The Elder Scrolls Online

Medlem

är det någon annan som har problem att logga in på deras hemsida? fick en beta-invite till helgen men kan inte gå in på mitt konto och lägga in koden jag fick. :s

Medlem

Som ett fan sen Arena kan jag meddela att jag inte studsar det minsta.


signatur
Medlem

Allvar, är detta verkligen beta? Ok, kan ju vara så att det är jäkligt många som försöker skapa karaktär nu och därför det funkar dåligt. Första försöket att göra karaktär "bla bla failed". Nytt försök. "name exist already". Vänta va? Jag misstänker att den registrerade första försöket, men vart något fel så jag inte kommer åt den. Jag menar, Hinata Suede, mja, svårt att tro att någon har det nicket, om någon har det så har den stulit de (imo ;p ). Iofs så ville den inte ha HinataSuede som game name för det var taget. Men fortfarande, någon måste sett det nicket i något spel jag kör för har svårt att tro att någon annan har kommit på den kombinationen själv (men tror mest på att jag reggat mig förut men det blev något fel när jag försökte skicka efter nytt lösenord för det kom upp att ingen med den kombinationen av för, efternamn och email fanns, och att det sedan vart något fel när jag försökte skapa karaktären)

Medlem

Detta spel skriker cash grab, NDA som inte är lyft än en ras som kostar extra pengar. Aja de kommer gå med vinst som just som SWTOR, stark IP och många som inte läser sig för vad de ger sig in i.

Medlem

lirar beta och skulle nog ha sagt att det suger, och är konsoll skadat.

Medlem
Skrivet av Zero303:

lirar beta och skulle nog ha sagt att det suger, och är konsoll skadat.

Du får gärna förklara vad du finner konsolskadat med spelet. För när jag körde betan så såg jag inget alls som indikerade på att det skulle vara anpassat för konsol i första hand.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

största problemet är för få abilities tidigt vilket gör det extremt tråkigt tidigt, ja inklusive morphs, attack och när saker händer är så slött att man somnar.

Känns som jag spelar en gammal gubbe trycker jag en ability så ska det hända instant om inte den har någon anleding exempelvis en hård sving.

spela Archer så ska ni få se hur jävla tråkigt det är,

dualwield melee även.

ELF
Medlem

Datorn fick stå på under hela natten medan jag sov och hela dagen medan jag arbetade idag och ladda ned, bara 6 timmar kvar nu. Hoppas bara inte Jorden går under innan dess....

Får spela imörn som först


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Fick betakey, spelade runt 2 timmar.

Inget för mig.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem
Skrivet av Salami:

Enda MMOet som jag ser fram emot är The Repopulation.

ESO är något av det tråkigaste jag spelat senaste åren, exakt som varenda mmo utan själ. Springa fram och tillbaka till olika Npc.

Inte mycke till spel i min mening. Synd dom inte vågade göra något unikt.

+1
Tyvärr är nog de flesta så insyltade i themepark-träsket att de inte klarar av ett Sandbox

Medlem

Helt klart är det gjort för att fungera på konsoll märker man i uppläget, vilket jag tycker gör det surt om man spelar på pc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Men snälla ni, SLUTA jämför ett MMO med ett annat, se spelet som ett nytt spel och döm den därefter!!!

Alla jämförelser med det ena eller andra mmo spelet är helt meningslösa och irrelevanta.

De andra mmo spelen som fortfarande är online har flera år på nacken och uppdateras ett antal gånger och ändrats om nästa lika många gånger, så att jämföra dessa med ett helt nytt mmo är som att jämföra en cykel med en bil eller något åt det hållet...

Medlem

Det kändes som Skyrim, fast sämre och med en månadskostnad. Tack, men nej tack.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Keza:

Det är som Skyrim fast med klassiska, pissiga mmo-quest. "Go get me 4 fleshlights before the night fall over us" - *Dödar 4 tjockisar med fedoras* - Inga fleshlights droppas(overkligt).

Det är en av de stora grejerna som pajade känslan för mig iaf. Jag har aldrig gillat mmo-grindandet.. Hade varit skönt med ett Skyrimliknande questsystem, där det känns mer öppet och fritt.

Det låter inte alls som den typen av quests som jag fick, tyckte det var en av de punkter som spelet skiljde sig från andra MMO's på.

Medlem

Jag har provat TES Online och jag tycker det är mediokert. Finns ett par MMO's som är bättre än detta och som ett RPG så tycker jag att Skyrim är ljusår bättre på detta.

Personligen hade jag hellre sett ännu ett singleplayer-RPG från Zenimax men TES Online är ett vågat experiment som de kanske lyckas med.

Medlem

Spelar hellre Darkfall Unholy wars. PvP med aim och full loot och en massiv värld utan osynliga väggar och skit.

ESO har inget NYTT eller innovativt.
Ser ut att ha blivit ordentligt rushat för att sälja boxar bara på det Goda rykte singelplayserien har. Möjligen är det något för de som aldrig smakat riktig PVP men PVEt är ju ingen direkt höjdare heller vad det låter.

Medlem

Väldigt nyfiken hur usb tangentborf stöd kommer fungera i spel när det det stödet kommer med nästa 2 patchar till xbox one.

Jag är totalt ointresserad att vara tvungen o köra voice med folk på ex konsoll, vilket blir där det hamnar om jag köper spelet.

Är själv 40+ så imo vissa åldergrupper vill man undvika chatta med:)

Och skriva med en kontroller är lååångsamt .

Vet faktiskt inte hur chat kommer fungera på konsoll, kanske slipper dessa jobbiga spelet suger vs xxxx i "general chat" eller annat onödigt tjaffs.

"Offtopic"
Saknar när general chat och ooc chat var uppdelat så dom som ville tjattra om politik eller whatnot kunde göra det ooc och vi andra kunde hägra i general chat med andra vänliga själar.

Men men man är en oldtimer


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag gillar faktiskt spelet men gillar inte riktigt vad Zenimax har tänkt sig med månadskostnad + store + konstiga preorderdeals osv.

Det enda som känns igen från konsoll på PC är nog hur man kan använda knappar för varje menygrej, det är iaf inte så att man blir vansinnig eller så. Vet inte om det hör ihop men jag tror faktiskt det var en dum idé att behålla power attack-kontrollen från tes4 och 5. Det kommer bli ganska musfingeraktigt att spamma en knapp för att autoattackera.

Och ja, det gör man även utan target lock.

Medlem

Testade det för ett par timmar sen, rena skiten som jag trodde. Var faktiskt värre än förväntat, inget jag kommer spendera pengar på Ingen känsla överhuvudtaget får man utav spelet och då spelade jag en bra stund .. Aja då kan man lägga det spelet åt sidan vad man borde spela/testa detta året


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

ESO är 10år försent. Allting känns så -98. Jag förstår inte vad det menas "finns ingen auto attack". Det finns ju bara en attack i ESO. Fan "mage" klassen är nog det sämsta jag sett representerat här. Om man ska gå på att det är "real time combat" så finns det långt mycket bättre alternativ till ESO. Guild Wars, Tera mfl. Finns säkert en sjö av koreaMMO som gör saker bättre. Bethesda misstag här var att anställa en grupp spelprogammerare och säga "gör ett MMO av vårt bästsäljande IP". Zenimax Online Studios lär nog inte ha mer erfarenhet av MMO än facebook appar. Jag låter hård men jag är trött på snabba cash-ins på bra ip:s. Spelet ska vara klart och på marknaden 4april. Och är det sånt här oputsat "skit" så är det lika bra att låta det bränna fast ordentligt i grytan o bara slänga alltihop

Medlem

Tyckte spelet sög rätt hårt.. Kan vara jag som är trött på denna typ av spel... Men det var samma grindande IMO

Medlem

Spelat alla raser och alla proffesions i betan, men det känns inte roligt, känns oftare som ett steg tillbaka i utvecklingen än ett steg framåt.. inte mkt som känns som nytt eller ens förbättringar i genren.. några få stegs förbättringar från tex Age of Conan men sen steg tillbaka från tex gw2, som hur det mitt i fajten blir race efter en resurs/runa som bara en av oss närvarande kan plocka upp och de andra blir utan eller får stå och campa på.. Näe, spelet verkar bara "ganska" bra men inte bra nog för fullpris + månadskostnad.. har iofs inte testat pvpn än men hoppas mer på EverQuestNext och/eller WildStar istället nu..


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Det kallas för org numera inte mmorpg.

Så då var det klart.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

k3m
Medlem
Skrivet av Maria Myhr:
Skrivet av Apministern:

Vem är denna Maria Myhr? Tror jag inte sett henne skriva innan. Om du är ny så hälsar jag dig välkommen Om inte...då så får jag la gå och skämmas

Du behöver inte skämmas; tack för välkomnandet!

välkommen och bra skriven förhandstitt.

Medlem

Sjukt bra tycker jag! Spelat och njutit av alla elders scroll sedan morrowind, och spelat mer mmos än jag vågar erkänna. Detta är perfekt! Det är i min mening mer ett eso än ett mmo, men går man in med en mmo-inställning, springer igenom content och skippar dialoger så förstör man allt ganska fort! Ta det lugnt och spela som om du spelade eso i single player (när du questar) så är det riiiiktigt trevligt!

Medlem

Sjukt bra tycker jag! Spelat och njutit av alla elders scroll sedan morrowind, och spelat mer mmos än jag vågar erkänna. Detta är perfekt! Det är i min mening mer ett eso än ett mmo, men går man in med en mmo-inställning, springer igenom content och skippar dialoger så förstör man allt ganska fort! Ta det lugnt och spela som om du spelade eso i single player (när du questar) så är det riiiiktigt trevligt!

Skrivet av Fugge:
Skrivet av Salami:

Enda MMOet som jag ser fram emot är The Repopulation.

ESO är något av det tråkigaste jag spelat senaste åren, exakt som varenda mmo utan själ. Springa fram och tillbaka till olika Npc.

Inte mycke till spel i min mening. Synd dom inte vågade göra något unikt.

+1
Tyvärr är nog de flesta så insyltade i themepark-träsket att de inte klarar av ett Sandbox

Tyvärr så kopplas alltid sandbox spel ihop med pvp med full loot. Älskar alla andra delar som brukar förknippas med sandbox förutom just detta.

det är tyvärr mest lata skitstövlar som inte orkar jobba för sin progress som spelar sådana spel för det mesta.

Spelare som skryter om sin Hardcore status. men allt de gör är att maxa sina karaktärer via macro program och annat fusk m.m för att sedan ge sig på nybörjare som inte har en sportlig chans. Jävligt hardkore ?

Människor med sådan mentalitet kan de flesta klara sig utan,och dessa full loot pvp spel drar till sig dem som hästskit drar till sig flugor.

Står det det mista om PvP full loot så räkna med att det blir lika främgångsrikt som tex Mortal online eller Darkfall unholy wars.(tackolov) Skulle aldrig ta i ett sådant spel ens med en 3 meter lång pinne.

Så hör ni till den kateregorin spelare så håll er till dessa titlar
så att normalt funtade människor slipper att träffa på er tack..

EOS : Jag vet inte riktigt.... får se om jag fortsätter efter betan
inte övertygad ännu


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av caelestis:

Sjukt bra tycker jag! Spelat och njutit av alla elders scroll sedan morrowind, och spelat mer mmos än jag vågar erkänna. Detta är perfekt! Det är i min mening mer ett eso än ett mmo, men går man in med en mmo-inställning, springer igenom content och skippar dialoger så förstör man allt ganska fort! Ta det lugnt och spela som om du spelade eso i single player (när du questar) så är det riiiiktigt trevligt!

Första jag gör i elder scrolls spelen är skiter i huvudquest och drar åt helvete. Charmen med spelet är att det är öppet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Zenimax har gjort riktigt konstiga val i utvecklandet av UI och Combat-systemet. Tyckte mycket om Skyrim där det fanns någon form av responsiv kontroll över vad gubben gjorde. I detta så är allt fördröjt (än så länge) och onaturligt långsamt med avskyvärda animationer. Förhoppningsvis hinner de rätta till detta till release men det brukar aldrig hända i min erfarenhet.

bara jag som grät lite av lycka när jag såg balmoria och andra gamma fina minnen


signatur

New life, New hope

123
Skriv svar