Det tog tre år att klara tidernas svåraste Super Mario-bana
Det vore lättare att uppfinna botemedel mot cancer än att klara samarbete bedrift.
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Jag som tyckte jag va grym när jag klarade Super Mario Frustration
https://www.youtube.com/watch?v=in6RZzdGki8
Även om det visar sig att detta är en TAS så är det det sjukaste jag sett sen konfirmationen.
Jo, precis, någon måste ju ändå trycka på alla knapparna. I rätt ordning. Hela tiden.
Med lite träning kan man göra det mesta ... kanske.
Ja herrejävlar. Kan förstå att det tog sin tid att ta sig igenom det där. Egentligen gillar jag inte de här hemmabyggena som är på gränsen till det omöjliga. Kaizo Mario World är alldeles tillräckligt svårt men ändå spelbart för en duktig spelare.
Vet inte om man ska imponeras av beslutsamheten hos killen som tog sig igenom det eller skrämmas av besattheten. Däremot blir jag imponerad av den som snickrat ihop banorna som är precis på gränsen till totalt omöjliga men ändå inte. Minsta lilla fel i designen så är det omöjligt på riktigt.
Känns som ett tas run, tool-assisted speedrun, men som ni sagt, kanske inte är det!
Han ska ha använt verktyg för att kunna ge input i varje frame men i övrigt kräver det där skillz, och massor av det
Brukar vara skeptiskt mot saker som inte sker live då det kan vara diverse save states osv som spela in på såna här "runs". Men detta är galet galet oavsett. Mest för att bandesignen är så sjukt bra gjord. Det där skalet som kommer precis i exakt tid efter att ha följt han i över en minut! Presterar någon detta live på beställning framför publik utan minsta hjälpmedel mer än en SNES kontroller skulle jag säga att det är århundradets videospelsprestation!
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|