Nya dödshot i spelbranschen

Inaktiv
Skrivet av Javas:

Många ogillar henne så mycket för att hon vinklar så starkt att hon rent utav ljuger väldigt ofta i hennes videor. Hon stänger av kommentarsfunktionen i sina youtube filmer så folk inte ska kunna "call out da bullshit", under täckmanteln "folk är så dumma mot mig i kommentarerna". Jag ogillar henne för de anledningarna men att mordhota henne och hennes familj är inte friskt :/

Vad ljuger hon om?

Medlem

Galet och fel med fysiska hot som mord osv helt klart.

Men surfar man på en populär trendvåg som hon gör just nu så är det svårare att komma med kritik mot det som kan godtas. Och då även lättare att vinka det lite extra och i värsta fall även dra det till nytta då man är på "trend-sidan".
Är Internet vi talar om trotts allt, folk har lättare att uttrycka sig där, än i samma rum. Och är man inte dum nog kan man helt klart dra nytta av sånt för att få lite extra pr och och tycka synd om.
Ungefär som ni skrev "Lohan vill ha uppmärksmanhet" tidigare.

Redaktör
Skrivet av LVX156:

Sverige, landet där radikalfeminismen blivit en helig ko, inte minst på FZ.

Det här handlar om en person som blir dödshotad för att hon framför åsikter om spel. Vi på FZ skriver nyhet om det (men tar inte med ett ord ställning till hennes videor), och du kallar oss radikalfeministiska. Skärp dig.


signatur
Medlem

Man skäms ögonen ur sig. Det finns alltså människor som beter sig på det här viset. Att läsa sånt här får mig att känna mig smutsig om människa. Vissa verkar inte ha bättre för sig än att försöka känna sig stor på internet..

Medlem
Skrivet av Cane:

Intressant.

Varför har ni inte tagit upp alla hotet från feminister på folk som lugnt och sansat kommit med konstruktiv kritik mot fröken Sarkesians videor?

Länka gärna till motsvarande, inte för att jag tror att det inte finns, och förklara varför det skulle göra hoten i artikeln mer OK.
"Aaaaah, men feministernas sida hotar ju också då..."?

Medlem

Anita Sarkeesians bo fcking ho om hon försvann ur spelvärlden så skulle den genast må mycket bättre, och värför raporterar ni inte om Zoe Quinn? som är en mycket störe skandal en än gnällandes anita.. eller har ni också legat med henne

Medlem

Jag hatar henne så otroligt mycket. Då jag tycker att hennes argument som hon visar upp är så sjuka och vridna. Men att hota folk är fortfarande inte ok. Men usch vad jag hatar henne. Var det inte hon som inte ens spelade spel. Hon sa att hon har spelat spel hela sitt liv. Men en video från 2010 så säger ho natt hon hatar spel och aldrig spelar dom. Jag lovar att hon är bara ut för att göra folk sura. Hon är en extremist feminism som skitar ner vad feminism igentligen står för.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&list=...

När du skriver "dock" får man uppfattningen att det finns en anledning till dödshoten, att de har en orsak. Tycker man inte som Anita kan man sakligt kritisera åsikterna, inte hota hennes person. Det finns inga ursäkter till det.

Det är hot. På internet. Ingenting kommer hända av dem. Det är klart att folk river i lite extra med folk som henne, ser det som en självklarhet att detta skulle hända.

Hon har tillräckligt med SJW's som klappar henne på ryggen och får det att kännas bättre är jag övertygad om. Sen kan hon utnyttja all PR hon får av detta för att tjäna mer pengar och tråckla ut ännu mer skitdåliga videos. Det är ju nästan som en present egentligen.

Skulle du skicka iväg din dotter till skolan, trygg i vetskapen om att psykopater som skriver sådan där på nätet mot dig aldrig skulle få för sig att göra något efterblivet på riktigt? Verkligen?

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av Gagoff:

Att hota folk är självklart inte ok, så om det är på riktigt så är det fel.

Och det är ganska sorgligt, men det finns en del av mig som tror att hon hittar på det hela.
Hon har en tendens att förvrida fakta något enormt för att vinna poäng på nätet, tyvärr.
Att hon som är så sjukt aktiv på twitter tagit en screenshot av det, där hon inte är inloggad, får det att verka ännu mindre trovärdigt.
Ord emot ord på internet, iofs, gör väl att det kanske är svårt att få reda på hur saker egentligen ligger till.

Ser ju lite märkligt ut när inläggen bara är mellan 12 sekunder och 3 minuter gamla också. Och att kontot är nerstängt.

Ja, eller hur. Jag trodde man lätt skulle kunna hitta snubben, typ, genom en sökning på Facebook...måste vara fejk. Gör gärna en sån där "Anna Sarkeesian - BUSTED!" video på YouTube, där du "avslöjar" henne. Mer fakta än det du redan samlat på dig behöver man ju inte.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av b4bsilver:

Anita Sarkeesians bo fcking ho om hon försvann ur spelvärlden så skulle den genast må mycket bättre, och värför raporterar ni inte om Zoe Quinn? som är en mycket störe skandal en än gnällandes anita.. eller har ni också legat med henne

Återigen, hon var ett av fyra exempel vi tog upp i nyheten och ingenstans tog vi upp hennes åsikter. Vi problematiserar att kreatörer i spelbranschen blir mordhotade för sina verk.

Affären med Zoe Quinn är, i mitt tycke, alldeles för infekterad för att skapa en vettig diskussion kring vad som faktiskt hände. Och så har vi såklart idkat älskog med henne.


signatur
Medlem
Skrivet av Simon Karlsson:

Jag tittade på hela serien av "tropes vs damsel in distress" igår och förstår inte vad folk har emot henne - hon gör rätt uppenbara poänger över hur könsskillnader porträtteras, att kvinnan otroligt ofta är en symbol för svaghet och måste räddas, medans männen räddar sig själva.

Första avsnittet.
Hon tar upp hur ett Double Dragon-spel från 2012 fasthåller vid traditionen att visa upp kvinnor som svaga, men ignorerar att spelet slutar med att en kvinna nitar en av karaktärerna i pungen med kraften av en DBZ-karaktär.

Hon snackar om hur en kvinna reduceras till ett objekt att vinna som pris när man klarat spelet, om målet med spelet är att rädda en kvinna. Men ignorerar att det kanske finns en story bakom. Att huvudkaraktären är tillsammans med tjejen och därav gör sitt yttersta för att rädda sin älskade.

Vad är det man dödar mängder och ytterligare mängder av för att i slutet nå fram till kvinnan? Män.

Män "utsätts" för lika många stereotyper som kvinnor. Hennes argument är selektiva och sällan uppbackade. Hon påstår att vissa bilder av kvinnor man ser i spel har stor påverkan i samhället, men kan inte stärka det. Hon plockar de delar av spel som kan vinklas för att se sexistiska ut och utelämnar de delar som istället stärker kvinnor, eller är sexistiska mot män.

Hon har vissa bra poänger. Men de är så få och så insmetade i i en röra av lögner, logiska hopp och antaganden att det är svårt att ta henne seriöst.

OT: Vidrigt med dödshot. Kan inte folk bara bemöta varandra med saklig diskussion?

Medlem

Det finns inga lösningar på hot. Om människor är kapabla att döda varandra över att en annan person tror på en annan påhittat tomte i himlen än vad dom själva tror på så är hot väldigt långt ner på skalan.
Så länge det finns människor så kommer också hot att finnas.

Releasehästryttare
Skrivet av Ender:
Skrivet av Cane:

Intressant.

Varför har ni inte tagit upp alla hotet från feminister på folk som lugnt och sansat kommit med konstruktiv kritik mot fröken Sarkesians videor?

Länka gärna till motsvarande, inte för att jag tror att det inte finns, och förklara varför det skulle göra hoten i artikeln mer OK.
"Aaaaah, men feministernas sida hotar ju också då..."?

https://www.youtube.com/watch?v=x9_MVPq1SJY&list=UUmb8hO2ilV9...

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&l...

Det var det jag tänkte skriva. Det kan ju vara att vissa "offer" utnyttjar hoten för att få uppmärksamhet trots att de kanske inte ens bryr sig...

Bara för att förtydliga; Jag menar inte att alla gör så och att det inte finns offer. Det gör det, men folk är villiga att göra mycket konstigt för att få uppmärksamhet också.

Genom att skriva så, att antyda att hon använder hoten till sin fördel, trivialiserar man dem. Frågan är hur man får folk att sluta hota, inte ta dem på mindre allvar.

Man lägg av, hon citerar ETT twitterkonto och blåser upp det hela så att man ska tro att det handlar om tusentals personer som spårat upp var henne föräldrar bor.

Hon är ett professionellt offer; om det inte fanns någon enstaka dåre som hotade henne så skulle hon fan i mig göra det själc från ett annat konto bara för att få uppmärksamhet och kunna gråta lite mer om "patriarkatet".

När feminister säger att alla män är våldtäktsmän, att allt heterosexuellt sex är våldtäkt, eller att det är våldtäkt om en kvinna ångrar sig dagen efter, då är det helt jävla tyst. Protesterar man så är man ett priviligierat jävla CIS-avskum som bara ska hålla käft, för ens åsikt betyder inget.

Sverige, landet där radikalfeminismen blivit en helig ko, inte minst på FZ.

Jag tror du har missat vad uttrycket "alla män är potentiella våldtäktsmän kommer ifrån och vad det handlar om:

http://hanapee.com/blog/2013/05/02/alla-man-ar-potentiella-va...

http://hanapee.com/blog/2013/06/05/att-lasa-lite-for-snabbt/

Varsågod.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Så jävla mycket drama över trivialt bullshit.

Folk är svin på internet, det är ingen hemlighet.

KoP
Medlem

Finns många små snorvalpar där ute, pumpade med testosteron som skulle behöva uppsöka någon form av gruppterapi där dom kunde prata av sig angående sin ilska. :/

Medlem

Altså. måste FZ håla på att skriva om SJW eller är det här sidan också blivit infekterat. jag vill ha nyheter om spel och inte att den här sidan ska förvandlas till "Vita Kränkta Män™ gillar [X]. så här ska vi förstöra det"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ReeBart:

Altså. måste FZ håla på att skriva om SJW eller är det här sidan också blivit infekterat. jag vill ha nyheter om spel och inte att den här sidan ska förvandlas till "Vita Kränkta Män™ gillar [X]. så här ska vi förstöra det"

Fast nu har du ju inte ens läst nyheten, som problematiserar att folk blir mordhotade. Inte vad de faktiskt har gjort för att "provocera", vilket i sammanhanget är ytterst irrelevant.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av b4bsilver:

Anita Sarkeesians bo fcking ho om hon försvann ur spelvärlden så skulle den genast må mycket bättre, och värför raporterar ni inte om Zoe Quinn? som är en mycket störe skandal en än gnällandes anita.. eller har ni också legat med henne

Återigen, hon var ett av fyra exempel vi tog upp i nyheten och ingenstans tog vi upp hennes åsikter. Vi problematiserar att kreatörer i spelbranschen blir mordhotade för sina verk.

Affären med Zoe Quinn är, i mitt tycke, alldeles för infekterad för att skapa en vettig diskussion kring vad som faktiskt hände. Och så har vi såklart idkat älskog med henne.

infekterad, kek ..kan det vara så att det jusst handlar om spel-journalister som tappar trovärdighet

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av LVX156:

Sverige, landet där radikalfeminismen blivit en helig ko, inte minst på FZ.

Det här handlar om en person som blir dödshotad för att hon framför åsikter om spel. Vi på FZ skriver nyhet om det (men tar inte med ett ord ställning till hennes videor), och du kallar oss radikalfeministiska. Skärp dig.

Var någonstans sa jag att ni var radikalfeministiska på grund av den här artikeln? Du vet mycket väl att ni är en überfeministisk sida med klara vänstersympatier, inte minst har Arnroths många krönikor visat det.

Medlem

Hon får skylla sig själv, gör man såna oseriösa videos så bör man inse att man kommer få starka reaktioner. Sen att hota med våld är bara löjligt, bättre att bara ignorera denna kvinna då hon inte förtjänar någon uppmärksamhet alls.

Medlem
Skrivet av zanexlol:

Så jävla mycket drama över trivialt bullshit.

Folk är svin på internet, det är ingen hemlighet.

Stämmer, men på vilket sätt är det trivialt? Att hot, attacker och trakasserier är vardagsmat tycker jag är precis raka motsatsen till trivialt bullshit.

Releasehästryttare
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av ReeBart:

Altså. måste FZ håla på att skriva om SJW eller är det här sidan också blivit infekterat. jag vill ha nyheter om spel och inte att den här sidan ska förvandlas till "Vita Kränkta Män™ gillar [X]. så här ska vi förstöra det"

Fast nu har du ju inte ens läst nyheten, som problematiserar att folk blir mordhotade. Inte vad de faktiskt har gjort för att "provocera", vilket i sammanhanget är ytterst irrelevant.

Tror han menar att denna sortens nyheter är något som är mer för aftonbladet än för fz

Medlem

Alltid när det skrivs om något som på något litet sätt kan kopplas till feminism eller minoriteter så verkar det dyka upp negativa kommentarer från personer som aldrig verkar posta i vanliga fall.

Är det personer som inte vågar stå för sina åsikter med sitt vanliga konto och skapar ett till eller vad är det frågan om? Ska man ta på sig foliehatten och misstänka att det är något organiserat för att sprida vissa åsikter?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av kabex:
Skrivet av Gagoff:

Att hota folk är självklart inte ok, så om det är på riktigt så är det fel.

Och det är ganska sorgligt, men det finns en del av mig som tror att hon hittar på det hela.
Hon har en tendens att förvrida fakta något enormt för att vinna poäng på nätet, tyvärr.
Att hon som är så sjukt aktiv på twitter tagit en screenshot av det, där hon inte är inloggad, får det att verka ännu mindre trovärdigt.
Ord emot ord på internet, iofs, gör väl att det kanske är svårt att få reda på hur saker egentligen ligger till.

Ser ju lite märkligt ut när inläggen bara är mellan 12 sekunder och 3 minuter gamla också. Och att kontot är nerstängt.

Ja, eller hur. Jag trodde man lätt skulle kunna hitta snubben, typ, genom en sökning på Facebook...måste vara fejk. Gör gärna en sån där "Anna Sarkeesian - BUSTED!" video på YouTube, där du "avslöjar" henne. Mer fakta än det du redan samlat på dig behöver man ju inte.

Mja, du missade kanske min post några steg efter där jag har några länkar som pekar på att hon är den typ av person som inte har några problem med att vara oärlig för att främja sin karriär som professionell feminist?

Även en bild som pekar på att hela twitterflödet ser väldigt märkligt ut, och det inte är osannolikt att hon gjort detta själv hade jag med där.

Med det sagt tycker jag absolut inte att det är ok att hota folk. Jag betvivlar bara att hon faktiskt blivit hotad.

Medlem
Skrivet av ReeBart:

Altså. måste FZ håla på att skriva om SJW eller är det här sidan också blivit infekterat. jag vill ha nyheter om spel och inte att den här sidan ska förvandlas till "Vita Kränkta Män™ gillar [X]. så här ska vi förstöra det"

Jag vill be om ursäkt å FZs vägnar för att en nyhet råkade handla om något annat än att något PS4-spel inte är 60fps eller whatever.

Och vem försöker förstöra spel? Det här är en artikel om att flera i spelbranschen har blivit dödshotade för.. öhm.. anledningar. Jag ser inte hur det förstör något annat, utöver mitt förtroende för mänskligheten.

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av marcus8958:

Är sverigedemokraterna provocerande för att dom vill minska arbetslösheten?

nej. de är provocerande för att de är rasister

Men du tycker det är rätt att vara provocerande alltså rätt att vara rasist.

Skrivet av nisp88:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av nisp88:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av boota:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av boota:
Skrivet av Raskarl:

Anita, som har twitterkontot Feminist Frequency, kan vara en av dom dummaste människorna när det kommer till att försöka vända folk mot spelvärlden dock. Hon är emot allt som har med spel att göra och påstår att spel stärker patriarket osv.

https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI&a...

spelar det någon roll? rättfärdigar det den typen av hat hon får utstå? rättfärdigar det hot om våldtäkt och mord?

Det är inte rätt att hon blir hotad men det är inte heller rätt att hon provocerar grupper av kön för att tjäna pengar.

varför är det inte rätt?
och även om det skulle vara fel, vad har det i den här diskussionen att göra om det inte påverkar huruvida det är rätt eller fel att hon blir hotad?

Om jag skulle provocera en grupp av människor som tex judar och säga att dom är smutsiga och att det är deras fel att vi har högre arbetslöshet. Tycker inte du det skulle vara fel?
Precis som Anitas provokstioner skulle det skapa hot osv. Men det gör inte att jag har rätten att provocera andra grupper av människor.

Är det verkligen så provocerande att vilja ha fler kvinnliga spelkaraktärer som inte är sexualiserade?
jag kan verkligen inte förstå det.

Är sverigedemokraterna provocerande för att dom vill minska arbetslösheten?

Nej de är det på andra sätt. Men jag förstår inte vilka andra sätt Sarkeesians serie är provocerande på?

Precis som dig valde jag att inte gå rakt på sak utan formulerade frågan idiotiskt för att undgå det solklara att sverigedemokraterna visar hat mot invandringen precis som Anita visar hat mot männen. Båda för egen vinnings skull.

I båda fallen är det INTE ok att hota någon sverigedemokrat eller Anita för att man inte delar deras åsikter men det betyder fortfarande inte att deras åsikter är ok när det är baserat på påhittade argument och lögner.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Nowly:

Jag tror du har missat vad uttrycket "alla män är potentiella våldtäktsmän kommer ifrån och vad det handlar om:

http://hanapee.com/blog/2013/05/02/alla-man-ar-potentiella-va...

http://hanapee.com/blog/2013/06/05/att-lasa-lite-for-snabbt/

Varsågod.

Lär dig läsa. Ingenstans sa jag ett ord om POTENTIELLA våldtäktsmän. Jag sa våldtäktsmän.

Ledande svenska och internationella feminister kan skriva att alla män ÄR våldtäktsmän, att all penetrerande sex ÄR våldtäkt. Inte "potentiellt" utan att om du har haft sex med en tjej så HAR du förtryckt och våldtagit henne. Om hon inte håller med så är det för att hon lever i ett patriarkat och inte har insett att du våldtagit henne. Det är helt okej att säga i Sverige, och det finns till och med feministiska män som håller med.

Det är anledningen till att jag inte köper några spel från Avalanche Studio, till exempel, och uppmanar alla jag känner att bojkotta dem likaså, Oskar Blomberg är nämligen gift med en av dessa manshatande radikalfeminister (som inte har något emot att bli försörjd av sin man): http://postimg.org/image/tb76s7f2v/

Medlem
Skrivet av anon_170836:

Vad ljuger hon om?

Ett litet exempel: https://www.youtube.com/watch?v=WuRSaLZidWI

Medlem
Skrivet av nisp88:
Skrivet av Cane:

Tompa du säger alltså att det är mer intressant när någon som Anita blir grovt hotad? Osmakligt som bara den

Förövrigt så är det gott om populära youtuber som kommit med kritik mot Anita och fått smaka på feministernas hat. T.ex. Thunderf00t som kom med vettig kritik men jag antar att han även med 300k subscribers inte är värdig att förvaras då han är en man

Återigen är man duktig på att göra skillnad på folk, trodde FZ var bättre än så här ( Skämtar bara, det trodde jag inte)

http://pettie.us/excuse-dismantle-thunderf00ts-anti-sarkeesia...

Oj, konstigt, hon kanske hade en poäng iallafall då, trots att en YouTube video säger att hon är "BUSTED". Chocken kommer lämna mig bedövad i flera sekund...vänta, vart tog den vägen? o_O

Skriv svar