"Konsoler kan inte hantera Star Citizen"

Medlem

Sjukt larvigt när pc-fanbois bara jämför hårdvaran rakt av också, yeah right att er 7 år gamla PC skulle klara ett spel som Uncharted 4.

Medlem

Pc är så mainstream idag så det är skrattretande. Att kidsen inte flyttat hemifrån kan man ju iofs förstå då hårdvara kostar pengar och morsans köttbullar smakar bäst.

Detta inlägg kommer att tas bort då det är anti pc.

Big ballz Neo Geo 4 life pc kids

Medlem

Varför bråka? När jag vill spela RTS, EVE topdown RPG lirar jag på datorn, när jag vill slöa i soffan framför ett äventyrspel spelar jag på min konsol. Har ingen önskan att någon vinner något "krig", bättre de olika enheterna får finnas och göra det de är bra på var för sig.

Till chips dricker jag öl, inte mjölk. Till nybakta bullar dricker jag mjölk inte öl. Tänk om någon sa att jag måste dricka mjölk till allt!

Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:

Sjukt larvigt när pc-fanbois bara jämför hårdvaran rakt av också, yeah right att er 7 år gamla PC skulle klara ett spel som Uncharted 4.

Jag tror de flesta tänker mer än bara hårdvara med tanke på vad videon i nyheten visar oss... Om vi vill komma upp i 60FPS i det här lär vi nog få hosta upp det tredubbla priset av en konsol och vi kommer att älska det!

Med det sagt, jag tycker om konsoler också. Jag är en gamer, jag väljer allt.

MEG
Medlem

Ser verkligen fram emot detta spel, jag tror att det endera blir en stor succe eller en dunder flopp. Nackdelen om det blir bra är att man måste se sig om efter en ny dator


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Olidion:

Varför bråka? När jag vill spela RTS, EVE topdown RPG lirar jag på datorn, när jag vill slöa i soffan framför ett äventyrspel spelar jag på min konsol. Har ingen önskan att någon vinner något "krig", bättre de olika enheterna får finnas och göra det de är bra på var för sig.

Top down RPG oftast bäst på konsol.

Spelar dock strategi, RTS, MMORPG och FPS på PC.

Till chips dricker jag Loka eller COOPs billiga bubbelvatten för det släcker törsten rätt bra till skillnad från läsk som är för sockrig för min smak.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Plus fucking ett!

Medlem

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Varför ska man köpa ett nerskalat spel? kan dom lika gärna göra ett nytt spel som är designat just för sådant.

Då skulle vi slippa större problemen vi har idag med multi system spel.

k3m
Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:
Skrivet av Quid:
Skrivet av ReGGaeBOSS:

På vilket sätt har KONSOLERNA förstört spel?

Portade shooters låsta till FOV 65 och där musinställningar saknas är ju ett exempel...

Ja, men är det konsolen som har gjort den porten? Det är väl utvecklarna/utgivarna ni ska grina på isåfall.

Nä, men vi pc-spelare får lida pga lata elr tröga människor som köper konsol bara för att det är "bekvämt" och lättfattat.

Och visst förstör konsolernas begränsningar spel. Pga gissa vad. Just det konsolens begränsning. I bland undrar jag vad som finns i huvudet på folk.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Du missade nog helt vad de sade; Att de inte kompromissar utvecklingen för att det ska vara spelbart på konsoll. Det är ingen tvekan om att ingen konsoll pallar att köra spelet som det är i nuläget.

Sedan kan vi direkt avliva dina argument med att det faktiskt inte går att köra på konsoll oavsett hur det 'nerskalas' eftersom ingen port existerar och antagligen aldrig heller kommer att existera.

Medlem

Jaha... Om konsolerna är för klena så lär ju knappast min dator palla det. Nåväl, nöjer mig med Elite till pc och Valkyria till ps4


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det har väl troligen med skala och/eller interface att göra? Kan tänka mig att det blir osmidigt med kontroll.

Tror jag lagt ut över 3000kr på spelet snart.

1x Constallation
1x 300i

Sen olika vapen på det.

Och ja det måste väll den mest inbitna konsol älskaren också förstå.
DVS: Star Citizen skulle aldrig rulla på dagens konsoler, elr jo, på low och i 20fps.

Jag äger både en ps4a o en PC så det är inget flame war här utan ser bara sanningen i vitögat.
PC- > Ps4
Star Citizen - > PC Only

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Du missade nog helt vad de sade; Att de inte kompromissar utvecklingen för att det ska vara spelbart på konsoll. Det är ingen tvekan om att ingen konsoll pallar att köra spelet som det är i nuläget.

Sedan kan vi direkt avliva dina argument med att det faktiskt inte går att köra på konsoll oavsett hur det 'nerskalas' eftersom ingen port existerar och antagligen aldrig heller kommer att existera.

Ok så det kommer inte finnas grafikinställningar på PC? allt kommer vara låst på ultra för "det va så spelet va tänkt att vara"?
Ps4 skulle kunna köra spelet på lägsta settings eller bättre just prestandamässigt.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Varför ska man köpa ett nerskalat spel? kan dom lika gärna göra ett nytt spel som är designat just för sådant.

Då skulle vi slippa större problemen vi har idag med multi system spel.

Konsoller existerar så uppenbarligen är det många som inte bryr sig om absolut senaste hårdvaran och bästa möjliga grafiken.
När spel som Minecraft är bäst säljade spelet så verkar det inte som PC spelare bryr sig så speciellt mycket om grafik heller...

Medlem
Skrivet av Olidion:

Varför bråka? När jag vill spela RTS, EVE topdown RPG lirar jag på datorn, när jag vill slöa i soffan framför ett äventyrspel spelar jag på min konsol. Har ingen önskan att någon vinner något "krig", bättre de olika enheterna får finnas och göra det de är bra på var för sig.

Till chips dricker jag öl, inte mjölk. Till nybakta bullar dricker jag mjölk inte öl. Tänk om någon sa att jag måste dricka mjölk till allt!

Så sant, summerar detta patetiska krig...
Att folk inte kan låta varandra göra som de vill utan att försöka idiotförklara och/eller få över på sin sida.

Påminner om då man i en tågkupé råkar hamna bredvid en religiös missionär som prompt vill få en att ändra åsikt.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Varför ska man köpa ett nerskalat spel? kan dom lika gärna göra ett nytt spel som är designat just för sådant.

Då skulle vi slippa större problemen vi har idag med multi system spel.

Konsoller existerar så uppenbarligen är det många som inte bryr sig om absolut senaste hårdvaran och bästa möjliga grafiken.
När spel som Minecraft är bäst säljade spelet så verkar det inte som PC spelare bryr sig så speciellt mycket om grafik heller...

Min kommentar innehåller absolut inget om kvalliten på grafiken i fråga utan utgår att även gameplayet och spelet i helhet blir lidande av nerskalningen och så har vi sett 100 tals gånger senaste åren.

Medlem

Inte ett öre har de fått... Intresset är väldigt svalt efter det man fått se hittils, trots att jag längtar efter ett riktigt bra rymdspel att fastna i efter EVE.

EVE får väl sitta kvar på tronen ett tag till, antar jag.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Star Citizen kan inte hantera konsoler...

Medlem
Skrivet av Deli:

Alltså hur riktigt mycke måste man "pledge'a" för att få börja lira? bara köpa typ vilket skepp som helst eller hur mycket $$$ krävs det?

Det billigaste skeppet kostar kring 250 kr, det dyraste bra över fyra tusen.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Salami:
Skrivet av Gaara:

Det är bara PR bullshit, klart det funkar till konsollerna också men i någon nerskalad form.
Men visst funkar spelet bara med dubbla GPU:r och överklockade highend datorer med vattenkylning så visst...

Varför ska man köpa ett nerskalat spel? kan dom lika gärna göra ett nytt spel som är designat just för sådant.

Då skulle vi slippa större problemen vi har idag med multi system spel.

Konsoller existerar så uppenbarligen är det många som inte bryr sig om absolut senaste hårdvaran och bästa möjliga grafiken.
När spel som Minecraft är bäst säljade spelet så verkar det inte som PC spelare bryr sig så speciellt mycket om grafik heller...

Min kommentar innehåller absolut inget om kvalliten på grafiken i fråga utan utgår att även gameplayet och spelet i helhet blir lidande av nerskalningen och så har vi sett 100 tals gånger senaste åren.

För att inte tala om att hela kontrollschemat ska reduceras till en handkontroll med några få knappar på. Det är helt klart den främsta orsaken till att konsollspel förenklas och 'dummas ner', vilket i sin tur är orsaken till att PC-spelare ser snett på konsollportar.

fattar inte spelet riktikt,,måste jag alltså betala riktiga pengar för att få lira eller? eller kan jag när det kommer grinda pengar fixa skepp osv


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

fattar inte spelet riktikt,,måste jag alltså betala riktiga pengar för att få lira eller? eller kan jag när det kommer grinda pengar fixa skepp osv

Så länge spelet är early access måste skepp köpas för riktiga pengar. När spelet släpps kan man köpa dem för in-game currency. Men genom att köpa skepp för riktiga pengar, (och vi snackar MYCKET pengar) kan man stödja utvecklarna.

så-så länge pappa betalar kan man bli störst bäst och vacrast...luktar pay to win lång väg


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Farris:

*host* Började inte med en Kickstarter *host*

Fy fan vilken kissnödig kommentar.

10 oktober via IgnitionDeck, och 17 oktober via Kickstarter.

"Wow!"

Skrivet av Tomten:

Finansieringen började inte med en kickstarter, den kom långt senare, när de redan fått ihop några miljoner.

Kom en vecka efteråt.

Medlem
Skrivet av Margy:

De vet vad de ska säga för att göra spelets målgrupp glada.

Det räcker för utvecklare att säga att man struntar i konsoler eller något dylikt så ser man personer på detta forum som genast blir sugna på att köpa spelet.

Och hur tycker du att det är när Destiny bara släpps till ps4 whinar du då också??


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

så-så länge pappa betalar kan man bli störst bäst och vacrast...luktar pay to win lång väg

Ja vitycker ofte olika men PC härskar och är starkas vad gäller spel så är det bara. "pay to win" oj vad bittert...


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av Cortex:

Star Citizen kan inte hantera konsoler...

Rätt tänkt MEN i fel ordning: konsoler kan inte hantera Star Citizen.

he he he .


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Skriv svar