IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad
Besöket i Storbritannien kunde ha blivit IL-2-seriens och WW2-flygsimulatorernas död. Men IL-2: Battle of Stalingrad skakar liv i liket med en flygkänsla som får genren att vibrera av livsglädje.
#il-2-sturmovik, #microsoft, #farming-simulator-2013, #euro-truck-simulator-2, #dcs-black-shark, #dcs-a-10c-warthog, #777-studios, #rise-of-flight
Ser fram emot att lira detta (eller något annat liknande) när oculus rift är släppt och stöd finns, lär bli en upplevelse som heter duga, väntar nog tills dess dock. Föredrar dessutom västfronten framför östfronten (anledning: Spitfire), men det kommer kanske expansioner om man har tur!
Givet köp! Men det som är lite oroande är deras prissättning på flygplans dlc
Ja, det är ett orosmoln. Jag köpte ett par plan till Rise of Flight, och de var verkligen fantastiska, men prissättningen var smått vansinnig. Tyvärr hyser jag inget större hopp om att det ändras här.
Tips på joystick för en vettig prissumma ?
Beror väl på hur ambitiös man är, men vill man få flygkänsla behöver man åtminstone gasreglage och sidroderpedaler (eller i nödfall en spak som kan vridas kring sin egen axel för den funktionen). Saitek X-52 är helt okej, körde med föregångaren X-45 i många år. Då behöver man dock lösa pedaler om man inte nöjer sig med spakvridningen. Den är inte gratis, men jag skulle nog räkna den till det billigare segmentet av "riktiga" flygspakar.
"Därför är det ingen större överraskning att flygplanen i IL-2: Battle of Stalingrad känns otroligt realistiska att flyga."
Skribenten bör lära sig att göra skillnad på realism och trovärdighet.
Har du inte flugit ett sånt plan i verkligheten kan du omöjligen påstå att de känns realistiska.
Däremot kan du säga att de känns trovärdiga eller övertygande - det vill säga att det känns som hur du tror att de riktiga planen gör.
Givet köp! Men det som är lite oroande är deras prissättning på flygplans dlc
Ja, det är ett orosmoln. Jag köpte ett par plan till Rise of Flight, och de var verkligen fantastiska, men prissättningen var smått vansinnig. Tyvärr hyser jag inget större hopp om att det ändras här.
Förstår att det kan tyckas så. Får nog poängtera att det är en förhållandevis liten marknad för flygsimulatorer (annat än arkadskjutare a lá WT) och utvecklarna måste ju gå runt på något sätt....om inte annat för att kunna utveckla produkten!
Väntar med att stämma in i hyllningskören tills spelet är släppt. Men det låter lovande.
"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."
Den bästa flygsimulator är "Aerofly FS" ni borde göra en recension:
http://www.aeroflyfs.com/index.html
Det låter spännande men jag misstänker att jag nog aldrig kommer nå hit. Jag har i alla fall Take On Helicopters som jag tänkte dra igång så småningom och där får man en Hind som man kan skjuta med (extramaterial)
kommer det inte släppas på Steam? Varför skulle de inte släppa det här?
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Jag spelade väldigt mycket EF2000 och Super EF2000 m.m.på den tiden Kali var en av få spelklienter på nätet med 56k modem. Idag spelar jag inget sånt alls
CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB