Aschberg konfronterar spelnäthatare i Trolljägarna

Medlem

Men han Pongo eller vad han nu kallar sig darrade märkbart på handen när han försökte filma med nallen. Han blev nog bra skitnödig
Lite kul ändå att de får tillbaks fast då sakligt och riktigt.


signatur

Jäh!

Medlem

Borde kanske kollat upp vad det innebär att trolla nån innan dom namngav programmet...

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Det han gör är att profitera på de 14-åriga flickorna du nämner. Det vore en helt annan sak om han i det tysta jagade rätt på dom och hjälpte till att få dem dömda för de brott de gjort sig skyldiga till, men istället gör han sensations-tv av det...

Aschberg har tagit upp det här med näthat länge.
På Radio1 så utryckte han ofta sitt förakt för personer som anonymt sitter och skriver skit om andra.
Tvivlar starkt till att det enbart är i syfte att skapa sensationsTV.

dmn
Medlem
Skrivet av Vildjakt:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Det han gör är att profitera på de 14-åriga flickorna du nämner. Det vore en helt annan sak om han i det tysta jagade rätt på dom och hjälpte till att få dem dömda för de brott de gjort sig skyldiga till, men istället gör han sensations-tv av det...

Aschberg har tagit upp det här med näthat länge.
På Radio1 så utryckte han ofta sitt förakt för personer som anonymt sitter och skriver skit om andra.
Tvivlar starkt till att det enbart är i syfte att skapa sensationsTV.

Så vadå?

Inaktiv

Vet inte riktigt hur jag känner för detta. Jag kan till viss del gilla att de vrider om armen på de idioter som sysslar med det här men jag har svårt för det när Aschberg faktiskt visar ansikte och namn på näthatarna, i min värld är det ett väldigt långt steg att gå och även om idioterna som sagt verkligen förtjänar mycket skit så snackar vi trots allt om att förstöra hela livet för vissa. Är det rätt gjort? Långt ifrån säkert.
Är det en lämplig form av underhållnings-TV? Absolut inte.

Medlem

Jag uppskattar att frågan kommer upp. Känns bra att problematisera hur många människor kan säga saker som är både elakt och förnedrande utan att behöva se människan i ögonen. Känns fegt att göra detta. Lite som jämförelsen med vapen. Först var man tvungen att se personen i vitögat som man dödade med handvapnet, nu trycker någon på en knapp och kan väldigt många personer.

Inaktiv

Riktiga patetiska människor som antingen börjar grina, förneka eller inte har något vettigt att komma med när de blir konfronterade. Ett par av dem bad ju om ursäkt i alla fall, alltid något.

Hoppas alla små blekfeta internetkrigare sitter och är nervösa nu, både för Aschberg och research-gruppen. Alltid lika kul att gå in och läsa på flashback. "Yttrandefriheten är hotad, jag kan inte skriva att jag hatar muslimer och mordhota grannen utan att behöva stå för det, buhuhuhu".

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Vildjakt:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Le Erik:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du menar att tvinga 14 åriga flickor att visa upp sig själva och upprepat skicka meddelanden som hora och slampa är lika vidrigt som att söka upp de som gör det och säga att dom är idioter som behöver tänka om sitt liv????? ....ok

Det han gör är att profitera på de 14-åriga flickorna du nämner. Det vore en helt annan sak om han i det tysta jagade rätt på dom och hjälpte till att få dem dömda för de brott de gjort sig skyldiga till, men istället gör han sensations-tv av det...

Aschberg har tagit upp det här med näthat länge.
På Radio1 så utryckte han ofta sitt förakt för personer som anonymt sitter och skriver skit om andra.
Tvivlar starkt till att det enbart är i syfte att skapa sensationsTV.

Så vadå?

Så, jag menar att han knappast har som syfte att "profitera på de 14-åriga flickor" som du menar att han gör.
Han brinner onekligen för det här ämnet då han upprepande gånger tog upp det här de åren han sände radio.

Medlem

Att utnyttja minderåriga på internet är så jävla vidrigt. Jag tycker det är bra att aschberg's program belyser den vidrigare sidan av nätet, även om utförandet i vissa fall kan vara tvivelaktigt. Sedan om ordet troll används på fel sätt i vissa fall kan jag tycka är helt jävla oviktigt. I mina ögon är pongo en äcklig pedofil, men vad jag nästan kan tycka är värre, är personer som aktivt väljer att skydda honom. Undrar vad som händer med pongo hhärnäst? Känns som om det kan bli problem för honom att vistas i offentliga miljöer just nu.

Medlem

Ashberg anlitar Researchgruppen(tidigare AFA-dokumentation) för att spåra upp personerna.

Googla lite på dem så får ni se vilka trevliga prickar det är.

Medlem

Inte förvånad alls att det ser ut såhär idag. Inte heller förvånad att de flesta som Emma säger verkar vara svenskar.

Medlem
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du tycker att Aschbergs konfrontationer är lika vidriga som att hetsa minderåriga till att vika ut sig? Du har rätt att vara anonym i Trolljägarna då det är ett kommersiellt program. Pongo och alla andra som inte är censurerade har själva valt att synas i programmet.

Du sa själv i en annan kommentar.
"Däremot behöver man medgivande om man vill använda bilder i marknadsföringssyfte"

Så på vilket sätt tycker du att Aschberg är lika vidrig som trollen?

Medlem

Folk som spenderar så pass mycket tid på att trycka ned och hänga ut andra förtjänar att konfronteras på detta sätt. Om inget händer så kommer de bara att fortsätta.

Medlem

vad hände med Robert? minns hans program på 90 talet,
Achbergs värld osv.
Vad fan hände?
Han om någon kunde man ju tro skulle vara en motvikt mot dagens skitnödiga mediaklimat

Medlem
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Varför skulle det vara vidrigt? Håller man på som näthatare gör så finns det inget alternativ än att konfrontera dom. När folk inte blir tillbakavisade så kommer dom fortsätta med det dom gör.


signatur

Idono. That's me!

Frilansare
Skrivet av Sviskon:

Ashberg anlitar Researchgruppen(tidigare AFA-dokumentation) för att spåra upp personerna.

Googla lite på dem så får ni se vilka trevliga prickar det är.

En fair iakttagelse. Granskningar åt alla håll skulle vara av godo.

KoP
Medlem

Bra, sätt dit grisarna som sitter och spyr ur sig galla anonymt. Skicka dom på läger i ett halvår där dom får uppfostrar av ex-militärer eller något.

FML
Medlem
Skrivet av Sillgam:
Skrivet av zolidznake:

Tycker Robert gör helt rätt i att gå efter svinen på internet. Synd bara att ironin med censuren på ansiktet måste hållas, för att rädda dem från internethat?

Trevligt att du fick in lite egen mobbning i ditt inlägg, likt FZ själva fick. Varför är du bättre än de du kallar svin? Du ägnar dig ju tydligen också åt att kalla folk skällsord på nätet..

Skicka Aschberg efter mig då om du känner dig så kränkt.

Medlem

Pongo är en riktig jävla idiot. Alltid hatat honom.

Tyvärr så hatar jag Aschberg precis lika mycket.

Varför i hela helvete kallar man det för "trolljägarna" btw lol.

Medlem

Bra, häng ut dom jävlarna.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Sviskon:

Ashberg anlitar Researchgruppen(tidigare AFA-dokumentation) för att spåra upp personerna.

Googla lite på dem så får ni se vilka trevliga prickar det är.

En fair iakttagelse. Granskningar åt alla håll skulle vara av godo.

Researchgruppen frontas av mer presentabla figurer som My Vingren men de egentliga "forskarna" är som redan påpekat gamla AFA-veteraner som har ett långt ifrån rumsrent track record. Dömda för flera brott och har genom sin kartläggning av svenska högerextremister (som förvisso är mycket professionellt gjord även på AFA Doku-tiden) också gjort sig själva ansvariga för flera "hembesök" hos bl a småbarnsföräldrar där lägenheter slagits sönder och kraftiga smällare slängts in genom dörrinkast och krossade rutor, yxor har lämnat fastkilade i dörrar etc. vissa av offren var nazister, i vissa fall helt oskyldiga människor med fel efternamn eller fel adress.

Medlem

En gammal klämmig sanning tål att upprepas: "man ska kunna stå för det man säger och skriver. Kan man inte det ska man nog vara tyst och hålla det för sig själv"


signatur

Jäh!

Medlem

Typiskt gamers att haka upp sig på en term. "DET HETER FAKTISKT INTE TROLL! BUUUHUUUU"

Skärp er!

Tycker det är bra att han konfronterar näthatare. Finns garanterat en hel drös här på FZ och ni blir väl lite byxis när ni inser att det ni gör är olagligt.

Medlem

Bra att ta hand om näthatare men helt fel om nu personerna det handlar om blir uthängda i media med namn och bild. Särskilt då dessa människor inte har fällts i domstol och bevisats skyldiga. De förstör ju helt enkelt deras liv om man nu bara ska lära dem en läxa.

Medlem

fy fan FZ...Aschberg på förstasidan som äger? researchgruppen och EXPO? fan fy fan!

Medlem

Att anonymt ge sig på individer är så jävla fel.
Men att stödja Aschberg är minst lika fel då många innan mig har påpekat vad det är för individer som står bakom detta.

Han borde jaga sina egna först innan han ger sig på andra.
Men jag antar att jaga anonyma vänsterextremister som misshandlar och knivskär människor är ointressant för Aschberg..

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Oneone:

fy fan FZ...Aschberg på förstasidan som äger? researchgruppen och EXPO? fan fy fan!

Han leder ett serie där det senaste programmet har spelkoppling i och med Swebliss. Förstår inte din poäng, vi har haft Hitler och Stalin i fler puffar än Aschberg.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av dmn:

Det aschberg gör är lika vidrigt som de han söker upp.

Så du tycker att Aschbergs konfrontationer är lika vidriga som att hetsa minderåriga till att vika ut sig? Du har rätt att vara anonym i Trolljägarna då det är ett kommersiellt program. Pongo och alla andra som inte är censurerade har själva valt att synas i programmet.

Du sa själv i en annan kommentar.
"Däremot behöver man medgivande om man vill använda bilder i marknadsföringssyfte"

Så på vilket sätt tycker du att Aschberg är lika vidrig som trollen?

Håller med dig. Aschberg tar till det vapen han har, journalistiken, för att driva ämnen han brinner för. Om man lyssnade sporadiskt under Radio1-perioden framkom det rätt tydligt att den här typen av beteenden är något han verkligen avskyr. Oron att bli uthängd på det här sättet kanske i framtiden får folk att tänka till en extra gång innan de slänger ur sig idioti i kommentarsfält, d v s sådant de egentligen aldrig skulle drömma om att göra om de stod ansikte mot ansikte i verkliga livet.

Måste sen även säga att killen som konfronterades angående streamer-tjejen skötte det hela rätt bra faktiskt. Han gick med på möte, verkade genuint skämmas, och bad rakryggat om ursäkt efter.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Att anonymt ge sig på individer är så jävla fel.
Men att stödja Aschberg är minst lika fel då många innan mig har påpekat vad det är för individer som står bakom detta.

Han borde jaga sina egna först innan han ger sig på andra.
Men jag antar att jaga anonyma vänsterextremister som misshandlar och knivskär människor är ointressant för Aschberg..

Programmet handlar om att konfrontera personer som beter sig som kompletta idioter på nätet. Att jaga folk som sysslar med våldsbrott är nog mer passande i något annat program.

Efter att ha sett avsnittet som denna nyhet handlar om så fick jag inte intrycket att det var på något sätt politiskt färgat heller så jag tycker det verkar lite konstigt att klaga på sådana aspekter?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av EGS8877:

Bra att ta hand om näthatare men helt fel om nu personerna det handlar om blir uthängda i media med namn och bild. Särskilt då dessa människor inte har fällts i domstol och bevisats skyldiga. De förstör ju helt enkelt deras liv om man nu bara ska lära dem en läxa.

De kan själva välja att bli pixlade, som i Swebliss-fallet, eller vara med utan filter, som i Pongo-fallet.


signatur
Skriv svar