FZ.se blir systersajt till SweClockers.com

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av kebbe:

Om PCG fortfarande tillhör Egmont och FZ tillhör Geeks, hindrar det framtida publiceringar av FZ-texter i PCG-tidningen eller ligger det något avtal däremellan?

FZ och PCG/Egmont kommer att vara helt fristående från varandra framöver.

Medlem
Skrivet av TysN:
Skrivet av marcus8958:

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

Sen när blev SC som Aftonbladet?

Omkring 2010. Många forum moderatorer var jävligt taskiga mot användare och klarade inte av kritik. Bristande datorkunskap och fanboyism (om man kan kalla det så) var viktigare än objektiv fakta.
Tog bort mitt konto på Swec efter 2011 och då har jag varit medlem sedan 2003.
Det finns många bättre sidor och speciellt för oss som lägger mer fokus på datorbyggande än onödigt svammel.

Den här länken summerar en hel del av vad forumet utvecklades till.

http://www.gamereactor.se/forum/krypin/?forum=1&thread=44271&...

www.nordichardware.se/swforum/allm%E4nt/137268-sweclockers-t%...


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Jag hoppas verkligen att ni fixar till kommentarssystemet i den kommande versionen! Att skicka nya kommentarer är ju inga problem, men att ändra är en helt annan femma. Det verkar som att ni cachar allt på webbsidan, för ändringarna brukar inte synas förrän efter några timmar eller dagar. I alla fall för min del. Ibland syns ändringarna direkt. Ibland syns de inte förrän den angivna tiden. Sjukt störande! Men om man citerar sig själv eller väljer att redigera igen, så syns ändringarna, men inte i själva kommentarsflödet.

Genom att redigera kommentaren två gånger så brukar det problemet lösa sig.

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Hoppas o ber att ni inte anmanar samma forumsystem som sweclockers.
FZ's system är mycket simplare och bättre enligt mig + betydligt trevligare folk som hänger på FZ

Är väldigt intresserad av att höra era åsikter om sådant.


signatur

Abstractions all the way down.

Medlem

Fz och Sweclockers är dom två jag nyttjar så har inget emot att dom fördjupar sitt samarbete.

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av nhagyavi:

Jag hoppas verkligen att ni fixar till kommentarssystemet i den kommande versionen! Att skicka nya kommentarer är ju inga problem, men att ändra är en helt annan femma. Det verkar som att ni cachar allt på webbsidan, för ändringarna brukar inte synas förrän efter några timmar eller dagar. I alla fall för min del. Ibland syns ändringarna direkt. Ibland syns de inte förrän den angivna tiden. Sjukt störande! Men om man citerar sig själv eller väljer att redigera igen, så syns ändringarna, men inte i själva kommentarsflödet.

Genom att redigera kommentaren två gånger så brukar det problemet lösa sig.

Ja, men det borde inte behöva vara så. Redigerar man något, så ska redigerar visas direkt för alla.

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av nils45:
Skrivet av nhagyavi:

Jag hoppas verkligen att ni fixar till kommentarssystemet i den kommande versionen! Att skicka nya kommentarer är ju inga problem, men att ändra är en helt annan femma. Det verkar som att ni cachar allt på webbsidan, för ändringarna brukar inte synas förrän efter några timmar eller dagar. I alla fall för min del. Ibland syns ändringarna direkt. Ibland syns de inte förrän den angivna tiden. Sjukt störande! Men om man citerar sig själv eller väljer att redigera igen, så syns ändringarna, men inte i själva kommentarsflödet.

Genom att redigera kommentaren två gånger så brukar det problemet lösa sig.

Ja, men det borde inte behöva vara så. Redigerar man något, så ska redigerar visas direkt för alla.

Självklart.

Medlem

Hoppas man få har kvar sin medlemsstatus o sånt har ju hängt här sedan 2002


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av WarpGuN:

Hoppas man få har kvar sin medlemsstatus o sånt har ju hängt här sedan 2002

Ofc!

Medlem

Så vad kommer det här innebära i praktiken? De har samma ägare. Men olika hemsidor, olika redaktioner, olika användardatabaser och forum, olika tema. Vad syftar ni på med uttrycket "systersajt"?

Egmont publicerar ju som exempel både Fantomen och Hemmets journal, men jag skulle inte kalla de för "systertidningar" för det.

Så förklara gärna lite mer vad er vision med "systerskapet" är. Kanske inte just idag, men den närmsta tiden. Ny ägare kan ge dålig smak bland oss som vant oss vid det gamla, men bra information kan ibland hjälpa.

Medlem
Skrivet av Dimestam:
Skrivet av WarpGuN:

Hoppas man få har kvar sin medlemsstatus o sånt har ju hängt här sedan 2002

Ofc!

göttmos


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Bennii:

Så vad kommer det här innebära i praktiken? De har samma ägare. Men olika hemsidor, olika redaktioner, olika användardatabaser och forum, olika tema. Vad syftar ni på med uttrycket "systersajt"?

Egmont publicerar ju som exempel både Fantomen och Hemmets journal, men jag skulle inte kalla de för "systertidningar" för det.

Så förklara gärna lite mer vad er vision med "systerskapet" är. Kanske inte just idag, men den närmsta tiden. Ny ägare kan ge dålig smak bland oss som vant oss vid det gamla, men bra information kan ibland hjälpa.

Vi får se exakt hur vi kan lägga upp det men tanken är såklart att FZ och Swec ska kunna dra nytta av varandra, utan att för den skull tumma på inriktningen för någon av sajterna. Spel och hårdvara är trots allt som hink och spade.

Ett tänkbart exempel är att kombinera en klassisk spelrecension med analys av bildkvalitet på olika plattformar, prestandatester etc. Swec kan också bistå med djupa tekniska tester av spelhårdvara och tillbehör. Ser fram emot uppslag från medlemmarna!

Medlem
Skrivet av Dimestam:

FZ och PCG/Egmont kommer att vara helt fristående från varandra framöver.

Härligt, det som stoppat mig från att bli fz-supporter är allt tjaffs runt om kring (papperstidning i brevlåda osv, sånt går direkt till återvinningen).

Hoppas det blir bra, har ju hängt här sen java-quakes dagar även om det var först senare jag orkade skapa konto ^^

Medlem
dmn
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TysN:
Skrivet av marcus8958:

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

Sen när blev SC som Aftonbladet?

Omkring 2010. Många forum moderatorer var jävligt taskiga mot användare och klarade inte av kritik. Bristande datorkunskap och fanboyism (om man kan kalla det så) var viktigare än objektiv fakta.
Tog bort mitt konto på Swec efter 2011 och då har jag varit medlem sedan 2003.
Det finns många bättre sidor och speciellt för oss som lägger mer fokus på datorbyggande än onödigt svammel.

Den här länken summerar en hel del av vad forumet utvecklades till.

http://www.gamereactor.se/forum/krypin/?forum=1&thread=44...

www.nordichardware.se/swforum/allm%E4nt/137268-sweclockers-t%...

Sweclockers forum är ju till 90% köprådstrådar från folk som ska bygga en standarddator för c:a 10 lax. Att det dessutom inte finns nåt sätt att filtrera vilka slags trådar eller underforum man vill se gör ju att man tröttnar rätt fort...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TysN:
Skrivet av marcus8958:

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

Sen när blev SC som Aftonbladet?

Omkring 2010. Många forum moderatorer var jävligt taskiga mot användare och klarade inte av kritik. Bristande datorkunskap och fanboyism (om man kan kalla det så) var viktigare än objektiv fakta.
Tog bort mitt konto på Swec efter 2011 och då har jag varit medlem sedan 2003.
Det finns många bättre sidor och speciellt för oss som lägger mer fokus på datorbyggande än onödigt svammel.

Den här länken summerar en hel del av vad forumet utvecklades till.

http://www.gamereactor.se/forum/krypin/?forum=1&thread=44...

www.nordichardware.se/swforum/allm%E4nt/137268-sweclockers-t%...

länkarna summerade ju ingenting?
fanns inga citat som styrker att de är oskyldiga och inte brutit mot regler? avstängning kanske var det enda rätta.
sedan är ju recensionerna objektiva fakta så förstår inte riktigt.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Trevlig nyheter; spännande


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TysN:
Skrivet av marcus8958:

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

Sen när blev SC som Aftonbladet?

Omkring 2010. Många forum moderatorer var jävligt taskiga mot användare och klarade inte av kritik. Bristande datorkunskap och fanboyism (om man kan kalla det så) var viktigare än objektiv fakta.
Tog bort mitt konto på Swec efter 2011 och då har jag varit medlem sedan 2003.
Det finns många bättre sidor och speciellt för oss som lägger mer fokus på datorbyggande än onödigt svammel.

Den här länken summerar en hel del av vad forumet utvecklades till.

http://www.gamereactor.se/forum/krypin/?forum=1&threa...

www.nordichardware.se/swforum/allm%E4nt/137268-sweclockers-t%...

länkarna summerade ju ingenting?
fanns inga citat som styrker att de är oskyldiga och inte brutit mot regler? avstängning kanske var det enda rätta.
sedan är ju recensionerna objektiva fakta så förstår inte riktigt.

Skrev inte att recensionerna var problemet utan forumets utveckling.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av TysN:
Skrivet av marcus8958:

Svårt att se det här som positivt då Sweclockers och forumet är i klass med aftonbladet. Hur det här kommer påverka Fz är bara att se.
Kanske lite tidigt med domedagsprofetior men det gör inget att vara beredd på det värsta.

Sen när blev SC som Aftonbladet?

Omkring 2010. Många forum moderatorer var jävligt taskiga mot användare och klarade inte av kritik. Bristande datorkunskap och fanboyism (om man kan kalla det så) var viktigare än objektiv fakta.
Tog bort mitt konto på Swec efter 2011 och då har jag varit medlem sedan 2003.
Det finns många bättre sidor och speciellt för oss som lägger mer fokus på datorbyggande än onödigt svammel.

Den här länken summerar en hel del av vad forumet utvecklades till.

http://www.gamereactor.se/forum/krypin/?forum=1&threa...

www.nordichardware.se/swforum/allm%E4nt/137268-sweclockers-t%...

länkarna summerade ju ingenting?
fanns inga citat som styrker att de är oskyldiga och inte brutit mot regler? avstängning kanske var det enda rätta.
sedan är ju recensionerna objektiva fakta så förstår inte riktigt.

De har inte alltid varit demokratiska. Jag har fått inlägg som kritiserat källor och information som andra sidor haft borttagna. Bara för att det då inte passat Swec redaktion, bara en länk till ett test på en annan sida som visar andra resultat eller åsikter brukar också försvinna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Alltid tyckt bäst om innehållet på FZ jämfört med andra spelsajter. Också här går det bäst att yttra sin åsikt utan att bli lynchad. Ni har även bra skrivna recensioner, men inte bästa betygsättningen.

Tyvärr så avskräcker dagens design mig. Är rätt rörig och gör att jag inte är här så ofta.

Hoppas att sammanslagningen gör designen mindre rörig men ändå behåller sajtens goda stämning.

fira det med fest på östermalm ..och avrunda kvällen med att vaska champagne på stureplan?

Medlem

Nice. Med tanke på att FZ.se så sällan sätter tänderna i hårdvara kanske vi får se en mer renodlas uppdelning mellan sidorna. FZ för spel och Sweclockers för hårdvara.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mh76:

Alltid tyckt bäst om innehållet på FZ jämfört med andra spelsajter. Också här går det bäst att yttra sin åsikt utan att bli lynchad. Ni har även bra skrivna recensioner, men inte bästa betygsättningen.

Tyvärr så avskräcker dagens design mig. Är rätt rörig och gör att jag inte är här så ofta.

Hoppas att sammanslagningen gör designen mindre rörig men ändå behåller sajtens goda stämning.

Det är vår målsättning


signatur
Redaktör
Skrivet av Naraccas:

Nice. Med tanke på att FZ.se så sällan sätter tänderna i hårdvara kanske vi får se en mer renodlas uppdelning mellan sidorna. FZ för spel och Sweclockers för hårdvara.

Det blir två separata sajter precis som nu, men garanterat med utbyte av kunskap i båda riktningar.


signatur
Medlem

Blir man avbannad på swec då nu eller kan man logga in på swec med detta kontot?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Blir man avbannad på swec då nu eller kan man logga in på swec med detta kontot?

Du kommer att bli dubbelbannad. Samt portad från krogen, Apoteket samt Gröna Lund.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Blir man avbannad på swec då nu eller kan man logga in på swec med detta kontot?

Du kommer att bli dubbelbannad. Samt portad från krogen, Apoteket samt Gröna Lund.

Redan portad från Apoteket...

En annan fråga, nu ingår ni inte i Hjemmet Mortensen då längre, eller missade jag något nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Blir man avbannad på swec då nu eller kan man logga in på swec med detta kontot?

Du kommer att bli dubbelbannad. Samt portad från krogen, Apoteket samt Gröna Lund.

Redan portad från Apoteket...

En annan fråga, nu ingår ni inte i Hjemmet Mortensen då längre, eller missade jag något nu?

Egmont ägs vi av nu (Hjemmet uppgick i Egmont för ett tag sen). Och, FZ och Egmont släpper varandra helt.


signatur
Medlem

Hoppas att vi som föredrar AMD får vara kvar!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mh76:

Hoppas att vi som föredrar AMD får vara kvar!

Geeks köper upp AMD också - hört att de är ganska billiga.


signatur
Skriv svar