som vägrar att betala för expansioner/DLCs så måste man dra in pengarna på något sätt, EA, Valve, Activision (m.fl) ägnar inte sig åt välgörenhet, de måste dra in pengar.

Inga pengar = nada spel, thats just the way it is!

123
Skriv svar