Medlem
Skrivet av ibib:

Jaha, inte mer nytt. Det får bli ARMA III för mig i stället.

Vad är det som är nytt mellan Arma II och Arma III?
Man springer väl fortfarande runt på en ö och skjuter lite eller ?:)

Förladdar nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Tivook:

Ge mig Battlefield 1942 med samma motor.

Tror jag repeterat mig 50 gånger nu genom årens lopp faktiskt.

exakt, jag vill ha BF1942 med BF4 motor och detaljer, jag gillar inte modern war stuken på mina shooter spel även om jag gillar BF4 som fasiken under Open Beta perioden.

nej som sagt, ändra miljöer så det ser ut som 1940 talet under WWII, vapen, kläder, bilar, båtar, tanks, flyg ALLT.

Remake av BF1942 NU!!

Medlem

Det jag undrar är om de fixat optimeringen i pc versionen, dvs random fps drops som fanns i betan? Har varit rädd att spelet skulle vara trasigt vid release som bf2,bf3 m.m. varit

Medlem

Det största problemet just nu är att man åker ut servrarna utan anledning och det sparar inte xpn som en fått under matchen :/


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Hur fungerar spelläget Rush? om det ens finns kvar. Var min favorit i Bad Company spelen men i BF3 var det fruktansvärt tråkig. Någon bättring på den fronten?

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

LOL nä det har det inte, det kom med BF3.
Fanns även i BC serien.
BF2 hade mot slutet möjlighet att köra MP kartor med bots.

Skrivet av Bobbah:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

Verkligen inte, tror snarare sen konsolifieringen av BF som det dök upp..

Märkligt, jag har i varje fall spelat single player i BF sedan 1942 då jag vann kriget med Tyskland.

Battlefield var bättre när man kunde köra solo och Co-op med och mot bottar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typhor:

Hur fungerar spelläget Rush? om det ens finns kvar. Var min favorit i Bad Company spelen men i BF3 var det fruktansvärt tråkig. Någon bättring på den fronten?

Rush är kvar och funkar som vanligt.

Angående Commander som några har frågot kring så ser du striden ur ett fågelperspektiv och kan allokera resurser (med cooldown) på slagfältet. Kryssningsmissiler, fordons- och soldatscans, supply drops. Ge order till olika squads. På surfplattor fungerar det med enkel drag and drop.


signatur
Medlem
Skrivet av Typhor:

Hur fungerar spelläget Rush? om det ens finns kvar. Var min favorit i Bad Company spelen men i BF3 var det fruktansvärt tråkig. Någon bättring på den fronten?

Ja det finns kvar och jag tycker det fungerar mycket bra men har bara kört några matcher och inte på alla banor. Men så har jag alltid gillat rush


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av koleny:

Det jag undrar är om de fixat optimeringen i pc versionen, dvs random fps drops som fanns i betan? Har varit rädd att spelet skulle vara trasigt vid release som bf2,bf3 m.m. varit

Det problemet hade jag bara med Win7, installerade Win8 Pro, och inga lagg och inga drops dock gick CPUn fortfarande på högvarv men inga CPU lagg längre med Win8. Detta är bekräftat av många andra BF4 Beta Spelare på SweClockers.com också.

Medlem
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

Sedan 2005.

I Battlefield 2 kunde man spela ensam mot botar!

Medlem

FZ: Planerar ni att börja med video-recensioner?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av marcusn:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

Sedan 2005.

I Battlefield 2 kunde man spela ensam mot botar!

Det gick i BF1942 också.


signatur
Medlem
Skrivet av Grimley:

Komiskt att Gamereactor postade sin recension 05:00. Samma (poäng) betyg, samt svag singleplayer.

Inte samma betyg, 4/5 är inte 9/10 ;).

Medlem

Ser skit ut till PS3/Xbox360... Blir CoD:Ghosts iår!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pretorian24:

FZ: Planerar ni att börja med video-recensioner?

Inte för stunden, nej.


signatur
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grimley:

Komiskt att Gamereactor postade sin recension 05:00. Samma (poäng) betyg, samt svag singleplayer.

Inte samma betyg, 4/5 är inte 9/10 ;).

Mjo fast FZ's recesenter går ju att kritisera. Ta Rome 2 recensionen, Helt oklart spel, 4/5 av FZ. Detta som är en billig kopia på BF3, 4/5. Sen "unikt krigande" Tycker inte det finns nått unikt med bf serien längre.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Grimley:

Komiskt att Gamereactor postade sin recension 05:00. Samma (poäng) betyg, samt svag singleplayer.

Inte samma betyg, 4/5 är inte 9/10 ;).

Mjo fast FZ's recesenter går ju att kritisera. Ta Rome 2 recensionen, Helt oklart spel, 4/5 av FZ. Detta som är en billig kopia på BF3, 4/5. Sen "unikt krigande" Tycker inte det finns nått unikt med bf serien längre.

Som en som följt serien sedan det första spelet så håller jag med, BF är inte längre lika intressant som det var när BF 1942 släpptes. Då var det en helt otrolig upplevelse som inget annat spel hade get mig. BF 2 köpte jag samma dag som det släpptes efter att enbart ha spelat demot med bots.

Medlem

Jag ser fram emot att få ge mig ut på slagfältet igen

Medlem
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

LOL nä det har det inte, det kom med BF3.
Fanns även i BC serien.
BF2 hade mot slutet möjlighet att köra MP kartor med bots.

Skrivet av Bobbah:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

Verkligen inte, tror snarare sen konsolifieringen av BF som det dök upp..

Märkligt, jag har i varje fall spelat single player i BF sedan 1942 då jag vann kriget med Tyskland.

Battlefield var bättre när man kunde köra solo och Co-op med och mot bottar.

Multi player maps med bots anses inte vara en singel spelar kampanj.
men jo det kom expansioner och mods som gjorde just detta möjligt i de äldre spelen.

Inaktiv

När jag ser BF ser jag en belgisk blå eller en säck med pengar som penslats upp till något "häftigt spel" som ska säljas. Tidigare gav bra spel pengar, idag är det huvudsyftet med verksamheten och den är lätt att genomskåda. De som skapar spelet eller äger företaget bryr sig överhuvudtaget inte om spelet i sig, bara vad det kan ge dem på banken, och spelar det förmodligen heller inte.

Jag håller helt med om analysen som görs ovan om att BF/CoD är för åldersgruppen 6-15.

Många spel har genomgått en konsolifiering. 90-talets spel var smarta och nyskapande. Nu är en stor del slimmade och anpassade till att rymmas inom handkontrollernas begränsning (och köparnas intellekt (handlingen är ett slags filter - ung som att gå över ån för att hämta vatten)).

Visst kunde man tycka att tex Doom var ganska dumt, men det var i alla fall del av en myriad olika spel och inte höjt till skyarna. Det är den excessiva reklamen för spelets dumhet, och att folk köper det, som är störande.

Och nej, man kan inte spela både BF och ArmA. Det är en väldigt slapp inställning till spel och kvalitet. Att spela BF är som att trycka i sig Billys pizza till varje mål mat i veckan, fast för hjärnan. Man gör det inte ens en gång!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Subzero199:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av MiLeS:

När började de med singleplayer i Battlefield? ô.O

alltid funnits?

Nja inte riktigt, första spelet med singleplayer kampanj (inte single player mot botar på en vanlig map, utan riktig kampanj) var BF: Bad Company till konsol, och sedan dess har det varit standard i serien. Och faktum är att kampanjen i Bad Company (1) är riktigt bra, det var humor och intressanta karaktärer med lite skruvade idéer men som på något sätt passade in ändå.

Den som inte kört första delen av Battlefield: Bad Company (finns tyvärr endast till 360/ps3) bör göra det, helt klart ett bra spel.

Fast första spelet med singleplayer var ju faktist Battlefield 2: Modern Combat..

Hade jag inte koll på! Coolt.

Inaktiv

Hur less jag än är på "alla jävla krigsspel" så kan jag inte låta bli att sukta efter detta... Får se om jag kan hålla mig borta.

Medlem
Skrivet av Tivook:

Ge mig Battlefield 1942 med samma motor.

Tror jag repeterat mig 50 gånger nu genom årens lopp faktiskt.

Tror det kommer komma, efter BF5 så blir det andra världskriget igen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

text

Calle!!
Nej jag ska inte klaga utan istället ge dig beröm för recensionen. Hade faktiskt förväntat mig att efter att jag läst den så skulle det finnas en massa klagomål men istället vill jag säga tack för en välskriven recension. Däremot finns det några synpunkter och frågor som jag vill gärna dela med mig till dig.

Notera att detta är INTE klagomål och kan bli mycket att läsa.

Om förstörelsen skrev du inte alls mycket om men det påverkade recensionen positivt så jag undrar om du kan berätta lite mer om skillnaden mellan förstörelsen i bc2, bf3 och bf4. Anledningen till min fråga är att jag har läst om hur många påpekat att just förstörelsen inte varit i samma nivå som bc2.

Fick du chansen att ordentligt testa Commander? Om så, var det en förbättring än bf2, levde det upp till förväntningarna och var det roligt att spela commander en hel runda? Sista frågan ställde jag eftersom i 4an så är man "låst" till Commander skärmen och finns inte med på kartan, vilket kan göra det tråkigt att vara commander om man inte balanserat rollen så att det finns hela tiden att göra.

Personligen tycker jag inte om och oroar mig att man skapar game modes och kartor som liknar allt för mycket Counter Strike och Call of Duty eftersom Battlefield är ett helt annat spel där många vapen och fordon i dessa lägen gör det alldeles för obalanserat och grötigt. Kartan Metro är ett tydligt exempel. Vad tycker du om den riktning som serien tar?

Customization, här tycker jag att de gått för långt med allt du kan ändra på när de kan lägga resurser på annat. Känns som om de vill nå ut till en "speciell" grupp med tanke på hur mycket de marknadsför customization. Ett stort steg i fel riktning enligt mig men vad tycker du som testat spelet, hur dessa funktioner påverkar spelet? tillför dessa något till spelet eller bara till individen?

En mycket viktig sak som påverkat serien negativt och som du inte tog upp är hit registration. Dice sa att de har lagt ner tid på att förbättra den så jag undrar då om den förbättrats och om den har det, hur mycket då?

Finns mer att skriva men nu känns det som om jag skrivit alldeles för mycket!

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

När jag ser BF ser jag en belgisk blå eller en säck med pengar som penslats upp till något "häftigt spel" som ska säljas. Tidigare gav bra spel pengar, idag är det huvudsyftet med verksamheten och den är lätt att genomskåda. De som skapar spelet eller äger företaget bryr sig överhuvudtaget inte om spelet i sig, bara vad det kan ge dem på banken, och spelar det förmodligen heller inte.

Jag håller helt med om analysen som görs ovan om att BF/CoD är för åldersgruppen 6-15.

Många spel har genomgått en konsolifiering. 90-talets spel var smarta och nyskapande. Nu är en stor del slimmade och anpassade till att rymmas inom handkontrollernas begränsning (och köparnas intellekt (handlingen är ett slags filter - ung som att gå över ån för att hämta vatten)).

Visst kunde man tycka att tex Doom var ganska dumt, men det var i alla fall del av en myriad olika spel och inte höjt till skyarna. Det är den excessiva reklamen för spelets dumhet, och att folk köper det, som är störande.

Och nej, man kan inte spela både BF och ArmA. Det är en väldigt slapp inställning till spel och kvalitet. Att spela BF är som att trycka i sig Billys pizza till varje mål mat i veckan, fast för hjärnan. Man gör det inte ens en gång!

Va?! Varför skulle man inte kunna spela både BF och Arma?
Enligt mig beror det på vilket humör man är på. Känner man för lite snabbare action med mindre realism, spela bf. Vill man ha mer realism , mer taktik o.s.v kör Arma.
För om BF är , som du säger riktat till 6-15 åringar, måste ju Arma va riktat till 25+ åringar som önskar att dom valt soldatyrket irl, men dom är för feta och lata för att göra det på riktig. Ironiskt nog för att dom har käkat alldeles för mycket billy's pizza

Inaktiv

Man -kan- spela MS Röj och ArmA också, men riktiga spelare gör det -inte- då varken MS Röj eller BF ger någon stimulans. Jag ser hellre färg torka än att spela de spelen och då fick jag ändå konsolspelet BF3 "gratis" efter att EA lurade på mig ett annat konsolspel SimCity.

BF är definitivt riktat till barn, titta på reklamen. Det stinker av den påklistrat "coola" imagen om det, som de gör överdrivet utan att det blir komiskt. Det är samma marknadsföring som den av Traktorer/"MonsterTruck", moppe, Actiongubbar/"Batman" som mina kollegor på dagis blev helt uppslukade av. Det är värre än reklam till B-actionfilmer.

ArmA är en soldatsimulator, soldat är inget yrke, utan en roll vem som helst tar om det går så långt oavsett om det är mot en extern angripare eller mot en minoritär klassdiktatur. Det är främst det taktiska elementet man får.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jakobinklubben:

Man -kan- spela MS Röj och ArmA också, men riktiga spelare gör det -inte- då varken MS Röj eller BF ger någon stimulans. Jag ser hellre färg torka än att spela de spelen och då fick jag ändå konsolspelet BF3 "gratis" efter att EA lurade på mig ett annat konsolspel SimCity.

BF är definitivt riktat till barn, titta på reklamen. Det stinker av den påklistrat "coola" imagen om det, som de gör överdrivet utan att det blir komiskt. Det är samma marknadsföring som den av Traktorer/"MonsterTruck", moppe, Actiongubbar/"Batman" som mina kollegor på dagis blev helt uppslukade av. Det är värre än reklam till B-actionfilmer.

ArmA är en soldatsimulator, soldat är inget yrke, utan en roll vem som helst tar om det går så långt oavsett om det är mot en extern angripare eller mot en minoritär klassdiktatur. Det är främst det taktiska elementet man får.

Ditt resonerande kring stimulans är baserat på dina egna åsikter och preferenser. Att man inte är någon "riktig spelare" för att man gillar av Battlefield (eller något annat spel) är också en riktigt tråkig attityd som jag tycker du kan hålla för dig själv. Låt vara att Arma är ditt favoritspel, du behöver inte nedvärdera andras smak och åsikter för det.


signatur
Medlem

Bra recension. Betydligt bättre än BF3s. Bara synd att det inte las så mycket tid för att märka att BF4 har otroligt många fel, buggar och o opolerad mekanik som BF3 hade dag 1 och aldrig fixades.

Skrivet av Bawzan:
Skrivet av ibib:

Jaha, inte mer nytt. Det får bli
ARMA III för mig i stället.

Vad är det som är nytt mellan Arma II och Arma III?
Man springer väl fortfarande runt på en ö och skjuter lite eller ?:)

Mycket har ändrats i Arma 3. Väldigt mycket av mekniken har förbättrats.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cix07R...


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jakobinklubben:

Man -kan- spela MS Röj och ArmA också, men riktiga spelare gör det -inte- då varken MS Röj eller BF ger någon stimulans. Jag ser hellre färg torka än att spela de spelen och då fick jag ändå konsolspelet BF3 "gratis" efter att EA lurade på mig ett annat konsolspel SimCity.

BF är definitivt riktat till barn, titta på reklamen. Det stinker av den påklistrat "coola" imagen om det, som de gör överdrivet utan att det blir komiskt. Det är samma marknadsföring som den av Traktorer/"MonsterTruck", moppe, Actiongubbar/"Batman" som mina kollegor på dagis blev helt uppslukade av. Det är värre än reklam till B-actionfilmer.

ArmA är en soldatsimulator, soldat är inget yrke, utan en roll vem som helst tar om det går så långt oavsett om det är mot en extern angripare eller mot en minoritär klassdiktatur. Det är främst det taktiska elementet man får.

Ditt resonerande kring stimulans är baserat på dina egna åsikter och preferenser. Att man inte är någon "riktig spelare" för att man gillar av Battlefield (eller något annat spel) är också en riktigt tråkig attityd som jag tycker du kan hålla för dig själv. Låt vara att Arma är ditt favoritspel, du behöver inte nedvärdera andras smak och åsikter för det.

Tack Calle! Kunde inte sagt det bättre själv

Skriv svar