Heroes of the Storm får nytt leveling-system
Så de som testar nya hjältar kommer inte ha tillgång till alla abilities & talents?
Nej, har inga förhoppningar kvar för detta spel.
Lvl 4 så har du allt utom det kosmetiska, är inte så att det kommer att ta 6 månaders konstant grindande... men jag vet, hemsk tanke att behöva spela mer än 1 match utan att ha fått känna på allt som har att erbjudas.
OT:
Har spelat hyfsat mycket av alphan och tycker att det är riktigt kul med tanke på att det är alpha och jag tror verkligen att det kan bli en succé när det väl släpps. Har svårt att se om det har någon framtid på den kompetitiva scenen, men det vet jag heller inte om Blizzard försöker.
Den största nackdelen just nu är väl att man inte har en aning om vad ens medspelare skillar på, väldigt svårt att få en bra lagkomposition om man inte kommunicerar oerhört mycket (vilket de flesta, inklusive jag, inte gör i pub-games i mobas).
OnT:
Gillar denna uppdatering, tror att det kan fungera bra
Så de som testar nya hjältar kommer inte ha tillgång till alla abilities & talents?
Nej, har inga förhoppningar kvar för detta spel.
Tänker du alltid så när du provar ett nytt spel? Har du inte allt från början när du "provar" en karaktär så är det skräp? Antar att du inte spelar så många spel med gear, skill eller levlingsystem då.
Det här gjorde iallafall spelet ytterligare intressant för mig.
Tanken är nog att man ska vänja sig in nya hjältar. Börja med standardutbud, kör några matcher, levla och få tillgång till mer bredd när du lärt dig grunderna. Blir nog bra, förutsatt att de första levlarna är relativt enkla att klämma.
Vanligtvis brukar speltitlar låta bra på svenska menar du?
Vad tycker du själv? Den här speltiteln suger på engelska också dock.
Varför? Det är ju Blizzards hjältar (hero). En blizzard är en typ av storm alltså "heroes of the storm", tycker den är ganska smart sjäv.
Hoppas hästarna försvinner så småningom, ser väldigt klumpigt ut visuelt och spelmässigt att behöva rida runt.
Hehe, det är det enda jag stör mig på i spelet - hästarna. Ser sjukt klumpigt ut och jag tycker inte alls det passar i denna serie av spel..
Jag menar...Diablo på en häst? Seriöst? Ser ju inte klokt ut på majoriteten av hjältar (Alpha eller inte...).
Så de som testar nya hjältar kommer inte ha tillgång till alla abilities & talents?
Nej, har inga förhoppningar kvar för detta spel.
Tänker du alltid så när du provar ett nytt spel? Har du inte allt från början när du "provar" en karaktär så är det skräp? Antar att du inte spelar så många spel med gear, skill eller levlingsystem då.
Det här gjorde iallafall spelet ytterligare intressant för mig.
Nej men detta är ju ett moba. Ska ju vara extremt tävlingsinriktat? Men det blir inte det när spelarna inte har samma förutsättningar. Hur tycker du det blir mer intressant?!
Så de som testar nya hjältar kommer inte ha tillgång till alla abilities & talents?
Nej, har inga förhoppningar kvar för detta spel.
Tänker du alltid så när du provar ett nytt spel? Har du inte allt från början när du "provar" en karaktär så är det skräp? Antar att du inte spelar så många spel med gear, skill eller levlingsystem då.
Det här gjorde iallafall spelet ytterligare intressant för mig.
Nej men detta är ju ett moba. Ska ju vara extremt tävlingsinriktat? Men det blir inte det när spelarna inte har samma förutsättningar. Hur tycker du det blir mer intressant?!
Så hur besvärligt tycker du att det låter då, att lägga ner en gnutta tid på en hjälte? Du kommer antagligen vara lvl 6-10 på en hjälte innan du blir bra på den nog att börja tala om tävlingsinriktning i vilket fall som helst. Misstänker dessutom starkt att sakerna du kan levla till dig inte kommer vara direkt avgörande i amatörmatcher ändå.
För mig blir det roligare att det händer något med en karaktär som man favoriserar över andra, annat än att man bara blir bättre på den.
Har spelat en hel del utav alphan och jag är positivt överraskad.
Törs inte svara på om det kommer bli mer competitve än League och Dota 2.
Matcherna är mycket kortare än i de andra mobas men det kompenseras med konstant action vilket lanefasen inte alltid är i de andra spelen.