Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Klarar din dator Wolfenstein: The New Order?

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Norre:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

50gb svider om man vill ha det på en SSD

Skaffa en SSHD. Inte lika snabb som en SSD men spelar du spelet mycket kommer den ladda viktigaste filerna lika snabbt som en SSD och dra ner laddningstiderna rejält. Kör med SSHD på mina konsoler och fungerar riktigt bra. Funderar på skaffa en till datorn men först när mina SSDs börjar bli fulla.

Du är delvis ute och simmar. SSHD:arna ligger fel rent prismässigt. Tanken är god men de måste bli markant billigare för att ens vara motiverade som produkter.

Det jag gör är att enbart ha spel som kräver snabb laddning på mina SSDs. Resten ligger på WD Velociraptors. 50GB är dock, även med dagens mått mätt, snudd på orimligt för ett enda spel. Om vi pratar om 50GB som tak för en installation så kanske. Men det är tyvärr snudd på normalt att man idag inte ens bryr sig om att ge alternativ i installationen, utan allt installeras i ett idiotsvep, och sen sitter du där med 20GB texturer du inte behöver och fem andra språk i extrem kvalitet du aldrig bett om.

Vi befinner oss fortfarande i övergången till SSD trots allt.

Tror du är ute och simmar. Velociraptors är söligare än SSHDs och kostar mer. Du får en 4tb SSHD till stationär dator för 1600kr.
Enda gången en velociratpor är snabbare än en SSHD är i början innan SSHDn börjat lagra filerna som läses ofta i SSD-minnet.

SSHD är inte lika bra som en SSD och kommer aldrig bli det. Men den är väldigt bra om du ska spela spel som du inte behöver läsa in alla filera i minnet och där du lagrar filmer och videos du bara ser en enda gång. Då är det lika bra att streama filmera från HDDn istället för en SSD medans filerna för spelet sedan laddas från SSDn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

Jag har nog inte ett enda spel som är större än 20 gig i alla fall.

Ganska många svenskar har spelat World of Warcraft som kommer upp i över 25gb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

Hur resonerar du då? Det finns ett ytterst litet antal spel som tar upp så mycket av hårddisken. 50 gig är i absoluta toppskiktet. Klart som korvspad att det är mycket.

Mycket i jämförelse med dagens spel men inte mycket i jämförelse med kostnaden för lagring. Därför borde 50gb inte vara några problem med en modern PC.
Tänk också på att 50gb requirement inte betyder att spelet tar 50gb utan det är vad som krävs för att kunna ha spelet, ladda hem och installera patchar.

När jag byggde min Athlon Thunderbird 1200 så köpte jag en 80gb HD till den. Redan då var 50gb inga problem. Och det var i början av 2000 talet.

Ja nä, 50 gig är säkerligen inte något folk har problem att rymma. Det var ju dock inte det vi andra här reagerade på, utan att det är abnormalt stort. Vad gäller det du säger om requirement så ligger alla spel vars "requirements" jag någonsin lagt märke till på precis den filstorlek som står skrivet där, så jag vet inte om jag är beredd att hålla med dig.

Medlem

Jag har fortfarande bara en 128gb SSD. Och jag klarar mig bra med det pga att jag har max 3 spel jag spelar på den. Resten av alla onödiga steamspel man kör en gång om året ligger på min Hud

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

Hur resonerar du då? Det finns ett ytterst litet antal spel som tar upp så mycket av hårddisken. 50 gig är i absoluta toppskiktet. Klart som korvspad att det är mycket.

Mycket i jämförelse med dagens spel men inte mycket i jämförelse med kostnaden för lagring. Därför borde 50gb inte vara några problem med en modern PC.
Tänk också på att 50gb requirement inte betyder att spelet tar 50gb utan det är vad som krävs för att kunna ha spelet, ladda hem och installera patchar.

När jag byggde min Athlon Thunderbird 1200 så köpte jag en 80gb HD till den. Redan då var 50gb inga problem. Och det var i början av 2000 talet.

Ja nä, 50 gig är säkerligen inte något folk har problem att rymma. Det var ju dock inte det vi andra här reagerade på, utan att det är abnormalt stort. Vad gäller det du säger om requirement så ligger alla spel vars "requirements" jag någonsin lagt märke till på precis den filstorlek som står skrivet där, så jag vet inte om jag är beredd att hålla med dig.

Elder Scrolls Online som nyligen släpptes har Minimum 60gb requirement och 80gb recommended requirement (full pre-load) och spelet tar ganska precis 30gb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:

Elder Scrolls Online som nyligen släpptes har Minimum 60gb requirement och 80gb recommended requirement (full pre-load) och spelet tar ganska precis 30gb.

Det är ett MMO. En helt annan värld vad gäller sådant.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

fan va alla spel ska kräva 64bit.. asså seriöst 32bit är det väl inget fel på direkt? ska alla spela kräva 8gb ram och 64bit eller..

säger nog snarare "äntligen gör de hoppet"

32 bitars operativ har aldrig kunnat adressera (använda) mer än typ 3,6 GB ram (förutom vissa servervarianter där de har kodat in PAE) alltså är det naturligt att om systemkravet är 4 GB ram så krävs 64-bitars OS.

http://en.wikipedia.org/wiki/Physical_Address_Extension

störde mig jättemycket på det när både vista till och med win7 kom ut att alla datortillverkare "rekommenderade" windows 32-bit.

det hade varit bättre för användarna om man inte fick välja något annat än 64 bitar redan då. men microsoft ville väl sälja mer av sitt operativsystem. frukten av det blev att vi fortfarande har en massa folk som sitter på hårdvara som kan köra 64-bitarsläge och i princip bara skulle behöva lite mer minne ibland. men eftersom man valde ett 32-bitars windows för fyra-fem år sedan så måste man i princip handla helt ny dator eller i alla fall installera om operativsystemet istället för att på sin höjd slänga in lite mer minne och ett nytt grafikkort för att ha en tjänstbar maskin fortfarande.

Medlem
Skrivet av Loxus:

i7? Låter dåligt optimerat isf.

Låter ju tvärtom, som det är bra optimerat om den kan nyttja Hyper Threading'en i i7.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

Elder Scrolls Online som nyligen släpptes har Minimum 60gb requirement och 80gb recommended requirement (full pre-load) och spelet tar ganska precis 30gb.

Det är ett MMO. En helt annan värld vad gäller sådant.

Du får gärna utveckla det svaret lite bättre. Vad exakt är skillnaden?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

50 gb är ju ingenting, jämför med cod eller bf så sure. Men dom når nästan upp till 50 gb med bra med multiplayer om man ens orkar använda klumpen man har i skallen.

Satan vad folk ska gnälla för inget, jag sitter på en laptop som förmodligen lär klara spelet på high i och med att bethesdas spel aldrig riktigt hållit dom systemkrav som sagts då min förra stationära från 2006 klarade skyrim på ultra utan några bekymmer.

Lägg ner med gnället ch gilla läget. Det är inte precis så att spelet ligger på 1 tb.

Spela inte istället det då så kan vi andra njuta a det och skratta åt dom som går miste om något awesome.

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Loxus:

i7? Låter dåligt optimerat isf.

Låter ju tvärtom, som det är bra optimerat om den kan nyttja Hyper Threading'en i i7.

Han menar troligen precis som han skriver.
Om en programvara kräver hårdvara i form av i7 för att fungera tillfredställande, då är mjukvaran dåligt optimerad.

Med maximal optimering hade sagd programvara kunnat rulla skönt på en i5 istället.
Kanske.

Det har alltid varit så med symbiosen mellan mjukvara och hårdvara.
Då hårdvaran blir bättre och bättre blir programvaran sämre optimerad.
Man löser prestandan genom att stoppa in mer hårdare vara.
Man behöver inte optimera.
I längden leder det till sämre programmerare.

Inaktiv
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

öH NEJ...

Öh jo. 50GB är fortfarande rätt så stort, även i dagens mått. Minns dock när man tyckte Diablo 2 på 200mb var stort haha

Medlem
Skrivet av SithSon:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Loxus:

i7? Låter dåligt optimerat isf.

Låter ju tvärtom, som det är bra optimerat om den kan nyttja Hyper Threading'en i i7.

Han menar troligen precis som han skriver.
Om en programvara kräver hårdvara i form av i7 för att fungera tillfredställande, då är mjukvaran dåligt optimerad.

Med maximal optimering hade sagd programvara kunnat rulla skönt på en i5 istället.
Kanske.

Det har alltid varit så med symbiosen mellan mjukvara och hårdvara.
Då hårdvaran blir bättre och bättre blir programvaran sämre optimerad.
Man löser prestandan genom att stoppa in mer hårdare vara.
Man behöver inte optimera.
I längden leder det till sämre programmerare.

Nu är ju det inte så att Wolfenstein (som är programvaran vi diksuterar i detta fallet) kräver en i7 för att fungera tillfredställande den kräver det för att

1. Köras i 60 FPS med ett antagande i upplösning 1920x1080
2. Köras med höga inställningar.

"The system requirements are based on the game being a next-gen experience running at 60fps. These are the system requirements to deliver the PC game as it was intended to be experienced."

Det är sant som du skriver om optimering och man kastar mer hårdvara på att lösa sämre mjukvara. Men samtidigt så är det faktiskt så att det krävs mera kompetens och optimering för att kunna tillvarata på hybrid kärnor, eller att använda alla kärnor. Det finns spel som släpps idag som har i5 som "krav" men som bara nyttjar 2 utav 4 kärnor. Om spelet är programmerat för att dra nytta av alla eventuella kärnor inklusive "hybriderna", betyder det att spelet bör rulla på de processorer som har mindre kärnor. Men kraften kanske helt enkelt inte räcker till.

Det är inte heller alltid en regel att tack vare vi får bättre hårdvara blir program sämre optimerade, för då hade vi till exempel inte haft nytta av ens dubbelkärniga processorer idag för inga program skulle vart skrivna för 2 kärnor. Det verkar som Wolfenstein är ett krävande spel, och tyngden visas både i storlek. Man kanske ska ha i åtanke att spelet drivs av id tech 5 vilket innehåller megatexture, och om du minns vad som skrevs om högupplösta texturer till Rage, så skulle det kräva en hel del för att leverera en högupplöst historia för megatexture tar såpass mycket plats och kraft. Troligtvis är Wolfenstein en uppdaterad historia av detta.

Programmerare är inte per definition sämre i dagens läge än vad de var förr, visst finns det bekväma programmerare som inte löser och optimerar, men det bör tilläggas att det är mer komplext att programmera till flera kärnor än vad det är att programmera till en.

Tiden lär utvisa, men jag tar inte de officiella "kraven" på högsta allvar, då det visat sig att de flesta spär på lite för att gardera sig emot eventuella kritik stormar. Men den som lever får se. Vad jag hört/läst av såna som testat spelet, levererar det tydligen en riktigt smarrig grafikupplevelse, så "kraven" kanske är befogade.

Allt som allt, jag tycker att har man lagt ner tid att koda så att motorn ska dra nytta utav 8 kärnor än istället för enbart 4, så visar det tecken på att man vill ha all kraft man kan få tag på, och 4 kärnor lider inte i optimeringen av det.

Väl mött.


signatur

Nämen!

Det är lungt här, men jag gillar inte 50Gb kravet, men det är förståeligt med tanke på hur det ser ut.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

så en 4 år gammal burk kan hantera detta spel...next gen right....

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

öH NEJ...

Öh jo. 50GB är fortfarande rätt så stort, även i dagens mått. Minns dock när man tyckte Diablo 2 på 200mb var stort haha

Nej det är inte stort med dagens mått.

Stort i jämförelse med andra spel men inte stort i jämförelse med lagringskapacitet i dagens datorer.
Och som jag skrev tidigare så finns det spel som ESO som kräver 80gb (full pre-load) om du ska spela på högsta inställningarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

öH NEJ...

Öh jo. 50GB är fortfarande rätt så stort, även i dagens mått. Minns dock när man tyckte Diablo 2 på 200mb var stort haha

Nej det är inte stort med dagens mått.

Stort i jämförelse med andra spel men inte stort i jämförelse med lagringskapacitet i dagens datorer.
Och som jag skrev tidigare så finns det spel som ESO som kräver 80gb (full pre-load) om du ska spela på högsta inställningarna.

Men nu snackade vi ju inte om hur bra dagens hårddiskar är, utan hur stora alla andra spel rimligen är... Har inget på min dator över 15-20?!

Medlem
Skrivet av Zelzahim:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

öH NEJ...

Öh jo. 50GB är fortfarande rätt så stort, även i dagens mått. Minns dock när man tyckte Diablo 2 på 200mb var stort haha

Nej det är inte stort med dagens mått.

Stort i jämförelse med andra spel men inte stort i jämförelse med lagringskapacitet i dagens datorer.
Och som jag skrev tidigare så finns det spel som ESO som kräver 80gb (full pre-load) om du ska spela på högsta inställningarna.

Men nu snackade vi ju inte om hur bra dagens hårddiskar är, utan hur stora alla andra spel rimligen är... Har inget på min dator över 15-20?!

Då har du inget MMO för i stort sett alla MMOn är större än 15gb och många går över 20gb och kraven ligger på det dubbla.
I stort sett alla spel som släppts till PC och PS4 ligger kring 30gb i storlek. Bla. AC4, BF4, CoD, Injustice, NBA 2k14.
Snarare så att indispel, mobilportar och mindre spel som ligger under 10gb i storlek i dagsläget.

Jag vet mycket väl om att vi snackade om hur stora spelen är med dagens mått och för det var min kommentar du citerade


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

Men nu snackade vi ju inte om hur bra dagens hårddiskar är, utan hur stora alla andra spel rimligen är... Har inget på min dator över 15-20?!

I stort sett alla spel som släppts till PC och PS4 ligger kring 30gb i storlek. Bla. AC4, BF4, CoD, Injustice, NBA 2k14.
Snarare så att indispel, mobilportar och mindre spel som ligger under 10gb i storlek i dagsläget.

Nu stämmer förvisso inte det, men även om det gjorde det så är 30 gig långt ifrån 50...

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

Men nu snackade vi ju inte om hur bra dagens hårddiskar är, utan hur stora alla andra spel rimligen är... Har inget på min dator över 15-20?!

I stort sett alla spel som släppts till PC och PS4 ligger kring 30gb i storlek. Bla. AC4, BF4, CoD, Injustice, NBA 2k14.
Snarare så att indispel, mobilportar och mindre spel som ligger under 10gb i storlek i dagsläget.

Nu stämmer förvisso inte det, men även om det gjorde det så är 30 gig långt ifrån 50...

Som jag sa tidigare så blandar du ihop kraven på spelen och storleken. CoD Ghosts har kravet 40gb.
40gb är väl närmare 50gb än 30gb är till 50gb?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

MEG
Medlem

Oj, tja där ser man. Visste inte att jag hade en sådan gammal dator, det är bara att glömma detta spel


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Struggle:
Skrivet av SithSon:
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Loxus:

i7? Låter dåligt optimerat isf.

Låter ju tvärtom, som det är bra optimerat om den kan nyttja Hyper Threading'en i i7.

Han menar troligen precis som han skriver.
Om en programvara kräver hårdvara i form av i7 för att fungera tillfredställande, då är mjukvaran dåligt optimerad.

Med maximal optimering hade sagd programvara kunnat rulla skönt på en i5 istället.
Kanske.

Det har alltid varit så med symbiosen mellan mjukvara och hårdvara.
Då hårdvaran blir bättre och bättre blir programvaran sämre optimerad.
Man löser prestandan genom att stoppa in mer hårdare vara.
Man behöver inte optimera.
I längden leder det till sämre programmerare.

Nu är ju det inte så att Wolfenstein (som är programvaran vi diksuterar i detta fallet) kräver en i7 för att fungera tillfredställande den kräver det för att

1. Köras i 60 FPS med ett antagande i upplösning 1920x1080
2. Köras med höga inställningar.

"The system requirements are based on the game being a next-gen experience running at 60fps. These are the system requirements to deliver the PC game as it was intended to be experienced."

Det är sant som du skriver om optimering och man kastar mer hårdvara på att lösa sämre mjukvara. Men samtidigt så är det faktiskt så att det krävs mera kompetens och optimering för att kunna tillvarata på hybrid kärnor, eller att använda alla kärnor. Det finns spel som släpps idag som har i5 som "krav" men som bara nyttjar 2 utav 4 kärnor. Om spelet är programmerat för att dra nytta av alla eventuella kärnor inklusive "hybriderna", betyder det att spelet bör rulla på de processorer som har mindre kärnor. Men kraften kanske helt enkelt inte räcker till.

Det är inte heller alltid en regel att tack vare vi får bättre hårdvara blir program sämre optimerade, för då hade vi till exempel inte haft nytta av ens dubbelkärniga processorer idag för inga program skulle vart skrivna för 2 kärnor. Det verkar som Wolfenstein är ett krävande spel, och tyngden visas både i storlek. Man kanske ska ha i åtanke att spelet drivs av id tech 5 vilket innehåller megatexture, och om du minns vad som skrevs om högupplösta texturer till Rage, så skulle det kräva en hel del för att leverera en högupplöst historia för megatexture tar såpass mycket plats och kraft. Troligtvis är Wolfenstein en uppdaterad historia av detta.

Programmerare är inte per definition sämre i dagens läge än vad de var förr, visst finns det bekväma programmerare som inte löser och optimerar, men det bör tilläggas att det är mer komplext att programmera till flera kärnor än vad det är att programmera till en.

Tiden lär utvisa, men jag tar inte de officiella "kraven" på högsta allvar, då det visat sig att de flesta spär på lite för att gardera sig emot eventuella kritik stormar. Men den som lever får se. Vad jag hört/läst av såna som testat spelet, levererar det tydligen en riktigt smarrig grafikupplevelse, så "kraven" kanske är befogade.

Allt som allt, jag tycker att har man lagt ner tid att koda så att motorn ska dra nytta utav 8 kärnor än istället för enbart 4, så visar det tecken på att man vill ha all kraft man kan få tag på, och 4 kärnor lider inte i optimeringen av det.

Väl mött.

Citat:

Men samtidigt så är det faktiskt så att det krävs mera kompetens och optimering för att kunna tillvarata på hybrid kärnor, eller att använda alla kärnor. Det finns spel som släpps idag som har i5 som "krav" men som bara nyttjar 2 utav 4 kärnor.

Ja, jag håller med. Mer kompetens för att lösa ett område, men optimeringen handlar om ALLA områden, och nu pratar jag inte bara om spel.

Citat:

Det är inte heller alltid en regel att tack vare vi får bättre hårdvara blir program sämre optimerade, för då hade vi till exempel inte haft nytta av ens dubbelkärniga processorer idag för inga program skulle vart skrivna för 2 kärnor.

Nja. När det gäller väldigt krävande spel/program tror jag att du har rätt. Men spel/program som inte kräver särskilt mycket tenderar att programmeras ooptimerat - främst av anledningen att det inte behövs, de rullar fort ändå.

Citat:

Det verkar som Wolfenstein är ett krävande spel, och tyngden visas både i storlek. Man kanske ska ha i åtanke att spelet drivs av id tech 5 vilket innehåller megatexture, och om du minns vad som skrevs om högupplösta texturer till Rage, så skulle det kräva en hel del för att leverera en högupplöst historia för megatexture tar såpass mycket plats och kraft. Troligtvis är Wolfenstein en uppdaterad historia av detta.

Håller fullständigt med. Jag minns dock inte alla detaljer kring iD Tech 5 och megatexture, mer än att det krävs just enorma resurser av både RAM och CPU/GPU. Hoppas på att Wolfen utvecklar det vidare och flyttar fram horisonten än mer.

Spel har alltid drivit hårdvaran framåt, liksom porren =P

Citat:

Programmerare är inte per definition sämre i dagens läge än vad de var förr

Jag håller inte med. De är sämre, de blir sämre. De tvingas inte optimera och skriva effektiv kod för att saker ska funka överhuvudtaget då hårdvaran i princip är obegränsad för uppgiften.

Jämför med när programmen skulle exekvera på RAM under 1024Kb få plats på en 3,5" diskett på 1,5Mb. Eller jämför med demoprogrammering, tex. 40k där hela den kompilerade koden får vara maximalt 40Kb.

Citat:

det bör tilläggas att det är mer komplext att programmera till flera kärnor än vad det är att programmera till en.

Förvisso, helt rätt. Men det är fortfarande bara ett område. Programmering handlar om mycket mer än enkel vs. och flertrådat.

Citat:

Tiden lär utvisa, men jag tar inte de officiella "kraven" på högsta allvar, då det visat sig att de flesta spär på lite för att gardera sig emot eventuella kritik stormar.

Ja, det brukar ju vara så, vilket är lite bra, så man slipper uppgradera exakt varje kvartal.

Jag ser sjukt mkt fram emot Wolfenstein.
Hoppas bara det inte blir ett dussinFPS, med lite snyggare grafik och andra vapen.
Man har ju testat 100-tals FPS vid det här laget, och många är väldigt slätstrukna.

Så för att fånga mitt intresse måste det ha "det lilla extra" som de andra inte har.

Bra kritik i övrigt, tycker du har fångat många bra punkter!
Lev väl du med

Medlem
Skrivet av Guran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

50Gb är ingenting med dagens mått ja.

Sluta tramsa nu grabbar, om BF4 med samtliga expansioner uppgår till 40Gb
Då är 50Gb för det här väldigt mycket, samma fula knep med okomprimerat ljud i alla språk här också kanske?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Guran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

50Gb är ingenting med dagens mått ja.

Sluta tramsa nu grabbar, om BF4 med samtliga expansioner uppgår till 40Gb
Då är 50Gb för det här väldigt mycket, samma fula knep med okomprimerat ljud i alla språk här också kanske?

Jag tycker inte att det är ett fult knep.
Snarare det motsatta - smart.

Hårddisk är så billigt idag och IO:n tillåter att filer läses superfort från disk mer effektivt än om CPU:n hade behövt expandera filerna först.

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Guran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

50Gb är ingenting med dagens mått ja.

Sluta tramsa nu grabbar, om BF4 med samtliga expansioner uppgår till 40Gb
Då är 50Gb för det här väldigt mycket, samma fula knep med okomprimerat ljud i alla språk här också kanske?

Ja och förr fick man plats med ett spel på en diskett. #dealwithit

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Guran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

50Gb är ingenting med dagens mått ja.

Sluta tramsa nu grabbar, om BF4 med samtliga expansioner uppgår till 40Gb
Då är 50Gb för det här väldigt mycket, samma fula knep med okomprimerat ljud i alla språk här också kanske?

En konsol kanske är mer passade för dig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Blir ju kul för folk när alla ska ladda ner det från Steam, tur man sitter på hela 8Mbit DSL...

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Blir ju kul för folk när alla ska ladda ner det från Steam, tur man sitter på hela 8Mbit DSL...

Fiber är bra för magen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Guran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Zelzahim:

50 gig?! Skojar de med mig?

50gb är inte farligt mycket med dagens mått.

Öh, jo.

eh, nej!?!

50Gb är ingenting med dagens mått ja.

Sluta tramsa nu grabbar, om BF4 med samtliga expansioner uppgår till 40Gb
Då är 50Gb för det här väldigt mycket, samma fula knep med okomprimerat ljud i alla språk här också kanske?

En konsol kanske är mer passade för dig.

Spelar uteslutet på PC om jag inte nostalgitrippar lite på mitt 8-bitars!
Har heller inget problem med utrymmet men kan tänka mig att andra har det, och det tar emot lite när det här säkerligen är ett fulknep.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar