Så ska Dice återfå förtroendet efter BF4-lanseringen
Det räcker inte att berätta att de kan, de måste visa det.
Varje gång man startar ett spel nu för tiden borde det inte vara typ som EA it is in the game, det borde vara t.ex EA - Cash Rules Everything Around Me.
Jag förstår att företag ska tjäna pengar men det dags att leverera kvalitet framför kvantitet, hoppas Dragon Age löser detta.
Mother of God, GTA V is soon here!
Låter bra, men jag är som sagt skeptisk tills jag får se något lite mer konkret.
CTE (Community Test Environment) där spelare kan "betatesta" nya patcher är ett stort steg i rätt riktning. Jag förstår bara inte varför det inte kom tidigare.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
dice har inte gjort något bra sedan Bf2....och det var ok inte specielt bra.
Mirror's Edge?
Hoppas verkligen inte vi får se ett till Battlefield innan Battlefront och Mirror's Edge 2.
Enorm besvikelse då!
Battlefield 2142 och Battlefield: Bad Company 2 var också riktigt bra enligt mig.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Bf3 sköttes dåligt, så jag tänkte att de skulle lära sig till bf4, men tyvärr har det skötts ännu sämre, tills nu de senaste månaderna då det känns som de faktiskt jobbar på att förbättra spelet. Det hindrar mig dock inte från att hålla andan när Dice ska släppa en patch, för det är alltid nåt som går sönder.
De har tappat en rejält massa förtroende. Först får vi PC spelare varken BFBC1 eller BF 1943, BFBC2 var Ok, sedan kom katastroferna BF3 och BF4.
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Och vems fel är det då? Moddarna eller motor/spel-utvecklarna?
Modding kommer ALDRIG mer i ett Dice spel pga. Den komplexa motorn.
Det är en ren lögn. Hur tror du utvecklarna själva skapar spelet och kartorna? Genom rå-kod? Knappast. Frostbite 3 är då inget mera komplicerad än vad Unreal Engine 4 och CryEngine 3 är.
Enda sättet för Dice att återfå spelarnas förtroende är om de blir utkastade från EA och börjar om eller återgår som innan. Kvalitet och låt communityt får vara med och bridra med sitt. Annars kan de glömma det.
Aldrig i helvete att dom annars kan återfå mitt förtroende igen. Iallafall inte så länge EA är med och styr.
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.
Otroligt dum kommentar av dig.
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.
Otroligt dum kommentar av dig.
Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.
Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.
Otroligt dum kommentar av dig.
Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.
Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...
Ja, men starcraft 2/blizzard gjorde det svårare att få ut sina maps än tidigare. Så återigen är det utvecklarna som gör det svårare att få fram bra mods.
Enda sättet för Dice att återfå spelarnas förtroende är om de blir utkastade från EA och börjar om eller återgår som innan. Kvalitet och låt communityt får vara med och bridra med sitt. Annars kan de glömma det.
Aldrig i helvete att dom annars kan återfå mitt förtroende igen. Iallafall inte så länge EA är med och styr.
Problemet är ju att dom har varit EA's knähund sedan battlefield 1942, typ hela karriären, så det kommer med andra ord aldrig hända.
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Han har rätt i lika stor utsträckning som att det är omöjligt att modda när utvecklare inte släpper lös verktygen så att man kan modda.
Otroligt dum kommentar av dig.
Starcraft 2 som har släppt samma verktyg som Warcraft 3 ligger fortfarande långt efter WC3 när det gäller custom maps.
I stort sett alla olika typer av maps har konverterats över till SC2 men intresset är fortfarande lågt och på gränsen till icke existerande i SC2.
Om min kommentar var dum ska vi nog inte gå in på detaljer hur mycket värre din är...
Ja, men starcraft 2/blizzard gjorde det svårare att få ut sina maps än tidigare. Så återigen är det utvecklarna som gör det svårare att få fram bra mods.
Problemet ligger inte i hur svårt det är att få ut maps för många maps som jag skrev tidigare är portade och har släppts men intresset bland spelarna är dåligt och endast några få maps i top 10 är det som klarar sig. Resten glöms bort väldigt fort just för att intresset är så dåligt.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Men detta är ju mer eller mindre en självuppfyllande profetia, precis som så mycket annat skit som drabbat PC marknaden.
Sen varför bry sig överhuvudtaget, när man har en attityd att ett spel ska bara skitas ur och mjölkas så hårt det går med dlc och mappacks, tills nästa korv är på g.
Inte direkt som att man får intrycket av att snubbarna i kostym som tar besluten bryr sig om kvalitén, livslängden, communityn, gott ryckte eller om ens spelet är bra. Tjänar man bara pengar så är det ju skit samma.
Roliga/tragiska är ju att folk är väldigt snabba med att försvara dessa rövhål som mer eller mindre sabbar allt bra och roligt med spelindustrin.
Samma rövhål som ger stackars utvecklare ultimatum att jobba 70-80h i veckan pga en absurd tidsplan ska hålla, för att göra klart ett spel de nu troligtvis hatar då all passion, färg och fantasi har sugits ur projektet sen långt innan.
Då hör man folk säga, "-tja men det är ju trots allt buisness det handlar om"
(__!__)
DICE verkar i vilket fall ha tappat fokus på det som är viktigt med att göra spel. Det senaste riktigt roliga spelet dem gjorde var BC2, ett spel som de själva inte ens verkar förstå varför folk gilla det så mycket :S.
Behövs nog lite nytt friskt blod där och någon som kan motarbeta alla skitbeslut från ovan.
Han har rätt. Mods till spel minskar rätt fort och det märks.
Skyrim är det senaste spelet jag vet som haft vettiga mods.
Går man så långt tillbaka som till Quake, Half Life osv så hade i stort sett alla större spel en hel del bra mods.
Men detta är ju mer eller mindre en självuppfyllande profetia, precis som så mycket annat skit som drabbat PC marknaden.
Sen varför bry sig överhuvudtaget, när man har en attityd att ett spel ska bara skitas ur och mjölkas så hårt det går med dlc och mappacks, tills nästa korv är på g.
Inte direkt som att man får intrycket av att snubbarna i kostym som tar besluten bryr sig om kvalitén, livslängden, communityn, gott ryckte eller om ens spelet är bra. Tjänar man bara pengar så är det ju skit samma.
Roliga/tragiska är ju att folk är väldigt snabba med att försvara dessa rövhål som mer eller mindre sabbar allt bra och roligt med spelindustrin.
Samma rövhål som ger stackars utvecklare ultimatum att jobba 70-80h i veckan pga en absurd tidsplan ska hålla, för att göra klart ett spel de nu troligtvis hatar då all passion, färg och fantasi har sugits ur projektet sen långt innan.
Då hör man folk säga, "-tja men det är ju trots allt buisness det handlar om"
(__!__)
DICE verkar i vilket fall ha tappat fokus på det som är viktigt med att göra spel. Det senaste riktigt roliga spelet dem gjorde var BC2, ett spel som de själva inte ens verkar förstå varför folk gilla det så mycket :S.
Behövs nog lite nytt friskt blod där och någon som kan motarbeta alla skitbeslut från ovan.
Är det som är problemet. Spelarna är villiga att lägga ut pengarna på spelen och så länge som spelarna lägger ut sina pengar och köper miljontals spel så kommer dom fortsätta med det.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Jag ser inte framemot fler BF-spel. De blir snabbt tråkiga. "Mirror's Edge 2" däremot och "Battlefront", det är en annan sak.