Politiker och Idol-juryn angriper Thomas Arnroth

Medlem

Det är inte så att han inte har en poäng alls. Men lika mycket slår den tillbaka på honom själv i hans eget arbete!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ända sedan jag såg Anroth i svt på ngn morgonsoffa för några år sedan har jag tyckt att han inte är någon vidare speljournalist. Over and out....

Medlem
Skrivet av returpack:

Lanestrand verkar ju bara helt blåst i skallen.

Returpack - en del av artikeln handlar om hur Thomas Arnroth utsätts för personangrepp och att det är fel. Du kommenterar med ett eget personangrepp.
Min åsikt iallafall att personangrepp inte hör hemma här, eller någon annanstans.

Medlem

På ett sätt blir jag inte förvånad, men ändå lite att det är en sådan fruktansvärd distans mellan vad "sheeple" tror sig veta om Spel, Spelare, och Spel-jounalistik.

Men vad förväntade jag mig av människor som tittar på TV, och Gomorron-Sverige no less.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Samtidigt som det är kul att många stöttar Arnroth, även om de inte alltid håller med hans krönikor, kan vi väl hålla diskussionen på en lite högre nivå än att kalla folk töntar och idioter. Vi behöver ju liksom inte befästa folks bild av näthatande gamers

Många är (inte alla men) vuxna nog att kunna förstå hans argument, men inte alltid hålla med, men det är ju så en hälsosam diskussion startar.

Angående kommentarerna ifrån dessa personer så det enda de visar är hur fruktansvärt omogna och töntiga de är. Om du inte gillar TV spel varför tittar du då på ett segment som handlar om TV spel? Sitter jag och tittar på nyhetsmorgon och de börjar prata om mode så byter jag kanal för jag är inte ett dugg intresserad men jag skriver inte heller om hur det är förnedrade och sexistiskt på forum bara för att jag är butt hurt. Det är vad jag har tumblr till HUE HUE HUE HUE HUE.

Medlem
Skrivet av furis:

Ända sedan jag såg Anroth i svt på ngn morgonsoffa för några år sedan har jag tyckt att han inte är någon vidare speljournalist. Over and out....

Det är väl ok? Och det tror jag han också tycker, alla behöver inte gilla honom och titta på honom. Är inte överdrivet intresserad av hans tv framträdanden mest eftersom att han saknar karisma, men hans krönikörer är oftast välgjorda och lyfter intressanta punkter, även fast de många gånger är helt fel :P.

Kanske är dags att dom inser att spel faktiskt har blivit en del av vår kultur?

För övrigt så tycker jag Anroth är rätt mysig. Är kul o se en äldre snubbe snacka spel, då känner jag att man kan fortsätta med det även upp i vuxen ålder.

Medlem

Jag kan inte annat än att hålla med farbrorn är gammal och slänger ur sig en hel del grodor.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.

Varför skulle det inte vara applicerbart? Det är en gammal sanning att människor som tidigare inte kunde komma överens kan sluta upp bakom varandra när ett gemensamt intresse attackeras av utomstående, även på mikronivå. Är det inte så att det är du som nu försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lag tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Jag fattar ingenting

Medlem

Då kan vi sluta sända nyheter med tanke på allt våld som finns där. Riktigt våld dessutom

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Vem är Daniel Breitholtz?

Jag undrar helt ärligt samma sak. Aldrig någonsin hört namnet förut, och då har han ändå ett ganska ovanligt efternamn som sticker ut. Jag gick in på hans Twitter, och han verkar visst göra kullerbyttor av upphetsning över det senaste om ... One Direction. Okej. Varför värdesätts den här personens åsikt?

Medlem

Vet inte hur jag ska känna, rent spontant känns det hela ganska meningslöst gnäll utan några som helst belägg, men å andra sidan är jag inte insatt i Svensk media utöver möjligtvis FZ.

Lanestrand verkar dock vara helt ute och cyklar, och eftersom ni valde att klämma in en koppling till GG vill jag bara kommentera att retoriken om att gamers skulle mindre värda påminner mer om anti-GG än något annat.

Medlem

Vem är denna man och varför bryr sig Sverige om vad han säger?

Vi sätter honom framför Europa Universalis IV, Arma III och Wargame och så får han se vad "kidsen" spelar. Fast han ska nog kanske hålla sig till TV-sänd sport...som inte är så komplicerat.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Nej, käre Breitholtz, spel kanske inte är för alla, men å andra sidan så är inte medioker musik det heller. Sedan när var personliga påhopp ok?


signatur

Spaceships Are Magic

Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av returpack:

Lanestrand verkar ju bara helt blåst i skallen.

Returpack - en del av artikeln handlar om hur Thomas Arnroth utsätts för personangrepp och att det är fel. Du kommenterar med ett eget personangrepp.
Min åsikt iallafall att personangrepp inte hör hemma här, eller någon annanstans.

Han kastar skit på Arnroth, får ett vänligt och respektfullt svar tillbaka, men väljer att fortsätta med sina påhopp och stereotyper. Han förtjänar INGEN respekt från mig.

Medlem

Joltdrickande oskulder? Funderar på att anmäla till DO

Medlem

Jag har börjat hata människor på riktigt.

Gamla murkna politiker och hybristagna låtsasmusiker som uttalar sig om saker de tydligt inte vet något om.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.

Varför skulle det inte vara applicerbart? Det är en gammal sanning att människor som tidigare inte kunde komma överens kan sluta upp bakom varandra när ett gemensamt intresse attackeras av utomstående,

Folk med likadana åsikter kommer ha likadana åsikter. Var det det du ville få sagt? För annars handlar det om att du ville få det till att FZ ansträngt sig för att hitta en gemensam fiende för att avleda/undgå kritik/granskning av sig själva. För det är vad konceptet du hänvisar till går ut på. FZ har bara publicerat ännu en nyhet som del i det dagliga nyhetsflödet. Du hittar baktankar och motiv där det inte finns några för att passa in i en politisk taktik du känner till i syfte att samla stilpoäng. Som inte delas ut av någon med verklig förståelse. Men tre stycken har ju tummat upp ditt senast inlägg när jag skriver detta så några fick du med dig.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av clappen:

Joltdrickande oskulder? Funderar på att anmäla till DO

Känner du dig träffad?

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av MatsDahlgren:
Skrivet av returpack:

Lanestrand verkar ju bara helt blåst i skallen.

Returpack - en del av artikeln handlar om hur Thomas Arnroth utsätts för personangrepp och att det är fel. Du kommenterar med ett eget personangrepp.
Min åsikt iallafall att personangrepp inte hör hemma här, eller någon annanstans.

Han kastar skit på Arnroth, får ett vänligt och respektfullt svar tillbaka, men väljer att fortsätta med sina påhopp och stereotyper. Han förtjänar INGEN respekt från mig.

Nej, Lanestrand förtjänar inte vår respekt, vare sig din eller min - håller med fullständigt!
MEN iallafall jag är inte beredd att sänka mig till hans låga, inskränkta nivå när jag upplyser honom om att han inte förtjänar den. För då är jag inte mycket bättre själv. Du behöver naturligtvis inte hålla med....

Medlem

Varför sitter en man som breitholtz somsnart är 40 år i juryn för Idol som det bara är en massa småkidz som lyssnar på???

Dessutom Breitholtz, man börjar inte en ny mening med OCH samt liten bokstav....

Medlem
Skrivet av clappen:

Joltdrickande oskulder? Funderar på att anmäla till DO

Ja, Jolt finns ju inte längre som märke... å min fru är i alla fall gravid i vecka 27...

Medlem

Ack, detta näthat

Fast den där Rune Lanestrand verkar ju vara en skön snubbe, inte fördomsfull någonstans. Härligt att veta att en sådan insiktsfull kille sitter och fattar viktiga beslut i sitt förtroende uppdrag ^^

Medlem

signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem

Allså what?!? Vad är det för rappakalja jag ens läser?

Inte en känga mot FZs goda rapportering utan mot Daniel Breitholtz och Rune Lanestrand.

Vilka fördomsfulla och totalmystiska saker att säga, ens i privat samtal (never mind till allmän beskådan på nätet), om en person som omöjligen gjort något mot Daniel eller Rune, och som jobbar med något de två ganska uppenbarligen inte har den blekaste jävla aning om.

Och alltså, jag skiter väl i Arnroth på något plan. Det här har inte att göra med hurvida man håller med killen eller inte. Det här handlar bara om mötet mellan basic fucking human decency och mobbare som anser att en oförrätt gjorts mot dem bara för att de ertappats? Klassisk skamreaktion. När man trampar i klaveret ska man stå still. Fast att ens kunna följa såna råd förutsätter ju naturligtvis att man inte redan tappat greppet om rodret helt och ballat ur fullständigt. Whoops.

Alltså, vad var originalproblemet här nu igen? Att man inte får recensera spel om man är över en viss ålder, eller? Eller om man "ser grå ut", levererat ihop med en - helt seriöst - vidrig liten lista på övriga fysiska attribut det tydligen är "fel" på hos Arnroth.

Han... borde veta bättre än... att... se ut som han... gör...?

Sällan man ser rent och skärt förakt på det här otroligt overta sättet. Verkligen riktat rakt mot hjärtat och till synes uppbyggt exklusivt av en total okunnighet om gaming. Neurosen liksom hänger i luften hos dessa figurer - har ni ansträngt er bara för att försöka såra, eller...?

Thomas verkar ju med goda skäl ha skrattat av sig påhoppen från dessa pajaser. Inte för att det på något vis ändrar faktum att dessa uttalanden ofrånkomligen är shockerande tydliga diagnostiska ledtrådar angående just upphovsmännen.

Att som "kändis" (rofl) masscommunicera till allmänheten hur man ställer en annan offentlig person inför rätta angående hurvida denna person skulle vara kompetent att utföra sitt eget jobb, med rena personangrepp och de mest pinsamma fördomarna jag hört som uppbackning till detta?

Det finns ingenting jag kan tillägga här för att ytterligare klargöra kalibern på Daniel och Rune. They've said it all, really. För allt man kan kritisera Daniel och Rune för, så är det inte otydlighet. De har oåterkalleligt - och med viss finess - demonstrerat exakt vilka de är och hur de tänker. Tack för ärligheten, Daniel och Rune.

Jag kommer ära Daniels och Runes uttalanden med att verkligen låta ord och innebörd sjunka in. Jag gör dem tjänsten att verkligen bry mig om vad de så himla, himla gärna ville förmedla till oss alla om en annan person, och jag lovar att spendera en respektabel mängd tid med att just analysera dessa - deras egna, på guldvåg valda, ord - i hopp om att förstå dem maximalt bra som individer och deras exakta motiv för att ha valt att kommunicera detta offentligt.

För ingen kan betvivla att det ligger en hel del i dessa påståenden, och att deras uppkomst i första hand uppenbarligen förlöst en hel del negativitet hos männen i fråga. Vart den kan tänkas ha kommit från är en ganska självklar följdfråga att utfå ifrån efter det.

Medlem

Jag dricker faktiskt inte Jolt cola... för dom säljs inte nånstans där jag bor.

>_>

<_<

FM-guru
F.d. Sisyr

Jävlar vad fördomsfull Daniel Breitholz tycks vara.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av redruM:

Kul att det beprövade greppet "gemensam fiendebild" fortfarande kan skapa konsensus så fort mellan människor som annars bråkar om allt. Väl spelat FZ!

Hört talas om "sunk costs"? Det är det du gör nu fast på ett idé-stadie. Du försöker applicera kunskap du har, eftersom det är den du lagt tid på att införskaffa, på något som den egentligen inte är applicerbar på. Det kanske kan verka som att man inte gör några poäng på att hålla tyst, men det är inte sant, för man gör bättre i att hålla tyst än att säga saker som inte är skarptänkta. I alla fall om man tänkte imponera på intelligenta människor.

Var god försök igen.

Varför skulle det inte vara applicerbart? Det är en gammal sanning att människor som tidigare inte kunde komma överens kan sluta upp bakom varandra när ett gemensamt intresse attackeras av utomstående,

Folk med likadana åsikter kommer ha likadana åsikter. Var det det du ville få sagt? För annars handlar det om att du ville få det till att FZ ansträngt sig för att hitta en gemensam fiende för att avleda/undgå kritik/granskning av sig själva. För det är vad konceptet du hänvisar till går ut på. FZ har bara publicerat ännu en nyhet som del i det dagliga nyhetsflödet. Du hittar baktankar och motiv där det inte finns några för att passa in i en politisk taktik du känner till i syfte att samla stilpoäng. Som inte delas ut av någon med verklig förståelse. Men tre stycken har ju tummat upp ditt senast inlägg när jag skriver detta så några fick du med dig.

Jag tror du har övertolkat inlägget och missat den raljanta undertonen. Jag hade ingen som helst baktanke eller agenda där jag skulle implicera att det görs för att undvika granskning. Det var bara en enkel observation eftersom att Arnoths krönikörtrådar generar överlägset mest bråk på FZ (i vilka jag aldrig har deltagit) men att alla är villiga att överkomma det, oavsett var man befinner sig på den politiska paletten, när en gemensam nämnare attackeras. Det är ingenting som är subversivt med det. Jag vänder mig mot och tycker det är konstigt att uttrycket MÅSTE vara förankrat i en politisk taktik, i synnerhet eftersom jag är politiskt intentionslös.

Jag försöker inte plocka några stilpoäng men man får intrycket av att du är i svåra behov av att framhäva din egna intellektuella förträfflighet då du ska försöka mästra mig på ett rätt rövhåligt sätt när du låter förstå att du i diskursens kontext är den som har "verklig förståelse".

Edit: Fixade ett stavfel.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Det kanske är bäst att förbjuda nyheterna också när vi ändå håller på. Jag har aldrig sett så mycket våld och lidande som när jag tittar på dem.

Skriv svar