Bröstförminskning i Wildstar

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Arizato:
Skrivet av Dvärgen:

Om folk känner tvånget att ha en karaktär med gigantiska tuttar för att kunna spela så behöver man söka hjälp ja. För då står det inte riktigt rätt till i skallen, vad jag vet är spel något man ska spela inte onanera till som säkerligen många gör.

Lägg av med att skapa problem som egentligen inte finns. Genusfrågan vill jag inte gå in på. Men folk får väl onanera till vad de vill? Sålänge det inte bryter mot lagen ser jag inget problem med det. Om folk vill onanera till hentai, spelkaraktärer, traditionell porr eller någon random trädgårdstidining så är väl det inte ditt problem? Hur skadar det dig eller folk runtom för den delen?

Mm.. häcksax.

Själv föredrar jag gräsklipparen!

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av hastapan:
Skrivet av Dvärgen:

Well, jag håller med folket som klagade. För mycket bröstfixering i spel. Vad jag vet är tanken att man ska spela och inte runka till karaktärerna.

Folk är rätt patetiska ifall dom vill kvinnliga karaktärer i spel ska ha gigantiska tuttar bara för att stilla deras sinne.

Lättast är väl att låta folk välja storlek själv så blir alla nöjda ?

Är man så desperat efter ratt kunna välja storlek så man får ha dom där stora tuttarna i spel är det bara illa och man bör söka hjälp, finns ju något så elegant som porrfilmer samt riktiga tjejer om man vill klämma. Låt spel vara spel, inte sexobjekt.

Så det är helt okej att se på något så vidrigt som porrfilm och kvinnorna i din vardag som sexobjekt? Jag undrar vem som behöver söka hjälp egentligen.

lite vidrigare att onanera till en animerad gubbe än att göra det till en porrfilm om jag får uttrycka min åsikt, sure man har en skum syn på kvinnor med och sex om man utgår efter porrfilmer men du visar dig bara jäkligt onormal om du tänder på animerade figurer (misstolka mig inte nu fick problem nu att förklara hur jag menar så dampa inte ur mot mig), sedan så sluta tolka att jag syftar på att man ska se riktiga kvinnor som sexobjekt. Är du någolunda kunnig så finns det något som kallas one night stands som både killar och tjejer är för och vad jag vet är det endast för sex och båda parterna är ute efter det.

Oj jävlar vad jag behöver söka hjälp, snarare du som so behöver göra det som tolkar direkt att jag menar det värsta.
Jäkla clown.

Trampade jag på en öm tå nu?
Jag har inte ens påstått att jag runkar eller tänder på animerade brudar. Är väl mer bara att det är roligt att göra sin egna karaktär, oavsett om det är en kvinna, alien eller man bla. Om man inte får ha lite fantasi i spel så ser jag ingen mening med att spela.
Onödigt av dig att gå till personangrepp också :).

Nej du trampade inte på något utan du kommer med skitsnack genom att döma mig utan att ens veta hur jag menar.

Angrepp? du sa jag skulle ska hjälp, så om någon ko med angrepp mot någon va det väl du i såna fall, att jag anser att du är en clown är ju för det är fakta. Du kommer och påstår från ingenstans att jag säger man ska se riktiga kvinnor som sexobjekt vilket jag aldrig sa, för du verkar inte vara ute tillräckligt mycket för att veta att folk har sex för skoj skull och för det är skönt inom båda könen, vad jag vet får man klämma på varandra då.

Jag sa aldrig att man ska ställa sig på stan och taffsa på första bästa tjej man ser, om du ansåg att jag sa det kan du gärna ta fram den delen när jag sa man skulle göra så. Eller så börjar du använda din hjärna och sluta tro det värsta att man alltid syftar på att se riktiga tjejer som objekt.

Jag dömde inte ut dig jag ställde en fråga, men du verkar uppfatta det som något annat. Som att du själv insåg dina brister och vräkte ut det över mig. Vad jag har läst så var det väl du som började med att du sa att folk som tänder på animerade brudar behöver söka hjälp. Därav senare att du kanske behöver söka hjälp. Det finns tusentals saker man kan tända på, det behöver inte vara det motsatta könet. Du behöver nog lite upplysning, istället för att tänka på neutrala könsroller.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Segas:

Av kommentarerna att dömma, borde ju det regleras så att manliga och kvinnliga spelare inte får lov att välja en karaktär av motsatt kön? Tycker sånt här bara är så otroligt tramsigt...vill någon ha gigantiska tuttar på sin karaktär, so be it?

Personligen tycker jag att det är larvigt av utvecklarna att göra det standard med stora bröst till att börja med. Kunde de inte bara gjort "normal"stora bröst från första början och så hade man sluppit hela diskussionen. So much time spared. So many discussions unheard.

Kanske har kvinnorna i deras spel större bröst? Likaså är i princip alla manliga karaktärer i ALLA spel, större dimensionerade rent muskulärt - men det är väl inte lika hemskt? Kropp- som kropp?

Grejen är la att de måste ha varit väldigt medvetna om att denna kritiken sannerligen skulle uppstå. Vem som helst kunde räkna ut det. Och därför kunde de lika gärna låta det vara. För vad tjänar de på det egentligen? Är det något budskap de vill förmedla?

Jag säger bara att de hade sparat en massa på bara skita i det.

Sen om det är rätt med stora bröst / stora muskler osv. Det vet jag icke.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Segas:

Av kommentarerna att dömma, borde ju det regleras så att manliga och kvinnliga spelare inte får lov att välja en karaktär av motsatt kön? Tycker sånt här bara är så otroligt tramsigt...vill någon ha gigantiska tuttar på sin karaktär, so be it?

Personligen tycker jag att det är larvigt av utvecklarna att göra det standard med stora bröst till att börja med. Kunde de inte bara gjort "normal"stora bröst från första början och så hade man sluppit hela diskussionen. So much time spared. So many discussions unheard.

Kanske har kvinnorna i deras spel större bröst? Likaså är i princip alla manliga karaktärer i ALLA spel, större dimensionerade rent muskulärt - men det är väl inte lika hemskt? Kropp- som kropp?

Grejen är la att de måste ha varit väldigt medvetna om att denna kritiken sannerligen skulle uppstå. Vem som helst kunde räkna ut det. Och därför kunde de lika gärna låta det vara. För vad tjänar de på det egentligen? Är det något budskap de vill förmedla?

Jag säger bara att de hade sparat en massa på bara skita i det.

Sen om det är rätt med stora bröst / stora muskler osv. Det vet jag icke.

Men nu var det inte riktigt så designvalet gick till väga. Dom valde att minska på midjan och kroppsstorleken men lämna kvar bysten, att det sedan skulle få brösten att vara överdimensionerade var inte svårt att räkna ut men utvecklarna trodde väl aldrig att det skulle uppmärksammas och få en snöbollseffekt.

Så i all ärlighet så var det aldrig brösten som var problemet utan designvalet att göra kvinnor med supersmal midja. Men tydligen är kvinnor med anorexia mer accepterat än kvinnor med stora tuttar.

Som man ser på bilden har kvinnan normalstora bröst men resten av kroppen förutom huvudet är otroligt litet och midjan knappt existerar.

Mannen är lika överdriven med bredden på axlarna och musklerna på kroppen. Omkreten runt över delen av kroppen på männen är säker 15 gånger högre än omkretsen runt kvinnornas midja.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Men överdrivs inte de mäste i animerade spel alltså de är väll inte bara brösten som är stora och tänk på de kvinnor som kanske vill spela en kvinna med stora feta muskler om de nu är styrketränare eller nått de kan man typ aldrig göra så varför ska man klaga på sån som är och inte är. Kvinnliga karaktärer brukar ju inte ens få vettiga rustningar. Så bröst frågan är bara tramsig tycker ja.

Medlem

Mmmm bröst.. Stora som små..

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Dvärgen:

Jag glömde bort att här på fz måste man tycka om gigantiska tuttar i spel, annars är man onormal och dum i huvudet.

Fast du verkar ju inte fatta att det motsatta, det som du så frenetiskt propagerar för, inte heller stämmer.

Klart jag gör, jag uttrycker bara min åsikt att jag anser det är onödigt att köra med kvinnliga karaktärer med gigantiska tuttar. För det går väl lika bra att spela en kvinnlig karaktär som har små bröst eller inga alls?

Eller blir spelet helt plötsligt ospelbart då, jag tror jag fatta bättre till skillnad från du, och vad stämmder inte inom det jag säger? Snälla kom med fem svar som antyder att det jag säger är helt fel

Ja det är ju tur att du inser att du har fel i alla fall, annars hade man ju nästan undrat hur du var funtad...

Först påstår du att alla som gillar en stor byst är patetiska, och nu skriver du att det går lika bra som att gilla små bystar, du är lite lustig du.

Varför skulle jag komma med 5 svar?
Det var det dummaste jag hört!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Finn bara några få ställen där de är lagligt att vara barbröstad och de är hemma, badhusen och på stranden. Så täcker ni för ögonen på era barn när ni är på stranden ?

Inaktiv

I stället för att fokusera på hur stora bröst en människa kan ha borde de göra Alien raser mer alien i stället för att göra alla alien raser extremt lika människor. Så man ser ut som en människa i udda kläder. Själv skulle ja villa ha Alien som verkligen inte ens var humanoider. Och för er som inte vet va en humanoid är så är de en varelse med 2 ben 2 armar 1 huvud och en kropp.

Medlem
Skrivet av xagemox:

Finn bara några få ställen där de är lagligt att vara barbröstad och de är hemma, badhusen och på stranden. Så täcker ni för ögonen på era barn när ni är på stranden ?

Det är lagligt i sverige att vara naken på allmän plats så länge som du inte skapar obehag för andra.

Att gå topless på stan är ingen vidare ide medans det kan vara accepterat på en badstrand. Men om det är mycket barn på stranden och majoriteten inte går topless kan det även där verka stötande och därför vara olagligt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv

Japp de där med obehag för andra är klurigt på nätet där de finns folk från alla religioner alla fanatiker av alla slag alla olika lagar i olika länder och allt sånt. Så ska man lyssna på alla så skulle spelen vara väldigt kantiga och inte visa så mycket grafik och inte vara speciellt våldsamma.

Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Hur ofta har du sett en kvinna visa upp sina bröst med en urringning?
Ofta?

Hur ofta ser du en kille visa upp snoppen med en urringning i byxan?
Aldrig?

Visst är det festligt, och inte brukar män raka armhålor och ben, samt sminka sig heller. Jag vet att penis vs. bröst inte är den bästa av jämförelser, men tycker du att mansbröst vs. kvinnobröst är det i sammanhanget då? Det handlar om huruvida folk ska kunna förtydliga det motsatta könets sexuella attribut, som tydligen är otroligt viktigt. Bara på skoj, för jämförelsens skull, tycker du kvinnor skulle ändra på manliga karaktärer?

Orkade inte komma hela vägen ned och vet inte om andra tar upp det men ville bara upplysa om att killar/män i "media" också sminkas, kanske inte med lika mycket g smink men i alla fall med smink.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av xagemox:

Finn bara några få ställen där de är lagligt att vara barbröstad och de är hemma, badhusen och på stranden. Så täcker ni för ögonen på era barn när ni är på stranden ?

Det är lagligt i sverige att vara naken på allmän plats så länge som du inte skapar obehag för andra.

Att gå topless på stan är ingen vidare ide medans det kan vara accepterat på en badstrand. Men om det är mycket barn på stranden och majoriteten inte går topless kan det även där verka stötande och därför vara olagligt.

Är det okej att gå naken hemma då?

Stod i tidningen för ett tag sedan om en snubbe som gick naken efter duchen i sitt hus. Grannen, en äldre kvinna skall tydligen ha sett honom genom sitt fönster och krävde nåt sorts "skadestånd" av honom på 5000 spänn. Minns inte om det gick igenom eller ej.

Extremt larvigt om man frågar mig.

Skrivet av marcus8958:

Men nu var det inte riktigt så designvalet gick till väga. Dom valde att minska på midjan och kroppsstorleken men lämna kvar bysten, att det sedan skulle få brösten att vara överdimensionerade var inte svårt att räkna ut men utvecklarna trodde väl aldrig att det skulle uppmärksammas och få en snöbollseffekt.

Så i all ärlighet så var det aldrig brösten som var problemet utan designvalet att göra kvinnor med supersmal midja. Men tydligen är kvinnor med anorexia mer accepterat än kvinnor med stora tuttar.

http://30gaming.com/wp-content/uploads/2013/09/wildstar-029.j...

Som man ser på bilden har kvinnan normalstora bröst men resten av kroppen förutom huvudet är otroligt litet och midjan knappt existerar.

Mannen är lika överdriven med bredden på axlarna och musklerna på kroppen. Omkreten runt över delen av kroppen på männen är säker 15 gånger högre än omkretsen runt kvinnornas midja.

Visste ej om detta. Har inte spelat spelet ^^ Men visst är det sorgligt att det ska vara så här. Förstår inte varför det verkar vara ett måste att designa karaktärer i ett spel på sätt som ska väcka vissa speciella känslor i den mänskliga kroppen.

Har inget problem med stora bröst eller stora muskulösa män. Men jag ser inte varför man måste göra så heller. Helst inte när det nästan är helt självklart att folk kommer reagera på det.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Vad har folk med om "jag" sitter och runkar till min animerad figur eller inte ? Vad jag gör när jag runkar eller har sex så länge det inte är olagligt ska folk fulltaligt skita i vad jag gör, räcker att alla ska vara så jävla nyfikna vad andra gör.

Spelar roll hur stora bröst man kan ha, dom är alla underbara ovadsätt vilken storlek.

Tycker det är dålig ändring finns faktisk folk med naturligt stora bröst.

Citat:

Kanske har kvinnorna i deras spel större bröst? Likaså är i princip alla manliga karaktärer i ALLA spel, större dimensionerade rent muskulärt - men det är väl inte lika hemskt? Kropp- som kropp?

Grejen är la att de måste ha varit väldigt medvetna om att denna kritiken sannerligen skulle uppstå. Vem som helst kunde räkna ut det. Och därför kunde de lika gärna låta det vara. För vad tjänar de på det egentligen? Är det något budskap de vill förmedla?

Jag säger bara att de hade sparat en massa på bara skita i det.

Sen om det är rätt med stora bröst / stora muskler osv. Det vet jag icke.

Men nu var det inte riktigt så designvalet gick till väga. Dom valde att minska på midjan och kroppsstorleken men lämna kvar bysten, att det sedan skulle få brösten att vara överdimensionerade var inte svårt att räkna ut men utvecklarna trodde väl aldrig att det skulle uppmärksammas och få en snöbollseffekt.

Så i all ärlighet så var det aldrig brösten som var problemet utan designvalet att göra kvinnor med supersmal midja. Men tydligen är kvinnor med anorexia mer accepterat än kvinnor med stora tuttar.

Som man ser på bilden har kvinnan normalstora bröst men resten av kroppen förutom huvudet är otroligt litet och midjan knappt existerar.

Mannen är lika överdriven med bredden på axlarna och musklerna på kroppen. Omkreten runt över delen av kroppen på männen är säker 15 gånger högre än omkretsen runt kvinnornas midja.[/quote]

Tänkt på dom är Aliens så våran standard som Humen behövs inte gå efter.

Medlem

Vore det inte bättre om man själv fick välja hur stora pattarna/röven ska vara?

Medlem
Skrivet av aT1C:

Tänkt på dom är Aliens så våran standard som Humen behövs inte gå efter.

Tycker du inte det är lite konstigt bara att varenda feminin karaktär bland nästan alla raser bland nästan alla spel där det finns aliens har just stora byster ?


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av aT1C:

Tänkt på dom är Aliens så våran standard som Humen behövs inte gå efter.

Tycker du inte det är lite konstigt bara att varenda feminin karaktär bland nästan alla raser bland nästan alla spel där det finns aliens har just stora byster ?

ungerför lika konstigt som : http://en.wikipedia.org/wiki/Lactation

I rest my case. Spelet är uppenbarligen stiliserat, att skrika anorexia midja, för stora bröst eller anabola axlar är bara löjligt. Det är stilistiskt. Lägg ner.

Inaktiv

Är rätt roligt att mitt inlägg blev borttaget men Dvärgen kallar folk det ena och det andra.

Och ja,, Jag blir så fruktansvärt trött på alla "white knights" som kämpar mot de stackars förtryckta kvinnorna i alla jäkla trådar. Genus hit och sexist dit snyft snyft.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:

Bara på skoj, för jämförelsens skull, tycker du kvinnor skulle ändra på manliga karaktärer?

Tror det skulle komma lite mer variation i spel om allt fler kvinnor skulle designa karaktärerna. Ser det som ett stort plus.

Förlåt, lite trött antar jag...det jag menade var: VAD (för sexuellt attribut på män) tycker du kvinnor skulle kunna ändra på?

Varför ska man fokusera på vad ett kön vill kunna ändra på? Varför inte göra så att man kan skapa sina karaktärer oavsett könet som spelar och könet på karaktären?

Jag tycker man ska kunna ändra på karaktärerna som man vill och lämna ut intima delar som bröstvårtor och genitalia för att det är ett barnspel.

Jag tror inte det är bra att börja dela in kön i olika fack och börja begränsa vad karaktärerna ska ha för utseende beroende på könet som spelar. Vi måste börja se förbi könsindelningen och behandla alla lika.

Hmm, vet inte om vi tänker på samma saker här, så jag ska försöka förklara. Bör också tilläggas att jag inte vet vilka karaktärsval man kan göra i Wildstar, men jag har utgått ifrån att det är ungefär som i WoW, med små kosmetiska alternativ.
Jag tycker det är jättebra att Carbine Studios inte gör ALLA sina kvinnliga karaktärer storbystade, medans jag egentligen inte har något emot storbystat alls i sig. Att dom balanserar fixeringen kring bröst kan ju tyckas att dom borde tänkt på från början, men det spelar inte någon större roll. Ifall det dessutom redan finns ett implementerat alternativ för att skräddarsy karaktärernas attribut, inklusive brösten så gör det mig inte något heller, småkillarna får gärna göra karaktärer med 40 kg kropp och 50 kg bröst om dom vill.

Det enda jag egentligen opponerar mig emot är när det BARA går att välja kvinnliga karaktärer med stora bröst, samt när folk inte står ut med tanken på att inte ALLA kvinnokaraktärer har stora bröst, utan måste ha en slider som reglerar den storleken själva. Går det inte att spela ett spel ifall det inte går att översexualisera kvinnan eller? För låt oss vara uppriktiga, majoriteten av folk vill kunna maximera karaktärernas bröst enbart för dess sex appeal, inte för gameplay eller fördelar i PvP.
Kan alla storbystade kvinnor som som inte står ut med tanken på att inte kunna skräddarsy sin blivande Wildstar karaktär med samma bystmått som sig själva här på forumet vara snälla att räcka upp handen, jag kanske bara är ute och cyklar här när jag antar att det bara är hormonstinna småpojkar som grinar högljutt och i överlägsen majoritet över detta.
Jag argumenterar också emot det som jag anser vara en löjlig jämförelse mellan vanliga attribut och sexuella attribut män och kvinnor emellan, och undrar ifall du eller någon annan kan ge ett exempel på vad motsvarande sexuella attribut skulle vara hos en man.

Jag tycker Wildstar ser riktigt lovande ut, och det här gjorde knappast saken sämre i mina ögon. Att folk verkar finna det så löjligt och stötande att dom inte gör ALLA bröst enorma är ju mest tragiskt/skrattretande.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Tänkt på dom är Aliens så våran standard som Humen behövs inte gå efter.

Det håller jag med om. Jag personligen gillar stilen i spelet och ser ingen mening med att minska på brösten. Om det sedan blir bättre eller sämre med att förändringarna och hur det kommer tillföra eller ta bort från helheten vet vi inte innan vi spelat.

Mest troligt är det till det sämre då utvecklarna tydligen valde att gå efter spelarnas åsikter och inte efter det tänkta designen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Hur ofta har du sett en kvinna visa upp sina bröst med en urringning?
Ofta?

Hur ofta ser du en kille visa upp snoppen med en urringning i byxan?
Aldrig?

Visst är det festligt, och inte brukar män raka armhålor och ben, samt sminka sig heller. Jag vet att penis vs. bröst inte är den bästa av jämförelser, men tycker du att mansbröst vs. kvinnobröst är det i sammanhanget då? Det handlar om huruvida folk ska kunna förtydliga det motsatta könets sexuella attribut, som tydligen är otroligt viktigt. Bara på skoj, för jämförelsens skull, tycker du kvinnor skulle ändra på manliga karaktärer?

Orkade inte komma hela vägen ned och vet inte om andra tar upp det men ville bara upplysa om att killar/män i "media" också sminkas, kanske inte med lika mycket g smink men i alla fall med smink.

Euhm, jo, jag vet. Jag funderade kort på om jag skulle förtydliga det i inlägget men tyckte inte att det borde behövas då det inte är det minsta relevant

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:

Bara på skoj, för jämförelsens skull, tycker du kvinnor skulle ändra på manliga karaktärer?

Tror det skulle komma lite mer variation i spel om allt fler kvinnor skulle designa karaktärerna. Ser det som ett stort plus.

Förlåt, lite trött antar jag...det jag menade var: VAD (för sexuellt attribut på män) tycker du kvinnor skulle kunna ändra på?

Varför ska man fokusera på vad ett kön vill kunna ändra på? Varför inte göra så att man kan skapa sina karaktärer oavsett könet som spelar och könet på karaktären?

Jag tycker man ska kunna ändra på karaktärerna som man vill och lämna ut intima delar som bröstvårtor och genitalia för att det är ett barnspel.

Jag tror inte det är bra att börja dela in kön i olika fack och börja begränsa vad karaktärerna ska ha för utseende beroende på könet som spelar. Vi måste börja se förbi könsindelningen och behandla alla lika.

Hmm, vet inte om vi tänker på samma saker här, så jag ska försöka förklara. Bör också tilläggas att jag inte vet vilka karaktärsval man kan göra i Wildstar, men jag har utgått ifrån att det är ungefär som i WoW, med små kosmetiska alternativ.
Jag tycker det är jättebra att Carbine Studios inte gör ALLA sina kvinnliga karaktärer storbystade, medans jag egentligen inte har något emot storbystat alls i sig. Att dom balanserar fixeringen kring bröst kan ju tyckas att dom borde tänkt på från början, men det spelar inte någon större roll. Ifall det dessutom redan finns ett implementerat alternativ för att skräddarsy karaktärernas attribut, inklusive brösten så gör det mig inte något heller, småkillarna får gärna göra karaktärer med 40 kg kropp och 50 kg bröst om dom vill.

Det enda jag egentligen opponerar mig emot är när det BARA går att välja kvinnliga karaktärer med stora bröst, samt när folk inte står ut med tanken på att inte ALLA kvinnokaraktärer har stora bröst, utan måste ha en slider som reglerar den storleken själva. Går det inte att spela ett spel ifall det inte går att översexualisera kvinnan eller? För låt oss vara uppriktiga, majoriteten av folk vill kunna maximera karaktärernas bröst enbart för dess sex appeal, inte för gameplay eller fördelar i PvP.
Kan alla storbystade kvinnor som som inte står ut med tanken på att inte kunna skräddarsy sin blivande Wildstar karaktär med samma bystmått som sig själva här på forumet vara snälla att räcka upp handen, jag kanske bara är ute och cyklar här när jag antar att det bara är hormonstinna småpojkar som grinar högljutt och i överlägsen majoritet över detta.
Jag argumenterar också emot det som jag anser vara en löjlig jämförelse mellan vanliga attribut och sexuella attribut män och kvinnor emellan, och undrar ifall du eller någon annan kan ge ett exempel på vad motsvarande sexuella attribut skulle vara hos en man.

Jag tycker Wildstar ser riktigt lovande ut, och det här gjorde knappast saken sämre i mina ögon. Att folk verkar finna det så löjligt och stötande att dom inte gör ALLA bröst enorma är ju mest tragiskt/skrattretande.

I WoW har alla kvinnor stora tuttar och alla män har en vältränad kropp med tvättbräda. Du kan inte skapa en äldre man eller en yngre man. Du kan inte skapa en kvinna med små eller normalstora tuttar, det är e-kupor som gäller.

En breast slider betyder inte alltid att det är sexuellt. Någon som tror det lägger helt enkelt för mycket fokus på just det sexuella och kan inte lägga fokus på helheten.

En breast slider kan användas på många sätt och vid designen av en karaktär kan man tydligt använda den för att öka eller minska åldern på en karaktär samt använda den i sexuellt syfte för den som vill.
Gör man en karaktär som ska se ung ut hjälper det ofta att man inte har speciellt stora bröst, för vi alla vet att majoriteten av tjejer kring 16 år inte har e-kupor (som i WoW). Ska du skapa en karaktär som tex. Tiny Tina från Borderlands så hade det aldrig gått i WoW för kan du tänka dig en sån liten tjej med e-kupor?

Med andra ord är en breast slider ett verktyg för att skapa och förändra din karaktär. Tar man bort möjligheten kommer alla kvinnor och alla män i spelen ha samma kropp och som i WoWs fall betyder det att alla kvinnor kommer gå runt med e-kupor.

Tycker du Tiny Tina skulle passa med e-kupor? Eller jag menar en mindre sexualieserad Tiny Tina med e-kupor för att friheten att skapa en karaktär med valfri storlek på byst är för översexualiersat?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

[quote=marcus8958]

Skrivet av Ender:

Sveriges kungahus visar upp tuttarna glatt i tv men jag har aldrig sett någon visa upp snoppen i tv.

Naken-Janne.

Medlem

De som klagar är ju nördar som aldrig får titta på en riktig tjej, kan va därför

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:

Bara på skoj, för jämförelsens skull, tycker du kvinnor skulle ändra på manliga karaktärer?

Tror det skulle komma lite mer variation i spel om allt fler kvinnor skulle designa karaktärerna. Ser det som ett stort plus.

Förlåt, lite trött antar jag...det jag menade var: VAD (för sexuellt attribut på män) tycker du kvinnor skulle kunna ändra på?

Varför ska man fokusera på vad ett kön vill kunna ändra på? Varför inte göra så att man kan skapa sina karaktärer oavsett könet som spelar och könet på karaktären?

Jag tycker man ska kunna ändra på karaktärerna som man vill och lämna ut intima delar som bröstvårtor och genitalia för att det är ett barnspel.

Jag tror inte det är bra att börja dela in kön i olika fack och börja begränsa vad karaktärerna ska ha för utseende beroende på könet som spelar. Vi måste börja se förbi könsindelningen och behandla alla lika.

Hmm, vet inte om vi tänker på samma saker här, så jag ska försöka förklara. Bör också tilläggas att jag inte vet vilka karaktärsval man kan göra i Wildstar, men jag har utgått ifrån att det är ungefär som i WoW, med små kosmetiska alternativ.
Jag tycker det är jättebra att Carbine Studios inte gör ALLA sina kvinnliga karaktärer storbystade, medans jag egentligen inte har något emot storbystat alls i sig. Att dom balanserar fixeringen kring bröst kan ju tyckas att dom borde tänkt på från början, men det spelar inte någon större roll. Ifall det dessutom redan finns ett implementerat alternativ för att skräddarsy karaktärernas attribut, inklusive brösten så gör det mig inte något heller, småkillarna får gärna göra karaktärer med 40 kg kropp och 50 kg bröst om dom vill.

Det enda jag egentligen opponerar mig emot är när det BARA går att välja kvinnliga karaktärer med stora bröst, samt när folk inte står ut med tanken på att inte ALLA kvinnokaraktärer har stora bröst, utan måste ha en slider som reglerar den storleken själva. Går det inte att spela ett spel ifall det inte går att översexualisera kvinnan eller? För låt oss vara uppriktiga, majoriteten av folk vill kunna maximera karaktärernas bröst enbart för dess sex appeal, inte för gameplay eller fördelar i PvP.
Kan alla storbystade kvinnor som som inte står ut med tanken på att inte kunna skräddarsy sin blivande Wildstar karaktär med samma bystmått som sig själva här på forumet vara snälla att räcka upp handen, jag kanske bara är ute och cyklar här när jag antar att det bara är hormonstinna småpojkar som grinar högljutt och i överlägsen majoritet över detta.
Jag argumenterar också emot det som jag anser vara en löjlig jämförelse mellan vanliga attribut och sexuella attribut män och kvinnor emellan, och undrar ifall du eller någon annan kan ge ett exempel på vad motsvarande sexuella attribut skulle vara hos en man.

Jag tycker Wildstar ser riktigt lovande ut, och det här gjorde knappast saken sämre i mina ögon. Att folk verkar finna det så löjligt och stötande att dom inte gör ALLA bröst enorma är ju mest tragiskt/skrattretande.

I WoW har alla kvinnor stora tuttar och alla män har en vältränad kropp med tvättbräda. Du kan inte skapa en äldre man eller en yngre man. Du kan inte skapa en kvinna med små eller normalstora tuttar, det är e-kupor som gäller.

En breast slider betyder inte alltid att det är sexuellt. Någon som tror det lägger helt enkelt för mycket fokus på just det sexuella och kan inte lägga fokus på helheten.

En breast slider kan användas på många sätt och vid designen av en karaktär kan man tydligt använda den för att öka eller minska åldern på en karaktär samt använda den i sexuellt syfte för den som vill.
Gör man en karaktär som ska se ung ut hjälper det ofta att man inte har speciellt stora bröst, för vi alla vet att majoriteten av tjejer kring 16 år inte har e-kupor (som i WoW). Ska du skapa en karaktär som tex. Tiny Tina från Borderlands så hade det aldrig gått i WoW för kan du tänka dig en sån liten tjej med e-kupor?

Med andra ord är en breast slider ett verktyg för att skapa och förändra din karaktär. Tar man bort möjligheten kommer alla kvinnor och alla män i spelen ha samma kropp och som i WoWs fall betyder det att alla kvinnor kommer gå runt med e-kupor.

Tycker du Tiny Tina skulle passa med e-kupor? Eller jag menar en mindre sexualieserad Tiny Tina med e-kupor för att friheten att skapa en karaktär med valfri storlek på byst är för översexualiersat?
http://orcz.com/images/thumb/9/99/Borderlands2tinytina.jpg/40...

tycker ej female belfs har speciellt stora bröst

min gamla prästinna (miss u->)


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tycker ej female belfs har speciellt stora bröst

Inte så stora för att kroppen är så liten och för att spara polygoner är det mer som väldigt kantiga bröst istället för stora runda former, lite av Madonna eller Katey Perry stil. Men det är ändå tuttar som täcker hela bröstkorgen och inte några platta eller normalastora bröst vi talar om.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av bleak:

Är rätt roligt att mitt inlägg blev borttaget men Dvärgen kallar folk det ena och det andra.

Och ja,, Jag blir så fruktansvärt trött på alla "white knights" som kämpar mot de stackars förtryckta kvinnorna i alla jäkla trådar. Genus hit och sexist dit snyft snyft.

Fast det handlar väl helt enkelt om att folk tycker och tänker olika? Och det är väl upp till var och en att bestämma vad de vill kämpa för? På samma sätt som du får kämpa för att ha avklädda och storbystade tjejer i spel så får de som inte vill de kämpa för de motsatta.

Förstår inte problemet med att folk tycker och tänker olika? Du har rätt till din åsikt och att uttrycka den på ett sätt som inte kränker någon och som för diskussionen framåt. Varför måste du kalla folk som är av en annan åsikt än dig "white knights" och skriva på ett nedlåtande sätt som du gjorde ovanför. Vad får du ut av det?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Snälla, sluta med att svara med påhopp, leder liksom bara åt ett håll och blir sällan eller aldrig bättre.

Skrivet av bleak:

Är rätt roligt att mitt inlägg blev borttaget men Dvärgen kallar folk det ena och det andra.

Och ja,, Jag blir så fruktansvärt trött på alla "white knights" som kämpar mot de stackars förtryckta kvinnorna i alla jäkla trådar. Genus hit och sexist dit snyft snyft.

Jättekul att det måste finnas en moderator i tråden för att moderering ska ske. Att jag till exempel går hemifrån vid två och just kom hem efter en skitrolig eftermiddag betyder inte att taskigt nedsättande kommentarer tillåts, bara att det tar längre tid.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av hastapan:
Skrivet av Dvärgen:

Well, jag håller med folket som klagade. För mycket bröstfixering i spel. Vad jag vet är tanken att man ska spela och inte runka till karaktärerna.

Folk är rätt patetiska ifall dom vill kvinnliga karaktärer i spel ska ha gigantiska tuttar bara för att stilla deras sinne.

Lättast är väl att låta folk välja storlek själv så blir alla nöjda ?

Är man så desperat efter ratt kunna välja storlek så man får ha dom där stora tuttarna i spel är det bara illa och man bör söka hjälp, finns ju något så elegant som porrfilmer samt riktiga tjejer om man vill klämma. Låt spel vara spel, inte sexobjekt.

Om man kan ändra ens karaktärs profil i de flesta mått i dagens spel, kroppshyddans storlek, ansikte, ögon, hår, muskler, etc, så varför inte bröst? Man bygger ju en karaktär, och brösten blir ju då en del av hela summan.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Smoo87:

Motsvarigheten till stora bröst "är" muskler, för det är vad som räknas som sexigt...

Är det verkligen så? Så medans killar "in the need" googlar efter "stora bröst" så googlar tjejer efter "stora muskler"? Som vanligt är det roligt hur många verkar tro att männens vältränade muskler är motsvarigheten till kvinnans bröst. Någon som ens reflekterat i hur de flesta spelkvinnor ser ut som fitnessgudinnor, oavsett bröststorlek? DÄR har du en rättvisare jämförelse till muskulösa män.

Så du umgås inte mycket med tjejer? Majoriteten av tjejerna jag känner dräglar alltid över vältränade killar som dom ser (ja även tjejer som säger sig inte bry sig om sånt, men dom tycker fortfarande det är sexigt med vältränade killar). Samma med stora tuttar, majoriteten gillar stora tuttar även fast dom kanske inte bryr sig (för hur mysigt är det inte med ett par D kupor, men det är absolut långt ifrån det viktigaste imo). Att jämföra tuttar med killars muskler är bättre jämförelse än med killars könsorgan

Skriv svar